אטרקציות בחבל אלזס למשפחות עם ילדים – מאת בלה פלד [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם לראשונה בקבוצת מטיילים בחו”ל עם ילדים על ידי בלה פלד ומופיע כאן באישורה.
אלזס שבצרפת הוא בחבל ארץ שנמצא על הגבול עם גרמניה ושוויץ. שתי משפחות עם ילדים (6, 6, 4) ותינוקת בת 3 חודשים.
זה לא יעד קלאסי לטיול עם ילדים, ועשה חשק לחזור שוב בלי הילדים (במיוחד אם אתם חובבי יין כמונו). אבל בתכנון נכון, לגמרי מתאים לחופשה משפחתית קצת פחות שגרתית. המעוניינים יכולים לשלב גם עם היער השחור שממש קרוב. לנו זה פחות התאים.

טיסות לחבל אלזס

טסנו איזיג׳ט לבאזל. הטיסה הלוך היתה בצהריים ומאוד נוחה. הטיסה חזור בשבע בבוקר קצת פחות נוחה אבל לקחנו מלון ליד השדה.

לינה בחבל אלזס

חבל אלזס למשפחות עם ילדים
AIRBNB בחבל אלזס.
במלון שליד שדה התעופה היו חדרים משפחתיים מרווחים יחסית עם חדרון נפרד ובו מיטת ספה/קומותיים. בנוסף קיבלנו עריסה לתינוקת. הילדות גם נהנו מהבריכה במלון.
שכרנו בית ב-Airbnb בעמק מונסטר, שהיה מעט מרוחק מהאתרים העיקריים של אלזס (בין חצי שעה לשעה נסיעה לערים המרכזיות/ אטרקציות שונות). בחרנו בו כי חיפשנו בית מרווח עם חצר כדי שהילדות יוכלו לשחק בנחת ושיהיה נעים לשהות בבית אם סתם נרצה יום חופשי וכך אכן היה.
בהרכב היחסית גדול שלנו היה קצת קשה למצוא בית שעמד בכל הדרישות שלנו וגם היה קרוב לאתרים המרכזיים, אבל אם יש אפשרות כדאי להתמקם במקום קצת יותר נוח.
אני לא מצרפת קישור לבית כיוון שבסוף הטיול היתה לנו אינטראקציה מאוד לא נעימה עם בעלת הבית, ולכן לא הייתי חוזרת לשם.

ענייני קורונה בחבל אלזס

מדיניות קורונה

אני לא אפרט את כל הדרישות כי הן משתנות כל הזמן. מה שהיה עכשיו יכול להפוך לבלתי רלוונטי בעוד חודש. לכן חשוב לבדוק לקראת הטיסה מה הדרישות – גם כדי לצאת מישראל ולהיכנס חזרה וגם כדי להיכנס למדינה שאליה טסים.
כשהיינו בצרפת לא נדרש תו ירוק מילדים, אלא רק ממבוגרים, ולא היו מגבלות שחלות עצמאית על ילדים, אלא הם כפופים למגבלות שחלות על ההורים. למשל, אנחנו לא היינו מחויבים בבידוד בכניסה לצרפת כי אנחנו מחוסנים ולכן גם הילדים לא היו מחויבים בבידוד למרות שאינם מחוסנים.
מאוד מאוד חשוב לבדוק הנחיות מראש. ישנן אטרקציות שדורשות בדיקת אנטיגן לפני הכניסה או עטיית מסכות. מומלץ לבדוק הנחיות ספציפיות לכל אטרקציה כמה ימים לפני.

ביטוח נסיעות בקורונה

הדבר הכי חשוב בעיני הוא להוסיף לביטוח הנסיעות תוספת קורונה, שמכסה שהייה נוספת בחו״ל (וטיפול רפואי במידת הצורך) במקרה של הדבקה בקורונה בחו״ל. זה מייקר מאוד את הביטוח ולמעשה כמעט הכפיל לנו את עלות הביטוח, אבל זה היה הכרחי בשביל השקט הנפשי שלנו.

בדיקות קורונה

מבחינת בדיקות קורונה בצרפת – יש פריסה מאוד רחבה של נקודות בדיקה, שאותן ניתן לאתר באתר הזה. אמנם בצרפתית אך יחסית קל להבנה.
אנחנו קבענו תור במרפאה שהיתה במרחק של חמש דקות נסיעה מהבית שלנו, הגענו, נבדקנו, שילמנו. ההזנה של פרטי הדרכונים לקחה קצת זמן. עלות הבדיקה 40 יורו לאדם.

מסלול בחבל אלזס למשפחות עם ילדים

טיילנו סך הכל 12 ימים, חלקם עמוסים יותר וחלקם רגועים. שילבנו בין טיולי טבע, טיולים עירוניים, אטרקציות לילדות וגם קצת יקבים בשבילנו המבוגרים. אגב, הסתיו זו תקופה מעולה לטייל באזור. זו עונת הבציר באלזס והכרמים בשיא תפארתם. היינו יחסית בהרבה אזורי יין בצרפת ובאיטליה ומבחינת נופי הכרמים אלזס היה המרשים ביותר עד כה.
תוך כדי תכנון הטיול גיליתי אתר ואפליקציה מעולים בשם All Trails שמרכזים מאות אלפי מסלולי טיול בכל העולם (גם בישראל), כאשר ניתן לעשות חיפוש לפי אזור, דרגת קושי, סוג מסלול ואורכו ועוד קריטריונים נוספים. מאוד נוח לשימוש ומומלץ.
יש הרבה פינות חמד שלא תמצאו במדריכי טיולים בעברית או באנגלית וכדי לאתר אותם אני נעזרת במפות של גוגל. למשל, מחפשת במפה אגם קרוב למקום מגורינו ורואה תמונות ודירוג שלו. בדרך הזו מצאתי הרבה מקומות מעניינים בטיולים שונים שעשינו.
יש גם כרטיס אזורי לאלזס ב-25 יורו שמקנה כניסה ל-58 אטרקיות שונות במשך 3 ימים. שווה לבדוק אם יש כמה מקומומת ברשימה שלכם כדי לבדוק אם הכרטיס משתלם. הכרטיס כולל כניסה לאקומוזיאום, לגן הזאולוגי, מוזיאון הצעצועים, לגנים הבוטניים, מוזיאון לוחמי האש ועוד אטרקציות רבות.

אטרקציות בחבל אלזס למשפחות עם ילדים

מסלול באגם הלבן

יש מסלול מעגלי שמקיף את האגם, חציו עובר למטה ממש סמוך לאגם וחציו למעלה וצופה על האגם. בהרכב המעט מאתגר שלנו הצלחנו לעשות רק חצי מהמסלול (שעובר למטה). אם יש לכם אפשרות נראה לי שהמסלול המלא אמור להיות מרשים הרבה יותר. כך או כך נהננו מאוד. סיימנו בנקודת תצפית שסמוך אליה יש מסעדה פשוטה וחביבה.

מסלול האגם השחור

מסלול קצר יותר שעובר בתוך יער סביב אגם קטן עם נקודות תצפית לאגם.

Lac de Longemer

היה גם יום מנוחה שמשי במיוחד שבו החלטנו לקפוץ לאגם בשם Lac de Longemer. החוף מאוד נוח, מלא דשא מסביב, שני קיוסקים עם בירה (למבוגרים) וארטיקים (לילדות). אפשר גם לשכור סירת פדלים – אטרקציה שתמיד מנצחת עם ילדים.

טיול בין הכרמים

משהו שמאוד רצינו לעשות ולא הספקנו. יחסית לקראת סוף הטיול גילינו שניתן לטייל באופן חופשי בשבילים שבין הכרמים – חלקם נטועים במישור וחלקם על צלע הר ואפשר להגיע לנקודות תצפית פנורמיות. יש שם אפילו מסלולי טיול (ראינו כאלה בכפר נידרמורשוויר שמוקף כרמים מכל הכיוונים). לצערי, לא הספקנו לעשות זאת אך זו נראית לי חוויה מדהימה, שבטוח לא נפספס בפעם הבאה שנהיה באזור.

קולמר – טיול בעיר, שוק המקורה, שייט

העיר המרכזית הראשונה אליה הגענו היא קולמר, שהיא אחת משלוש הערים המרכזיות של חבל אלזס. טיילנו בעיקר במרכז העיר, לאורך הנחל שמשתי גדותיו בתים צבעוניים וציוריים.
חבל אלזס למשפחות עם ילדים
שלל מהשוק
קפצנו גם לשוק המקורה, שהיה פחות מרשים ובדיעבד אפשר לוותר עליו.
חבל אלזס למשפחות עם ילדים
שייט
מה שכן היה נחמד הוא שייט בסירה דומה לגונדולה, שמאפשר לראות את העיר מזווית קצת אחרת.

שטרסבורג – השוק הפתוח, הקתדרלה, רכבת תיירים, צרפת הקטנה

חבל אלזס למשפחות עם ילדים
הקתדרלה בשטרסבורג. תמונות: בלה פלד
העיר השניה שבה ביקרנו היא שטרסבורג – עיר גדולה יותר ויפה מאוד שבמרכזה כיכר עם קתדרלה מרשימה מאוד, מבפנים ומבחוץ. התחלנו את היום מהשוק הפתוח שבעיר (בימי שישי בלבד). זה היה השוק המוצלח ביותר שנתקלנו בו בטיול הזה.
לאחר מכן חזרנו לקתדרלה. הכניסה לקתדרלה לא כרוכה בתשלום והיא מומלצת מאוד. בתוך הקתדרלה יש שעון אסטרונומי מרשים. כדאי לבדוק מתי הדמויות שבשעון מונפשות ולרכוש כרטיסים מראש – אנחנו לא הספקנו. מה שכן הספקנו הוא לעלות למגדל הפעמונים של הקתדרלה (כרוך בתשלום). מדובר בכ-300 מדרגות שמובילות לתצפית יפה על העיר.
אטרקציה חמודה לילדים היא רכבת תיירים שיוצאת מכיכר הקתדרלה ועוברת באתרים המרכזיים של העיר. יש אזניות עם הדרכה קולית בשפות שונות, כולל בעברית.
חבל אלזס למשפחות עם ילדים
צרפת הקטנה.
לבסוף הגענו לחלק היפה ביותר בשטרסבורג – צרפת הקטנה. אזור מאוד ציורי שמורכב מאיים שמחוברים בגשרים מעוטרים בפרחים, עם מלא כיכרות יפות עם בתי קפה ומסעדות.

עיירות על דרך היין

חבל אלזס למשפחות עם ילדים
עיירות על דרך היין. תמונות: בלה פלד

חוץ מהערים המרכזיות ביקרנו גם בכמה עיירות שעל דרך היין של אלזס. כל העיירות ציוריות ויפות מאוד. מצד אחד הן דומות מאוד, אבל מצד שני, לכל אחת יש את הקסם שלה.

חבל אלזס למשפחות עם ילדים
יקבים בדרך היין
אנחנו ביקרנו בקייזרברג, בנידרמורשוויר ובאגיסהיים. בכולן תמצאו גם הרבה יקבים שישמחו לארח אתכם לטעימות (בדרך כלל לא בתשלום).
חבל אלזס למשפחות עם ילדים
מתוקים מהפטייסרי.
בנידרמורשוויר אל תפספסו את הפטיסרי של כריסטין פרבר, שמסתבר שהריבות שלה הן המפורסמות בעולם. יש בערך 50 סוגים שונים של ריבות (מה שקנינו וטעמנו היה מצוין) וגם מאפים וקינוחים שונים. ניסינו גם מקרון ורדים שהיה פשוט מעולה!
ואם כבר מדברים על קונדיטוריה – אלזס היא מולדתו של הקוגלהוף, עוגת שמרים עם צימוקים במרקם של ענן. עשו לעצמכם טובה ותקנו אחת כזו בקונדיטוריה טובה.

טירת הוט קניגסברג

חבל אלזס למשפחות עם ילדים
טירת הוט קניגסברג.
מרשימה ביותר. הטירה עצמה מעניינת והנוף שנשקף ממנה מטורף. מומלץ להקדיש שעתיים לטירה.

הר הקופים

חבל אלזס למשפחות עם ילדים
הר הקופים.
קרוב מאוד לטירה אז כדאי לשלב. מומלץ מאוד. הקופים מתרוצצים חופשי, ממש במרחק נגיעה (אבל אסור לגעת!). פעם היה אפשר להאכיל אותם בפופקורן שמקבלים בכניסה, אבל הפסיקו עם זה בגלל הקורונה.
יש הרבה מדריכים שמסתובבים ואפשר לשאול אותם שאלות, האמת שלמדנו מהם לא מעט. מאוד מעניין לצפות בקופים בסביבה כזו ומאוד שונה מגן חיות למשל. מומלץ להקדיש להר הקופים בין שעה לשעתיים.

פארק החסידות

חבל אלזס למשפחות עם ילדים
חסידה בדרך!
למעשה גן זואולוגי קטן עם בעלי החיים של אלזס, שהעיקרית שבהם היא החסידה. פארק חביב, הילדות נהנו. מספיק להקדיש לפארק כשעה וחצי.

גן הפרפרים

חבל אלזס למשפחות עם ילדים
פרפר נחמד.
ממש קרוב לפארק החסידות. למעשה סוג של חממה לא גדולה שבה מלא מלא פרפרים מרשימים ביותר מסוגים שונים. ביקור של חצי שעה יספיק.

אקומוזיאום אלזס

מוזיאון פתוח שמתפרס על פני שטח ממש גדול. מורכב ממבנים שהם למעשה בתים מכפרים שונים באלזס, שמעוצבים באופן שמציג כיצד חיו פעם. הבתים השונים משויכים לאזורים שונים ולתקופות שונות, וכוללים לא רק בתי מגורים אלא גם בתי מלאכה שונים.הילדה נהנתה מאוד, אבל אני מודה שאני השתעממתי בשלב מסוים. כדאי להקדיש למוזיאון כשלוש שעות.
היה כיף לחזור לחו”ל אחרי תקופה כל כך ארוכה, לגמרי פתח לי את התיאבון.

נפלו בעריכה:

אלו עוד אטרקציות באלזס אליהן לא הגענו בגלל חוסר זמן או אי התאמה לגילאי הילדים שלנו:

  • הפארק של הנסיך הקטן
  • מוזיאון הצעצעים Musee de Jouet
  • מוזיאון המדע Le Vaisseau
  • פארק Parc de l’Orangerie בשטרסבורג
  • פארק מקסים במונסטר עם המון גני שעושעים, וטבע Parc Albert Schweitzer
  • פארק Le Gros Chene בשטרסבורג – גני שעשועים, גן חיות קטן וחינמי, ועוד
  • לונה פארק Didiland
  • שווקי הכריסמס של שטרדסבורג וקולמר הם מהמפורסמים בעולם ושווה להגיע גם לקראת חג המולד בשביל השווקים המיוחדים

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים