דרום איטליה עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת: מיה קורץ [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על דרום איטליה עם ילדים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף פה ברשות של מיה קורץ

דרום איטליה עם ילדים – היום הראשון – טיסה ונסיעה דרומה – קסטלי גונדולפו

נחתנו ברומא ומשם לקחנו רכב. נסענו בדרך דרומה לעיירה קסטלי גונדולפו (נוף פלוס ארוחת צהריים). תכננו לעצור גם בעיירה קרובה באותו אזור בשם נמי, עברנו שם והיה מהמם אבל לא מצאנו חניה והמשכנו דרומה באוטוסטרדה.

היום השני – אמלפי, פוזיטנו, נוצלו ומערת אזמרגד

דרום איטליה עם ילדים - אמלפי
אמלפי

ביום השני עשינו חלק מדרך הנוף של אמלפי: לפני פוזיטנו המליצו לנו לעצור בעיירה בשם נוצלו, המלצה מעולה והיה שם מקסים. חונים למעלה ויורדים לעיירה ברגל במדרגות (זו עיירה בלי כבישים). בנוצלו היו בהתחלה איזה 100 מדרגות בהערכה גסה כדי להגיע לעיירה, ואז בפנים עוד כמה בודדות. זו עיירה פיצית ושונה מהאחרות שיש שם באזור.

דרום איטליה עם ילדים - פוזיטנו
פוזיטנו

לאחר מכן הלכנו לפוזיטנו, חנינו יחסית למעלה ולקחנו אוטובוס למטה. בדיעבד היה חניון לא יקר למטה אז היה אפשר לרדת עוד ולחסוך אוטובוס. הסתובבנו בעיר וירדנו עד החוף – לא לוותר אחרי פוזיטנו המשכנו למערת אזמרגד שם שטנו בסירה והיה מקסים וחוויה לילדים.

היום השלישי – השוק בסורנטו, פומפיי ונאפולי

דרום איטליה עם ילדים - סורנטו
סורנטו

ביום השלישי הלכנו לשוק בסורנטו (כי אחת המשתתפות ממש רצתה, אין שם משהו מיוחד), והמשכנו לפומפיי.

דרום איטליה עם ילדים - פומפיי
פומפיי

פומפיי ענקית וכדאי לתכנן טוב מאיפה נכנסים ולאן הולכים. אנחנו תכננו ובכל זאת לא הצלחנו להגיע לשום מקום כי המקום ענק, מעייף, ולא מתאים לעגלות. השוק בסורנטו זה גם של אוכל (ירקות, גבינות, וכו) וגם של בגדים ונעליים. לא שוק גדול במיוחד אבל ממש חיפשנו שוק ללכת אליו ? היה נחמד. הוא לא פתוח כל יום אז צריך לברר, אנחנו היינו נדמה לי בשלישי בבוקר.

דרום איטליה עם ילדים - נאפולי
נאפולי

אחר כך המשכנו לנאפולי. עיר מכוערת בעיני אבל יש אנשים שאוהבים את הכיעור שלה… אם אתם הולכים אז המליצו לנו לחנות ליד הנמל ולקחת מונית למרכז (בכיוון אחד הלכנו ברגל ולקח המון זמן). יש שם את הפיצה שנחשבת הטובה בעולם – Lantica Pizzeria de Michele
אבל תתכוננו לחכות בתור.

באחד הערבים בסורנטו הלכנו לאכול במסעדה שזכתה בכוכב מישלן והיא ממש לא יקרה יחסית בשם Antica Osteria Nona Rosa. אנחנו באנו בלי הילדים אבל היו שם איטלקים שבאו עם. היה טעים ברמות אחרות, יצאנו אחרי מליון מנות ויין וקינוחים ב 200 יורו לזוג. היה ממש שווה.

היום הרביעי – קאפרי, אנה קאפרי והנמל

דרום איטליה עם ילדים - קאפרי
קאפרי

ביום הרביעי נסענו לקאפרי. צריך לנסות לצאת מוקדם ולהגיע בזמן לנמל כי יש מעבורות כל 10-15 דקות ואז פתאום בסביבות 10 זה הופך לכל שעה. ויתרנו בקאפרי על המערה הכחולה כי היינו במערה יומיים לפני כן ואמרו לנו שנמצאים שם פחות מדקה. עלינו ברכבת כזו ישר מהנמל לעיירה קאפרי והסתובבנו שם (כמה יפה שם), הלכנו עד קצה העיירה לאיזו נקודת תצפית שהמליצו לנו עליה ושכחתי את שמה. אכלנו בעיר אבל יקררררר שם. אולי כדאי להביא לשם כרוכים או אוכל שנקנו מראש. בקאפרי במערה הייתי לפני 20 שנים, זה אמור להיות בטיחותי אבל זה בטוח לא נוח, צריך באמצע לעבור בין ספינות ולפעמים על הסירה הראשונה מחכים הרבה בתור. כילדה אני זוכרת את זה כחוויה אבל הייתי בת 12.

משם עלינו באוטובוס לאנה קאפרי. הסתובבנו טיפה ובעיקר הלכנו לתצפית ליד וילה סן מיקלה. משם חלקנו ירדנו ברגל כ 1000 מדרגות עד הנמל (מתחיל ממש מאחורי הוילה), וחלק ירדו חזרה באוטובוס ורכבת. באנה קאפרי יש רכבל לקצה ההר לתצפית אבל מתאים רק לילדים יחסית גדולים (זה כסאות בודדים כאלו). אין טעם אגב בהלוך לקנות כרטיסים למעבורת גם לחזור, כי יש כמה חברות וחבל להתחייב לאחת ספציפית.

היום החמישי – אמלפי, ראבלו ו-וייטרי סול מארה

דרום איטליה עם ילדים - הגנים בראבלו
הגנים בראבלו

למחרת המשכנו את הדרך של אמלפי – באמלפי הסתובבנו בסמטאות ובכנסיה (יהיה קשה להגיע אליה עם עגלת תאומים, אבל אפשרי). אגב חניה שם יש ממש טיפה אחרי העיירה מצד שמאל. משם המשכנו לראבלו, בעיקר בשביל הנוף מוילה רופולו. הילדים גם נהנו להתרוצץ שם בגנים. יש גם כמה סמטאות נחמדות.

היו לנו המון תוכניות אבל לא היה זמן… אז נסענו דרך כל שאר העיירות עד לוייטרי סול מארה ששם יש הכי הרבה קרמיקה בשביל מי שאוהב (אין טעם להגיע עד לשם אם אתם לא בקטע).

היום השישי – רומא

למחרת נסענו לרומא. תכננו בדרך לעבור ביקב בוטיק מקומי אבל בסוף ויתרנו.

עגלות

לגבי העגלה אתם צריכים לבוא מוכנים לזה שבחלק מהמקומות תצטרכו 2 אנשים להרים כמה מדרגות את העגלה. ויש מקומות שעדיף ללכת ברגל. פשוט לא לקחת את זה קשה.

בית מלון Casa Mazzola

ישנו במלון שנקרא Casa Mazzola. זה בית של משפחה שגרה שם ויש להם כמה חדרים, עם בריכה קטנטנה ונוף. החדרים פשוטים אבל יש שם כל מה שצריך, ובעיקר בעיקר- המשפחה שבבעלותה המלון ממש מקסימה, עוזרים בתכנון בטיול ובכל מה שצריך. היה מעולה ואני בהחלט ממליצה.

עוד מלונות מומלצים ברומא למשפחות עם ילדים:

    • Trevi – מלון על יד מזרקת טרווי. מזגן בחדר
    • Academia – גם מלון על יד מזרקת טרווי. אפשרות לארוחת בוקר ללא גלוטן
    • Trevi by Spanish steps – חדרים משפחתיים
    • (La Genziana (Airport – פארק מים ממש קרוב. מזגן
    • Kosher Bed&Breakfast La Casa di Eva – מלון כשר, עם מזגן. קרוב למסעדות כשרות.
    • Madison Hotel – מול תחנת הרכבת. חדרים עם מזגן
    • Kosher B&B The Home in Rome – מלון b&b כשר, מזגן, ומרפסת
    • HT6 Hotel Roma – מלון כשר יוקרתי
    • Hotel Anglo Americano – קרוב למדרגות הספרדיות.נגיש לבעלי קשיי ניידות. חנייה פרטית
    • IQ hotel – מלון מעולה למשפחות. קרוב לתחנת רכבת. חדר כושר חינם, סאונה ומרפסת גג. מיטות נוחות.
    • Condotti Boutique Hotel – מלון בוטיק קרוב למדרגות הספרדיות.
    • Hotel Homs – חדרים משפחתיים קרוב למדרגות הספרדיות.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים