ורשה למשפחות עם ילדים – אטרקציות, מסלול והמלצות [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

אני מודה: מעולם לא חשבתי על ורשה בתור יעד רלוונטי אליו ניתן לטוס עם ילדים. אבל ככל שראיתי יותר משפחות טסות לורשה עם ילדים, כך גברה סקרנותי. אמ;לק לכם: היה מהמם והיה קצר מדי. העיר עצמה מקסימה ומציעה שלל אטרקציות לילדים ולמשפחות בכלל. בסוף הפוסט תוכלו להוריד מסמך עם מלא אטרקציות בורשה לילדים, כולל שעות פתיחה, מחירים ומלונות מומלצים בורשה. אנחנו בחרנו לטוס אל ורשה עם ילדים באוגוסט כי גם ככה לא היו לילדים מסגרות – אז למה לא?

טיסות לורשה

יש מספר חברות שטסות לורשה ואנחנו טסנו בלוט. זאת הפעם השנייה שאני טסה איתם ותמיד יש יחס מאוד אדיב. המטוסים נוחים והם טסים במתכונת לאו קוסט, אבל כן נותנים מים חופשי. אם יש הגבלה על כבודת יד – אנחנו לא מודעים אליה: לא שקלו לנו את התיקים ולא ראינו אותם בודקים לאף אחד את הגודל, אבל כמובן שעדיף לעמוד בבקשות שלהם. יש ללוט מספר טיסות ביום, והיינו אמורים לטוס בטיסת צהריים ובסוף טסנו לפנות בוקר, כך שבעצם ״זכינו״ ביום שלם. הילדים הקטנים (שחגגו 4 בטיסת החזור) ישנו רוב הדרך לשם, והבכורה (6.5) לא, אבל היו לנו טאבלטים לכולם אז הטיסה עברה בקלות. היא גם לא ארוכה במיוחד (3.5-4 שעות) ועברה חלק.

תחבורה ציבורית בורשה

העיר מחוברת היטב עם אוטובוסים, טראם, ושני קווי מטרו. לא הייתה לנו הליכה ארוכה משום מקום. הכרטיסים של התחבורה הציבורית הינם משולבים – כלומר ניתן להשתמש בכולם בשלושת סוגי התחבורה, כך שיצא שלמשל לקחנו מטרו שתי תחנות ואז תחנה אחת של טראם. הכרטיסים הם ל-20 דקות או 75 דקות. צריך להחתים את הכרטיס בכניסה למטרו/עלייה לטראם. לא יצא לנו לעלות על אוטובוס אבל אני מניחה שזה אותו הדבר. שימו לב: כמו בכל הערים באירופה, אם לא החתמתם כרטיס ועובר כרטיסן, אתם עלולים לחטוף קנס גדול. תחנות המטרו נגישות לגמרי, לפחות אלו שאנחנו ראינו, ויש בהן מעליות ומדרגות נעות. הכניסות האחוריות של הטראם והאוטובוסים נגישות גם הן. המדרכות רחבות ונראה שהן די חלקות, אבל אנחנו כבר בלי עגלה כך שקשה לי להתחייב. אפשר, כמובן, לקחת אוטובוס תיירים עם גג פתוח בסגנון Hop On Hop Off.

מלון בורשה –  H15 Boutique Hotel, מלון 5 כוכבים

לנו במלון המהמם H15, שהוא המלון עם הדירוג הכי גבוה בטריפ אדוייזור – והדירוג לחלוטין מוצדק. הצוות מקסים ואדיב והחדרים ענקיים ומפנקים – מכונת נספרסו בכל חדר וטלפון נייד עם אינטרנט לשימוש בכל זמן השהות, כמו שהיה לנו בדברצן. אני חייבת להגיד שהטלפונים האלו ממש משדרגים את החוויה ודי מבטלים את הצורך בחבילת גלישה. בורשה ספציפית יש גם וויפיי פתוח כמעט בכל העיר ולא היה לנו שום צורך בחבילה. המלון ממוקם בחלק הדרומי יותר של מרכז העיר, בערך 10 דקות הליכה מהקניון  Zlote Tarasy וה- Palace of Culture and Science. כמו כן, יש אזור שופינג עם מלא חנויות כמו  H&M, מנגו, C&A, TK Maxx ועוד. יש המון מסעדות וסופרים קטנים במרחק הליכה של 2 דקות, כולל מסעדה טבעונית בשם תל אביב (באמת) שנמצאת מול מסעדה בשם ביירות (לגמרי אמיתי). בכללי, יש המון מסעדות טבעוניות באזור ובורשה בכלל, אז למי שטבעוני – יש לכם המון אפשרויות בורשה.

בימים הראשונים היינו בחדר שרשום בתור Two Bedroom Apartment, שזה בעצם שני חדרים נפרדים לחלוטין עם דלת אחת בכניסה העיקרית, כמו דירה מחולקת. בחדר הראשון הגדול יש סלון עצום עם ספה ארוכה, מטבחון (לא לבישול ואפייה, אבל מאובזר מעבר לזה), מרפסת שמש, חדר שינה עם מיטת קינג וחדר אמבטיה גדול. יש בסלון ובחדר השינה טלוויזיות עם כל מיני ערוצים, כולל ערוץ סרטים של HBO באנגלית , ויש גם ערוץ של סרטים מצוירים בפולנית, אבל זה לא הפריע לילדים שלנו.

ורשה עם ילדים - H15 חדר האמבטיה
ורשה עם ילדים – H15 חדר האמבטיה

החדר השני היה יותר קטן עם מיטה זוגית, חדר ארונות, וחדר האמבטיה הכי גדול שראיתי בחיים שלי עם מקלחת שבה נכנסנו חמשתנו ונשאר מקום לעוד משפחה. אי אפשר לראות בתמונות את גודל המקלחת.

בניגוד לחלקים נרחבים בורשה ואירופה בכלל, המלון ממוזג היטב. לצערנו הרב, המזגן הפסיק לעבוד ביום השלישי שלנו והעבירו אותנו לחדרים אחרים. קיבלנו שני חדרים באותה הקומה, אבל מכיוון שנשאר לנו רק לילה אחד, בסוף היינו באחד וזה לגמרי הספיק לנו. יש שם חדר שינה עם מיטה גדולה, חדר אמבטיה קטן בחדר השינה, עוד סלון ענק עם ספה נפתחת, מטבחון וחדר אמבטיה עם אמבטיה (מה שלא היה בחדר השני). גם פה היה את כל התוספות שהיו בחדר השני – הטלפון, מכונת הקפה, וכ״ו.

ורשה עם ילדים - ארוחת הבוקר במלון H15
ורשה עם ילדים – ארוחת הבוקר במלון H15

יש במלון ארוחת בוקר טעימה ברמות. ההיצע לא מתחלף, כך שאולי זה פחות מתאים לשבועיים, אבל בהחלט טעים ומגוון מספיק לשבוע. רוב החדרים לא כוללים ארוחת בוקר והיא עולה 78 זלוטי, שזה טכנית יחסית הרבה, אבל זה מה שעולה ארוחת בוקר בארץ כשמקבלים שמינית מהאוכל, כך שזה לא נורא. יש מצב ששווה לאכול לפעמים במלון ולפעמים בחוץ.

ורשה עם ילדים - ארוחת הבוקר במלון H15
ורשה עם ילדים – ארוחת הבוקר במלון H15

מעבר למה שמופיע בבופה, ניתן גם להזמין חביתות, וופל בלגי ופנקייקס, וכל מיני סוגים של שוקו ועוד שתייה חמה, ויש גם תפריט ״בריא״ יותר.

ורשה עם ילדים – היום הראשון – מוזיאון הרכבות והעיר הישנה – Barbican, Wishing Bell, , Castle Square, Sigmund’s Column והפסל של בתולת הים של ורשה  בכיכר המרכזי

הילדים ישנו רוב הטיסה וגם אחד מההורים (לא אני). כשהגענו לבית המלון (מורעבים) אכלנו במלון ועלינו לנוח. הילדים לא נרדמו, ואחרי שעה של טלוויזיה בפולנית החלטנו לצאת להתחיל את הטיול. התחלנו במוזיאון הרכבות – ועזבנו אחרי 15 דקות כי הוא לא מתאים לילדים קטנים כל כך. המוזיאון מקסים ומראה עשרות מודלים של רכבות מכל הזמנים, ובחוץ יש המון רכבות ישנות – אבל הן רק פתוחות לקהל יום אחד בחודש. אני ממליצה על המוזיאון הזה למי שממש אוהב רכבות ויעניין אותו לראות מודלים של רכבות.

ורשה עם ילדים - גלידה בעיר הישנה
ורשה עם ילדים – גלידה בעיר הישנה

משם הלכנו לעיר העתיקה Old Town. ביקרתי בורשה לפני 3 שנים במסגרת עבודתי ואני וחברתי הגענו בטיסה מוקדמת בכוונה כדי להספיק לעשות סיור חינם בעיר הישנה – וזה ממש ממש שווה את זה. אנחנו אמריקאיות אז הלכנו לסיור באנגלית. אם יש לכם ילדים גדולים, או יכולת להתפצל, אני ממש ממליצה על הסיורים האלו כי הם נותנים מלא מידע על ההיסטוריה של העיר, לפני ואחרי המלחמה. מסיבה לא מובנת, זכרתי המון ממה שסיפרו בסיור אז עשינו סיבוב למקומות שידעתי שיעניינו יותר את הילדים. בסיור למדנו ש-95% מורשה נחרבה במלחמה, אבל השחזור של העיר הישנה די דומה למקור מכיוון שהתוכניות המקוריות של הבניינים שרדו את המלחמה.

ורשה עם ילדים - Sigmund's Column
ורשה עם ילדים – Sigmund’s Column

אחרי גלידה (שזה מאסט בורשה, במיוחד בגל החום הנוראי שפקד את העיר בביקורנו), עברנו דרך Sigmund’s Column והלכנו לראות את ה-Wishing Bell – פעמון המשאלות.

ורשה עם ילדים - פעמון המשאלות
ורשה עם ילדים – פעמון המשאלות

האגדה אומרת שאם נוגעים בפעמון, עושים סיבוב מסביבו ומבקשים משאלה – המשאלה תתממש. נחכה ונראה 🙂

ורשה עם ילדים - בת הים בכיכר המרכזית
ורשה עם ילדים – בת הים בכיכר המרכזית

המשכנו ל-Old Town Square וביקרנו את בת הים. הילדים נהנו להשתכשך במים ואנחנו נהננו משתי דקות בלי תזוזה. בביקור הקודם שלי אכלתי באחת מהמסעדות בכיכר והיא היתה נפלאה. יש בכיכר גם Tourist Information בו אפשר לאסוף מפות וחוברות מידע – גם בעברית.

ורשה עם ילדים - ברביקן
ורשה עם ילדים – ברביקן

משם המשכנו למצודת  Barbican המהממת. הילדים כמובן מאוד נהנו שם והעמידו פנים שהם אבירים, תוך כדי שעשו לנו התקפי לב בריצות שלהם. האמת היא שהמקום מטריף ביופיו אז כיף ללכת בו בלי קשר.

מחוץ לחומות הברביקן יש את הפסל של The Little Insurgent, פסל של ילד לוחם המסמל את כל הילדים שלחמו במרד ורשה. לא ידוע בוודאות אם הפסל מסמל מישהו מסוים, אבל האגדה אומרת שזה מבוסס על ילד ספציפי בן 13 שנהרג בלחימות, למרות שבפועל הילד בפסל צעיר בהרבה מגיל 13.

חזרנו בטראם למלון, קנינו קצת מים ונחנו טיפה. אנחנו בדרך כלל לא ישנים בצהריים, אבל מאוד חשוב לנו לעשות הפסקות לשעה וחצי/שעתיים על מנת לתת לילדים (ולנו) קצת זמן שהם לא על הרגליים. בזמן הזה הם בדרך כלל רואים קצת טלוויזיה או משחקים.

יצאנו בסביבות 17 מהמלון כדי ללכת לכיוון הקניון זלוטי טרסה ונתקלנו בדיוק בצפירה. הגענו ב-1 באוגוסט, שזה יום השנה של המרד בורשה, ומסתבר שגם הם מציינים את היום בצפירה. מה שכן, במקום לצאת מהרכב ולעמוד דום, הם יוצאים מהרכב – ומצפצפים באוטו שלהם, וכך יש רעש ממש חזק, כאילו שהם מצטרפים לצפירה. האמת – אני חשבתי שזה ממש מגניב.

אחרי הצפירה יצאנו לאכול בהארד רוק קפה. בתור אמריקאית, ממש כיף לי בהארד רוק קפה כך שלמרות שזה לא אוכל פולני, האוכל מצוין ועושה לי טוב בלב. השירות שם יוצא מן הכלל, והמלצרים שואלים מאיפה כולם מגיעים – ואז אומרים להם כל מיני דברים בשפות האם שלהם. היה ממש מצחיק וממש מגניב, ונהננו מכל רגע. הילדים קיבלו בלונים אז בכלל היה כיף. ארוחות הילדים לא יקרות במיוחד (29 זלוטי כולל שתייה) והאוכל עצמו קצת יותר זול מהאוכל בארץ.

היום השני – הפסל של בתולת הים על גדות נהר ה-Vistula, המזרקות של Vistula Boulevards, מוזיאון  המדע  Copernicus, מעבורת בנהר Vistula ופארק החבלים  Linowy

ורשה עם ילדים - בת הים על גדות נהר הויסטולה
ורשה עם ילדים – בת הים על גדות נהר הויסטולה

היום השני היה עמוס יותר מהמתוכנן, בעיקר בגלל שינוי תכניות על המקום. כבר יצא לי מספר פעמים בקבוצה לספר שאחד הדברים הכי חשובים, בעיניי, בטיול עם ילדים הוא הגמישות לשנות תכניות, ואכן הטיול הזה היה אולי 20% כמו התכנון המקורי, למרות שהגענו כמעט לכל מקום שתכננו.

התחלנו את הבוקר בפסל של בתולת הים של ורשה על גדות נהר ה-Vistula. האגדה מספרת שהיא הגיעה לורשה ואנשי ורשה היו כל כך אדיבים שהיא החליטה להישאר ולהגן על העיר.

ורשה עם ילדים - Vistula Boulevards
ורשה עם ילדים – Vistula Boulevards

משם המשכנו בטיילת Vistula Boulevards והילדים שחקו בכמה מתקנים ובילו במזרקות המים שלהם. תביאו החלפת בגדים כי ממש נרטבים שם, גם אם אומרים לילדים לא להירטב. 🙂

הכוונה המקורית שלנו הייתה לקחת את המעבורת לצד השני של הנהר, אבל היה מוקדם מדי אז שינינו תכניות והלכנו למוזיאון המדע Copernicus. המוזיאון אמנם לא נראה ענק, אבל אפשר להעביר שם 4-5 שעות בקלות. אנחנו היינו שם בערך 3 שעות ורק עזבנו כי הילדים כבר היו שפוכים והיו חייבים לנוח.

ורשה עם ילדים - מוזיאון המדע Copernicus
ורשה עם ילדים – מוזיאון המדע Copernicus

יש במוזיאון שלל תחנות המחולקות לפי נוסעים (רוח, צלילים וכ״ו) וכמובן שאפשר לגעת בהכל – למעשה, בכולם חובה לגעת כדי ללמוד במה מדובר. יש לכל מתקן הסבר בפולנית אבל גם דפי הסבר באנגלית וברוסית, כך שיכולנו להסביר לילדים מה קורה בכל תחנה ולמה. יש גם פלנטריום אבל לא הספקנו בכלל להגיע אליו.

בנוסף, יש אזור מיוחד לקטנטנים עד גיל 5, אבל צריך להירשם מראש כדי להיכנס. הוא היה מאוד חמוד וחביב – אני ממליצה להירשם ולבלות שם את ה15-20 דקות.

ורשה עם ילדים - מוזיאון המדע Copernicus
ורשה עם ילדים – מוזיאון המדע Copernicus

יש במוזיאון 2 מסעדות, אחת בכניסה ואחת בקומה השנייה. המסעדה בקומה הראשונה יותר ״רצינית״ עם אוכל חם, אבל הכניסה היא חד-פעמית כך שאפשר לאכול שם רק לפני או אחרי שמבלים במוזיאון. בקומה השנייה יש רק מסעדה קטנה עם סלטים, סושי ונקניקיות.

חזרנו למלון בשארית כוחותינו לנוח לכמה שעות ואז חזרנו לנהר כדי לקחת את המעבורת לצד השני של הנהר. שם נמצא גן החיות המפורסם שהוצג בסרט ״שומר גן החיות״ על המשפחה שהסתירה יהודים במלחמת העולם השנייה. הבית שלהם מוצג שם בתור מוזיאון למי שמתעניין.

כשהיינו במעבורת, ראינו פארק חבלים שהילדים נדלקו אליו ולא הפסיקו לבקש – אז נענינו לבקשתם. הפארק מחולק ל-3 שלבים – לקטנים מגובה מטר (הקטנים שלנו טיפה מתחת אבל נתנו להם לעשות), אמצעי מגובה 1.30 מטר והגבוה מגובה 1.50 מטר. העלויות הן 30, 40, ו-50 זלוטי לסיבוב הראשון ועוד 10 זלוטי לכל סיבוב נוסף.

ורשה עם ילדים - פארק חבלים Linowy
ורשה עם ילדים – פארק חבלים Linowy

למרות שזה נראה קטן, לקח להם בערך 30-40 דקות והמסלול היה ממש ממש כיפי. המסלול מתפצל באמצע לשניים כך שהקטנים יותר יכולים לעבור בחלק הקל יותר בעוד שהגדולים יותר יכולים לבחור את המסלול המאתגר יותר. גם בני הארבע שלי הצליחו להתחבר ולהתנתק בעצמם, מה שלא ציפיתי, אבל היו כמה חלקים שהיו להם גבוהים מדי. יש כמה סולמות מפוזרים באזור כך שיכולנו בקלות לעלות ולעזור להם להתחבר כשהיה צורך בכך. שלושת הילדים הרגישו גאווה עצומה כשהם סיימו את המסלול, והאמת היא שזה היה אחד הדברים הכי כיפיים שעשינו בטיול.

ורשה עם ילדים - פארק חבלים Linowy
ורשה עם ילדים – פארק חבלים Linowy

אני ממליצה עליו בחום רב, ולמרות ששלושתם התחננו לעשות סיבוב שני, היה כבר 18:30 וידענו שזה כבר יכניס אותנו לזמנים קשים, אז חזרנו במעבורת (האחרונה ב-20) ואכלנו במלון ארוחת ערב. יש מסעדה מדהימה במלון, אני ממליצה בחום לאכול שם לפחות פעם אחת. אין שם מנות לילדים במסעדה עצמה, אבל יש תפריט שונה להזמנות לחדר ושם יש מנות ילדים במחירים סבירים לגמרי בשביל בית מלון.

היום השלישי – Palace of Culture and Science, מוזיאון האבולוציה, תערוכת מכוניות עתיקות וקצת שופינג

ורשה עם ילדים - Palace of Culture and Science
ורשה עם ילדים – Palace of Culture and Science

התחלנו את היום השלישי במצפה מבניין ה- Palace of Culture and Science בו יש המון מוזיאונים ותערוכות.

ורשה עם ילדים - מוזיאון האבולוציה
ורשה עם ילדים – מוזיאון האבולוציה

אחרי המצפה עברנו למוזיאון האבולוציה בצד השני של הבניין. יש שם שחזורים של דינוזאורים וגם חלקים אמיתיים. הכל רשום בפולנית, אבל ניתן לבקש חוברת באנגלית בקבלה שמסבירה את כל המיצגים.

אחרי המוזיאון התפצלנו – בעלי לקח את הבכורה לקצת זמן לבד ואני לקחתי את הקטנים לתערוכה של מכוניות עתיקות (עד סוף אוגוסט 2018). בכניסה למצפה קיבלנו מלא פרסומים של תערוכות בבניין אז מומלץ להעיף מבט כי לפעמים יש דברים מדליקים.

ורשה עם ילדים - תערוכת המכוניות העתיקות
ורשה עם ילדים – תערוכת המכוניות העתיקות

בתערוכת המכוניות היו מלא מכוניות מכל הסוגים. ברובם לא ניתן היה לגעת, אבל היו כמה שכן – והילדים נהנו בטירוף. הם העמידו פנים שהם מדליקים את הרדיו, נוסעים לכבות שריפות ועוד.

יצאנו לארוחת צהריים במסעדה מקסיקנית מצוינת ובדרך חזרה פקד אותנו מבול – מה שביטל לנו שוב את התוכניות לביקור בגן החיות (שאליו רציתי להגיע בעיקר כי ראיתי את הסרט המדובר ועניין אותי לראות את הבית שלהם). בדיעבד, המנוחה הזאת הייתה מאוד חשובה לנו, ובערב יצאנו לקצת שופינג. קמנו למחרת בכוחות מחודשים.

היום הרביעי  – בריכת פארק  Wodly ופארק חבלים Bielany 

ורשה עם ילדים - פארק Wodly
ורשה עם ילדים – פארק Wodly

אחרי החום של הימים האחרונים החלטנו לנסוע לבריכה ב-Wodly Park. יש בריכה אולימפית מקורה, עוד בריכה קטנה יותר עם 3 מגלשות ובריכה חיצונית אליה בכלל לא הגענו. הבריכות המקורות מחוממות ובכללי חמים מאוד במתחם. אני לא יודעת אם הוא פתוח בחורף אבל שווה לבדוק למי שטס בחורף. במתחם הפנימי הלא-אולימפי יש גם בריכת פעוטות קטנטנה עם מגלשה קטנה. יש לוקרים במתחם (אל תשתמשו בסט הראשון למטה אלא זה שממש לפני הבריכה – הן גדולות יותר וקרובות יותר למלתחות). התשלום למתחם הוא לשעה או לשעתיים וחצי. ידענו שאנחנו רק נגיע לשעתיים, אבל העלות היתיה נמוכה יותר לשעתיים וחצי מאשר לשלם פעמיים לשעה.

ורשה עם ילדים - פארק Wodly
ורשה עם ילדים – פארק Wodly

אחת המגלשות היא מגלשה לילדים קטנים יותר, אבל שימו לב שהמים מאוד עמוקים – 1.30 מטר (בת ה-6.5 שלי, שלא ילדה נמוכה, היא בערך 1.25 לשם השוואה. היא לא פחדה במים כי היא יודעת לשחות, אבל הקטנים יותר נבהלו (למרות שהיו עם מצופים) כי המים מאוד עמוקים ולא ציפינו לזה.

שתי המגלשות האחרות הן בגובה קומה ושתי קומות. יש בשניהם רמזורים, אין שם עובדים, וכולם עומדים בתור בסדר מופתי ומחכים לתחלופת האור. תענוג. בשניהם התגלשנו עם הילדים והגדולה גם התגלשה לבד או עם אחד מהאחים שלה. המגלשות האלו מסתיימות בישיבה באולי 20 ס״מ של מים כך שאין פה סכנה כמו במגלשה הקטנה יותר.

השוס הגדול של Wodly Park הוא המסלול המתנפח באורך כמעט כל הבריכה (האולימפית, כן?). למרות שהמסלול לא נראה קשה – המראה מטעה והוא ממש לא קל. אני עשיתי אותו בפעם הראשונה עם בת ה-6.5 ויצאתי משם כמעט בלי יכולת לנשום. לא ממש רואים בוידאו, אבל בחלק מהמקומות אין כמעט איפה לעמוד והכל מים אז צריך למצוא את הדרך לעבור בלי ליפול. יש חלקים שאנשים קופצים מעמוד לעמוד ואחרים זוחלים – כל אחד ומה שנוח לו. חשבתי שאני אתעלף כשסיימנו ואז הבת שלי צעקה ״עוד פעם!״ אז היא הלכה לבד כי הילדים שלי צריכים אמא. אחרי עוד סיבוב במגלשות חזרנו למלון למנוחה ארוכה ונעימה במזגן.

אחרי הצהריים יצאנו לפארק חבלים Bielany (זה שתכננו מראש). גם הפארק הזה מחולק לשלוש שכבות גובה כשהאמצעי הוא מגובה 1.20. בני ה-4 שלי עלו על המתקן לקטנים. בעיקרון, זה מתקן זה ארוך וממש נחמד לקטנים, אבל אחרי ששלי כבר עשו פארק חבלים ״אמיתי״ יותר מפעם אחת, זה היה קצת ״קטן״ עליהם. באמת שהמסלול של הקטנים ממש חמוד וארוך ויש בו הרבה דברים – פשוט הרגלנו אותם לטוב. 🙂

ורשה עם ילדים - פארק חבלים Bielany
ורשה עם ילדים – פארק חבלים Bielany

המסלול הבינוני ברובו לא יותר קשה ממה שהיה במסלול בפארק השני, אבל החבלים הגבוהים שהילדים מחזיקים כדי לעבור מחלק אחד לשני היו גבוהים מדי בשביל הקטנים שלנו – ממש מדדנו. בת ה-6.5 מאוד נהנתה על המסלול הבינוני והיו שם איזה שני חלקים שממש אתגרו אותה – ודי קשה לאתגר אותה כי היא מאוד אתלטית.

ורשה עם ילדים - פירוגי
ורשה עם ילדים – פירוגי

הלכנו לאכול פירוגי, המאכל הפולני הלאומי, במסעדה המעולה Zapiecek (זאת רשת). מכיוון שהיה לנו יום סופר עמוס פיזית, הלכנו לישון יחסית מוקדם – הילדים אפילו לא התווכחו ונרדמו בדקה וחצי.

ורשה עם ילדים – היום החמישי והאחרון – חנות הסוכריות Manufaktura Cukierków

Manufaktura Cukierków - ורשה עם ילדים
Manufaktura Cukierków – ורשה עם ילדים

במקור התכוונו ללכת בבוקר לפארק, אבל אחרי טיול עמוס החלטנו שעדיף לוותר ולארוז באיזי. ב-11 הלכנו לחגוג לתאומים יום הולדת 4 בחנות/מפעל הסוכריות Manufaktura Cukierków ברחוב Tamka (חשוב כי יש שני סניפים והשני הוא רק חנות). היינו היחידים שם (לגמרי במקרה), ואחרי שהראו לנו איך מכינים סוכריות – אנחנו הכנו סוכריות בעצמנו!

הילדים היו בעננים – נכנסו לחנות והיא הייתה עמוסה בסוכריות על מקל וריח של מתיקות. המקום צבוע בדיוק כמו שהייתם מתארים והרגשנו כאילו אנחנו בתוך בית בובות. העובדות הראו לנו איך מכינים את הסוכריות וההדגמה היתה באנגלית (הילדים שלנו דוברי אנגלית, אבל כמובן שתוכלו לתרגם תוך כדי). אפילו היה שיעור קטן בערבוב צבעים כדי לקבל צבעים אחרים. 🙂

Manufaktura Cukierków - ורשה עם ילדים
Manufaktura Cukierków – ורשה עם ילדים

בשלב הבא הזמינו את הילדים להכין סוכריות על מקל בעצמם והיה כיף לא נורמאלי. הילדים הכינו סוכריות בצורת לב ופרח, ובדיוק כשחשבנו שלא יכול להיות יותר טוב – נתנו גם לי להכין סוכריות על מקל. אבל אני האמא, אז נרגע ונעמיד פנים שזה לא היה אחד הרגעים הכיפיים ביותר עבורי.

Manufaktura Cukierków - ורשה עם ילדים
Manufaktura Cukierków – ורשה עם ילדים

ארזו לנו את הסוכריות אחרי שהן התקררו וגם קיבלנו מתנה קטנה נוספת – בואו נגיד שיש לנו מספיק סוכר עכשיו עד ליום הולדת 40 של הקטנים.

חזרנו למלון, עשינו צ׳ק אאוט ונסענו לשדה התעופה.

הטיול היה קצר מדי – היו מלא דברים שלא הספקנו לעשות, חלק שתכננו ולא יצאו לפועל (כגון גם החיות) ואחרים שאפילו לא טרחנו לשים ברשימה מפאת חוסר הזמן. אפשר לבלות שבוע שלם בעיר – ורשה עם ילדים באמת מוצלחת ויש המון לעשות.

נפלו בעריכה – אטרקציות בורשה שלא הספקנו

  • גן החיות – בסוף לא הספקנו להגיע, למרות שניסינו פעמיים. בסופו של דבר, אנחנו פחות מתחברים לגני חיות אז זה לא היה ממש גבוה ברשימה שלנו, אבל בגלל ההסטוריה של גן החיות, אישית רציתי להגיע. בזמן מלחמת העולם השניים הוסתרו יהודים בגן החיות. הבית הפך למוזיאון, שזאת היתה הסיבה העיקרית שרציתי להגיע (יש על זה סרט)
  • פארק Żeromskiego – יש הרבה פארקים בורשה, וזה ספציפית פארק יפה ומרשים ובו יש גן שעשועים ממש נחמד לילדים
  • פארק Łazienki – פארק מקסים עם מלא גנים ופעילויות, כולל ארמון. הכניסה לפארק חופשית אבל למבנים יש עלויות. בימי ראשון יש הופעות חינם של יליד העיר שופן בשעה 12 ו-16, ממאי עד ספטמבר
  • מוזיאון הנאון
  • מוזיאון התחבורה – מאוד רצינו להגיע, לצערנו לא הלך הפעם. מהתמונות המקום נראה מהמם והילדים שלנו בטוח היו נהנים
  • מוזיאון האשליות
  • Multimedia Fountain – מזרקה מרשימה במיוחד, כשגולת הכותרת היא מופע מרהיב בלילות הקיץ. ראיתי אותו בביקור הקודם שלי והוא מדהים. השמש שוקעת מאוחר בקיץ בורשה, לכן בגלל השעות לא הגענו. לו הילדים היו גדולים יותר, היינו עושים מאמץ. המופע בימי שישי ושבת בקיץ בלבד ב-21 או 21:30 בערב (מומלץ לבדוק באתר)
  • מוזיאון הקוסמוס
  • מוזיאון יהדות פולין – מוזיאון הילדים בורשה אשר נפתח ב-2014. הייתי במוזיאון פחות משנה אחרי הפתיחה והמקום מהמם ואינטראקטיבי. הפוקוס של המוזיאון הוא לא השואה בכלל אלא ממש ההיסטוריה של היהודים בפולין (בתור פולנייה, היה לי הרבה עניין בנושא). יש חדר מיוחד לילדים במוזיאון עם פעילויות לילדים ובחוץ יש אנדרטה מהממת. למי שיש ילדים קצת יותר גדולים משלי שכבר נחשפו לנושא יכול להיות עניין במקום, ובגלל חדר הילדים, יש לכם אופציה נוחה לבקר במוזיאון ולהתחלק בטיפול בילדים בזמן שהשני בפנים. אנחנו היינו שעתיים ממה שזכור לי וזה לא היה מספיק בכלל, אבל גם שיטוט מהיר, לדעתי, עדיף על פספוס של המוזיאון המיוחד הזה.

לסיכום, ורשה הפתיעה אותנו ובגדול. לשמחתנו, יש המון אטרקציות לילדים בורשה וברמה האישית אנחנו ממש ממליצים על טיול בורשה, במיוחד למשפחות. לגבי ורשה עם ילדים בחורף, שאלה שעולה הרבה בקבוצה, בעיניי זה רק שווה אם הולכים בדצמבר כדי לחוות את כריסמס בורשה. הקפור קצת נעלם בהתרגשות של האורות והקסם של השווקים. אם אתם מגיעים אל ורשה עם בני נוער, יש המון סיורים בורשה שיכולים להתאים. בביקור הראשון שלי (ללא ילדים) עשיתי את הסיור החינמי בעיר הישנה וזה ממש פתח לי את העיניים – אני ממליצה בחום אם הילדים שלכם יכולים לעמוד ב-3 שעות של הסטוריה.

מלונות בורשה למשפחות עם ילדים

אלו חלק מהמלונות המומלצים למשפחות בקבוצה:

  • Marriot –  מול התחנה המרכזית וכמה דקות הליכה מקניון זלוטי טרסה עם שלל מסעדות וחנויות. הזמן בבוקינג
  • Sofitel – מלון ברמה גבוהה ובמיקום נהדר, כ-5 דקות הליכה מהעיר הישנה ולמרכז העיר עם מלא שופינג ומסעדות. הזמן בבוקינג
  • Novotel – מלון מקסים בלב ורשה, 5 דקות הליכה מהתחנה המרכזית ומלא מסעדות ושופינג בסביבה. הזמן בבוקינג
  • H15 – המלון היה מדהים, אבל בעיניי קצת פחות מתאים למשפחות עם ילדים רועשים. אמנם הצוות היה נפלא ולא אמרו לנו מילה רעה, אבל הילדים שלי היו מאוד רועשים בהשוואה לשקט בארוחת הבוקר והיה קצת לא נעים שהפרענו לשקט. הזמן בבוקינג

הכותבת היתה אורחת העיר ורשה, מטעם לשכת התיירות של ורשה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים