אגם גארדה למשפחות עם ילדים – מסלול ואטרקציות של מישל פליישר כהן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הנ״ל אודות אגם גארדה עם ילדים התפרסם בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף ברשותה של מישל

ההרכב – אגם גארדה עם ילדים

3 משפחות, 6 מבוגרים ו-6 ילדים, בני 5,8,8.5,11.5,14,17

טיסה למילאנו

חברת איזיג’ט, פעם שנייה שלנו איתם, הטיסה הוזמנה כבר בנובמבר, עלות של כ-280 דולר לאדם הלוך ושוב למילאנו, כולל מזוודה לכל משפחה (היינו 3 משפחות) וכסא שמור (4 יורו לכיסא). בנוסף, בצ’ק אין חודש מראש שידרגתי את ששת המבוגרים לספידי בורדינג, מה שהקנה מסירת מזוודות מהיר אחרי הבידוק הבטחוני, העלת תיק יד בנוסף לטרולי ועליה ראשונים למטוס. שידרגתי רק את המבוגרים כי הרי הילדים ברור שמגיעים איתנו, אז ישבנו שורות 6 (משודרגת) ו-7 (לא משודרגת). עלות שידרוג 12 יורו לנוסע, שווה כל שקל!!!

במסירת מזוודות בארץ הוצע לנו לשלוח גם את הטרולים בחינם וכמובן הסכמנו, בנוסף שלחנו גם כיסא לילד ובוסטר שארזנו יחד, בחינם. היתה קצת בעייה בביטחון בשדה בארץ שקצת טירטרו אותנו עם שיקוף מיוחד ושליחה דרך דלפק של כבודה חריגה (גם בחזרה הגיע למסוע של כבודה חריגה). טסנו בטיסה של 22:00 והטיסה יצאה 10 דק’ לפני הזמן! ונחתה כחצי שעה לפני הזמן המתוכנן.

המלון במילאנו הולידיי אין אקספרס מאלפנסה

ביציאה מהשדה הסתבכנו עם תחבורה, לקחנו מלון בשדה במילאנו (הולידיי אין אקספרס מאלפנסה) ואף מונית לא הסכימה לנסיעה כלכך קצרה. בסוף הבנו שיש אוטובוס בין טרמינל 2 ל-1 ושבאמצע הוא עובר קרוב למלון, והוא אכן הוריד אותנו באמצע הכביש אבל לא רחוק מהמלון, משהו כמו 7 דקות הליכה. היה לילה וגשום אז קצת מעיק אבל לא נורא, המלון היה סבבה, חדר מרווח, ארוחת בוקר סבירה.

טראנקי לילדים

לא הכי נח לאריזה, מעט מתפרק בסגירה, לא מכיל הרבה, אבל מה? נתן שקט, פעם אחת לא שמעתי קשה לי לעמוד, אני עייף וכו’, פשוט נתן להם תעסוקה ומיליון עיניים שהסכתלו עליהם בשדה 😉 גם ביציאה מהשדה במילנו וההליכה בכביש מהאוטובוס למלון זה מאוד הקל (היה כבר 3 בלילה).

השכרת רכב במילאנו

יצאנו מאוד מאוחר מהמלון כי הגברים חזרו לשדה להשכיר את הרכב שהזמנו מראש מסוכנות maggiore. באיטליה כולם מתנהלים בזמן איטלקי, מכירים את העצלן בסרט זוטרופוליס? אז כך… בכל מקרה, הם חזרו למלון לקראת 11:00 אבל עם מכוניות משודרגות שצורכות כולן דיזל. מומלץ, הרבה יותר זול וחיסכוני, גם שודרגנו בדרגת המכונית, בקיצור, סוכנות מומלצת.

אגם גארדה עם ילדים – היום הראשון – Brescia, מבצר ומוזיאון כלי נשק

אגם גארדה עם ילדים - Brescia
אגם גארדה עם ילדים – Brescia

בדרך למלון בגארדה, עצרנו בעיר המקסימה שלא ראינו הרבה ממנה כי כבר היה מאוחר ברשיה BRESCIA. היינו בכניסה, יש שם איזה מבצר עם מוזיאון כלי נשק ונשקף ממנו נוף מהמם, חנייה מסודרת ובחינם באופן מפתיע בצידי הכביש. הטיפוס היה מעט קשה אבל לא נורא, יצאנו אח”צ מהטיול ועצרנו בקניון ענק ומלא, מלא במותגים מעולים, כל מותג שתרצו בעצם, גם פשוט וגם יוקרטי והכי חשוב, פודקורט מהמם!! עם אוכל ממש טעים, אנחנו אכלנו מהדוכן היווני, יש שם הכל מהכל, פסטה, פיצה, אוכל יווני, יפני, סיני, גרמני, ועוד ועוד ועוד, באמת אחלה קניון שממש הצטעתי שלא היה לנו יותר זמן או יום אחר לחזור אליו, שמו באיטליה ELNOS יש שם גם פריימרק אגב.

מלון באגם גארדה – Campeggio del Garda

הגענו סוף סוך למלון לקראת 19:00 בערב וגם כאן פגשנו בעצלן מזוטרופוליס אם כי בשירות מסביר פנים ועם חיוך, אבל מה? כשהגענו לקראוון (זה בעצם כבר נופש כזה) קיבלנו את השוק של החיים, כולנו מזיעים הגענו לקוך קטן ורותח!!! גילינו שיש מזגן רק בסלון ואין בחדרים, בלי מקום אפילו להניח את המזוודות. חמותי וגיסתי שהגיעו קודם כבר הספיקו ללכת לקבלה ולהתלונן, אני לא אעלה יותר מידי בפרטים, אבל בסופו של דבר, חמותי שודרגה לצימר בחינם, גיסתי שודרגה למחרת לצימר בתשלום (לא גדול) ואנחנו שודרגנו לקראוון מהסוג החדש שלהם, ובגלל שהיה מותאם לנכים אז גם היה רחב, ובהחלט 180 מעלות מהקראוון המעופש הקודם, לגמרי בגודל סביר עם המון מקומות איחסון וחדרים ושרותים בגודל סביר+. גם כאן לא היה מזגן בחדרים אבל זה הספיק לקרר גם את חסרי השינה, בלילה אפילו כיבינו כי ירד גשם ומאוד התקרר.

באופן כללי אני כן ממליצה על המלון כי הוא במיקום אידאלי על האגם, בעיירה פסקיירה המהממת, ברכות נחמדות (פתוחות מ10-19), 5 דק’ נסיעה מגרדלנד ולא רחוק משאר הפארקים כולל פארקי מים, גני סיגורטה ופשוט מיקום מצויין. תקפידו להזמים דרך אתר המלון עצמו ורק קראוון חדש או צימר, מי שבקטע של לחסוך ממש אז יש כאן גם סוגים שונים במחירים שונים של קראוון נייד וקטן או אוהלים בגדלים ורמות שונות כולל מטבח.

שימו לב שבחדרים אין כלום, צריך לשלם תוספת של 9 יורו לאורח עבור מצעים ועוד 9 יורו לאורח עבור מגבות (בסוף לא גבו מאיתנו את זה). בנוסף, בסוף השהות שילמנו 30 יורו לניקיון החדר. מזגן – מקבלים כרטיס עם זכות ל-8 שעות מזגן פר יום של שהות, אם מסיימים את מספר השעות שמגיע לכם משלמים יורו לשעה, בנוסף 5 יורו לאדם ליום בשביל אינטרנט (בפועל הם לא גובים על זה כסף). המלון נקרא Campeggio del Garda. סה”כ כולל השידרוגים, המצעים וכל התוספות שולם 2400 יורו לשבוע ל3 משפחות (12 איש)

עוד מקומות לינה מומלצים באזור אגם גארדה:

Ca’ Bussola – אירוח ביתי בצימר

הזמינו בבוקינג

Du Lac Et Du Parc Grand Resort 

הזמינו בבוקינג

 

 

היום השני – פארק המים Cavour ורמיונה

הדרמנו 20 דק’ נסיעה לפארק המים CAVOUR (ולא לCANEVA העמוס) שהיה כמעט ריק מאדם, בפועל היה אחד הדברים הכיפיים בטיול וממש הצטערתי שלא נשארנו יותר. הגענו ב10 ועזבנו ב13:20, רגע לפני מבול מטורף שנמשך יותר משעתיים. אחרי הצהריים נסענו לטיול ברמיונה שגם לא מאוד רחוקה, החננו בחניון הכי חיצוני בעלות של 1.30 יורו לשעה. כדאי לשים מספיק כסף, ההליכה עד קצה האי ארוכה במיוחד עם ילדים ולצערינו היינו לחוצים בזמן אז חזרנו מהר. יש גלידריות בשפע, לא נראה לי שאפשר ליפול, טיול מקסים. יש גם אי קטן שניתן לשוט אליו אבל בגלל שהיה מאוחר והיינו לחוצים בגלל החנייה לא עשינו את זה.

היום השלישי – אגם איסאו – ISEO, מעבורת ב-Sulzano ושופינג ב- Franciacorta Outlet Village

אגם גארדה עם ילדים - אגם איסאו
אגם גארדה עם ילדים – אגם איסאו

נסענו לאגם איסאו ISEO. זה לא היה מתוכנן, וזה מקום מקסים. היה מאוד חם ובכל זאת נהננו לטייל, לקחנו מעבורת מSULZANO לאי קטן באגם בשם MONTE ISOLA ובעצם כל הטיול היה שם (מעבורת של 15 דק’). ישבנו במסעדה מעט יקרה עם מנות קטנות אבל מעולות ממש ושירות יוצא מן הכלל בשם LA FORESTA. הנוף מהאי משגע! בחזור עצרנו באווטלט בברשיה, עצירה מיותרת, מי שחובב מותגים אולי יימצא כאן משהו, אנחנו ממש לא מצאנו דברים מעניינים. המחירים סבבה, אבל שוב, מדובר במותגים ואנחנו לא ממש חובבי מותגים, המקום נקרא FRANCIACORTA OUTLET VILLAGE. המקום פתוח וממש חם,  אבל יש שם מזרקות לילדים.

אגם גארדה עם ילדים – היום הרביעי – מפלי מולינה וטיול ערב ב-Peschiera

מפלי מולינה, MOLINA קרוב לוורונה. קראתי בקבוצה שכתבו שהיה די קשה להליכה, אז נכון שיש ירידה מאוד תלולה בתוך העיירה עד שמגיעים למפלים עצמם, ואז עוד ירידה תלולה מאוד בפארק עצמו, אבל סה”כ עשינו את המסלול הירוק וחלק מהשחור והאדום ואומנם לקח שעתיים אבל זה כי עשינו באיזי. עצרנו הרבה וגם חיכינו מלא בתור לנדנדה במפל. סה”כ פארק חמוד, אם יש חור בתיכנון אז מומלץ, לא חובה. בערב סוף סוף יצאנו לטייל בפסקרייה עצמה, עיירה מהממת, קטנה ותוססת, המון הופעות רחוב משובחות, ברים, מסעדות, חנויות ודוכנים פתוחים עד מאוחר ממש, מומלץ בחום!

היום החמישי – ורונה, מונטה באלדו, המרפסת בשל יוליה, קניון Adigeo, וגארדלנד

אגם גארדה עם ילדים - המרפסת של יוליה
אגם גארדה עם ילדים – המרפסת של יוליה

טיול בוורונה שהייתי מוותרת עליו. נסענו במקום מונטה באלדו כי הייתה בעייה לקום מוקדם להגיע למונטה באלדו ואחרי צהריים כבר תוכנן גארדלנד. בדיעבד, לגמרי הייתי מעדיפה לסוע לגארדלנד, בוורונה היה חם, לא טיילנו במקומות היפים שלגדת הנהר אלא למרכז למרפסת של יולייה (לגמרי עמוס ומיותר). הדבר היחיד שיצא מזה טוב זאת חנות דיסני. עצרנו ביציאה בקניון חמוד גם בו יש פריימרק, בשם ADIGEO, יש כאן פודקורט נחמד וגם חנות לגו. חזרנו מאוד עייפים, אחה”צ הגענו לגארדלנד, רק אנחנו עם הילדים שלנו (5 וכמעט 8). הקטן בגובה 99.5 ס”מ ולא הרשו לו לעלות לשום מתקן מעל גובה מטר למרות שבאמת לא הייתה שום סיבה, הוא די התבאס אבל עבר לו יחסית מהר. הגענו כבר מאוד מאוד עייפים, ותכלס, חשבתי שאתלהב יותר, אבל כמי שחרשה את דיסנילנד באורלנדו ובפלורידה זה ממש לא פארק שעשה לי את זה, אולי כי כבר הגענו מאוחר ואולי כי כבר היינו עייפים. בכל מקרה, הילדים נהנו.

אגם גארדה עם ילדים – יום השישי והאחרון – אגם לדרו ו-Limone Sul Garda

אגם גארדה עם ילדים - אגם לדרו
אגם גארדה עם ילדים – אגם לדרו

יום כיפי ומצד שני מבאס קצת. התכנון היה אגם טנו + אגם לדרו + ריבה דל גארדה. היה קצת קצר בתקשורת בין המשפחות ומחסור בזמן יום קודם לתיכנון מעמיק אז התעכבנו ביציאה בבוקר ויצאנו מאוחר. הנסיעה לשם ארוכה, המשפחות שאיתנו רצו לנסוע בדרך הציורית על האגם, אנחנו עם שני קופיפים רצינו להגיע כמה שיותר מהר. תכלס, היתה החלטה נכונה כי בדרך על האגם היו המון פקקים, הוחלט שאנחנו ניסע עד אגם לאדרו LEDRO וניפגש אחרי זה בריבה דל גארדה. אגם לדרו היה מהמם וחלומי, חנינו בחוף הראשון שראינו בדרום האגם ופשוט נכנסו למים הקפואים (20 מעלות). החוף מוסדר עם דשא, מסעדה ואפילו מצילים. ניתן להשכיר קאנו, סירות משוטים וגם סאפ, אבל בגלל שהיינו לחוצים בזמן לא עשינו את זה. הכניסה למים הייתה כיפית ומשובחת, מכאן היינו אמורים לנסוע לריבה דל גארדה ואז לאגם טנו, אבל המשפחות האחרות לא רצו וכבר נהיה מאוחר, אז קבענו להיפגש בעיירה לינה סול גארדה LIMONE SUL GARDA שהייתה מקסימה אבל כבר היינו עייפים, אז הגענו רק לטיול קטן בטיילת וישיבה איטית (מאוד!) לאוכל. כאן אחת המשפחות גם עשתה שייט קצר בסירה בנהיגה עצמית. חזרנו דרך האגם מהצד המערבי כי ההבדל בזמן מהאוטוסטרדה במזרחי היה רק 10 דק’ יותר אז כבר העדפנו. הדרך מהממת ומקסימה ואם לא היה מאוחר בכיף הייתי עוצרת בכמה עיירות בדרך.

זהו, זה היה הטיול שלנו, נכון שכבר כתבתי מלאאא, אבל יש לי עוד כמה טיפים אחרונים.

טיפים חשובים לגבי אגם גארדה עם ילדים

בנהיגה, הקפידו מאוד על המהירות שלכם! שיטת המדידה כאן שונה, וחוץ ממצלמת מהירות ורמזורים שיש כמעט בכל מקום גם בעיירות קטנטנות, באוטוסטרדה מודדים את המהירות הממוצעת שלכם מקטע לקטע כך שלא משנה שתנמיכו מהירות מתחת למצלמה. לרוב במכוניות יש קרוז קונטרול, פשוט תפעילו אותו על 3 קמ”ש פחות מתחת למותר. שימו לב שמהירויות מקסימום משתנות תדיר וכדאי שמי שלידכם ישים לב כל הזמן מה המהירות המותרת, גם אם היא מגוחכת כמו 40 ברמפת העצה לכביש מהיר ZTL. מאוד קל לזהות, עיגול אדום ורקע לבן וכתוב במפורש לרוב גם באנגלית שזהו אזור כניסה לרכבים עם אישור בלבד. לרוב יש גם מצלמות בכניסה לרחוב, לא תמיד, אבל באמת שלא קשה לפספס, פשוט אל תכנסו לשם! הנהיגה של האיטלקיים במיוחד של המשאיות באוטוסטרדה די פרועה, בעיקר כי הם עוברים נתיבים בלי לאותת או גם אם אותתו ישר עוברים. מי שנתקע בשמאל דורכים לו על הטוסיק אז אל תתקעו, מה גם שמהירות מינימום בשמאל באוטוסטרדה היא 110, 90 בנתיב האמצעי ו60 בימני.

לגבי מסעדות, שימו לב שברובן הגדול יחייבו אתכם סביב ה1.5 יורו לאדם עבור COPERTO שזה בעצם הגריסי והלחם בהתחלה וגם הטיפ. אם לקחו קופרטו אין צורך בטיפ אלא אם כם ממש בא לכם. המחירים במסעדות סבירים ונמוכים מהארץ, האוכל טעים אם כי לא משהו ממש מיוחד, הפיצות ברובן היה מעולות ממש, מומלץ לקחת עם תוספות מיוחדות.

ואחרון חביב, מקומות שהתבאסתי שלא הלכנו אליהם:

  • מוזיאון פררארי בעיר מודנה, אומנם רחוק יחסית אבל בטוחה שהיה חלום עבור הילדים ואז ניתן לשלב עם טיול בעיר המהממת מנטואה MANTUA.
  • פארק סיגוראטו, נראה מקסים אבל פחדנו מהחום, אם כי נפלנו על שבוע מווושלם מבחינת מזג האוויר, רק פעם אחת הדלקנו מזגן בחדר, בלילות היה קריר ממש.
  • העיירה בארדולינו, לא רחוק מפסקיירה. הצטערתי שלא הגענו, יש שם אחלה חופים לרגלי האגם.
  • מונטה באלדו
  • אגם טנו
  • וכמובן לדולומיטים, אבל היה לנו מעט זמן.

לסיכום, קחו לכם שבועיים לאזור כי אגם גארדה עם ילדים הוא באמת מהמם ושווה, אז קחו באיזי ואל תעמיסו בימים, עדיף לתכנן מראש מסלולים כדי לצאת יחסית מוקדם ולא לבזבז זמן התארגנות בוקר. ללא ספק זהו יעד שנחזור אליו להשלים את כל מה שלא ראינו.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים