דברצן עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

כשרובנו חושבים על הונגריה, המקום הראשון – ובדרך כלל היחיד – שעולה לנו בראש הוא בודפשט. אבל מסתבר שיש עוד ערים מקסימות בהונגריה בהן ניתן לבקר עם ילדים. דברצן, הונגריה היא העיר השנייה בגודלה בהונגריה, נגישה בטיסה ישירה בחברת  Wizz Air. השבוע טיילנו לדברצן לסופ״ש ארוך – וזה היה קצר מדי. יכולנו בקלות להישאר עוד זמן, במיוחד לאור העובדה שהיינו במלון עם פארק מים. אם אתם כמוני, בטח שאלתם את עצמכם מה יש לעשות בדברצן 🙂 . לשם כך כתבנו את הפוסט הבא. דברצן עם ילדים – בואו נתחיל.

טיסות לדברצן

טסנו לדברצן בחברת  Wizz Air עם ילדה בת 6 ותאומים בני 3.10. אנחנו לא חדשים לעולם הלאו קוסט, אבל זאת כן הייתה הפעם הראשונה שלנו ב-Wizz Air והיה מצוין. הצוות אדיב וחביב, המטוס עצמו נוח (בהלוך היינו במטוס עם מגשים גבוהים, כך שיכולתי לשבת רגל על רגל – מה שחשוב למי שגבוה). בחזור המגשים היו קצת יותר נמוכים, אבל עדיין נוח. המושבים מאוד נוחים, האוכל במטוס נמכר במחירים סבירים מאוד (2 בקבוקי מים ב-4 יורו, למשל, וארוחות של כריך+שתייה וחטיף ב-7-8 יורו) והטיסות היו חלקות. לנו לא היו בעיות עם הטרולי, אבל האנשים שהגיעו אחרונים כן התבקשו למסור אותם בעלייה למטוס.

המלון – אקוואטיקום טרמל Aquaticum Thermal

דברצן עם ילדים - פארק המים במלון Aquaticum
דברצן עם ילדים – פארק המים במלון Aquaticum

המלון, אשר ממוקם בתוך פארק Nagyerdő, הוא השוס של הטיול. לא יכולנו לדעת כמה המקום מותאם למשפחות וילדים ואפילו תינוקות, במיוחד כי המלון משווק גם בתור ספא. החבילה שלנו כללה ארוחת בוקר וערב. אני ובעלי חלוקים לגבי איזו ארוחה טובה יותר 🙂 חשוב לציין שארוחת הבוקר בשרית בעיקר, אבל יש מלא מאפים, לחם, גבינות, קצת ירקות, דגני בוקר, יוגורטים ועוד.

דברצן עם ילדים - בית מלון Aquaticum - אוכל לילדים
דברצן עם ילדים – בית מלון Aquaticum – אוכל לילדים

בכניסה לחדר האוכל יש מדפים של ילדים עם צלחות ,סכו״ם לילדים, ואפילו אוכל לתינוקות (גרבר) בכל מיני טעמים. יש גם אבקות למיניהן, אבל אני לא בטוחה מה הן, נראה לי שהן כמו התוספות ששמים בבקבוקים של התינוקות לפעמים.

דברצן עם ילדים - בית מלון Aquaticum - תיונים
דברצן עם ילדים – בית מלון Aquaticum – תיונים

המחשבה היא לא רק על הילדים אלא גם ההורים – יש להם אפילו תה מיוחד לאמהות מניקות (!!!) בארוחת הבוקר וגם כמה סוגי תה לילדים.

דברצן עם ילדים - מלון Aquaticum - חדר המשחקים
דברצן עם ילדים – מלון Aquaticum – חדר המשחקים

המחשבה על הילדים לא נגמרת כאן. מעבר להמון גני שעשועים בסביבה, בשטח המלון ומחוצה לה, יש בקומה השלישית חדר משחקים גדול המחולק לשלוש: שליש ג׳ימבורי, שליש משחקייה לילדים קטנים יותר (יש אפילו אוניברסיטה!) וגם עם יצירה, פאזלים ועוד, ושליש משחקים לגדולים יותר כמו הוקי שולחן, פינג פונג, כדורגל שולחן ומשחקי מחשב. החדר פתוח מ-8 בבוקר עד 18, כשהמשחקים לגדולים פתוחים עד 22. החדר הזה שירת אותנו נאמנה כל בוקר כשהילדים התעוררו ב-6 בבוקר שעון מקומי ופארק המים ושאר האטרקציות בדברצן נפתחו רק ב-10.

דברצן עם ילדים - מלון Aquaticum - חדר השינה של הילדים
דברצן עם ילדים – מלון Aquaticum – חדר השינה של הילדים

לקחנו את החדר המשפחתי, שזה בעצם שני חדרים, אחד עם מיטה זוגית והשני עם מיטת קומותיים עם מיטה זוגית למטה ומיטת יחיד למעלה. יש לשני החדרים מרפסת, יש אמבטיה במקלחת, והשירותים עצמם מופרדים מהמקלחת (שזה תמיד מעולה). בונוס ממש מדליק בחדר: טלפון נייד מקומי שניתן לקחת בכל העיר, לגלוש ולבצע שיחות מקומיות. לנו זה במיוחד עזר עם המפות של גוגל.

גולת הכותרת היא, כמובן, פארק המים המקורה בשטח המלון. הפארק לא ענק, אבל כשאנחנו היינו כמעט לא היו אנשים ולא היו תורים ארוכים בכלל. יש בריכת פעוטות, בריכת ילדים (לא פעוטות) עם כמה מגלשות ומתקנים, בריכת שחייה רגילה שנהיית בריכה גלים, כמה ג׳קוזי, עוד כמה בריכות קטנות, וכ-7 מגלשות גדולות. למרות שרובן לא נראות אקסטרים במיוחד, חוץ מאחת הן מתאימות דווקא לילדים קצת יותר גדולים משלנו (בת השש כן הייתה על שתיים אחרות, אבל רק עלי). בכל בריכה יש שלט עם טמפרטורת הבריכה והעומק שלה.

דברצן עם ילדים - פארק המים Aquaticum - קיר הטיפוס
דברצן עם ילדים – פארק המים Aquaticum – קיר הטיפוס

בנוסף, יש קיר טיפוס באחת הבריכות, הצלחה אדירה אצל בת השש שאוהבת קירות טיפוס בכללי.

חשוב להזמין חדרים ישירות מול המלון ולא דרך בוקינג – שם ההזמנה לא כוללת את הכניסה לפארק המים.

דברצן עם ילדים בחורף

דברצן בחורף קרה – מאוד. דברצן בדצמבר לא הכי קפואה שיש, אבל בהחלט תצטרכו להצתייד בביגוד טרמי חם. טסנו בחורף לליטא ופשטנו על דקטלון – והבגדים שלהם היו מצויינים וחמים מאוד. תוכלו לקרוא פה על חופשת הקריסמס שלנו בליטא. דברצן בכריסמס אמורה להיות מקסימה: העיירה עצמה מתוקה גם כשחם בחוץ, ובמרכז העיר (זמן קצר בטראם מהמלון) יש את שוק הכריסמס של העיר. מה שנחמד במלון הזה הוא שאפשר גם להשאר בפנים רוב הזמן ולבלות במים ובחדר המשחקים (מה שמאוד מתאים למי שמחפש לטוס לחו״ל באיזי בחנוכה).

אוכל כשר בדברצן

המלון עצמו (וגם השאר) לא כשרים, אבל יש בעיר בית כנסת וקהילה יהודית. חב״ד מפעילים גם מסעדה וגם אופציה לאכול כשר בעיר. אפשר ליצור קשר עם חב״ד במייל – chabaddebrecen@gmail.com.

דברצן עם ילדים – היום הראשון

דברצן עם ילדים - המסעדה המצויינת מחוץ למלון
דברצן עם ילדים – המסעדה המצויינת מחוץ למלון

הטיסה יצאה ב11 בבוקר ונחתנו די מוקדם, ב-14:30 שעון מקומי (שעה הפרש מהארץ). ביקורת הדרכונים הייתה די ארוכה, אבל הנסיעה למלון (במונית) ארכה רק רבע שעה. אחרי צ׳ק אין מהיר, אכלנו במסעדה בשטח המלון והיה ממש מצוין. המחירים בהונגריה ממש נמוכים בהשוואה לארץ, כך שעל חצי ליטר בירה שילמנו פחות מ-10 ש״ח. שימו לב שבחלק מהמסעדות – בירה יותר זולה ממשקה קל. באותו היום הילדים היו ממש עייפים מהטיסה – וגם אנחנו – אז הלכנו לישון מוקדם ולא ממש עשינו כלום.

היום השני – המשחקייה במלון, פארק המים Aqua Park, מרכז העיר דברצן

דברצן עם ילדים - חדר המשחקים המלא
דברצן עם ילדים – חדר המשחקים המלא

התחלנו את הבוקר ממש מוקדם, והתייצבנו לארוחת הבוקר ישר כשנפתח ב-7. אחרי האוכל, עלינו לקומה השלישית לג׳ימבורי/משחקייה. חשוב: יש להביא גרביים לחדר המשחקים. כמו בכל מקום במלון, גם פה גילינו המון מחשבה בפרטים הקטנים, כגון טוש בעזרתו רושמים את שם הילד על כוס המים שלו. יש שולחן למבוגרים עם מידע על כל מיני אטרקציות באזור כדי שתוכלו לחקור ולהחליט מה עוד לעשות.

דברצן עם ילדים - מלון Aquaticum - פארק המים
דברצן עם ילדים – מלון Aquaticum – פארק המים

בסביבות 10, ירדנו לפארק המים. המקום סגור, כך שהוא מתאים גם לחודשי החורף הקרים. הוא די חמים, אבל ברגע שנכנסים למים זה כמובן כבר לא מורגש – והאמת היא שהיינו בפארק דומה בברלין שהיה ממוזג ובכל פעם שיצאנו מהמים קפאנו מקור, כך שלדעתי זה עדיף. מעבר לבריכות ולמגלשות, יש במתחם מסעדות (שבהן לא ביקרנו) וגם ג׳ימבורי לקטנטנים. השירותים נקיים ויש מקלחונים, אבל אנחנו לא השתמשנו בהם מכיוון שישנו במלון והעדפנו את הנוחות של החדר.

דברצן עם ילדים - שוק הפרחים
דברצן עם ילדים – שוק הפרחים

אחרי שעתיים בפארק המים פלוס מקלחות, לקחנו את הטראם (מספר 1, העוצר מול המלון) למרכז העיר. התכנון המקורי שלנו היה ללכת לפארק השעשועים בגן החיות, אבל ירד מבול כל הבוקר, כך שלא יכולנו ללכת. במרכז העיר פגשנו את נורה, חברה שהיא גם מדריכה בדברצן (באנגלית – תוכלו ליצור איתה קשר במייל: exploredebrecen@gmail.com, היא יודעת פשוט הכל). הטראם (400 פורינט אם קונים בטראם, 330 פורינט אם קונים בקיוסק/סופר) עוצר מול הכיכר הגדולה בדברצן Kossuth tér. בכיכר יש את הכנסייה הגדולה, מזרקה ממש חמודה, וכניסה לסוג של מדרחוב עם הרבה מסעדות ובתי קפה. לקראת חג המולד יש שם את השוק המקומי וכל החגיגות.

דברצן עם ילדים - Butiq
דברצן עם ילדים – Butiq

עברנו דרך שוק הפרחים והלכנו לאכול במסעדת הבר Butiq. בשעות הצהריים, יש להם תפריט מצומצם, אבל כל מה שאכלנו היה ממש טעים. למעשה, לא היה דבר שאכלנו שלא היה טעים בכל הטיול, הפתעה ממש ממש נעימה. אנחנו לא שומרי כשרות כך שמבחינתנו לא היו באמת הגבלות – לאלו מכם שכן, אני ממליצה בחום לרשום את המילה לחזיר וכל מילה אחרת שחשובה לכם כי בחלק מהמקומות לא היו תפריטים באנגלית או שההסבר היה מצומצם. חשוב: ברוב המקומות אליהם הגענו (חוץ מהמלון), המיצים היו מוגזים, אז אם הילדים לא אוהבים מוגז – תבקשו בלי.

דברצן עם ילדים - תיק לכיתה א
דברצן עם ילדים – תיק לכיתה א

בהמשך הרחוב יש קניון אבל בסוף לא הגענו אליו כי רצינו לקנות לבכורה תיק לבית הספר ואני רק יכולה להגיד שעכשיו הייתי חוזרת לכיתה א׳ בשביל התיק הזה. התכוונו ללכת לגן החיות ופארק השעשועים, אבל שוב התחיל לרדת גשם אז חזרנו למלון. כמובן שיש מלא לעשות במלון אז זה לא שמשעמם במיוחד. בערב הייתה מסיבת ילדים, אבל שלנו היו שפוכים אז לא הגענו אליו. הייתה הרקדה ואיש שהכין חיות ודמויות מבלונים בארבע רמות מעל כל דבר שראיתי בארץ, כולל מיניונים מטריפים. הטלפון לא היה עלי כשעברתי ליד המסיבה אז לצערי אין לי תמונות.

היום השלישי – גן השעשועים Ötholdas Pagony, המזרקה הגדולה, גן החיות ופארק השעשועים, והאדם וגן השעשועים Jatszoter a Bekas-Tonal

דברצן עם ילדים - גן שעשועים Ötholdas Pagony
דברצן עם ילדים – גן שעשועים Ötholdas Pagony

מכיוון שהכל נפתח רק ב-10 בבוקר, התחלנו את הבוקר בגן השעשועים הקרוב-רחוק מהמלון, Ötholdas Pagony. תקשיבו – המקום ענק, יש, בלי צחוק, איזה 6 או 7 מוקדים עם מתקנים. מה שהכי הגניב אותנו הוא שהיו מלא מתקנים שנועדו לאתגר את הילדים – לא ״סתם״ מגלשות ונדנדות אלא ממש מסלולים מאתגרים למגוון גילאים.

בכלל, זה היה משהו שחזר על עצמו בכל גן שעשועים שהיינו בו – מרגיש שההונגרים, לפחות בדברצן, מכוונים את המשחק לכיוון של לקיחת סיכונים, לימוד של משהו חדש, אתגרים, וכמובן חוזק. זה מקסים בעינינו וחבל לנו מאוד שזה לא קורה פה. אמנם פה ושם ואפשר למצוא בארץ מתקנים כאלו, אבל לא ברמה כזאת ובהחלט לא בכל מקום – אבל בכל מקום שהיינו בו בדברצן היו כאלו מתקנים. אנחנו ממש ראינו בעיניים שלנו איך הילדים שלנו לומדים להעז תוך כדי הטיול ולוקחים סיכונים על דברים שרק יום קודם פחדו אפילו לנסות.

דברצן עם ילדים - המזרקה הגדולה בפארק Nagyerdo
דברצן עם ילדים – המזרקה הגדולה בפארק Nagyerdo

משם המשכנו למזרקה (שממוקם ממש מול המלון בפארק Nagyerdő), מזרקה מקסימה ממש שניתן ללכת בתוכה. ישנן אבנים בגבהים שונים בתוך המזרקה, וכל כמה זמן גם מרגישים השפרצות של המזרקה – הילדים והמבוגרים נהנו מאוד, ועשינו כמה סיבובים במשך הטיול. בערבי הקיץ, כנראה ב-20, 21, ו-22, יש מופע בשם Mist Theater שאמור להיות ממש מדהים. ב-20 עוד לא חשוך ובמילא הילדים שלי כבר ישנו, ועד שהיה מספיק חשוך – לי לא היה טיפת כוח לצאת, אבל מהתמונות המופע נראה מרהיב ביותר. שווה לבדוק, במיוחד שזה רק מעבר לכביש.

דברצן עם ילדים - פארק השעשועים 8
דברצן עם ילדים – פארק השעשועים 8

במרחק 4 דקות הליכה מהמזרקה יש את גן החיות ופארק השעשועים. חשוב לי לציין שאנחנו פחות בקטע של גני חיות אז אין לי ממש תובנות לגביו, מעבר להיותו יחסית קטן – אבל בתוך גן החיות יש גן בוטני קטן וגם פארק שעשועים רטרו, האחרון מסוגו בהונגריה. זה קצת מזכיר את הלונה פארק מכשהיינו ילדים בשנות ה-80. עלות הכניסה לגן השעשועים לא גבוהה בכלל – 1900 פורינט (25 שח) למבוגר ו-1400 פורינט (18 ש״ח) לילד מגיל 3. בפארק השעשועים משלמים על כל מתקן שעליו עולים, כשהעלות לכל מתקן היא לרוב 400 פורינט (5 ש״ח). ברוב המתקנים מבוגר צריך לעלות עם ילד, בדרך כלל מתחת לגיל 6. לא משלמים במתקנים עצמם אלא בכניסה לפארק השעשועים בביתן קטן שמוכר מזכרות. אם לא משתמשים בכל הכרטיסים, אפשר להחזיר אותן ולקבל החזר כספי על הכרטיסים שנותרו.

דברצן עם ילדים - העגלה בגן החיות
דברצן עם ילדים – העגלה בגן החיות

בכניסה לגן החיות ניתן להשכיר עגלה חמודה כזאת ב-300 פורינט לשעה (פחות מ-4 ש״ח), מה שהיה מעולה לקטנים שלנו שהיו קצת עייפים מגן השעשועים, ובמחיר כזה חבל לא לקחת. גם בת השש ישבה בו לפעמים. את המתקנים שיש בפארק השעשועים אפשר לראות כאן.

חזרנו למלון ולמרות שיש עוד מסעדה במתחם, היה שם תור ארוך אז אכלנו שוב במסעדה שאכלנו ביום הראשון. היה ממש טעים, אז לא הייתה לנו בעיה לחזור לשם ושוב היה מצוין. ארוחה לחמשתנו, כולל 2 בירות חצי ליטר וקנקן לימונדה, עלתה בסביבות 130 ש״ח. שווה לגמרי.

דברצן עם ילדים - Jatszoter a Bekas-Tonal
דברצן עם ילדים – Jatszoter a Bekas-Tonal

אחרי מנוחה בחדר (מבחינתנו זה חובה כל יום בטיול בחו״ל), כולנו נרדמנו לשנ״צ של מעל שעתיים (!!!). יצאנו מהמלון ופנינו ימינה לתוך Froggy Park והאגם היפהפה עם מזרקות (בכל העיר יש מזרקות מקסימות).

גם שם יש גן שעשועים שווה, אם כי קצת יותר קטן, וגם שם היו אתגרים לכל הילדים. בילינו שם הרבה זמן, אפילו הקטנים עלו על האומגה (בעזרת אבא שלהם ואחותם), ועשינו סיבוב מסביב לאגם. ראינו המון דגים, צבים וברווזים והילדים ממש התלהבו.

למלון חזרנו יחסית מאוחר והלכנו לאכול בסביבות 19:30. מכיוון שהילדים ישנו המון בצהריים, הם היו מספיק ערניים וגם הלילה הייתה מסיבה לילדים שהתחילה ב-20 – והפעם הם יכלו להשתתף. היו משחקים, איפור פנים, תחרויות – היה ממש חמוד. היו שתי מפעילות שדיברו אנגלית ברמה יחסית טובה, והילדים שלי מדברים אנגלית אז יצא לנו מצוין. אני בטוחה שהיו נהנים בלי קשר. השבוע במקרה יצא שחגגו 20 שנים למלון ו-15 שנים לפארק המים, אבל שאלתי בקבלה והם אמרו שתמיד יש להם מסיבות בערב לילדים, למרות שנראה לי שזה רק בסופי שבוע (זה היה בחמישי ושישי כשהיינו). בזמן שאנחנו היינו במסיבה, בעלי צפה במונדיאל במשחק של ספרד מול פורטוגל.

דברצן עם ילדים – היום הרביעי והאחרון – Kerekerdo Adventure Park, פסטיבל האוכל הגורמה

דברצן עם ילדים - Kerekedro Adventure Park - תמונה משפחתית
דברצן עם ילדים – Kerekedro Adventure Park – תמונה משפחתית

התחלנו את הבוקר בפארק האתגרי Kerekerdo הנמצא במרחק של כחצי שעה מהמלון. הפארק עצמו נמצא באמצע יער, כך שיותר מחצי מוצל טבעי מעצים. היו כמה מקומות שלא היו מוצלים בכלל ונמנענו מלהגיע למתקנים כי הם היו חמים מדי. כל המטרה של הפארק הוא לאתגר את הילדים – חלק יותר וחלק פחות, אבל כמעט הכל מכוון לפעילות גופנית. בכניסה יש סירות פדלים, אבל היה תור (רק שם) אז המשכנו הלאה.

דברצן עם ילדים - Kerekedro Adventure Park
דברצן עם ילדים – Kerekedro Adventure Park

העצירה הראשונה שלנו הייתה במסלול מהמם שחשבנו שרק בת השש תוכל לעשות, אבל ההגבלה היחידה שיש למסלול הוא עד גובה 1.50 מטר. יש עוד מסלול שיותר אקסטרים ומאתגר לילדים ונוער מ-1.50 מטר ומעלה. בכל מקרה, שמו על הילדים רתמות ויצאנו לדרך. בת השש עשתה הכל לגמרי לבד, הצליחה להתחבר ולהתנתק לבד, ואנחנו התפצלנו בין הקטנים. היו כמה פעמים שהילדים אמרו שהם לא יכולים, אבל הם ניסו בכל זאת והצליחו, והגאווה שהייתה להם על הפרצוף בסוף המסלול היתה מדהימה.

דברצן עם ילדים - Kerekedro Adventure Park
דברצן עם ילדים – Kerekedro Adventure Park

לאחר המסלול, קפצנו בטרמפולינה (הגדולה רק מ-20 קילו אבל יש גם טרמפולינות לקטנים), שטנו בסירות מתנגשות (זה רק מגיל 5, הכניסו את הקטנה אבל את הקטן לא הסכימו כי הוא פיצי), שיחקנו במתקנים, ושטנו בסירות פדלים. יש כמובן עוד דברים שלא עשינו, חלקם לא התאימו לגילאים (כמו מכוניות מתנגשות מגיל 6), וחלקם לא עניינו אותנו. אכלנו ארוחת צהריים במסעדה במתחם מאחורי שלגייה והיה ממש טעים! המחירים אמנם יותר גבוהים מאשר בתוך העיר, אבל עדיין מגוחכים – פה הקולה עלתה יותר מהבירה, אז הבחירה היתה קלה.

השעה הייתה כבר 13, ואמנם היינו שם רק שלוש שעות, אבל הקטנים כבר היו מאוד עייפים והייתה לנו עדיין הליכה בחזרה לאוטובוס, אז החלטנו לחזור. לו היינו עם ילדים גדולים יותר, היינו יכולים להישאר עוד שעה/שעתיים ובטח לעשות שוב את המסלול הראשון.

עלות הכניסה לפארק היא 2,500 פורינט (33 שח) למבוגר ו-3,500 פורינט (46 שח) מגיל 2-12. אם מגיעים אחרי השעה 15, אז העלות לילד היא 1,500 פורינט (20 ש״ח). צורת ההגעה הקלה ביותר היא מונית (שאמורה לעלות בין 6,000-7,000 פורינט הלוך-חזור – בין 78-90 ש״ח), אבל לא הייתה מונית גדולה עבורנו (אנחנו חמישה) אז בסוף לקחנו תחבורה ציבורית. תחנת האוטובוס נמצאת 5 דקות הליכה מהמלון והנסיעה באוטובוס עורכת כרבע שעה, אבל בסיומה יש הליכה של 12 דקות לפארק. ההליכה לא קשה (מסלול סלול לאופניים) והוא עובר דרך יער אז יש הרבה צל והיה נעים וקריר (אבל עכשיו יוני אז לא בטוחה שככה יהיה באוגוסט). השתמשנו בגוגל מאפס בטלפון שקיבלנו מהמלון כדי לוודא שאנחנו בדרך הנכונה. האוטובוס מגיע רק פעם בשעה (לפחות בשבת) אז צריך להתכונן מראש.

הגענו למלון בכוחותינו האחרונים אחרי ש״תדלקנו״ בגלידה והלכנו לנוח קצת. התאומים שנ״צו, בעלי ראה משחק מונדיאל כלשהו ואני לקחתי את בת השש לפארק המים. כמו שראינו שקרה במשך הטיול הקצר הזה, היא תפסה אומץ ועלתה על מגלשות עליהן לא הסכימה לעלות בפעם הראשונה.

דברצן עם ילדים - פסטיבל האוכל הגורמה
דברצן עם ילדים – פסטיבל האוכל הגורמה

אחרי שעה וחצי בפארק המים, חזרנו להתקלח ויצאנו לפסטיבל האוכל הגורמה שבמקרה היה בדיוק בסופ״ש הזה (שבחרנו כי זה נפל על יום הנישואים שלנו). מיטב השפים מרחבי הונגריה מגיעים כל שנה לפסטיבל הזה. במיטב המסורת (בת השלושה ימים שלנו), הפסטיבל היה מתחת לבית בפארק עם האגם. טעמנו מלא מנות טעימות ממש, הייתה מוזיקה נחמדה, ומאוד נהנינו, למרות שאיך שהגענו תפס אותנו מבול והיינו ״תקועים״ במתחם של פליימוביל במשל חצי שעה עד שנרגע.

חזרנו לארוז ולנסות לישון קצת – כי התעוררנו ב-3:45 לפנות בוקר בשביל הטיסה הביתה ב-6. בית המלון הכין לנו ארוחות בוקר לקחת איתנו – הם שואלים אם בשרי בסדר. הטיסה הישירה היחידה היא של  Wizz Air כך שלא הייתה לנו בחירה בשעות הטיסה – זאת הפעם הראשונה שטסנו בשעות כאלו כי אנחנו מקפידים לטוס החל מ-9:30 בבוקר כדי להימנע מהשכמות מוקדמות. טיסת החזור הייתה נחמדה ונעימה כמו ההלוך עם צוות מקסים.

לסיכום, אני ממש ממליצה על דברצן עם ילדים. היה לנו טיול ממש מהנה – וממש קצר. בדיעבד, היינו נשארים שבוע ועושים עוד טיולים מחוץ לדברצן. לאלו מכם שמבלים כמה שעות בפארק מים, בקלות יש מה לעשות במשך שבוע אם הולכים לאטרקציה אחת ביום. דברצן גם קרובה לאוקראינה ורומניה (הכי קרובה לקלוז׳) ונמצאת כששעתיים וחצי ברכבת מבודפשט כך שגן ניתן לשלב אותה עם מקום אחר לטיול ארוך יותר.

נפלו בעריכה

מקומות שלא הספקנו לבקר בהם מפאת חוסר זמן/גשם:

  • מגדל המים (גם ממש קרוב למלון, כמה דקות הליכה מהמזרקה הגדולה)
  • שעון הפרחים
  • מוזיאון המדע Agora – מתאים יותר לילדים בגילאי בית הספר, אבל לא רק. הכל בהונגרית, אבל אם יוצרים קשר מראש, אפשר לקבל חוברת הסברים של הכל באנגלית
  • רכבת Zsuzsi Forest – רכבת מאוד ישנה (בת 136 שנים) שנוסעת בערך 45 דקות ומגיעה לפארק ובו גן שעשועים, מגדל תצפית וגם מסלולי הליכה.
  • פארק Hortobagy – אתר של אונסקו במרחק של כחצי שעה נסיעה מדברצן – לצערנו לא הגענו בגלל הגשם ביום הראשון. יש פארק של חיות בר ובו האוכלוסייה הגדולה ביותר של זן מסוים של סוסי בר. יש גם סיורי ג׳יפים שאפשר לעשות בסגנון ספארי.
  • קניון פורום Forum – למי שמחפש לעשות קצת קניות, הונגריה מאוד זולה ובקניון פורום תוכלו למצוא קצת מהכל, מחנויות מוכרות, כמו זארה וטומי הילפיגר, ועד לחנויות מקומויות עם פיצ׳יפקעס. כמובן שיש גם פסט פוד כמו בורגר קינג, KFC ואפילו סטארבקס.
  • פסטיבל הפרחים בדברצן – ב-20 אוגוסט מתקיים הפסטיבל הגדול של דברצן, אז אם אתם מתכננים להגיע לעיר, שווה לבדוק את תאריכי הפסטיבל לפני שאתם מזמינים כרטיסים. הפסטיבל עצמו אורך כשבוע כשגולת הכותרת מגיע ביום האחרון בתהלוכה.
הכותבת היתה אורחת העיר דברצן, מטעם: Association for Tourism of Debrecen, וחברת התעופה Wizz Air, המפעילה כיום שתי טיסות שבועיות ישירות בקו ת”א-דברצן.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

31 תגובות

  1. טליה, נראה שהיתה לכם חופשה נהדרת! אין ספק שכשנוסעים עם ילדים קטנים הידיותיות של המלון לילדים היא מאוד חשובה ונראה שההמלון הזה הוא ממש כזה! פוסט מושקע, מפורט ועושה חשק – שומרת לי לנכדים 🙂

  2. נשמע טיול מעולה, אני רואה שהמללון ממש ממש יקר …. כמו בארץ האם זה המחירים ששילמתם ?
    חשבתי שהיא יותר זולה הונגריה

    1. אהלן! העלות לא נמוכה אבל ממש לא גבוהה מדי – וזה הרבה הרבה יותר מגניב לדעתי מאשר מלון בארץ. הונגריה עצמה זולה, רשמתי בפוסט את העלויות של הכל.

    1. אהלן! אנחנו היינו ביוני והיה נפלא. מזג האוויר באפריל הוא בסביבות 15-17 מעלות ביום אז לא נורא. פארק המים במלון במילא סגור וחמים, אז זה רק כל השאר. כן ירד לנו גשם ביוני יומיים מתוך הארבע אבל זה יכול לקרות בלי קשר ובכל מקום ובכל עונה.

  3. היי
    האם הזמנת את המלון באתר של המלון או בוקינג ואחרים דומים?
    ועוד שאלה, אף פעם לא טסנו לואו קוסט. זה מסובך עם ילדים?

    1. אהלן! כפי שכתבתי, צריך להזמין ישירות מול המלון כדי שזה יכלול את פארק המים. לגבי לאו קוסט, מבחינת הילדים אין הבדל. ההבדל הוא רק לגבי התשלום על הכבוד וההושבה ומה הכי כדאי. וחשוב מאוד לזכור שצריך לעשות מראש צק אין ולהדפיס את הכרטיסים מראש או שיהיו באפליקציה של חברת התעופה. זה לא כולל אוכל אז צרי להביא או שאפשר לרכוש בטיסה.

  4. נשמעת כמו חופשה מושלמת. חושבים להזמין לאוגוסט.
    כתבת שיכולתם להשאר יותר מסופ”ש ארוך. האם שבוע זה יותר מידי שם לדעתך (טסים עם ילד בן חמש וילדה בת שנתיים וחצי)

    1. אני חושבת שמעבר ל-4 ימים זה כבר לקחת רכב ולצאת מהעיר עצמה אלא אם כן הכוונה היא לבלות מלא במלון. יש את הפארק שרשמתי בתחתית הפוסט שאמור להיות מדהים ויש עוד טיולי יום שבטח אפשר לעשות. הייתי חוקרת את זה לפני ההזמנה.

  5. טליה שלום, בעקבות המלצתך ועוד כמה שקראתי אחרי, אנחנו נוסעים השבוע לאקווטיקום בדברצן. אשמח אם תוכלי לכוון אותי – איפה קניתם את התיק לבת שלך? וגם האם את זוכרת או יודעת על עוד אפשרויות קניות מקומיות מיוחדות. לא מותגי קניון.
    תודה רבה אילנה

    1. אהלן! את התיק קנינו ממש ליד שוק הפרחים. אם את מגיעה מתחנת הטראם והכנסיה מאחורייך ואת הולכת לכיוון הקניון, זה בחנות מצד שמאל. התיקים היו בחלון, אבל יכול להיות שלא יהיו באמצע השנה. יש שם מכתביות וכל מיני דברים כאלו. מעבר לזה, אני יודעת שיש קניון בהמשך אבל לא הלכנו. לא עשינו שופינג בכלל, במקרה ראינו והילדה עלתה לכיתה א והתלהבנו מהתיק בחלון.

  6. האם ביקור בדברצן, בחופשת פסח יכול לזרום מבחינת מזג האויר?
    והאם הבריכות בפארק המין מחוממות

    1. אהלן! החדר שלנו עלה בביבות 250 יורו ללילה כולל ארוחת בוקר וארוחת ערב. טיסות תלוי מתי תופסים, זה של וויז אייר, לפעמים זה בסביבות $100 וזה יכו להיות גם $200, תלוי כמה זמן מראש רוכשים ולאיזו תקופה.

  7. היי טליה ? , תודה על השיתוף , כתבת ופירטת מקסים. האם המלון והאטרקציות שבו כולל בפארק המים ומה שתארת גם מחוץ למלון מתאימים גם לילדים בגיל 9.5 , 10 ?

  8. המון תודה על האינפורמציה!! סגרנו לשם חופשה ולא ידענו מה יש לעשות שם, עזרת לנו מאוד 😄

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים