דרום צ׳כיה עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת אירה בן-פורת [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט דרום צ׳כיה עם ילדים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף פה ברשותה של אירה.

דרום צ׳כיה עם ילדים – התאריכים

אוגוסט 2017 (10/08- 23/08)

דגשים כללים – LIPNO NAD VLTAVOU

העיירה LIPNO NAD VLTAVOU  הינה עיירה תיירותית עם שלל אטרקציות ופעילויות לגדולים ולקטנים – בייחוד אם אתם אוהבים רכיבה על אופניים או רולר בליידס או סקוטרים גדולים (לצערי אנחנו לא). כמו כן בעיירה יש כמה וכמה מסעדות, פארק חבלים, שייט, ניתן להשכיר סירות מכל מיני סוגים, לצאת לדייג ועוד ועוד. המגורים בעיירה עצמה הרבה יותר יקרים מהאופציה שאנחנו בחרנו – לשכור בית בעיירה ליד דרך Airbnb. גם העיירה הסמוכה Frymburk הינה מקום מצויין להתמקם בו והבית השני שזממתי עליו היה בה, אבל היה תפוס.

המחירים מאוד זולים יחסית לארץ ולאירופה הקלאסית, הן בכניסה לאתרים, הן בסופרים והן במסעדות. המטבע הינו קרונה צ’כית.

  • הרכב – זוג הורים עם בנות 9 ו 5 פלוס אמא שלי שהפכה את הטיול להרבה יותר מהנה ונתנה לנו המון אופציות לבילויים זוגיים.
  • טיסות לצ׳כיה אלעל אפ, הוזמנו כ10 חודשים לפני. עלות כרטיס בממוצע- 268 דולר, לא כולל מזוודה לבטן המטוס. בהמשך הזמנו 2 מזוודות, כאשר עלות מזוודה לכל כיוון הינו 45 דולר.
  • מלונות בצ׳כיה – החלטנו הפעם להתמקם בבית אחד ולעשות ממנו טיולי כוכב על מנת לא לבזבז יום על אריזות ומעבר לדירה נוספת – התברר כהחלטה מצויינת! השכרנו דרך Airbnb, בית פרטי בכפר קטן על אגם LIPNO, בית דו קומתי עם סלון ענק, פינת משחקים, 3 חדרי שינה ו2 שירותים. הבית יכול במקסימום להכיל עד 10 איש. הבית מאובזר בכל מה שצריך ומומלץ ביותר! הכפר עצמו נקרא- PREDNI VYTON, עשר דק נסיעה מLipno Nad Vltavou  שהינו המקום המרכזי והתיירותי סביב אגם ליפנו. הבית עלה 4800 שח ל12 לילות.

נחתנו ב21 בערב ולא רצינו להתחיל נסיעה ארוכה כל כך מאוחר ככה שהזמנתי מבעוד מועד מלון במרחק 10 דק משדה התעופה. תמורת 140 יורו קיבלנו ממש דירה עם 2 חדרי שינה ובסלון היו עוד 2 מיטות. כולל ארוחת בוקר. המלון נקרא Auberge de Provence. הגענו אליו במונית משדה התעופה, מונית גדולה עלתה 65 שח.

דרום צ׳כיה עם ילדים – היום הראשון – Predni Vyton

 בבוקר בעלי נסע לשדה להביא את הרכב שהזמנו מבעוד מועד דרך חברת אופרן. סביב השעה 12 יצאנו לדרך כאשר היעד שלנו הוא Predni Vyton. נסיעה של 3 שעות שהייתה בסוף קרובה יותר ל4 שעות עקב גשם זלעפות רב בדרך ועצירת התרעננות. הווייז לקח אותנו בדרך שכללה עלייה על מעבורת – בסוף הסתבר כשטות כיוון שחיכינו למעבורת כ 45 דק, ואילו היינו עוקפים את האגם ברכב זה היה לוקח 20 דק בלבד. המעבורת יוצאת פעם בשעה בלבד. לא חזרנו יותר על הטעות הנ”ל.

הגענו לביתנו החדש ב19 בערב תשושים אבל מופתעים לטובה מהבית והמיקום. יצאנו לסופר בליפנו שלמזלנו היה פתוח עד 20 ונשפכנו.

היום השני – טירת Rozemberg ו-Ceski Krumlov

טירת רוז׳מברג צ׳כיה
דרום צ׳כיה עם ילדים – טירת רוז׳מברג

נסיעה של כחצי שעה לטירת רוז’מברג, Rozemberg – סיור בטירה – הבאסה הייתה שהסיור היה בצ’כית (אין סיורים באנגלית). הבנות אומנם התרשמו מאוד מהבפנים של הטירה אבל היה קשה להחזיק אותן בשקט כאשר כל ההסברים הם בצ’כית. בדיעבד עדיף לתכנן סיור פנימי בטירה אחרת בה יש סיורים באנגלית – שלפחות אנחנו נבין ונוכל לתרגם להן. עלות כניסה כ 70 שח משפחה+ אזרח וותיק.

לאחר הטירה נסענו הישר לCeski Krumlov – אחד המקומות היפים בצ’כיה. מרכז העיירה השתמר בצורה נפלאה. טיילנו ברחובות היפים. אכלנו במסעדה מעולה Papa’s Living Restaurant – ממליצה לשבת במרפסת שצופה לנהר.

היום השלישי – ליפנו ו-Tree Top Walkway

Treetop Walkway
דרום צ׳כיה עם ילדים – Treetop Walkway

עייפנו מהיום שהיה אתמול ולכן החלטנו לבלות יום בקרבת הבית. יום בעיירה ליפנו. אחת האטרקציות המדליקות שיש בליפנו זה עלייה ברכבל למעלה כאשר למעלה יש מסלול העולה עד מעל צמרות העצים – TreeTop Walkway. מלמעלה ישנה מגלשה מגניבה שבה ניתן לרדת למטה – מגיל 6 בלבד. לאחר מכן, באותו מתחם יש פארק חבלים מגניב ופינת חי קטנה עם עיזים חמודות. סך הכל – רכבל, מסלול עצים ופארק חבלים ל5 איש עלה 250 שח. שווה בהחלט. מגלשה עולה 15 שח לאדם.

דרום צ׳כיה עם ילדים – היום הרביעי – טירת Hluboka וגן החיות

צכיה - ארמון Hluboka
דרום צ׳כיה עם ילדים – ארמון Hluboka

תאונה ביתית- מיכלי נפלה, סתם ככה החליקה על הרצפה ופתחה את הסנטר. לאחר חצי עילפון של ההורים נסענו לmedical center בליפנו (ממש עוזר שנמצאים ליד מקום תיירותי בו אנשים נפצעים משלל פעילויות ספורט שהמקום מציע). כמה טוב שעשינו פספורט קארד! 3 תפרים והורים שאיבדו כמה שנים מחייהם ואנחנו בדרך חזרה לביתנו הזמני.

בהמשך היום נסענו לטירת Hluboka המהממת, אבל עקב חוסר סבלנות של הבנות לאחר נסיעה ארוכה לא בילינו שם זמן רב. מבחינתי הייתי סתם שמחה לשבת על הדשא ולעשות פיקניק למראה הטירה היפה, מה גם שהיה יום שמשי ומקסים, אבל הבנות כאמור ניג’סו והחלטנו להמשיך הלאה.

המשכנו לגן החיות של Hluboka – מאוד נחמד, כניסה למשפחה בת 4 נפשות עולה כ 50 שח.

בדרך חזרה עצרנו לביקור חובה בדקטלון בעיר Ceski Budjovice.

היום החמישי – שיט ב-Lipno Line ל-Frymburk וצ’סקי קרומלוב

שייט היוצא מליפנו בLipno Line. יש שתי אופציות – שייט קצר של חצי שעה עד לFrymburk (הבחירה שלנו) או שייט סיבובי של שעה וחצי.

בערב יצאנו רק שנינו לצ’סקי קרומלוב – בערב האווירה מאוד רומנטית אבל יש לקחת בחשבון שהכל נסגר לקראת 21! כולל מסעדות.

היום השישי – הכפר ההיסטורי Holasovice וטירת Divci Kamen

Holasovice
דרום צ׳כיה עם ילדים – Holasovice

נסיעה של שעה פלוס לכפר ההיסטורי Holasovice – כפר שהשתמר בצורה מדהימה ונמצא ברשימת אתרי מורשת עולמית. מספר הבתים בו נשארו ללא שינוי ב800 שנה האחרונות. טיול בכפר המיוחד והשליו, ארטיקים כמובן, כניסה למוזיאון ביתי המסביר על חיי הכפר בעבר ומציג את כל הכלים החקלאיים של פעם.

בדרך חזרה מצאתי שיש טירה מעניינת שאפשר לעצור בה בדרך הנקראת Divci Kamen – אבל כשחנינו בקרבתה הבנו שיש עליה של 2 קילומטר עד אליה והבנו שהיום זה כבר לא יקרה.

דרום צ׳כיה עם ילדים – היום השביעי – קטיף פטל וטיול רגלי

דרום צ׳כיה עם ילדים
דרום צ׳כיה עם ילדים

שוב החלטנו להישאר קרוב לאחר נסיעות ארוכות אתמול ויצאנו לטיול רגלי בשביל ביער ולאורך הנהר שמתחיל לא רחוק מביתנו בPredni Vyton. בדרך קטפנו לא מעט פטל. החיסרון של השביל הוא שהוא מיועד גם לאופניים ונוסעים בו לא מעט ככה שצריך להשגיח על הילדים וללכת בצידו. בדרך ראינו כמה דייגים ואפילו אחד שתפס דג – אטרקציה בפני עצמה לילדים ישראלים.

דרום צ׳כיה ים ילדים - קטיץ פטל בצ׳כיה
דרום צ׳כיה עם ילדים – קטיץ פטל בצ׳כיה

לאחר מכן נסענו לעיירה ליפנו לפארק החבלים האתגרי – מאיה, שהגיעה לגובה 128 בערך הורשתה לעשות את המסלול הצהוב (הנמוך) ואני עשיתי אותו איתה – וזה היה קשה!!! במקום יש גם מסלול קטן חינמי לקטנים. מאיה עשתה את המסלול הצהוב 3 פעמים (משלמים רק פעם אחת ואפשר לעשות כמה שרוצים). בסוף ישנה אומגה מעל המים – מגניב ביותר!

מסלול צהוב לי ולמאיה ואומגה לכל אחת מאיתנו עלה 100 שח.

היום השמיני – בילוי באגם

יום חם הוא הזדמנות מצויינת לבילוי באגם. מי האגם קרים אבל מרעננים ממש. חינם כמובן. בילינו בכיף שעתיים-שלוש.

היום התשיעי – פארק מים מקורה ב-Frymburk Wellness Hotell

בלילה החלה סופת ברקים חזקה ממש ונותקנו מחשמל למשך יותר מ36 שעות! הבאסה העיקרית היא שיום לפני עשינו קניות בטסקו והמקרר היה עמוס בכל טוב – הרבה ממנו נזרק. מה שנחמד הוא שבעל הבית שלנו הציע החזר כספי על לילה אחד למרות שהפסקת החשמל היתה אזורית וממש לא באחריותו. לפחות זה פיצה על הנזק הכספי שבזריקת המזון.

מה עושים בהפסקת חשמל? נוסעים לפארק מים מקורה ב Frymburk Wellness Hotell – משלמים לפי שעות- שעה/שעתיים/שלוש. בחרנו בכרטיס לשעתיים- 85 שח ל5 איש.

ישנו פארק מים גם בליפנו עצמה אבל בחרנו בזה שבפרימבורק כי היה נראה לנו שיהיה פחות עמוס. ואכן לא היה עמוס בכלל וגם יש במלון סוג של אקווריום שאפשר לבקר בו (בתשלום נוסף) וחשבנו שאם יהיה לנו חשק ונרצה להעביר עוד כמה שעות נוכל להכנס לשם – בסוף וויתרנו.

בערב חזנו למלון למסאז’ זוגי שהזמנו יום לפני. מסאז’ תאילנדי (אותנטי) של שעה לזוג עלה כ 300 שח – ממש זול במושגים של הארץ. מה שהיה מוזר ומצחיק בו זמנית זה שכשאתה מתפשט המטפלות פשוט בוהות בך וגם שהמטפלת של בעלי הציעה לו להוריד תחתונים – מה שכמובן לא קרה. לא הייתי בתאילנד אבל אני מניחה ששם זה מקובל. סך הכל היה מסאז’ מאוד מקצועי וטוב.

דרום צ׳כיה עם ילדים – היום העשירי – לינץ, אוסטריה – הרכבת ה-Grottenbahn, מיני עיר ו-Postlingenberg

עוברים את הגבול לאוסטריה – במרחק של שעה נסיעה נמצאת העיר השלישית בגודלה באוסטריה – LINZ- לינץ.

התחלנו את הביקור בלינץ מהאטרקציה הידועה שבה הנקראת Grottenbahn – רכבת בתוך מנהרה עם מלא גמדים ולאחר מכן סיור במיני עיר עם שלל מיצגים מאגדות ילדים שונות. חווייה מאוד מומלצת לילדים. במרחק 5 דק משם יש תצפית מדהימה על כל העיר (POSTLINGENBERG) ונקודת היציאה של הרכבת ההיסטורית שנקראת פוסטלינגנבאן. ממליצה להגיע ללינץ, לחנות את הרכב בחניון התת קרקעי מתחת לכיכר המרכזית Hauptplatz- ולעלות על הפוסטלינגנבאן היוצא כל חצי שעה ומטפס עד למעלה (חצי שעה נסיעה), ללכת לתצפית ואז לגרוטנבאן ןלאחר מכן לרדת שוב לכיכר המרכזית ולטייל ברחוב הראשי.

למחרת חזרנו לבילוי ערב זוגי בלינץ שהיה מושלם.

היום האחד עשר – מגלשות הרים Bobova Draha

מגלשות הרים- Bobova Draha בעיירה ליפנו קרוב לבית. כרטיסיה של 10 נסיעות עולה 100 שח בערך. יש שני מסלולים – מגלשה מודרנית יותר וישנה יותר. המודרנית היתה יותר כייפית והבנות ואנחנו נהננו ממש. המסלול ארוך למדי, בהתחלה איטי ואז מהיר עם סיבובים מהירים מאוד.

היום השנים עשר

יום רגוע.

היום השלושה עשר – טירת Zamek Blatna עם צבאים

יציאה לדרך ב12 וחצי ועצירה במקום מהמם – כשעתיים נסיעה- Zamek Blatna- טירה עם שטח מגודר ענק בו צבאים מסתובבים חופשי וניתן להאכילם ממש מכף היד. מקום באמת קסום. בילינו בו כשעתיים והמשכנו לשדה התעופה. לסיכום, דרום צ׳כיה עם ילדים זה טיול מושלם. 

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

2 תגובות

  1. אשמח לקבל פרטים לגבי האומגה מעל המים בליפינו? מאיזה גיל ניתן לעשות? מה הגובה? ומה אורך המסלול?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים