אוסטריה למשפחות עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת ערבה נוימן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הנ״ל על אוסטריה עם ילדים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף פה ברשותה של ערבה.

גילאים

9.5, 5.5 ותאומים בני 4.

תקופה

אפריל – חופשת פסח. חלק מהאתרים סגורים עד תחילת מאי.

מזג אוויר

קריר עד קר (בין 15 ל-0 מעלות. תלוי באזור).

אוסטריה עם ילדים – מתחילים בוינה

אוסטריה עם ילדים - שוק איכרים בוינה
אוסטריה עם ילדים – שוק איכרים בוינה

התחלנו את הטיול ב-3 ימים בווינה. וינה מאוד נעימה לילדים ואין צורך ברכב. הסתובבנו ברכבות תחתיות ואוטובוסים חשמליים. הרכבות מאוד נוחות ומגיעות כל דקה בערך. האוסטרים מאוד מנומסים וכאשר עולים על הרכבת עם ילדים בדרך כלל מפנים מקומות ישיבה לילדים.

אוכל בוינה

אתחיל בנושא שבדרך כלל מדאיג הורים לאכלנים בררנים. בכל מקום תמצאו שניצל (לא מכירה ילדים שלא אוהבים שניצל). ממליצה בחום להזמין הרבה זמן מראש מקום במסעדת פיגלמולר. מסעדה מדהימה עם שולחנות עץ שנמצאת בסמטה קטנה ומקסימה. זו המסעדה המפורסמת בשניצלים הענקיים שלה. הילדים שלי מתים על שניצלים וארבעתם לא סיימו אחד. שניצל דקיק ומעולה.

אחרי שאכלנו צריך קינוח, במרחק הליכה משם יש סניף ענק של גלידה מעולה שנקראת זיוני. טעמים האפשריים ומדהימה בטעם ואפילו לא יקר.
מסעדה מתחת לאדמה – חוויה מעניינת של אכילה במסעדה אשר דומה קצת למערה. מקום מאוד יפה ואוכל לא רע בכלל.

ברחובות ווינה תמצאו גם המון דוכני נקניקיות. האוכל נקי מאוד ואיכותי. זו חוויה לאכול כמו המקומיים נקניקייה מתוך נייר ולא בלחמנייה כמו בארץ כמו הרבה כרוב כבוש (אפשר גם בלי).

אטרקציות בוינה למשפחות עם ילדים

בהרבה מאוד מהאתרים לא משלמים על ילדים מתחת לגיל 5. טיילנו הרבה ברגל. באחד הטיולים מצאנו שוק איכרים קטן בו אנשים מכרו אוכל מתוך קרונות קטנים וציוריים. ממליצה לטייל ברגל בפארקים באזור.

אוסטריה עם ילדים - ביתן הפרפרים בגן החיות
אוסטריה עם ילדים – ביתן הפרפרים בגן החיות

גן החיות של וינה – ללא ספק גן החיות הכי יפה שראיתי בחיים. ענקי ומאוד נקי. נמצא במרכז פארק ירוק וענק. כל חיה נמצאת בביתן משלה (ממוזג כמובן) ובנו לה כלוב אשר מדמה את סביבת המחייה שלה. בכל מקום יש פסלים של חיות שהילדים יכולים להצטלם איתם. טיילנו שם חצי יום ולא עברנו אפילו חצי ממנו. ממליצה להקדיש לזה יום שלם. יש חלק שלם שהוא כמו יער שלא הגענו אליו בכלל. ביתן הפרפרים מדהים והילדים מאוד התלהבו מהפרפרים הענקיים שאפשר ממש לגעת בהם ולראות את שלבי ההתפתחות שלהם. יש שם הרבה הליכה ולכן מי שמגיע עם ילדים קטנים ממליצה להגיע עם טיולון.

מוזיאון המדע – מוזיאון נחמד לבילוי של חצי יום. יש שם קטרי רכבת ישנים שאפשר להיכנס אליהם והילדים מאוד התלהבו מאוד. יש חלקים בהם התצוגה היא אינטראקטיבית. אגף הילדים כולל מיני עיר והילדים בילו שם למעלה משעה. בנוסף יש מגלשה נהדרת שמודדת מהירות ומצלמת את הילדים בגלישה. יש עמדה שניתן לשלוח לעצמך במייל את התמונות. הילדים התרגשו מזה מאוד ועלו עליה שוב ושוב.

 לונה פארק פראטר – הלונה פארק בווינה הוא שונה ממה שאנחנו מכירים. הכניסה לפארק היא חינם אבל כל מתקן עולה ולא מעט. המחירים נעים בין 1.5 יורו לילד ועד 5 יורו. חלק מהמתקנים לא מלהיבים במיוחד אבל יש כמה מתקנים שהם מדהימים ושווים את הביקור. למשל – גלגל ענק הראשון והגדול באירופה. הוא נראה כמו קרונות רכבת ענקיים. הגלגל מסיים סיבוב בחצי שעה בערך ויש ממנו תצפית מדהימה על כל וינה. בנוסף, בכניסה אליו למטה יש חדר עם ארונות תצוגה של מיניאטורות של וינה והאזור. מתקן נוסף שעליתי עם הילדים והיה מאוד מגניב הוא מעין מבוך שעולים בו לגובה של 3 קומות ויש בו כל מיני מכשולים (בדומה למשחק הילדים המבוך המשוגע). הילדים נהנו ממנו מאוד וגם אני.

מלונות מומלצים ע״י חברי הקבוצה

אוסטריה עם ילדים – Zee Lem See בדרך לזלצבורג

אוסטריה עם ילדים - האגם ב- Zee Lem See
אוסטריה עם ילדים – האגם ב- Zee Lem See

לאחר כמה ימים בווינה שכרנו רכב ויצאנו לכיוון זלצבורג. בחרנו לישון באחת מעיירות הסקי באזור שנקראת Zee Lem See. עיירה ציורית קסומה ממש שנמצאת צמוד לאגם מרהיב ביופיו. משם עשינו מספר טיולי כוכב.

אוסטריה עם ילדים - אתר סקי
אוסטריה עם ילדים – אתר סקי

אין לי ספק שאנחנו עוד נחזור לאזור הזה לטיולים נוספים גם בעונות אחרות כי האזור רווי במסלולי טיול בחיק הטבע. בעלי אשר רץ כתחביב אומר כי זה המקום הכי יפה שיצא לו לרוץ בו (והוא טס הרבה לחו”ל ורץ במקומות רבים).

מלון דירות AlpenParks

בחרנו מלון דירות שהיה מדהים. יש למטה מכונת כביסה ומייבש (עם אבקת כביסה) לשימוש עצמי והחדרים מרווחים מאוד. בחדר שאנחנו לקחנו היה בכל חדר: חדר שינה עם אמבטיה צמודה, 2 שירותים, חדר ילדים עם מקלחת צמודה ושירותים. גם היה סלון, מרפסת גדולה ומטבחון מדהים. בניגוד לארץ – המטבחון מצויד בכל מה שצריך ונוח להכין אוכל לבד. האוכל באוסטריה לא יקר וזה מאוד נוח. למשל פירות יער או קופסה של עגבניות שרי עולים סביב 50 סנט. במטבח יש מקרר גדול, מדיח, כיריים ותנור גדול. כל חדר מצויד בפינת אוכל וכלים. בנוסף, יש טבליות לניקוי המדיח, מלח, פלפל ונוזל כלים. אנחנו בישלנו בחדר בדרך כלל 2 ארוחות לפחות ביום. מכיוון שמכאן חזרנו לארץ אז גם כיבסתי הכל וחזרתי ללא כביסה שזה תענוג גדול.

אטרקציות באיזור זלצבורג, אוסטריה עם ילדים

אגם גרוטה – טיול במערות ונהר תת ימי. טיול קריר ונעים מאוד. הילדים מאוד התלהבו מהשיט מתחת לפני האדמה.

מכרת מלח – אחד הדברים הכי חווייתיים לילדים ולנו. הכניסה מגיל 4. בכניסה למכרה מקבלים בגדים מיוחדים שלובשים מעל הבגדים הרגילים. למכרה אסור להיכנס עם תיקים גדולים אבל תוכלו לקחת מצלמה ורצוי לקחת. נכנסים למכרה על רכבת ייחודית שבה יושבים אחד מאחורי השני בפיסוק. הנסיעה אינה מהירה במיוחד אבל מהנה מאוד. לאחר מכן יורדים לבטן המכרה במגלשות עץ וגולשים עליהן 200 מטר לתוך האדמה. יש מגלשות כאלו בעוד מקום בתוך המכרה.

חלק מהסיור הוא גם שיט בתוך אגם מלח שנמצא במקום בסירה גדולה. בחלק מסוים מהסיור אף עוברים לשטח גרמניה. בסיון הסיור מקבלים מלחייה קטנה כמזכרת לכל אחד. מחוץ למכרה יש גם כפר קלטי קטן ונחמד שאפשר לראות בו איך חיו פעם ואף לשחק וללבוש תחפושות. כלול במחיר. הסיור מהנה מאוד ונעשה באנגלית. ללא ספק מקום שהייתי חוזרת אליו שוב.

אתר סקי – אנחנו הגענו בסוף עונת הסקי ולכן היה רק אתר אחד פתוח. הכניסה לאתר יקרה אבל שווה כל שקל. חובה להצטייד בבגדים חמים מאוד, כפפות ומגפיים. אנחנו הגענו ללא מגפיים וירדנו עם רגליים רטובות וקפואות. באתר עולים בשני רכבלים נפרדים לגובה עצום והשלג עמוק מאוד. רכשנו על ההר מזחלת עבור הילדים (12 יורו). הנאה גדולה מאוד גם להם וגם לנו. הילדים נהנו מאוד מהשלג העמוק והנסיעה ברכבלים. בניגוד לארץ, אלו רכבלים סגורים ולכן ברכבל קצת פחות קר ומרגיש הרבה יותר בטוח מאשר בארץ. כדאי לברר אילו מהאתרים פתוח אם אתם מגיעים לא בעונת הסקי.

זלצבורג – עשינו ביום האחרון טיול רגלי בעיירה העתיקה הזו. לא פספסנו את המאכל הידוע של האזור זלצבורגר נוקר – זו מעין קציפת ביצים שאופים בתנור והיא מגיעה מאוד גבוהה, כמו לאכול עננים. טעים מאוד וכדאי לטעום. זה גם המקור של כדורי מוצרט הטעימים.

הנסיעה בכל אוסטריה היא נהדרת והכבישים במצב מעולה. כל מקום נראה כמו נסיעה בתוך גלויה ונוף ירוק. הרבה מהאתרים נפתחים רק בתחילת מאי וצריך לבדוק לפני כן שהאתרים אכן פתוחים.

מלונות מומלצים ע״י חברי הקבוצה:

בוינה:

  • NH Wien City  – שרות בייביסיטר ומקבלים חיות מחמד
  • Novotel Wien Hauptbahnhof – חדר כושר, ספא, סאונה, משחקיה קטנה לילדים.
  • Hotel Das Tigra – מלון מרכזי בוינה
  • JUFA Hotel Wien – מלון במרכז וינה עם חדרים משפחתיים. משחקים ומשחקיה לילדים
  • Alga Apartments am Westbahnhof – דירות גדולות למשפחות: מזגן ,חימום ומעליות
  • Parks 73 The Townhouse Hotel – מלון דירות, חלקם עם מרפסת. טוב למשפחות גדולות וגם חיות מחמד. חדר כביסה לשימוש חופשי של דיירי המלון. קרוב לטראם.
  • MEININGER Hotel Wien Downtown Franz – מלון בסגנון הולנדי, עם מטבחון משותף בכניסה. מצוין ביחס לעלות.

בזלצבורג:

  • Almdorf Almlust – החדרים מרווחים, נקיים
  • Appartements Baumanngut – מרפסת גג, ברבקיו וחיות חווה
  • Rainerhof – בעלי המלון נהדרים, דירה מרווחת
  • Schattaugut – מקום אירוח בבית חווה. יש חיות משק (סוסים, פרות, כלבלבים). מטבח מאובזר. יש בריכה וסאונה וניתן לעסות ברבקיו.
  • Rieserhof/Fam. Meißnitzer – מקום אירוח בבית חווה. חיות משק. מטבח מאובזר. יש טרמפולינה ובימבות בחצר.
  • Gesundheitshof Lohninger – מחיר הוגן, צימר מרווח ומאובזר, נוף משגע, ברכה

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים