פולין עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות על ידי מיטל איינשטיין-קלייר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על פולין עם ילדים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף פה באתר ברשותה של מיטל.

אז עשינו זאת! שבועיים בפולין עם הילדים ושרדנו כדי לספר,אז הנה הטיול שלנו לפולין כולל טיפים שהלוואי והיינו יודעים.

פולין עם ילדים – הפרטים הקטנים

קטוביץ – האגמים המזורים (הכפר ווסוולו) – טורון – קרקוב – קטוביץ. זוג+3 (13, 5 ,4).

חברת תעופה Wizz Air, טיסת לילה לקטוביץ. הטיסות יוצאות מטרמינל 1 ויש לקחת בחשבון שצריך להגיע באמת 3 שעות לפני הטיסה מכיוון שיש עומס למעלה בשיקוף מזוודות. בוויז אייר מקבלים בדיוק את מה שעליו שילמתם, כלומר בודקים את גודל המזוודות ואם לא הוספתם ארוחות אז גם כוס מים לא תקבלו (ואני לא אומרת את זה בביקורת אלא עובדתית). מעבר לזה זאת חברה מצוינת, הם עמדו בזמנים, המטוסים מרווחים וצוות נחמד.

לגבי מסלול הטיול שלנו, ניסיתי מספר פעמים להתייעץ בקבוצה – האם הגיוני לנחות בקטוביץ ולנסוע לאזור האגמים (הורדתי מפות ותזמנתי ב-Google Maps) אך לא קיבלתי שום תשובה ברורה בנושא. כנראה בגלל שהמסלול באמת ארוך ולא הגיוני, הרבה אנשים פשוט לא ידעו לענות לי על כך.

אז נחתנו בקטוביץ בלילה ולנו במלון בשדה התעופה Hotel Iskra by Katowice Airport כ-3 ק”מ מהשדה. המלון נחמד, למרות שמיושן, יש בו חדר ענק עם סלון (ספה נפתחת) וחדר שינה. ארוחת בוקר חביבה. הם באו לאסוף אותנו משדה התעופה (צריך להתקשר אליהם כשנוחתים) ובבוקר החזירו אותנו לשדה כדי לאסוף את הרכב השכור. את הרכב שכרנו דרך חברת Wallacars אשר המלצות עליה קיבלתי בקבוצה – את הרכב קיבלנו מחברת Budget. השירות היה זריז ומצוין. הזמנו רכב סטיישן אשר מתאים ל-5 נפשות (ו-2 כסאות בטיחות לילדים) ול-5 מזוודות. קיבלנו פולקסווגן פאסט שנת 2017 מרווחת ונוחה ושני כסאות בטיחות נוחים (לא לקחתי בוסטרים מכיוון שרציתי שהילדים יוכלו לנוח בדרך).

רכשנו בשדה התעופה את הסים קארד של חברת Play בחנות קטנה (פיצוציה) והמוכר הפעיל לנו את הסים ובדק שהכל תקין. רכשנו את הסים שהספיק לכל התקופה ב-15 זלוטי לכל מכשיר ויצאנו לדרך.

הימים הראשונים – זלווגי, ווסוולו, האגמים המזורים

היעד הראשון היה הכפר זלווגי (ובתוכו ווסוולו, הכפרון שבו ישנו בחמשת הימים הראשונים) באגמים המזורים. התזמון בגוגל מפס היה 6 שעות נסיעה, אבל בפועל עם עצירות קלות, בעיקר לחלץ אברים ולנשנש משהו, זה ארך כ-10 שעות. את הנסיעה הארוכה ניתן היה לקצר משמעותית עלע ידי נחיתה בגדנסק ולא בקצה של פולין כמו שאנחנו עשינו. מגדנסק המרחק לאגמים הוא 3-4 שעות נסיעה.

לפני שנסענו, ראיתי הרבה דיונים בקבוצה לגבי הכבישים והאוטוסטרדות בפולין. חלק אמרו שאין בכלל, אחרים אמרו שיש ושהנסיעה בהן איטית. אז החדשות הטובות הן שיש אוטוסטרדות בפולין, יש כבישי אגרה והכבישים מטופחים מאוד. העניין הוא שבכל כמה מטרים יש עבודות בכביש, מה שגורם גם לנסיעה “מהירה” באוטוסטרדה לקחת שעות. כשמגיעים לאזור הכפרי – אין בכלל על מה לדבר. הנסיעה שם היא איטית מאוד וקשה ופקוקה ולכן כדאי מאוד לקחת זאת בחשבון בכל נסיעה לכל אטרקציה (גם זו שכתוב שהיא שעה נסיעה).

לאגמים המזורים ולכפר שלנו זלווגי הגענו ב-20:30. התפללתי בלבי שנגיע באור כדי שנוכל למצוא את המקום בקלות אך לצערי לא כך היה. כשהגענו לאזור הכפרי המוקף ביערות כל הסלולרים שלנו היו בלי קליטה לחלוטין וגם ה-Google Maps שבדרך כלל עובד במצב לא מקוון כיוון אותנו למקום נידח כך שלכמה רגעים הרגשנו חסרי אונים. (בלבי הצטערתי באותם רגעים על כמה דברים: איך לא שכרנו GPS מחברת השכרת הרכב, איך לא קנינו סים של חברת אוראנג, איך לא לקחנו מלון בדרך במקום לנסוע כל כך הרבה שעות…)

פולין עם ילדים - איירבנב
פולין עם ילדים – איירבנב

בסוף מצאנו מקום פתוח עם מישהו שהסכים להתקשר למארח שלנו עבורנו הוא הגיע לאסוף אותנו ונסענו אחריו (תודה לאל). החלטתי לקחת לינה דרך Airbnb (בלינק הזה תקבלו $40 הנחה) וזו היתה החלטה שהפכה את הטיול שלנו לכל כך מדהים ומיוחד. למקום שהיינו בו קוראים Wesolowo. ההזדמנות לחוות את החיים שלהם המלאים בשקט, פשטות וירקות ופרות טריים הישר מהגינה לצלחת, מילאו אותנו ונתנו לנו הזדמנות נדירה להתנתק מהמכשירים האלקטרונים ולהתכנס בעצמנו. רק אנחנו והנוף הבלתי נתפס שהמקום הזה מציע.

 

דגנו, שטנו בנהר, קטפנו ירקות ופרות, טיילנו ביער מאחורי הבית, שיחקנו משחקי קופסה מול האח ונהנינו מחברת המארחים הנדירים שלנו (סבא וסבתא שהילדים ואנחנו לא יכולנו להיפרד מהם). מכיוון שטיילנו מחוץ לעונת התיירות, העיירה מיקוואיקי שעליה דובר רבות היתה רובה סגורה ומנומנמת.

פולין עם ילדים - מיקוואקי
פולין עם ילדים – מיקוואקי

טיילנו באיזור לעייריה Ryn במלון-טירה ובטיילת ובפארק חיות הבר המדהים Kadzidlowo. אכלנו ב-Oberza Pod Psem המעולה כל כך (אחת הטובות בהן אכלנו בטיול) פטריות מטוגנות מכל הסוגים, מרקים, צלי כבש ופנקייק עם קרמל מלוח מתוק מ ו ש ל ם. (שם גם קניתי את השמאלץ המדהים שהן עושות לבד אבל זרקו לי אותו בטיסה חזרה?).

פולין עם ילדים - פארק חיות הבר
פולין עם ילדים – פארק חיות הבר Kadzidlowo

טיילנו גם במוזאון הפתוח באולנשטיק וקיבלנו הגדרה מחדש על המושג מוזיאון (כפר שלם עמוס במוצגים מדהימים בחיות ופטריות).

פולין עם ילדים - המוזיאון הפתוח
פולין עם ילדים – המוזיאון הפתוח

משם נסענו כשעתיים אל היעד הבא שלנו Hotel Marina Club Destination Spa, מלון ספא מפנק הממוקם על חצי אי מוקף ביער מקסים ואגם עצום. כל הבריכות במלון מחוממות (כולל בריכה קטנה בחוץ עם מים חמים חמים אל מול נוף משגע). המלון מטופח, נקי והחדרים נעימים. ארוחת הבוקר נהדרת.

פולין עם ילדים - מלון הספא
פולין עם ילדים – מלון הספא

שכרנו סירת מנוע ושטנו באגם (90 זלוטי לשעה), שיחקנו באולינג (גם בתשלום נוסף) ערב שלם, אכלנו ארוחות ערב מפנקות במסעדת המלון (טובה ולא יקרה) והתפנקנו במסאז (חביב אך לא יותר מזה). במלון יש מועדון ילדים מקסים ומאובזר שפתוח עד הלילה ועוד אטרקציות לילדים (מתקנים בחוץ וסגווי להשכרה).

משם נסענו לטורון בהמלצת חבר שהכרתי בקבוצה וגר בפולין ובו נעזרתי למצוא מקום ביניים לעצירה (כדי לא לנסוע שוב 10 שעות). Torun הפתיעה בענק! עיירה מקסימה’ ציורית’ מוקפת בחומות’ טירה טבטונית ומבצר, ומלאת חנויות, מסעדות ובתי קפה. שם נמצא ביתו של האסטרונום קופרניקוס ולכן יש שם גם פלנטריום קטן וחמוד.

פולין עם ילדים - טורון
פולין עם ילדים – טורון

לנו שם לילה במלון Gotyk קיבלנו חדר משפחתי ענק עם סלון וחדר שינה, מטבח מאובזר ומכונת כביסה. ארוחת הבוקר היתה חביבה, לא יותר מזה. הצטערנו שאין לנו יום נוסף לבלות שם, אך מכיוון שהזמנתי דירה בקרקוב דרך בוקינג ללא יכולת ביטול היינו צריכים לצאת לדרך.

4 שעות נסיעה לפי הגוגל מפס הפכו ל-6.5 עקב פקקים והגענו לקרקוב לפנות ערב. הגענו לדירה שלנו Sunny Old Town Apartments, דירת 2 חדרים משגעת ביופיה ומאובזרת במלואה וכוללת חניה. הדירה ממוקמת כ-400 מטרים מטירת וואל וכ-500 מטרים מכיכר השוק. התארגנו ויצאנו לטירה לראות את הדרקון (מאכזב כמו שהרבה לפני כתבו), אכלנו במסעדה מצוינת Kuchinia u Doroty, מסעדה פולנית מצוינת וזולה מאוד. (5 נפשות כולל קינוחים עלו לנו 120 זלוטי). למחרת הלכנו לכיכר השוק המדהימה ואת היום העברנו בטיול באזור הכיכר (המוזאון התת קרקעי, מוזיאון השעווה, טיול בכרכרה, שוק הבדים ועוד). קרקוב יפיפיה ולצערי לא הספקנו לראות הרבה ממנה אבל ללא ספק עוד נחזור.

את היום האחרון הקדשנו לדיסנילנד של פולין, ה-Energyland, כשעה נסיעה מקרקוב. הגענו ב-10 בבוקר ויצאנו כשסגרו את הפארק ב-19. היה פשוט כיף אדיר לכולנו. לקטנים יש המון מתקנים ולגדולים 10 רכבות הרים מטורפות ועוד המון מתקנים ואטרקציות (מופע האופנועים המטורף ועוד ועוד). הפארק עצמו מטופח מאוד ומלא מסעדות ובתי קפה נחמדים.

משם נסענו חזרה לקטוביץ ולנו ב-Hotel Wilga by Katowice Airport, מלון מקסים, חדר משפחה גדול וארוחת בוקר נחמדה. משם בבוקר חזרנו לשדה התעופה (מרחק של 5 דקות), החזרנו את הרכב ולטיסה הביתה. בשדה התעופה אחרי הצ׳ק אין בבידוק זרקו לנו את השמאלץ שקניתי בכפר () כי לא השכלתי לשים אותו במזוודה וגם את החץ וקשת שקנינו לקטנטן (טענו שזה כלי נשק…) אז אני מזכירה שמה שחשוב לכם מומלץ להכניס למזוודות ולא לתיקי היד. עוד דבר שחשוב לי לומר זה שלא מחייבים בפולין עבור הילדים עד גיל 12 ברוב המלונות/דירות – גם לא עבור הלינה וגם לא עבור ארוחת הבוקר אז תבדקו את זה כשאתם סוגרים עם מלון/דירה. חוץ מזה פולין מדהימה, מטופחת, נקיה, מלאת נופים מטריפים, אוכל טעים וקניות של קוסמטיקה שוות במיוחד. האנשים לא תמיד מדברים אנגלית אבל תמיד רוצים לעזור וזה חשוב.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

4 תגובות

  1. עשיתם חיים ואני שמח שנהנתם עם הילדים היית כבר הרבה פעמים בפולין ורציתי לדעת האים הילדים הישתעממו

  2. מה סדר גודל מחיר לטיול כזה?
    והאם ילדים בגילאים שונים (13,5 ) ימצאו מה לעשות ולא ישתעממו?

    1. היי יוסי! המסלול הזה מלפני כמה שנים כך שאמנם האטרקיות עדיין רלוונטיות, אבל המחירים דאז בטוח שלא. אני ממליצה לבדוק מחירי טיסות ומחירי לינה שמתאימים לכם ולפי זה לקבל החלטה. כלומר, יכול להיות שמשפחה אחת סבבה עם מלון 3 כוכבים ואחרת רוצה דירה ואחרת 5 כוכבים, כך המחיר מאוד יכול להשתנות, גם בהתאם לכמה זמן מראש מזמינים טיסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים