פאפוס עם ילדים – 13 אטרקציות לילדים בפאפוס ב-2023

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

בין חופיה המרהיבים והאתרים ההיסטוריים המהפנטים שלה, זה לא פלא שפאפוס היא יעד כל כך מבוקש לנופש משפחתי. היא קרובה לישראל וזולה יחסית, ובפאפוס אין מחסור של בתי מלון ואתרי נופש ידידותיים למשפחות. משפחות עם תקציב מצומצם יותר יוכלו גם למצוא מגוון בתים ודירות במחירים ידידותיים בבוקינג במחיר סבירים ביותר. רוצים לדעת מה יש לראות מעבר לבריכות ולחופים? תהנה רשימה של 10 דברים לעשות עם ילדים בפאפוס. בסוף הפוסט תוכלו להוריד קובץ עם כל האטרקציות, שעות פתיחה, כתובות, מלונות מומלצים ועוד. פאפוס עם ילדים – הכיף מתחיל עכשיו.

1. פארק המים אפרודיטה

פאפוס עם ילדים - פארק המים אפרודיטה
פאפוס עם ילדים – פארק המים אפרודיטה – מתוך האתר הרשמי aphroditewaterpark.com

פאפוס היא ארץ הים והשמש, ופארק המים אפרודיטה ווטרפארק מציע מבחר רחב ומגוון של מגלשות מים, אטרקציות ומתקנים למבקרים בכל הגילאים ועם יכולות השחייה המגוונות. משפחות עם ילדים צעירים יותר ייהנו מנסיעה לאורך הנהר העצל (Lazy River), בעוד שילדים גדולים יותר ומבוגרים יעדיפו את מגלשת ה-Freefall מלאת האדרנלין. פארק המים הוא הגדול ביותר באזור ונגיש בקלות על ידי מכונית או אוטובוס מקומי. הפארק פתוח בין מאי לאוקטובר והשעות משתנות לפי העונה (הפירוט בקובץ המצורף).

2. מרכז ספורט המים של Latchi

פאפוס עם ילדים - מרכז המים של Latchi
פאפוס עם ילדים – מרכז המים של Latchi – מתוך האתר: latchiwatersportscentre.com

Latchi ממוקם על חצי האי Akamas. זאת רק נסיעה קצרה מהפארק הלאומי Akamas בסירה אל החוף המדהים שלה, שזו סיבה מצויינת בפני עצמה. סיבות אחרות נהדרות: תוכלו להשיט סירות ויאכטות, לצלול, להנות מסקי מים, הפלגות, צניחת רחיפה, סירות כוח ועוד פעילויות מים מדהימים שתוכלו לעשות לבד או ביחד. אתר האינטרנט לא מספק מידע טוב במיוחד לגבי מועדי הפתיחה והשעות, אבל יש אפשרויות תמחור נרחבות לכל פעילות פוטנציאלית. לקבלת מידע נוסף, תוכל ליצור עמם קשר טלפוני בטלפון +357 26 322 095 או במייל.

3. גן החיות של פאפוס

פאפוס עם ילדים - גן החיות
פאפוס עם ילדים – גן החיות – מתוך האתר הרשמי: pafoszoo.com

גן החיות של פאפוס הוא גן החיות הראשון והגדול ביותר בקפריסין. זה נמצא בסביבה טבעית לגמרי של מעל 100ֿ,000 מ”ר ויש מגוון רחב של ציפורים ובעלי חיים מכל קצוות כדור הארץ, והאוסף של גם החיות של תוכים ונחשים ארסיים הוא אחד מהגדולים באירופה! אטרקציות אחרות בגן החיות כוללות מוזיאון לתולדות הטבע, מוזיאון לאמנות מסורתית, חנות מזכרות, מסעדות והופעות חיות (שלוש פעמים ביום), חלקם בתשלום נוסף. גן החיות מתגאה בהיותו נגיש לכל והוא פתוח לציבור 365 ימים בשנה מ-9 בבוקר. הסגירה היא בין 17 בערב ל-19 בערב, תלוי בעונה. עלות הכניסה 16.50 יורו למבוגרים ו-8.50 יורו עבור לילדים מגיל שנתיים ומעלה.

4. פאפוס עם ילדים – מפרץ האלמוגים

קורל ביי ביץ׳ ממוקם כ-6 ק”מ צפונית מפאפוס ב-Peyia והוא שווה את הנסיעה. עם חוף זהוב מדהים ומים רדודים בוהקים, חוף זה הוא אידיאלי עבור משפחות המחפשות קצת שמש וחול. ניתן לשכור ציוד ספורט ימי או פשוט לרבוץ ליד החוף. יש גם מגוון מסעדות ובתי קפה באזור, אז לא חובה להביא אוכל איתכם.

5. קברי המלכים – Tomb of the Kings

פאפוס עם ילדים - Tomb of the kings
פאפוס עם ילדים – Tomb of the kings

קברי המלכים הם קברים מפוארים שבהם קבורים פקידים בתפקידים גבוהים במאה ה-4 לפנה”ס. הקברים מגולפים מתוך סלע מוצק ומקושטים בעמודים והכניסה עולה 2.50 יורו לאדם, כלומר עלות נמוכה מאוד. שעות הפתיחה בחורף הן משמונה בבוקר ועד השעה 5 בערב ושעות הפתיחה בקיץ הן מ-8:30 בבוקר עד 7:30 בערב. תביאו כובע והרבה מים, ואם יש לך ילדים קטנים, מנשא הוא הימור טוב יותר מאשר טיולון כי האתר לא נגיש במיוחד. האתר הארכיאולוגי נמצא ממש צמוד לטיילת של פאפוס שהיא גם אתר תיירותי מאד נחמד לילדים.

6. Ecotour Adventures

גלו את קפריסין ואת אוצרות הטבע הנסתרים שלה דרך חברת Ecotour Adventures. עם אפשרויות רבות בים או ביבשה, תוכלו לנסוע בשטחים הטבעיים של קפריסין, לזהות מינים של בעלו חיים ועוד. ניתן להצטרף לסיור מתוכנן מראש או לבנות תוכנית מותאמת אישית לצרכי המשפחה. ההסעות לא כוללים כסאות בטיחות לידים. לקבלת תמחור וזמינות, אפשר למלא טופס מקוון או ליצור קשר עם החברה במייל או בטלפון.

7. שמורת הצבים Lara Bay

לארה ביי (Lara Bay) ממוקם על חצי האי אקאמאס (Akamas Peninsula), במרחק 39 ק”מ צפון לפאפוס,כלומר בערך 30 דקות נסיעה. הרחק מן המלונות, החנויות, וכל המתקנים הציבוריים, שמורת הצבים הקטנה לארה ביי מסייעת לצבי הים הקטנים לבקוע במקום בטוח ולהכנס לים. על החוף ישנם כלובי ברזל וסימני אזהרה המגנים על קיני צבים ועל ביציה השבריריות. השמורה נגישה רק דרך סיור מודרך, והזמן הטוב ביותר לתכנן ביקור בשמורה היא במהלך עונת הקצירה (ממאי עד אוגוסט). הכניסה חינם.

8. קניון Kings Avenue

קניון Kings Avenue הוא מרכז קניות מודרני הממוקם בלב פאפוס. גדול ומלא בחנויות הכוללים בוטיקים, חנויות אופנה, מסעדות, אזור משחקים, משחקי וידאו וקולנוע – הקניון הוא מקום אידיאלי לפעילות בימים גשומים או כשסתם נמאס קצת מהבריכה והים. וכמובן גולת הכותרת של רוב הקבוצה: חנות ה-Jumbo, שהיא כמו מקס סטוק בגודל של איקאה. הקניון פתוח כל השנה, בימי שני-שבת מ-10-20 ובימי ראשון מ-11-19.

 

9. טירת פאפוס

פאפוס עם ילדים - טירת פאפוס
פאפוס עם ילדים – טירת פאפוס

במקור מבצר ביזנטי שנבנה כדי להגן על הנמל המקומי, טירת פאפוס נהרס על ידי הוונציאנים במאה ה -16 ושוחזר על ידי העות׳מאנים. הטירה בנויה מאבנים גדולות, והנוף מהטירה מרהיב. פסטיבלים רבים מתקיימים במשך השנה מול הטירה, אז כדאי לבדוק לפני הזמנת כרטיסי הטיסה.  עלות הכניסה 2.50 יורו לאדם. האתר נפתח מדי יום מ-8-17 בחורף ועד 19:30 בקיץ. האתר ברורו לא מקורה אז כדאי להביא כובעים ומים.

10. הסלע של אפרודיטה

פאפוס עם ילדים - הסלע של אפרודיטה
פאפוס עם ילדים – הסלע של אפרודיטה

במרחק 22 דקות נסיעה מפאפוס תמצאו את עצמכם בקוקליה (Kouklia) היפה, שם תוכלו להגיע ל-Aphrodite’s Rock. הוא ממוקם שנייה מחוף של חצץ ואבנים, וזה מקום נהדר לפיקניק וקצת שיזוף. ואם אתם רוצים להרחיב את המשפחה, האגדה מספרת שאם שוחים שלוש פעמים מסביב לסלע, הקרוי על שמה של אפרודיטה, אלת האהבה והיופי, תתוגמלו בחיי נצח, מזל, או פוריות. אל תשכחו להביא קרם הגנה והרבה מים. אין הרבה צל באזור.

11. הלגונה הכחולה

פאפוס עם ילדים - הלגונה הכחולה
פאפוס עם ילדים – הלגונה הכחולה

הלגונה הכחולה ממוקמת במערב Akamas, בקצה המרוחק של פאפוס, והוא מקום נהדר לראות שוניות אלמוגים ודגים. אפשר לשחות, לשנרקל, לצלול – או פשוט להירגע בבריכת שחייה טבעית. המים צלולים ורדודים, מה שהופך אותם לאידיאלי עבור משפחות עם ילדים צעירים שאינם עדיין שחיינים טובים. הגישה לחוף היא בסירה או ב-4X4. הכבישים אינם ידידותיים במיוחד לרכב וישמם סיורים אליהם ניתן להצטרף (ואף מומלץ).

12. פארק השעשועים ומיני גולף – Ithaki

במרחק של פחות מחצי שעה נסיעה, בפיאיה (Peyia), תמצאו את פארק השעשועים איתקי (Ithaki) הכולל מיני גולף. שם, החל מ-10 בבוקר ועד חצות, תוכלו לבלות בג׳ימבורי, גני שעשועים, משחקי וידאו, מיני גולף ועוד. לפארק אין אתר אינטרנט, אבל יש דף פייסבוק ואפשר לשוחח עם נציג שירות לקוחות כדי לברר את כל הפרטים הרלוונטיים לקראת הנסיעה. העמוד לא מתעדכן באופן שוטף, לכן רצוי לדבר איתם לפני היציאה. הפארק מומלץ לילדים צעירים ולא למתבגרים.

13. ספינת הפיראטים של Jolly Roger

פאפוס עם ילדים – שייט בספינת פיראטים

שייט ממש חמוד של 4 שעות, כולל ארוחת צהריים. יש מגוון פעילויות בספינה, חלקן באנגלית (כמו הרקדה) אבל שום דבר שמי שלא דובר אנגלית לא יוכל להשתתף. השייט יוצא כל יום חוץ מיום רביעי, בו במקום פיראטים תוכלו לצוד בת ים! בספינה היו מספר הופעות וגם כמה פרוייקטים של יצירה. השייט יוצא מנמל פאפוס, כמובן, והם שולחים אוטובוס שאוסף את כולם מהמלונות ללא תוספת מחיר. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש. אל תשכחו ליצור קשר לגבי האיסוף מהמלון.

ואם אתם טסים עם מתבגרים – קראו את הפוסט הזה של מיכל מרואה עולם על פאפוס עם מתבגרים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים