אוסטריה בקרוואן עם ילדים מאת ליאה לוין [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה על אוסטריה בקרוואן עם ילדים הופיע לראשונה בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של ליאה.

אנחנו משפחה עם ילדות בנות 6 ו-2.5 והיינו בטיול של חמישה חודשים בעולם. טיילנו שלושה חודשים בתאילנד, 10 ימים בסינגפור ואת השבועות האחרונים של הטיול העברנו באירופה. הפוסט הזה הוא על חלק אחד בלבד של הטיול שלנו, שבועיים בקרוואן באוסטריה. זאת פעם ראשונה שלנו בקרוואן, והרבה זמן התלבטנו אם בכלל ללכת על זה כי זה היה נשמע לי מאוד מורכב. זה התברר כדי פשוט (בהנחה שמוכנים ואוהבים לנהוג), ובעיקר מאפשר טיול מאוד ספונטני גם בתקופה מאוד מתויירת, ולהיות קרובים לטבע מבלי לישון באוהל.

השכרת קרוואן באוסטריה – או, בעצם, בגרמניה

הקרוואן שלנו

מאיפה מתחילים? שכרנו קרוואן בהתראה של שלושה שבועות בערך, מ-Braun Reisemobile, ליד מינכן. באופן כללי, מינכן נחשב מקום טוב להשכיר ממנו קרוואנים (וגם רכבים בכלליות). השכרנו קרוואן שמתאים לעד שישה אנשים, למרות שאנחנו כאמור ארבעה, כי הדגם היותר קטן היה נראה לנו מאוד צפוף. הקרוואן מגיע עם צילייה, שולחן וכסאות לשבת בחוץ. השכרנו גם ערכת מצעים, מגבות וכלי מטבח. הקרוואן מגיע בלי מזגן לחלק האחורי, אז השכרנו אחד נייד ותכלס לא ממש השתמשנו בו ובדיעבד זאת הוצאה מיותרת של כמה מאות שקלים. הדבר היחיד שלא מגיע עם הקרוואן והיה חסר לנו הוא מחצלת.

הקרוואן שלנו

השכרת הקרוואן עלתה בערך 180 יורו ללילה כולל הכל. אם היינו משכירים ליותר זמן, העלות פר לילה הייתה פוחתת. אצלנו ספציפית העלות לא כללה חניונים, אבל אם לא היינו לוקחים מזגן וכל מיני תוספות אחרות אז כן היה כולל. העלות הבסיסית של קרוואן וביטוחים היא 145 יורו ללילה.

מידע על טיול באוסטריה בקרוואן עם ילדים

הקרוואן שלנו

איפה טיילנו? יצאנו ממינכן מזרחה לכיוון זלצבורג, ירדנו דרומה עד באד גסטין, ומשם מערבה לטירול וחזרה למינכן. הזמנו אתרי קמפינג בהתראה של 48 שעות לכל היותר, והרבה פעמים פשוט התקשרתי לקמפינג כשכבר היינו בדרך אליו לוודא שיש מקום. לרוב היה.

איפה ישנים? יש אפליקציה מעולה בשם Park4night שבה, בתשלום של כמה דולרים, אפשר לראות את כל אתרי הקמפינג באזור מסויים (או על מסלול נסיעה), את דירוג המבקרים בהם ואת פרטי הקשר. יש בגדול שני סוגי חניות:

  1. חניה יבשה, שזה סתם חניון או רחבת אפר שמותר לחנות בה ללילה. ישנו בכאלה רק פעמיים בכל התקופה.
  2. בשאר הזמן ישנו בקמפינגים מסודרים – מדובר באתרים יפהפיים עם מרחבים, שירותים ומקלחת מצוחצחים (לא באמת נוח להתקלח בקרוואן), לחם טרי בבוקר ולפעמים גם מסעדה או קיוסק, אזור לשטוף כלים, מכונות כביסה ומייבשים, והשוס מבחינתנו – גו שעשועים או חדר משחקים לילדים, בהם הם יכולים לשחק לבד בזמן שאנחנו מארגנים את הקרוואן או סתם נחים. לפעמים יש בקמפינג גם בריכת שחייה או חוף רחצה של אגם, שזה בכלל מדהים.

גם אם אתם לא מטיילים בקרוואן – בקמפינגים האלה אפשר כמובן לישון באוהל ועדיין להנות מכל הפסיליטיז, שזאת הדרך לטייל בזול באזורים היקרים של אירופה. אפשר גם לשכור בהם קרוואן נייח, או בקתה, במחיר שלרוב יהיה זול יותר ממלון/דירה. אנחנו שילמנו סביב ה-40 יורו ללילה עבור החניה של הקרוואן בקמפינגים האלה.

ולסיום המלצה למקום מגניב ביותר בו ביקרנו השבוע ולהפתעתנו לא ראינו ישראלים כלל: Hintertux Glacier, הר בגובה 3,200 מטר בטירול, בו יש שלג בשפע גם באמצע יולי, וגם נוף מטורף.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים