קרוז עם ילדים – מושלם או בזבוז? [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

לפני שנתיים, יצאנו בקיץ לקרוז שיצא מרומא ל-8 ימים. שטנו עם Royal Carribean ובחרנו, בכוונה, את Allure of the Seas כי היו שם דמויות של Dreamworks כמו שרק ומדגסקר.

קרוז עם ילדים - בספינה Royal Carribean
קרוז עם ילדים – בספינה Royal Carribean

כל יום, חוץ מיום אחד, הספינה עוגנת לפנות בוקר באחד הערים באיטליה, צרפת, או ספרד, ואז חוזרים עד הערב וממשיכים לשוט.

הווי כללי ושירות

קרוז עם ילדים - הספינה Royal Carribean
קרוז עם ילדים – הספינה Royal Carribean

מה שהיה ממש כיף היה שדי כל הזמן היה דברים לעשות. הצוות מהמם. לא היה מקום שלא היו מקסימים. הספינה עצמה עצומה, היא הספינה הגדולה בעולם (או לפחות היתה לפני שנתיים). אנחנו הזמנו את הכריטיסים בפסח לאוגוסט, מה שנחשב רגבע אחרון. חשוב לי לציין שמשלמים על תינוקות כמו שמשלמים על מבוגרים, כלומר שילמנו על 5 אנשים. בלי קשר לעלות, אני הייתי ממליצה ללכת עם ילדים מגיל 3 או 4 ומעלה (פירוט למטה). תכלס יצא לנו אחלה מחיר, הכל ביחד – כולל טיסות לרומא ובחזרה – עלה לנו בסביבות 40,000 ש״ח (התאומים היו בני שנה אז הטיסות שלהם היו רק מיסים). בדיעבד, בפעם הבאה שנצא לקרוז, אנחנו נזמין אפילו שנה מראש. רויאל קריביין נותנים להזמין עד שנתיים לפני שרוצים לשוט ובהחלט יש הבדל במחירים כשמזמינים מספיק מראש. העיצוב של הדק ממש ממש מגניב.

החדרים בספינות Royal Carribean

קרוז עם ילדים - חדר בספינה Royal Carribean
קרוז עם ילדים – חדר בספינה Royal Carribean

יש מגוון חדרים במגוון מחירים, החל מחדרים זולים יחסית ללא חלון או מרפסת ועד לחדרים עם מרפסות גדולות. יש מספר מצומצם של חדרים מתחברים אז צריך לוודא מראש שיש לכם כזה חדר. בעיקרון מזמינים את החדר שרוצים מיד, כולל מספר וקומה. החדרים מאוד קטנים – אי אפשר להכניס יותר ממיטת תינוק אחת לחדר (היינו עם תאומים) ודלת הכניסה מאוד צרה. את עגלת התאומים שלנו השארנו בערב מחוץ לדלת, אבל אני לא בטוחה שגם עגלת יחיד היה נכנס, מה גם שאין ממש איפה לשים אותו.

האוכל

המחיר כולל את כל הארוחות, כמובן, ויש מלא אופציות לאוכל שכלולות במחיר. בנוסף, יש עוד מסעדות שבתשלום. לנו לא היה צורך ללכת למקום בתשלום. תמיד יש מקומות פתוחים לאכול – חלק פתוחים ממש כל היום ואחרים פתוחים רק שעות מסויימות. יש לכל אחד זמן ישיבה לארוחת ערב שהוא בוחר (7 או 9:30 ממה שזכור לי) אבל יש גם אפשרות למקומות ללא מלצרים ומקומות ישיבה קבועים. יש גם כמה מתחמים ענקיים שהם בופה ויש אוכל לכולם מכל מיני סוגים.

פעילויות לילדים ולמבוגרים

קרוז עם ילדים - הקייטנה בספינה Royal Carribean
קרוז עם ילדים – הקייטנה בספינה Royal Carribean

מה שמאוד אהבתי הוא מתחם מאוד גדול לילדים מעבר לבריכות. אנחנו קראנו לזה קייטנה. את הקטנים, שהיו בני שנה, לא שמנו בפעוטון שלהם, אבל את הגדולה, שהיתה בת 3.5, שמנו כמה פעמים ב״קייטנה״ שהיה לגילה. יש שם חלוקה – תינוקות עד גיל 2 או 3, 3-7, 7-11 (או משהו כזה) ואז גדולים. בכל מתחם יש פעילויות שמותאמות להם, סרטים, וכ״ו. באופן אישי לא היתה לנו בעיה עם שפה כי אני אמריקאית אז הבת שלי דוברת אנגלית, אבל הצוות מאוד מיומן בלתקשר עם ילדים שמדברים שפות אחרות והיו שם ילדים אחרים שלא דיברו אנגלית (או איטלקית או ספרדית – אפשר גם לעלות בברצלונה). בכל מקרה, במתחמים של הילדים יש ממש לוז כל יום שמקבלים לחדר ערב קודם, בנוסף ללוז של הספינה, ויש מיליון פעילויות, למשל קורס להכנת תכשיטים.

קרוז עם ילדים - פעילויות בספינה Royal Carribean
קרוז עם ילדים – פעילויות בספינה Royal Carribean

יש בספינה גם מתחם אקסטרים עם קיר טיפוס, התמונה כמובן מהדרך למעלה, כמובן שהגעתי עד הסוף (אני אולי הצלחתי 3 מטר) ועוד מגוון פעילויות.

קרוז עם ילדים - ספורט בספינה Royal Carribean
קרוז עם ילדים – ספורט בספינה Royal Carribean

יש המון לעשות בספינה כמו מגרשי ספורט למינהם, מיני גולף, וכ״ו. יש גם קרוסלה ענקית בחוץ ואזורי משחק חמודים על הדק. למבוגרים בינינו שמגיעים ללא ילדים או, לחילופין, עם ילדים מספיק גדולים שיכולים להשאר לבד בחדר בערב, יש מלאאא פעיולויות בערב כמו ערבי טריוויה ובינגו ופוקר וכל מיני. ובאמצע הספינה יש החלקה על הקרח! היו הופעות מהממות. יש גם ג׳ימבורי די גדול לקטנטנים ליד ה״קייטנות״ של הגדולים.

קרוז עם ילדים - הג׳ימבורי בספינה Royal Carribean
קרוז עם ילדים – הג׳ימבורי בספינה Royal Carribean

יש גם הופעות כמעט כל יום, לפעמים של דמויות, לפעמים הצגות, חלקם בתוך הספינה וחלקם בחוץ. אנחנו הלכנו להופעת הפתיחה בה הופיעו כל הדמויות של שרק ומדגסקר והילדים ממש התחרפנו מאושר. ההופעות עשויות ברמה מאוד גבוהה! התרשמנו ממש לטובה.

מחוץ לספינה

קרוז עם ילדים - פומפיי
קרוז עם ילדים – פומפיי

כפי שציינתי, כל יום יורדים במקום אחר, חוץ מיום אחד שמבלים בשיט. היו יומיים שלא ירדנו (פעם אחת כי לתינוק היה חום ופעם שנייה כי היינו עייפים מיום ארוך יום קודם). בעיקרון יש שני אפשרויות: לתכנן בעצמך או להצטרף לסיור שמארגנים בספינה. אנחנו בחרנו לתכנן לבד כי יש ממש מעט זמן בכל מקום והיינו עם ילדים קטנים ורצינו את הגמישות. ניתן להזמין סיורים (יקרים להחריד) דרך הספינה, אבל הבונוס הגדול הוא שלא צריך לדאוג לגבי תחבורה וזמנים כי לוקחים אותך ביד. יש לציין שהסיורים באנגלית לכן תצטרכו לתרגם בשביל הילדים שלא מבינים.

קרוז עם ילדים – הגילאים

המקום לא ממש מותאם לילדים מתחת לגיל 3, לדעתי. לקטנים לא היה לנו הרבה לעשות, ורק יום לפני הסוף גילינו שבתינוקייה יש שקיות של משחקים שאפשר לקחת בחינם לחדר. לולי הקמפינג לא היו בחדר כשהגענו למרות שהזמנו אותם עוד באפריל (הקרוז היה באוגוסט), מה שממש היה בעייתי כי היינו אחרי טיסת לילה ונסיעה של מעל שעה מהשדה והקטנים היו שפוכים ועדיין היו ישנים בבוקר (הם ממש חגגו שנה איזה 5 ימים קודם). בנוסף, יש רק בריכה אחת לתינוקות ופעוטות שלא גמולים.

קרוז עם ילדים - הבריכות בספינה Royal Carribean
קרוז עם ילדים – הבריכות בספינה Royal Carribean

יש הרבה בריכות, אבל אי אפשר להכנס עם תינוק עם חיתול, אפילו חיתול ים. עוד דבר שממש עצבן אותנו, והערנו להם על זה יותר מפעם אחת, היה שלא היה משטח החתלה בשירותי הגברים חוץ מאשר בקומה 11 מחוץ למתחם של הילדים. לנו יש תאומים אז זה אומר שהיינו מחליפים בין 10 ל-12 חיתולים ביום, רובם לא בחדר, מה שאמר שאני הייתי תקועה בלהיות זאת שכל הזמן מחליפה חיתולים.

קרוז עם ילדים – סיכום

לסיכום, אני ממש ממש ממליצה על קרוז עם ילדים, אבל מסייגת שלדעתי זה יותר מתאים מגיל 3 ומעלה. לנו לקח כמה ימים להכנס לעניינים ממש. אני ממליצה בחום לבדוק אם כל הפעילויות שמעניינות אתכם פתוחים כל יום. הקרוסלה, למשל, היתה רק פתוחה שעתיים כל יום. אמנם חרשנו על השעתיים האלו, אבל זה היה בשעות שלפעמים לא היינו בספינה ובימים האלו לא יכולנו לעלות עליהם. למרות שהיה רשום שיש החלקה על הקרח, בפועל זה רק היה פעם אחת בשבוע שהיינו כי שאר הזמן השתמשו במקום לחזרות על המופעים. אנחנו לגמרי מתכוונים לעשות שוב קרוז, אבל מחכים עוד קצת כדי שהילדים יהיו גדולים יותר ויוכלו להשתתף במגוון גדול יותר של פעילויות.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

2 תגובות

  1. היי
    תודה על הסקירה המעניינת, אנחנו בהחלט חושבים לעשות טיול כזה עם הילדים.
    כמה שאלות, את הכרטיסים הזמנת ישירות דרך האתר של הרויאל קריביאין או דרך סוכנים? מה העלות של כל כרטיס? באיזו קומה וסוג חדר מומלץ להיות אם אנחנו זוג פלוס 2 ילדים בגילאי 3 ו 6? מאיפה את ממליצה לעלות לשיט?

    תודה מראש

    1. אהלן! הזמנתי ישירות מרויאל קריביין. העלות משתנה לפי הטיול, אורך, מקום, וכמה זמן מראש מזמינים. אנחנו עלינו ברומא, אפשר גם לעלות בברצלונה (מדובר בקרוז הספציפי שאנחנו עשינו). מבחינתנו זה לא היה משנה כי היינו בשני המקומות אז עשינו מה שהיה הכי זול (בדקנו גם את הטיסות וגם את ההפלגות – אם הטיסה $100 יותר יקרה למשפחה, אבל באופציה השנייה הקרוז יקר ב-$300, אז עדיפה האופציה הראשונה). אם המחירים זהים, הייתי בוחרת לפי איזה מהערים אתם רוצים לראות יותר. אנחנו רוצים לעשות קרוז לבלטיים וכנראה שנעשה שבוע קרוז ועוד כמה ימים שם. מבחינת סוג חדר, אמנם לא יצאנו הרבה למרפסת, אבל אנחנו היינו חייבים את זה. עשינו חדר פנימי עם מרפסת – יש חדרים חיצוניים עם מרפסות אבל חששנו שהים יעשה לנו בחילה (מה שלא קרה). יש גם חדרים רק עם חלון, אבל אני אישית מעדיפה שתהיה מרפסת. היינו בקומה מאוד גבוהה. אם אתם משקיפים על ה״חצר״ אז אני ממליצה כמה שיותר גבוה כי יש זמנים שיש מוזיקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים