סינגפור עם ילדים – מסלול, המלצות ואטרקציות למשפחות [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

בפסח 2017 טסנו לתאילנד וסינגפור לשבועיים. את הפוסט על תאילנד ארשום בפעם אחרת כי אני רוצה להתמקד ספציפית בסינגפור. לסינגפור הגענו, בין השאר, בעקבות הכרות שלנו עם מקומית שאותה פגשנו בתאילנד 6 שנים קודם כשהתנדבנו ביחד עם חיות הבר. הנה הפוסט המלא על התנדבות בתאילנד. מכיוון שהגענו, בין השאר, לפגוש חברה מקומית, המסלול שלנו אולי קצת שונה מבחינת ארגון מאשר מי שמגיע לבד, אבל האטרקציות בהחלט יעזרו בתור התחלה. בכל מקרה, סינגפור עם ילדים ממש כיפית ואנחנו מקווים לחזור בעוד כמה שנים.

הפרטים הבסיסיים

סינגפור עם ילדים - הטיסה בתאי
הטיסה בתאי איירוויז – בתמונה: מפית על הראש כי האזניות גדולות מדי לקטנים

טסנו באפריל עם ילדה בת 5 ותאומים בני 2.9. זאת היתה טיסה מבנגקוק בחברת Thai Airways. הטיסה עצמה היתה מצויינת, המטוסים מאוד נוחים עם מערכת בידורית טובה, המון מקום לרגליים (יחסית) ושירות מעולה. אנחנו תמיד מתניידים בתחבורה ציבורית ומטיילים כמה שיותר לייט, אז בטיול הזה היינו עם שני תיקי מוצ׳ילרו, עגלת תאומים, תיק החתלה, טראנקי, ותיק גב אחד.

סינגפור עם ילדים - איך לארוז
איך לארוז – שני מוצ׳ילרוס מספיקים לחמישה נפשות (כולל חיתולים לתאומים ל-3 שבועות!). ארזנו 9 סטים של בגדים כי כיבסנו באיירבנב

לינה – איירבנב

מלונות בסינגפור ממש ממש יקרים – אחרי חיפוש של בערך 10 שניות ויתרנו והלכנו ישר לאיירבנב. את כל הסיבות שאנחנו מעדיפים דירות על פני מלון רשמתי בפוסט על איירבנב. אנחנו בחרנו את הדירה הזאת ואני בהחלט ממליצה עליה. היא ממוקמת כמה דקות הליכה מהרכבת, נמצאת קרוב למרכז, ויש Seven Eleven ממש מעבר לכביש וקניון עוד כמה דקות הליכה משם. הדירה עצמה קטנה, אבל הספיקה לנו – מה שכן, זה עדיף ל-4 אנשים ולא 5. יש חדר עם מיטה זוגית וחדר ארונות בפנים ועוד חצי חדר עם מיטת יחיד ושמו לנו עוד מזרן על הרצפה. יש סלון עם טלויזית לויין ויו טיוב וכ״ו ומטבחון מאובזר. כמו כן, יש מכונת כביסה ומייבש (משהו שלנו מאוד חשוב כי אז אנחנו יכולים לקחת פחות בגדים וגם לחזור מחופש בסבבה במקום לחזור לשלושה ימים של כביסות).

סינגפור עם ילדים - הבריכה באיירבנב
הבריכה באיירבנב

המארח ממש מתחשב: הוא השאיר במקום מפות של סינגפור, מברשות שיניים חד-פעמיות, וכמובן כל הדברים הרגילים כמו שמפו וסבון. יש בריכה בבניין וזה ממש מול הדירה – אנחנו בסוף לא השתמשנו בה. היו עוד דירות שנראו מעולות גם, אבל זאת הדירה שבחרנו. שימו לב שיש בסינגפור גם red light disctrict שפחות שווה להיות בו וזה יחסית על הגבול – פה לא היה שום דבר שלא מתאים לילדים, אבל עוד קילומטר למטה כבר אזור מפוקפק אז חשוב לשאול את בעלי הדירות איפה הם נמצאים. אני מאוד ממליצה לקרוא את הפוסט על איירבנב לפני שאתם מזמינים וגם תוכלו לקבל קופון של $40 הנחה.

מזג אוויר

חם ולח. כל השנה. אני חושבת שזה היה אפילו יותר גרוע מתאילנד. תכלס, מזג האוויר היה הדבר היחיד השלילי שיש לנו להגיד על תאילנד והיינו עושים רילוקיישן מחר לו יכולנו. מה שכן, סינגפור בנוייה למזג האוויר הזה, אז חוץ מהעובדה שהכל ממוזג, יש בכל מקום מזרקות שאפשר להתקרר בהן – וניצלנו אותן היטב.

המחייה בסינגפור

כולם מדברים על יוקר המחייה בסינגפור – וזה נכון אם מתבססים על המלונות. אבל האמת היא שבתור מדינת עולם ראשון – היא ממש לא יקרה. למעשה, המחירים בסופרים זולים יותר מאשר המחירים פה בארץ. גם בכל המסעדות שילמנו מחירים זהים או נמוכים ממה שאנחנו משלמים בארץ. גם מבחינת האטרקציות – הן לא יקרות יותר מאשר בארץ. אם אתם מחפשים חופשה סופר זולה סגנון תאילנד – אז זה לא זה. אבל היא גם לא יקרה להחריד כמו שאנשים חושבים והיה לי חשוב לציין את זה.

תחבורה ציבורית בסינגפור

מוצ׳ילוס במקום מזוודות
מוצ׳ילוס במקום מזוודות

יש בסינגפור תחבורה ציבורית מצויינת והשתמשנו במטרו במשך כל הביקור. למי שמעדיף, יש כמו בכל מקום אוטובוס Hop on, hop off שיקח אתכם לכל האתרים המרכזיים באי. ספציפית, אנחנו היינו עם עגלת תאומים ולא היתה לנו שום בעיה באף מקום. יש מעליות בכל מקום ויש כניסות נפרדות לעגלות. הכי רחב ונעים. טיפ כללי שלנו, במיוחד עם ילדים קטנים, הוא תמיד לבחור איירבנב או מלון שנמצא גג 5 דקות הליכה מתחנת המטרו הקרובה.

סינגפור עם ילדים – היום הראשון – הגעה, התארגנות, ובית קפה צ׳ארלי בראון

הגענו בצהריים המוקדמים לסינגפור. שדה התעופה בסינגפור די גדול ומאוד יפה ויש בו המון אטרקציות (אליהן נגיע, חלקית, בסוף הפוסט). כמו ברוב העולם, נותנים למשפחות עם ילדים קטנים קדימות ולא חיכינו בתור בכלל כדי לעבור ביקורת דרכונים.סינגפור בכללי סופר נגישה לעגלות וכסאות גלגלים מכל הבחינות. בדקנו מראש את עלות הסים המקומי – זה די יקר, אבל מכיוון שבדקנו מראש, ידענו בדיוק לאיזו משלושת החברות לגשת. שנינו רכשנו סים מקומי כי אנחנו נוהגים להתפצל בטיולים בחו״ל וגם כדי שלשנינו תהיה האפשרות להשתמש בדאטא כשנרצה.

סינגפור עם ילדים - מאוד ידידותית לילדים, נכים ובכלל
מאוד ידידותית לילדים, נכים ומי שצריך – תור מיוחד ברכבת

עלינו על הרכבת וירדנו בתחנה ליד האיירבנב שלנו, הנסיעה לא היתה ארוכה במיוחד (כל המדינה קטנה) והתמקמנו בדירה. אחד מאיתנו הלך לחנות ה-Seven-Eleven לקנות קצת אוכל לארוחת בוקר והשני הכין את הילדים לשינה. במקור התכוונו ללכת למרינה ביי כדי לראות את העצים המוארים, אבל בסוף לקחנו את הערב באיזי כי הגענו אחרי שבוע+ עמוסים (ומאוד כיפיים) בתיאלנד והיינו צריכים את המנוחה. חשוב לי לציין שזה משהו קריטי, לדעתנו, בטיול עם ילדים קטנים: אל תרגישו חובה להצמד לתוכניות. תזרמו עם הכוח או העייפות של הילדים ושנו תוכניות בהתאם.

סינגפור עם ילדים - בית קפה צ׳ארלי בראון
בית קפה צ׳ארלי בראון

בערב, נפגשתי עם החברה שלנו בבית הקפה של צ׳ארלי בראון שהיה סופר מגניב.

סינגפור עם ילדים - בית קפה סנופי
בית קפה סנופי

לארוחת ערב הזמנו אוכל באתר Deliveroo. מכיוון שיש לנו סים מקומי, לא היתה שום בעיה לצאת החוצה לפגוש את השליח של האוכל, ויצא לנו להזמין יותר מפעם אחת מהאתר שלהם.

היום השני – סיור בנהר, משחקים במים, קניון Plaza Singapura ו-Daiso

סינגפור עם ילדים - סיור בנהר
סיור בנהר

את הבוקר התחלנו בשייט בנהר של חברת Singapore River Cruise. יש הרבה חברות שעושות שיוטים שם וזאת מדורגת מספר 1 בטריפ אדווייזור. לצערי, למרות שהסיור עצמו עובר בכל המקומות העיקריים וההסברים באנגלית, עכשיו אין בן אדם שם שאפשר לשאול אותו שאלות – זאת פשוט הקלטה וזה ממש מבאס. הסיור לקח אותנו ליד כל המקומות העיקריים על הנהר ואם עושים אותו בערב אז זה בכלל מהמם. אבל הילדים שלנו מאוד קטנים וידענו שהם לא יחזיקו מעמד עד שעה מספיק מאוחרת. עשינו ביום אחר שייט אחר שהיה מעולה – על זה בהמשך.

סינגפור עם ילדים - מזרקות
מזרקות בכל מקום

הסיור מתחיל ונגמר באותו המקום ב-Clarke Quay – לכן יכולנו להשאיר את עגלת התאומים שלנו שם ולאסוף אותה כשסיימנו. Clark Quay הוא איזור מאוד צבעוני ויפהפה. כשהגענו הכל היה סגור – היה עדיין מוקדם בבוקר – אבל יש באיזור הרבה מסעדות ופאבים, גלידריות ועוד. ממש קרוב למקום שממנו יוצא השייט יש מזרקות ממש כיפיות – וממש נהננו מההפוגה מהחום. הילדים שיחקו שם קרוב לשעה. חשוב מאוד: מכיוון שיש הרבה כאלו בסינגפור והילדים מאוד נרטבים, אני ממליצה להביא בגדים להחלפה כדי להמנע משפשפת 🙂

סינגפור עם ילדים - מסעדה ב-Plaza Singapura
מסעדה ב-Plaza Singapura

המשכנו לטייל קצת ברחובות והלכנו לאכול ארוחת צהריים בקניון Plaza Singapura, קניון מאוד גדול ומלא ברשתות. אכלנו במסעדה ממש טעימה, סתם נכנסו אליה ואני לא זוכרת איך קוראים לה. היא בקומה השנייה באמצע הקניון. עזרתי?

סינגפור עם ילדים - מסעדה ב-Plaza Singapura
מסעדה ב-Plaza Singapura

אבל יש לי תמונה של הצ׳יפס והמנה שלי – ממש אהבתי את הפרזנטציה. בכללי, כל המסעדות בהן אכלנו היו טעימות, אנחנו היינו מאוד מרוצים ואני חייבת לציין שסתם נכנסנו למסעדות, לא בדקנו מראש בטריפ אדווייזור או משהו. בזמן שחיכינו לאוכל, אני רצתי למעלה בשביל הסיבה האמיתי שלשמה הגענו לקניון הזה: החנות Daiso.

סינגפור עם ילדים - Daiso - מוצרי בנטו
Daiso – מוצרי בנטו

למי שלא מכיר, Daiso היא רשת יפנית עם פריסה ב-26 מדינות בעולם (ברובן אסייתיות) שבבסיס דומה למקס סטוק – יש מלא דברים זולים לבית, יצירה, כלי בישול, משחקים וכ״ו. אבל השוס הגדול הוא שהכל באותו המחיר. ביפן זאת חנות של 100 ין (בעצם 105 ין אבל מי סופר), שזה בסביבות דולר. בסינגפור הכל ב-2 דולר סינגפורי. חוס מהשוס של המחיר – האיכות מצויינת. יש שם דברים מטריפים ופשוט כיף לטייל בין המדפים ולראות את כל הדברים המהממים שיש שם. מאז כתיבת הפוסט הזה נפתחו מספר סניפים של דייסו בארץ! חשוב להבדיל בין דייסו לבין מיניסו כי המוצרים שונים.

סינגפור עם ילדים - Daiso - מוצרי בנטו
Daiso – מוצרי בנטו

אני כל כך התרגשתי!! אלו מכם שמכירים אותי בכובעי השני יודעים שיש לי עמוד פייסבוק בשם בנטו ישראל בו אני מעלה תמונות של ארוחות הבוקר שאני מכינה לילדים שלי לגן ולבית הספר. רוב האביזרים שלי הם מ-Daiso בכמה מדינות (בינתיים: יפן, תאילנד וסינגפור)

עד סיימנו לאכול היה כבר מאוד מאוחר, הסתובבנו קצת בקניון וחזרנו לדירה.  השעה היתה כבר מאוחרת מדי כדי לישון צהריים אבל לא היינו במצב לצאת אחרי זה עם הילדים.

היום השלישי – Food Republic, האי סנטוסה ואולפני יוניברסל Universal Studios

סינגפור עם ילדים - Food Republic
Food Republic

בבוקר קמנו קצת לאט מדי (אבל חופש, אז זה בסדר) ונסענו לכיוון האי סנטוסה. מגיעים לקניון VivoCity ועולים לקומה השלישית, שם ניתן לרכוז את הכרטיסים המיוחדים לרכבת שעוברת לאי. הקניון עצמו מאוד חמוד ולמאות שלא תכננו, עשינו בו סיסוב. לצערי, זה בזבז לנו זמן בפארק שנסגר די מוקדם (18:00 בערב!) – ועוד יותר מוקדם כשיש סופת ברקים. בכל מקרה, כבר היה קרוב לזמן לאכול ארוחת צהריים אז נכנסו ל-Food Republic שזה מין food court ממש מגניב של מלא דוכנים של אוכל אסייתי מכל מיני סוגים.

סינגפור עם ילדים - Food Republic
Food Republic

זה הזמן להגיד שסינגפור מורכבת מאנשים מהמון מדינות שונות ובשל כך המסעדות שם מאוד מגוונות. למי שדואג לילדים, גם במקומות כאלו, בו יש רק אוכל ״אסייתי״, יש תמיד מנות כמו שניצל כך שלא היתה שום בעיה. בזמן האוכל, בעלי קפץ לקנות כרטיסים לרכבת לסנטוסה כדי לקצר תהליכים.

בערב הקודם עשיתי חיפושים בגוגל ובגרופון וכל מיני אתרים וגיליתי שיש מבצע של מסטרקארד שמי שמשלם על כרטיסי הכניסה במאסטרקרד מקבל הנחה של 20% וגם שקים רב-פעמיים ממש חמודים (שכרגע נמצאים בתיקי העבודה שלנו למקרה שאנחנו קופצים פתאום לסופר בדרך הביתה מהעבודה). יש גם מבצעים באתר שלהם. כמובן שתצטרכו לבדוק אם זה עדיין בתוקף, אבל ראינו שיש כל מיני הנחות לכל מיני אטרקציות אז שווה לבדוק לפני שיוצאים (ואם אפשר – עדיף לפני שטסים למקרה שצריך להדפיס משהו). שווה גם לבדוק באתר Get Your Guide כי יש להם גם דילים מעולים וקנינו שם כרטיסים בטיולים אחרים.

סינגפור עם ילדים - אולפני יוניברסל
אולפני יוניברסל. ולא, אין לנו תמונה בה כולם מסתכלים קדימה עם חיוך – זה הכי טוב שיש 🙂

למרות שיוניברסל סינגפור די קטן, מה שידענו מראש כשהגענו, אני חייבת להגיד שזה לא הוריד אפילו בקצת את הכיף. איך שנכנסו – פגשנו את המיניונים! אני חייבת להגיד שזאת היתה התחלה פשוט מצויינת. בכניסה כתוב מתי יופיעו דמויות ואיפה אז אפשר להערך מראש. אנחנו היינו באמצע השבוע באמצע יום חול אז התורים לא היו ממש ארוכים בשום מקום, מה שבהחלט עזר לנו להנות.

סינגפור עם ילדים - אולפני יוניברסל - מדגסקר
אולפני יוניברסל – מדגסקר

מכיוון שהשעה היתה כבר יחסית מאוחרת וידענו שהקטנים צריכים לישון קצת, הלכנו קודם למתקן של מדגסקר שהתאים גם לקטנים. תחשבו סגנון ״עולם קטן״ של דיסני. היה ממש חמוד ועשינו שני סיבובים.

סינגפור עם ילדים - אולפני יוניברסל - קרוסלה
אולפני יוניברסל – קרוסלה

אחרי הסיבוב השני התפצלנו – בעלי הלך עם הבכורה לקרוסלה ואני לקחתי את התאומים לסיבוב בעגלה כדי להרדים אותם, מה שלא לקח הרבה זמן בכלל, למרות ההתרגשות. הוא עשה עוד כמה דברים איתה בזמן שאני נהנתי מהמזגן ואז התחלפנו. עליתי איתה על רכבת הרים לילדים קטנים, עוד פעם קרוסלה ועוד כמה דברים. בזמן הזה, התאומים עדיין ישנו והיה לנו ממש חם אז הלכנו לאכול קצת גלידה כדי להתקרר.

סינגפור עם ילדים - אולפני יוניברסל - שרק
אולפני יוניברסל – וופל שרק

טוב, חלק מאיתנו אכלנו גלידה. חלק מאיתנו ראינו שיש וופל בלגי בצורת שרק והיינו חייבים לאכול את זה במקום. בכל מקרה – כולם נהנו.

סינגפור עם ילדים - אולפני יוניברסל - רחוב סומסום
אולפני יוניברסל – רחוב סומסום

התפצלנו שוב כדי שאני אקח את הבכורה לעוד מתכנים שלא מתאימים לקטנים, והפעם למתקן של רחוב סומסום (שהבת שלי עוד לא הכירה, אבל זה לא מנע ממנה טיפת הנאה – ובטח שלא מנע מאמא שלה להנות כאילו שהיא בת ה-5). התור לא היה מאוד ארוך והמתקן היה מאוד חמוד ועשינו אותו פעמיים. בזמן הזה, הקטנים התעוררו אז גם הם קיבלו גלידה בזמן שחיכו שנצא.

סינגפור עם ילדים - אולפני יוניברסל - גלידה
אולפני יוניברסל – גלידה

המשכנו לעוד מתקנים שמתאימים לכולם, ניסיתי בפעם השלישית באותו היום לצלם תמונה משפחתית טובה ללא הצלחה. מילא. הבטנו בשעון ופתאום היה הזמן ללכת לפגוש את אלמו וגרובר – אבל זה היה בצד השני של הפארק! מזל שהיינו עם העגלה. התור היה מאוד קצר, וכשהגיע תורנו, הבנות קפצו לזרועות שלהם והבן שלנו החליט שהוא מעדיף את הזרועות של אבא שלו.

סינגפור עם ילדים - אולפני יוניברסל - אלמו וגרובר
אולפני יוניברסל – אלמו וגרובר

כמה אהבה! המשכנו לעוד כמה מתקנים, אני עליתי על מתקן למבוגרים לבד, ובאתי להכנס לתור לעוד אחד ו-מבול. מה-זה מבול! לא נרטבנו כי במקרה היינו באיזור מקורה, אבל בגלל הברקים סגרו את כל המתקנים החיצוניים – שאלו, בעצם, היו המתקנים שנשארו לנו לעשות. השעה היתה 16:30 ונשארו רק עוד שעה וחצי עד לסגירת הפארק. הגשם בינתיים הפסיק אז החלטנו לחכות, אבל עדיין היו רעמים והודיעו לנו שלמרות שאנחנו מוזמנים להשאר, רוב הסיכויים הם שלא יוכלו כבר לפתוח מחדש את המתכנים החיצוניים כי זה מסוכן מדי. אחרי שהתאוששנו מהבאסה, יצאנו מהפארק.

אבל שם היתה מסעדת צ׳יליס! Chili’s היא מסעדה אמריקאית שיחסית טעימה, ורוב הסיכויים שלא הייתי טורחת להכנס לשם בארה״ב, אבל מכיוון שלא הייתי ב-Chili’s מאז שעליתי לארץ 16 שנים קודם לכן – הייתי חייבת. פייר? היה טעים ומאוד נהננו. מכיוון שידענו שיוניברסל נסגר מוקדם, התכנון היה ללכת למרינה ביי כדי לראות את העצים – אבל שוב, עד שהגענו חזרה לדירה, הספקנו בקושי לקלח את הילדים והם די נרדמו תוך כדי צחצוח השיניים. היה יום מאוד כיפי ומאוד מרגש עבור כולנו ושוב דחינו את התוכניות. תכלס, גם אנחנו בקושי יכולנו כבר לזוז. פה תוכלו להזמין כרטיסים מראש.

היום הרביעי – Duck Tour, Fountain of Wealth, קניון Suntec City, מרינה ביי סנדס, Gardens by the Bay ומסעדת מישלן

סינגפור עם ילדים - Duck Tour
סינגפור עם ילדים – Duck Tour

למרות שדי נהננו מהסיור הראשון שעשינו, החברה שלנו אמרה לנו שאנחנו חייבים לעשות את ה-Duck Tour, שהוא גם סיור בנהר. אבל! יש פה שוס אדיר שפשוט העיף אותנו מהמים (תרתי משמע): עולים על מיניבוס, מקבלים סיור והסברים על דברים במרכז סינגפור וקצת הסטוריה. ואז – המיני בוס נכנס למים! כן! אמיתי! האוטובוס הופך לסירה – ממש Chitty Chitty Bang Bang מודרני! יש מדריך שמסביר הכל והוא גם היה מצחיק – היה מאוד כיף להקשיב לו. טיפ ממני: שבו בשורה הראשונה, המקרופון לא עבד כל כך טוב.

קשה לי להגיד ממש למה נהננו יותר מהסיור הזה, אבל חוץ מהקונצפט המדליק, אני חושבת שזה באמת קשור לזה שיש אדם אמיתי שעמוד מולך ויכול לענות על שאלות ולא סתם הקלטה.

סינגפור עם ילדים - Duck Tour - Singapore Flyer
Duck Tour – Singapore Flyer

היה גם יום יותר יפה ושמענו הסברים שונים דווקא מהפעם הראשונה. עברנו ליד ה-Singapore Flyer המאוד מרשים, גלגל הענק הגדול בעולם. במקור התכוונו לעלות עליו עם הילדים, אבל כשראינו את הזמן הקצר שיש לנו, החלטנו שנדלג על זה הפעם כי התאומים עדיין קטנים (ובדיוק היינו על גלגל ענק אחר בתאילנד כמה ימים קודם) ונעשה את זה שוב בפעם אחרת. כמו בדברים אחרים, אני מאוד ממליצה לחפש קופונים ודילים – מצאנו דברי מאוד מגניבים בגרופון וב-Get Your Guide, אבל בסוף קיבלנו הנחות יותר טובות דרך החברה שלנו וחברות שלה במועדון מקומי.

סינגפור עם ילדים - מזרקת העושר - Fountain of Wealth
סינגפור עם ילדים – מזרקת העושר – Fountain of Wealth

הסיור מתחיל ומסתיים בקניון Suntec City, קניון גדול ומאוד נעים, מלא בחנויות מגניבות ומסעדות רבות. באמצע הקניון יש את ה-Fountain of Wealth – מזרקת העושר – שרשומה בספרי גינס בתור המזרקה הגדולה בעולם. העיצוב שלה מהמם בעיניי: במרכז יש טבעת מברונזה שמסמלת אחדות, שוויון והרמוניה, משהו שבו סינגפור מאוד מתגאה מכיוון שהיא מיקס של המון דתות ומוצאים אתנים.

סינגפור עם ילדים - מזרקת העושר - Fountain of Wealth
מזרקת העושר – Fountain of Wealth

המים עצמם זורמים פנימה לתוך העיגול הפנימי שלפי תורת הפנג שוואי מסמל עושר. מבקרים אמורים ללכת 3 פעמים מסביב כדי לזכות בעושר או לפחות מזל טוב. בינתיים חשבון הבנק שלנו די דומה למה שהיה בזמנו אז קשה לי להגיד שזה עבד. 😉 בלילה יש גם מופעי לייזר, אבל אנחנו כבר לא היינו שם כדי לראות. זה אמור להיות ב-20:00 ו-21:00.

הסתובבנו קצת בקניון וכבר הגיעה הזמן לאכול. היו מלא מסעדות ואז ראינו את הדבר המהמם הבא:

סינגפור עם ילדים - בופה יפני
בופה יפני

זאת מסעדת בופה יפנית שבו מתחת לגיל 3 אוכלים חינם (!!!) והמנה של הגדולה עולה 40 ש״ח. זה כולל שתייה חופשי, כל הבשר והתוספות שרוצים וגם גלידה לקינוח – כמובן שבלי הגבלה.

סינגפור עם ילדים - בופה יפני - האפשרויות
בופה יפני – האפשרויות

מבחינת הבשר, אומרים למלצר איזה סוגי בשר רוצים – בקר, עוף או חזיר. אפשר את כל השלושה או קומבינציה שלהם. מביאים למרכז השולחן מרקים וכלים מיוחדים. ניגשים לבופה כדי לבחור ירקות טריים, כל מיני סוגים של נודלס ומגוון דברים אחרים לשים במרק.

סינגפור עם ילדים - בופה יפני - הבישול
בופה יפני – הבישול

ואז שמים את כל מה שרוצים לבשל במרק. לא אוכלים את זה כמרק (למרות שאפשר) אלא ממש כבשר, נודלס וירקות למיניהם. אפשר לראות בסיר שיש שני סוגי מרק – יש בחירה של 6 סוגים כשחלקם חריפים וחלקם לא. היה ממש ממש טעים, השירות היה מצויין, והיו להם כלים וסכו״ם מיוחדים לילדים, שזה תמיד כיף.

סינגפור עם ילדים - בופה יפני - הגלידה
בופה יפני – הגלידה

וכמובן all you can eat גלידה עם רוטב שוקולוד וסוכריות (היו כל מיני אפשרויות). מה עוד אפשר לבקש? תה וקפה? אין בעיה – היתה מכונה וזה גם כלול במחיר.

יצאנו מרוצים בטירוף, מלאים בטירוף ושמחים בטירוף. (מבחינתנו, כל דבר שמביא אלינו קצת מיפן עושה לנו טוב בנשמה.) המשכנו להסתובב בקניון וראינו סופר ענק. מכיוון שהחברה שלנו סיפרה לנו שבסינגפור כמעט הכל מיובא מחו״ל כי לא שווה להם לייצר שם, נכנסנו כדי לראות אם יש דברים מעניינים מארה״ב (בשבילי) או מצרפת (בשבילו). שם ראינו את המחירים: הלוואי ואלו היו המחירים בארץ. אופניים לילדים שם עלו אולי 100 ש״ח לזוג ממש טוב, היו שם משחקים ממש מדליקים, דברים מדהימים לבית בכלום כסף.

סינגפור עם ילדים - בסופרמרקט
בסופרמרקט

תוך כדי ששקלנו איך לעבור לסינגפור, הילדים קלטו כמה מתקנים קטנים בכניסה לסופר ורצו לשחק – אז זרמנו. הסתובבנו עוד בקניון ובאיזור והלכנו לכיוון הדירה. לצערנו, היה מהפך פתאומי במזג האוויר בחמש הדקות שלקח לנו ללכת ברגל מהרכבת לדירה – ונרטבנו לחלוטין. אבל ברמות על.

סינגפור עם ילדים - אחרי הגשם
אחרי הגשם

התוכנית להמשך הערב, אחרי מנוחה קצרה בדירה, היתה ללכת לבריכה בבניין, אבל זה כמובן התבטל בגלל הגשם. אחרי ארוחת הערב, הילדים הלכו לישון ואני יצאתי עם החברה שלנו ל-Gardens by the Bay.

סינגפור עם ילדים - Marina Bay Sands
התצפית מהבר ב- Marina Bay Sands

למי שרוצה, ניתן לעלות לקומה העליונה של המלון לתצפית מהממת עוד יותר ממה שראינו. אחרי דרינק במלון Marina Bay Sands הנחשב ומלא כיף, יצאנו החוצה, לקחנו את הרכבת לצד השני של הנהר והלכנו לראות את Gardens by the Bay.

סינגפור עם ילדים - Gardens by the Bay
Gardens by the Bay

הגנים האלו מאוד מיוחדים ותכלס – יש מלא לעשות שם במשך היום עם ילדים. פעמיים היו לנו תוכניות ללכת ופעמיים הן התבטלו, פעם אחת בגלל עייפות ביום הראשון ובפעם השנייה בגלל גשם. מבחינתי, זה היה הפספוס הגדול שלנו בסינגפור וחלקו היה בגלל תכנון לקוי שלנו. מה שכן, הפספוס הגדול הזה לימד אותנו לתכנן בצורה יותר טובה את הטיול הבא שלנו אז לפחות למדנו מזה משהו. יש בגנים שלל אטקרציות וניתן לבלות שם בקלות חצי יום. אני ממליצה להגיע אחרי ארוחת צהריים כדי להנות מכל האטקרציות וגם לראות את המקום מואר בחושך.

סינגפור עם ילדים - Gardens by the Bay - The Supertree Grove
Gardens by the Bay – The Supertree Grove

גולת הכותרת היא, ללא ספק, ה-Supertree Grove. אלו ״עצים״ בגובה 25 ו-50 מטרים ומטרתם להגדיל את ה״ירוק״ במדינה (שזאת מגמה בכל סינגפור ולא רק פה ספציפית). מאות סוגי צמחים צומחים על ה״עצים״ האלו וב-11 מהעצים האלו יש פאנלים סולאריים מיוחדים שמטרתם, כמובן, הוא לייצר אנרגיה סולארית.

סינגפור עם ילדים - Marina Bay Sands בלילה
Marina Bay Sands בלילה

אחרי שסיימנו לטייל בגנים, לקחנו את הרכבת חזרה לצד השני של הנהר והלכנו קצת על גדות הנהר. הכל מואר ויפהפה – וממש התבאסתי שבעלי לא זכה לראות את זה הפעם. אם אתם מטיילים עם ילדים שאין להם בעיה להיות ערים ב20-21 בערב, אז אני ממש ממליצה אפילו לעשות את השיט בערב בנהר (אבל לא באותו היום כמו הגנים).

השעה היתה מאוחרת והייתי כבר שפוכה, אבל זה היה הלילה האחרון שלנו בסינגפור ועם החברה שלנו, ולמרות שהיה כבר אחרי חצות – לא רצינו עדיין להפרד. וכך יצא שב-1 לפנות בוקר מצאתי את עצמי במסעדת מישלן בסינגפור, הזולה ביותר בעולם:

סינגפור עם ילדים - מסעדת מישלן - Tim Hoe Wan
מסעדת מישלן – Tim Hoe Wan

אמנם זאת מסעדה הזולה ביותר בעולם שקיבלה כוכב מישלן, אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם – האוכל היה ממש ממש ממש טעים!

סינגפור עם ילדים - מסעדת מישלן - Tim Hoe Wan
מסעדת מישלן – Tim Hoe Wan

בכמה דולרים בודדים תוכלו, גם אתם, להשוויץ שאכלתם במסעדת מישלן 🙂

וזהו, בזאת הסתיים לנו הלילה האחרון. הגעתי חזרה לדירה בכוחותי האחרונים וזחלתי למיטה לשינה קצרה מדי – אבל זה היה לגמרי שווה את זה.

סינגפור עם ילדים – היום האחרון – שדה התעופה המדהים עם שלל אטרקציות

קמנו בבוקר, אכלנו, סיימנו לארוז דברים אחרונים ויצאנו לכיוון שדה התעופה. הטיסה שלנו היתה רק בצהריים, אבל יש כל כך הרבה דברים מהממים לראות בשדה שרצינו להספיק לראות אותם. במילא לא היה מספיק זמן ללכת לעוד אטקרציה בעיר עצמה.

סינגפור עם ילדים - פרפרים בשדה התעופה
פרפרים בשדה התעופה

למרות שניסינו לתכנן מספיק זמן להכל, כמובן שלא הספיק אז תיעדפנו את גן הפרפרים. באמצע השדה יש איזור סגור שכולו מלא בפרפרים. נכנסים פנימה והמקום יפהפה.

סינגפור עם ילדים - פרפרים בשדה התעופה
פרפרים בשדה התעופה

הפרפרים מתעופפים להם בין המבקרים ועל העצים והפירות וזה פשוט מרהיב. הילדים מאוד התלהבו והפרפרים כל הזמן נחתנו עלינו ועל התיקים שלנו, מה שגרם לילדים לצהול מאושר.

סינגפור עם ילדים - פרפרים בשדה התעופה
פרפרים בשדה התעופה

מכיוון שהמקום הזה היה בטרמינל אחר מאיפה שהיינו צריכים להיות, בצער רב עזבנו אחרי חצי שעה כדי לוודא שאנחנו מגיעים בזמן לשער העלייה למטוס. כשהגענו היה עוד הרבה זמן, יחסית, אז מצאנו להם ג׳ימבורי נחמד בו הם הוציאו הרבה אנרגיות לפני הטיסה.

סינגפור עם ילדים - ג׳ימבורי בשדה התעופה
ג׳ימבורי בשדה התעופה

בשדה יש מספיק דברים ליום שלם: גנים טרופיים, בריכה, קולנוע, מגוון גנים בוטאניים ועוד והכל בחינם (חוץ מאולי הקולנוע). אם כבר להתקע בשדה תעופה – זה השדה.

לסיכום, הטיול שלנו לסינגפור היה מהמם אבל ממש קצר מדי. בדיעבד, היינו צריכים לטוס לשם לבד לשבוע לפחות או, לחילופין, לטוס ליותר משבועיים (כולל תאילנד). המדינה מהממת, נגישה, לא יקרה (חוץ מלינה), יש מלא אטרקציות לכל הגילאים, כולם מדברים אנגלית ובכללי – המקום מהמם.

אטרקציות בסינגפור שאליהן לא הספקנו להגיע

אין ספק שארבעה ימים (בקושי) אפילו לא מתקרבים להיות מספיק לסינגפור – עם או בלי ילדים. הנה עוד אטקרציות בסינגפור שתכננו בכללי אבל לא הספקנו להגיע אליהן:

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים