פורטוגל למשפחות עם ילדים – מסלול & אטרקציות מאת ענבר יזהר ברנע [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על פורטוגל עם ילדים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף פה ברשותה של ענבל.

פורטוגל עם ילדים בסוכות

בתחילת אוגוסט בעלי פתאום אמר לי שצריך לעשות נסיעת עבודה בסוכות, בדיוק בתאריכים בהם ההורים שלי קבעו טיול לפורטוגל. המחשבה של להשאר עם שניהם לבד כל חופשת סוכות הייתה קצת קשה לי וכשההורים שלי הציעו שנצטרף – קפצתי על ההזדמנות… גם עזרה עם הילדים וגם פורטוגל (שעוד לא יצא לי לבקר בה).

טסנו בטיסה ישירה לליסבון עם סן דור. קצת התלבטתי אם לעשות טיול כוכב כדי שיהיה יותר קל עם הילדים (בן 1.4 ובן 6) אבל בסוף לא רצינו לוותר על פורטו אז יצא שנסענו לא מעט. הטיול היה איזון מושלם בין אטרקציות לילדים ולמבוגרים וכולנו נהניינו מאד.

הזמנתי דרך בוקינג דירה מהממת במרכז ליסבון. הבעיה היא שכשהגענו אליה ב-23:00 לא הצלחנו לתפוס את איש הקשר שהיה אמור להכניס אותנו ונתקענו ברחוב עם הילדים כמעט 40 דקות. בסופו של דבר הכל הסתדר והדירה הייתה מעולה, אבל החוויה הזו קצת הרסה לנו את ההגעה.

היום הראשון – ליסבון, הטיילת, שוק טיים אאוט ותצפיות של העיר

פורטוגל עם ילדים - נוף לגשר בליסבון
נוף לגשר בליסבון

טיילנו בליסבון ברגל, הלכנו לטיילת ועלינו לחלק מהתצפיות של העיר, כמו Miradouro de Santa Catarina. מפאת חוסר זמן היינו רק יום אחד בליסבון ואני מרגישה שלא מיצינו בכלל, היא ממש מקסימה. טיילנו בשוק טיים אווט, שהיה ממש מגניב וטעים.

אטרקציות נוספות בליסבון למשפחות:

היום השני – מערת הנטיפים Mira de Aire, Monumento Natural das Pegadas de Dinossáurio, וחוות Quinta da Anunciada Velha

פורטוגל עם ילדים - מערת הנטיפים
מערת הנטיפים

נסענו למערת הנטיפים Mira de Aire. המערה מהממת, ועשינו סיור של שעה שהיה מאד מעניין וממצה. אי אפשר להכנס ללא סיור והוא מתבצע באנגלית. בזמן שחיכינו להכנס, הילדים שיחקו בגינה שבו היו כמה חיות.

פורטוגל עם ילדים - עקבות דינוזאורים
עקבות דינוזאורים

אחר כך נסענו ל-Monumento Natural das Pegadas de Dinossáurio שם ניתן לצפות בעקבות אמיתיים של דינוזאורים שנשתמרו בסלע. הגדול התלהב ממש, וגם המבוגרים. יש גם נוף מקסים משם. המקום בן 175 מיליון שנה, פחות או יותר, ואני די בטוחה שהתרגשתי יותר מהילד.

פורטוגל עם ילדים - החווה ליד טומאר
החווה ליד טומאר

לאחר מכן נסענו לחווה החמודה בה ישנו Quinta da Anunciada Velha שנמצאת כ-7 דקות נסיעה מהעיירה טומאר. הבית בן שני קומות ובעלי המקום לימדו אותנו קצת הסטוריה מקומית והמליצו לנו איפה לאכול. אכלנו גם ארוחת ערב במסעדה קצת תיירותית אבל טעימה וזולה שנקראה Bela Vista וצפתה על הנהר והטירה.

היום השלישי – המבצר הטמפלרי וקוימברה

פורטוגל עם ילדים - מבצר טמפלרי בטומאר
מבצר טמפלרי בטומאר

חזרנו לטומאר והלכנו לבקר במבצר הטמפלרי. מאד מרשים ושוב הגדול מאד התלהב. ניתן לקחת סיור מודרך בתשלום נוסף אבל אנחנו ויתרנו. אחר כך נסענו לעיירה קוימברה ותכננו לבקר בספרייה עתיקה באוניברסיטה אבל לא מצאנו שום חניה באיזור ובסוף כבר נהיה מאוחר אז עזבנו.

פורטוגל עם ילדים - החווה ליד פורטו
החווה ליד פורטו

באותו הערב הגענו ל״צימר״ בו נשארנו 3 לילות, מקום ממש מומלץ שנקרא Casa Soares שנמצא כחצי שעה נסיעה מפורטו. מקום מושלם לבוא עם ילדים, יש בריכה, כבשים, תרנגולות, גינה מקסימה וארוחת בוקר מעולה שכוללת תוצרים מהחווה וגם יחסית זול. יש בצימר מטבח מאובזר והכנו ארוחת ערב בבית בשלושת הלילות שהיינו שם.

היום הרביעי – פורטו והתצפית מעבר לגשר

פורטוגל עם ילדים - כנסייה בפורטו
כנסייה בפורטו

ביקור בפורטו. פורטו מדהימה!!! לא משנה לאן מסתכלים, הכל מדהים! הגענו למרכז העיר ומצאנו חניון מצויין בשם Parking Garagem Comércio do Porto שגם לא היה יקר במיוחד.

פורטוגל עם ילדים - תצפית מעבר לגשר בפורטו
תצפית מעבר לגשר בפורטו

לא לוותר על התצפית מעבר לגשר! בכל מקום יש ארכיטקטורה מהממת ובניינים מקסימים. יש המון מסעדות, חנויות חמודי וכל מיני כנסיות אליהן ניתן להכנס. הבן שלי ממש רצה לעלות על הרכבת אז כשהלכנו לבקר בתחנת Porto São Bento, עם הכניסה היפהפיה, החלטנו לקחת מטרו לגשר. הנסיעה רק ארכה כ-3 דקות, אבל הבן שלי היה בעננים והגענו לפארק Jardim do Morro עם תצפית מהממת על פורטו. הפארק נמצא בצד הדרומי של גשר Luís I והוא מתצפת על נהר דורו וצפון פורטו. גם היו כמה עמדות של אוכל ושתייה וקניתי לעצמי מוחיטו ייו ירוק שהיה ממש טעים. (בסוף הפוסט יש עוד אטרקציות בפורטו למשפחות)

היום החמישי – עמק הדורו, Parque Biologico de Gaia

פורטוגל עם ילדים - הפארק הביולוגי בגאיה
הפארק הביולוגי בגאיה

ההורים שלי מאד רצו לנסוע לעמק הדורו כי הנופים שם אמורים להיות מהממים, אבל הנסיעה לשם וחזרה מאד ארוכה אז החלטנו לקצר ולנסוע לצד הנהר 40 דק לכל כיוון. הנופים אכן מהממים והילדים נרדמו בדרך אז יכולנו לנסוע קצת יותר. בהמשך הדרך יש הרבה יקבים בהם אפשר לעצור וטעום יינות מקומיים.

בחזרה עברנו ב-Parque Biologico de Gaia, סוג של גן חיות אבל באמצע היער. זה מסלול של כמעט 3 ק”מ שעובר בתוך היער ובין לבין יש תצפיות, בעיקר על ציפורים. חמוד מאד, זול, והילדים התלהבו כמובן. בילינו שם את שאר היום.

היום החמישי – Costa Nova, Obidos, Bairro dos Pescadores

פורטוגל עם ילדים - Costa Nova
Costa Nova

חזרנו לכיוון ליסבון. הנסיעה ארכה כ-3 שעות אז עצרנו בכמה מקומות בדרך. העצירה הראשונה היתה ב-Costa Nova שליד אוויארו, יש שם טיילת עם בתים צבעוניים מקסימים. יש שם גונדולות שדומות לונציה, ומשם המשכנו לעיירת החוף Bairro dos Pescadores.

פורטוגל עם ילדים - Obidos
Obidos

המשכנו דרומה ועצרנו בעיירה הכי חמודה שהיינו בה בפורטוגל – Obidos. זאת עיירה עתיקה, מוקפת חומה עליה ניתן ללכת (למרות שקצת מפחיד, פתוח מצד אחד), מלא חנויות קטנות וחמודות שמוכרות מזכרות ויין דובדבנים מקומי בתוך כוסות שוקולד. יש גם ארמון שהפך למלון ברמה גבוהה מאוד ובתוך אחד מהמגדלים יש אסקייפ רום שנראה די מדליק אבל צריך להזמין מקום מראש.

באותו הערב הגענו למלון בסינטרה Quinta Das Murtas. מלון חמוד, ארוחת בוקר מצויינת, אפשר ללכת ברגל לעיר דרך הפארק. אחד הלילות הגישו גם ארוחת ערב מצויינת במחיר מצחיק.

היום השישי – ארמון וגני Quinta da Regaleira ו-Pena Palace, Cabo de Roca

פורטוגל עם ילדים - Quinta da Regaleira
Quinta da Regaleira

ביקור בארמון וגנים של Quinta da Regaleira בסינטרה, שהוכרז כאתר מורשת לאומית של ארגון יונסקו. הגנים ממש מהממים ואני ממש ממליצה לבקר בהם אם תהיו בסביבה.

פורטוגל עם ילדים - Quinta da Regaleira
Quinta da Regaleira

אחד המקומות הקסומים שהייתי בהם, לא לפספס! העלות היא 6 יורו למבוגר ו-3 יורו לילד.

פורטוגל עם ילדים - Quinta da Regaleira
Quinta da Regaleira

לאחר מכן ביקרנו גם בארמון וגנים של Pena Palace.

פורטוגל עם ילדים - Pena Palace
Pena Palace

ארמון שנראה כאילו יצא מסרט של דיסני. שוב, הילדים נהנו מאד. חנינו בחניון ליד הכניסה התחתונה של הגנים ועלינו למעלה לארמון ברגל. התצפית משם מרהיבה ממש. אם מבקרים גם בגנים וגם בארמון העלות היא 14 יורו מגיל 6.

פורטוגל עם ילדים - Pena Palace
טיול לפורטוגל עם ילדים – Pena Palace

בערב נסענו ל-Cabo de Roca, המקום הכי מערבי באירופה, הידוע גם בשם ״הסוף של אירופה״. היה המון רוח וקר ולא היה הרבה לעשות שם אז לא נשארנו הרבה ופספסנו את השקיעה. הבן שלי מאוד התלהב שזה היה הסוף של אירופה והצוקים מהממים כך שזה לא היה זמן מבוזבז.

פורטוגל עם ילדים - Cabo de Roca
פורטוגל עם ילדים – Cabo de Roca

יש תצפית יפה על הסלעים ונחמד להצטלם ליד השלט שאומר איפה אתה. בערב היה במלון ארוחת ערב זולה במיוחד אז החלטנו לאכול במלון ולהפתעתנו האוכל היה ממש טעים.

היום השביעי והאחרון – ארמון וגני Monserrate

פורטוגל עם ילדים - Monserrate
טיול לפורטוגל עם ילדים – Monserrate

בבוקר נסענו לטייל בגנים וארמון (יש מלא ארמונות בסינטרה) של Monserrate. הארמון עצמו קטן מאד אבל מרשים והגנים יפה גם. עלות הכניסה היא 8 יורו מגיל 6. אפשר לרכוש כרטיסים מראש לכל האתרים בסינטרה באתר הזה.

אחר כך לא נשאר לנו הרבה זמן לעוד מקום אז קפצנו לקצת קניות בקניון גדול באיזור ומשם לשדה התעופה.

בגדול, אני מאוד ממליצה על פורטוגל, ארץ מדהימה והאנשים גם נחמדים מאד וכולם מדברים אנגלית מושלמת. יש הרבה מה לעשות עם הילדים, במיוחד עם אוהבים מבצרים. יש גם עוד הרבה דברים שבחרנו לוותר עליהם, כמו האקווריום בליסבון כי חשבנו שפחות יעניין את המבוגרים, אבל הם מומלצים מאד ידי מטיילים אחרים. אגב, פורטוגל באוגוסט עם ילדים אידאלי כי מזג האוויר הממוצע הוא 28 מעלות – שינוי מרענן מאוד מהחום בארץ.

אטרקציות בפורטו למשפחות עם ילדים

מלונות מומלצים למשפחות בפורטו

  • Spot Family Suites – מלון דירות מאוד זול שכולל ארוחת בוקר עם כל הארוחות. בכל דירה יש מטבחון עם מיקרו וטוסטר ועם דירות לעד 6 נפשות.
  • Parque de Campismo Orbitur Canidelo – פארק קרוואנים מדליק קצת מחוץ לעיר. במתחם יש גן שעשועים, בריכה, בריכת ילדים וחדר משחקים. הקרוואנים מתאימים לעד 5 נפשות.
  • Hf Ipanema Park – מלון 5 כוכבים עם בריכה מקורה ובריכה חיצונית על הגג עם חדרים לעד 4 נפשות
  • Gallery Hostel – אמנם זהו הוסטל, אבל המקום מצוין למשפחות עם חדרים לעד 4 נפשות
  • The Yeatman – מלון 5 חדרים יוקרתי עם בריכה מקורה ובריכה חיצונית, מועדון ילדים, גן שעשועים ושירותי בייביסיטר. הילדים מקבלים חוברת ציור בהגעה למלון. יש במלון מסעדה עם שני כוכבי מישלן ותפריט ילדים. חדרים לעד 4 נפשות, למרות שאולי תצליחו להכניס 5.

מלונות מומלצים למשפחות בליסבון

  • Tivoli Oriente Hotel – מלון 4 כוכבים עם בריכה מקורה עם חדרים לעד 4 נפשות
  • Martinhal Lisbon Chiado – מלון 5 כוכבים עם מועדון ילדים בחינם. יש חדרים פשוטים ועד דירות גדולות עם מטבחון ושני חדרי שינה עם מיטות קומותיים. מקום לעד 5 נפשות
  • Lisbon Marriott Hotel – מלון 4 כוכבים עם בריכה עם חדרים לעד 5 נפשות
  • SANA Metropolitan Hotel – מלון 4 כוכבים וכולל ארוחת בוקר בכל הזמנה עם חדרים לעד 4 נפשות
  • Four Seasons Hotel Ritz Lisbon – מלון 5 כוכבים בו ילדים מקבלים ערכת קבלה מקסימה עם צעצועים והפתעות. יש במלון בריכה פנימית ובריכה חיצונית ובסופי שבוע יש בראנצ מיוחד לילדים
  • Olissippo Lapa Palace – מלון 5 כוכבים שהוא ארמון! במלון יש בריכה חיצונית ובריכה פנימית עם בריכת ילדים צמודה ויש גם גן שעשועים לילדים. כל החדרים כולל ארוחת בוקר נהדרת בארמון

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים