דיסנילנד פריז – המדריך המלא ליורודיסני [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

תוכן עניינים - לחצו על הנושא אליו תרצו להגיע ישירות

כרטיסים לדיסנילנד פריז (יורודיסני)

(עדכון אחרון: מרץ 2023) לפני מספר שנים היינו בדיסנילנד פריז (לשעבר יורודיסני). אנחנו בכלל טסנו לפריז בשביל חתונה ויצא לנו הכי זול ללון במלון של דיסנילנד פריז בגלל ההרכב הספציפי שלנו. לאחר מספר שנים בפסח טסנו בפעם השנייה, הפעם בעונה ממש עמוסה. הנה כל הטיפים שלי לחופשה נהדרת ביורודיסני, בין אם תשנו באחד מהמלונות שלהם ובין אם לאו. הוספתי טיפים ומידע לגבי הקורונה – חשוב מאוד לקרוא לני שתזמינו כרטיסים.

גילאים – כשביקרנו בדיסנילנד פריז בפעם הראשונה, היו לי ילדה בת 4 ותאומיקס בני 1.10. בעוד שהיה לנו ברור שבת ה-4 תהנה, לא היה לנו מושג שגם הקטנים יהנו כל כך. לדעתי מגיל 4 ומעלה זה אופטימלי. הבונוס של ילדים מתחת לגיל 3 זה שהם נכנסים חינם. בונוס מתחת לגיל שנתיים – גם הטיסה חינם. מינוס מתחת לגיל 3 או 4 (תלוי בבגרות הילד) – הם נוטים לברוח מהר כשהם רוצים אבל הולכים מאוד לאט בכללי, אז צריך עגלה, מה שיכול לעצבן אותם, פלוס הם באמת לא יזכרו את הביקור. זה היה החלק הקשה יותר עם הקטנים שלי, שלא יכולנו ״לשחרר״ אותם מלא. אם לא היינו טסים לחתונה, הייתי מחכה עד שהקטנים היו בני 4 לפחות. עד גיל 3 גם אוכלים חינם בבופה. עוד פרטים לגבי המלון בהמשך. בביקור השני הבכורה היתה בת 7 והתאומיקס היו בני 4.9 והחוויה היתה שונה לגמרי – הם נהנו יותר מהמתקנים, אבל הפעם היו לנו תורים מאוד מאוד ארוכים וזה מאוד הוריד מהחוייה, בניגוד לביקור הראשון שלא היו לנו כמעט בכלל תורים.

עדכוני קורונה בדיסנילנד פריז – חשוב מאוד לקרוא לפני רכישת כרטיסים!

כמו רוב העולם, גם דיסנילנד פריז נסגרה בשלב מסוים. הפארק שוב פתוח ופעיל אבל עם שינויים מסויימים. הנה הדברים העיקריים, ותודה למישל פליישר-כהן, דניאל שקל ורות אופק, חברות הקבוצה, על העדכונים מתקופת חגי תשרי 2021 ואפריל 2022.

  • לא ניתן לרכוש כרטיסים בכניסה לפארק וחובה לרכוש מראש. כרגע לא ניתן לרכוש כרטיסים ליומיים באתר של הפארק, אבל אפשר לרכוש ב-GetYourGuide, אתר מצוין שגם אנחנו רכשנו בו כרטיסים. פה יש כרטיסים ליום אחד או ליומיים עד ארבעה ימים.
  • אין חובת עטיית מסכה חוץ מאשר בתחבורה, כמו השאטלים מהמלונות לפארק ובחזרה.
  • הברזיות בפארק בוטלו, לכן חשוב להביא הרבה מים או להיות מוכנים לרכישה בפארק.
  • המסעדות פתוחות וכבר לא חובה להזמין מקום מראש באפליקציה, אבל עדיף. אפשר להזמין עד חודשיים לפני הביקור. אין כרגע ארוחות עם דמויות.
  • יש עמדת חיטוי ידיים ליד כך מתקן בכניסה וביציאה וגם במסעדות.
  • חזרו המופעים וגם יש שוב תהלוכות ומפגשים עם הדמויות, שצריך להזמין מראש כמו מלפני הקורונה (פרטים בהמשך הפוסט).
  • אין כרגע תורים ליחידים, כל משפחה או קבוצה עולה בנפרד.
  • הבופה במלונות לא פועל כרגע בתור בופה אלא הזמנה ישירות מהמלצר.
  • דווקא בערב אין תורים ארוכים בכלל. בטח במתקנים של הילדים, אז אל תוותרו על הערב.
  • בדיקות ה-PCR בפארק פחות אמינות ויקרות בהרבה לכן עדיף להבדק במעבדות אחרות. אפשר לעשות בדיקה בקניון במרחק תחנת רכבת אחת מדיסני. בכללי, יש הרבה מעבדות מפוזרות בפריז לבדיקות. לחלקן צריך לקבוע תור מראש ולאחרות לא.

בית מלון? ריסורט של דיסנילנד פריז? איירבנב?

דיסנילנד פריז - יורודיסני - זה עולם קטן מאוד
דיסנילנד פריז – יורודיסני – זה עולם קטן מאוד

זה מאוד תלוי עונה, אבל לדעתי אם אין מגבלה של תקציב, עדיף להיות בבית מלון של דיסני בימים שאתם מתכוונים להיות בפארקים, במיוחד אם זאת לא העונה החמה, או לפחות במלון קרוב לדיסנילנד פריז. דיסני נמצא בערך 45 דקות (פחות או יותר) מפריז ברכבת (RER) אז אם תהיו בתוך העיר – תפסידו מינימום של שעה וחצי ביום בנסיעות. בנוסף, לא היה לכם אופציה לחזור למלון לנוח אם תרצו (מה שבסוף לא עשינו ונתנו לקטנים לישון בעגלה בסיבוב הראשון שלנו). זה גם נותן אפשרות להחזיר ילדים קטנים לישון ולחזור לפארק מאוחר יותר עם הגדולים (או לבד ) ישנה גם אפשרות ללון במלונות ליד דיסנילנד פריז בעיירה במרחק תחנה אחת מהפארק, וכעת יש גם מלונות שלא רשמית של דיסני, אבל מציעים כרטיסים והסעות לדיסנילנד במחיר זול מהמלונות הרשמיים.

מתי כדאי להגיע ליורודיסני?

התשובה בעצם היא ההפך – מתי לא כדאי להגיע. לא כדאי להגיע באפריל, באוגוסט, ובימים הקרובים לכריסמס. כמו כן, מאמצע אוקטובר עד תחילת נובמבר יש חופשת בית ספר והפארק עמוס בהתאם. ב-2023 תאריכי החופש הם 21.10-6.11. בנוסף, באתר ניתן לראות אילו תאריכים הם הזולים ביותר לפי הצבע (עוד מידע בהמשך). התכלת הבהיר מייצג את הימים שהכי פחות עמוסים בפארק – והתמחור בהתאם. ובכלל, עדיף גם לא להגיע בתקופות של חגים בצרפת. הטיפ של רות: בודקים בגוגל חגים בצרפת לפני שמזמינים כרטיסים. ואם אתם גמישים – בדקו את החגים לפני שאתם בכלל רוכשים כרטיסי טיסה. לדוגמא, השבוע של ליל כל הקדושים (Halloween) עמוס בצורה מטורפת וממש לא מומלץ להגיע בתאריכים אלו (החג עצמו הוא ב-31.10). אנחנו, אגב, הגענו בתחילת יוני בביקור הראשון שלנו והיה מושלם. בקושי היו תורים, היו מתקנים עליהם עלינו מיד פעם נוספת, והתור הכי ארוך היה רק חצי שעה. אם אתם ממש רוצים להגיע לדיסני, שווה להגיע בשבועות, למשל, שאולי הטיסות יהיו יקרות יחסית, אבל הפארק יהיה ריק.

טיפים חשובים לתכנון הזמן שלכם בדיסני

  • למקרה שפספסתם את הסעיף למעלה – אל תגיעו בחופשות בית ספר וחגים. זה שולל את אוגוסט (חופשת הפסחא והאביב שמשתנה ממחוז למחוז), אוגוסט, וכריסמס.
  • ימים גשומים תמיד יותר ריקים מימים אחרים. כשהיינו בדיסנילנד טוקיו, בחרנו בכוונה ימים גשומים ואמנם נרטבנו פה ושם (חוץ מהמתקנים הרטובים), אבל מצד שני, בקושי חיכינו בתורים – וזה היה אוגוסט. התמונות אולי יוצאות פחות יפות, אבל החוויות יותר טובות.
  • אוכל – האוכל מאוד יקר בתוך הפארק ולא ממש מגוון. התורים יכולים להיות ארוכים מאוד. עדיף להביא נשנושים ואוכל בתיק ואפשר לצאת מהפארק למסעדות שיש מחוץ לפארק. זאת קצת הליכה, אבל התורים קצרים, האוכל זול יותר ובעיקר מגוון יותר. עדיף לצאת כבר ב-12 לפני שהתורים יהיו ארוכים יותר. אם אתם רוצים לאכול בתוך הפארק, אפשר להזמין מקום באפליקציה באחת ממסעדות הפארק מראש.
  • מצעדים – יש ב-16:00 וב-17:30, כשהעיקרי ב-17:30, ועוד אחד בערב. תפסו מקום במדרכות קצת לפני, אחרת יסתירו לכם.
  • מצד שני, אם כבר הספקתם לראות את המצעד, זה הזמן הכי טוב לעלות על מתקנים עם תור קצר כי הרוב הולכים לראות את המצעד.
  • באפליקציה אפשר לראות בזמן אמת מה מצב התורים במתקנים ולפי זה להחליט לאן ללכת לפי העומס (עוד מידע בהמשך)
  • הגעה מפריז ברכבת ה-RER – שימו לב שצריך לקנות כרטיס לתחנה של דיסני, בעלות של 10 יורו לאדם. זה לא כרטיס רגיל למטרו. התחנה עוצרת ממש מחוץ לפארק.
  • תביאו מטען נייד לטלפון, אין ממש מקומות להטענה שם ואין שקעים חשמליים.
  • אם הכוונה שלכם היא לבקר בשני הפארקים (כאמור, אני ממליצה), מיותר בעיניי לרכוש כרטיסים לשני הפארקים באותו היום. הכרטיסים משמעותית יותר יקרים ואפשר בקלות לבלות יום שלם בסטודיו (שימו לב ששעות הפתיחה קצרות מהפארק הראשי, שזאת הסיבה היחידה לרכוש כרטיס משולב).

מה כוללים בתי המלון של דיסנילנד פריז?

דיסנילנד פריז - יורודיסני - מיקי ומיני
דיסנילנד פריז – יורודיסני – מיקי ומיני

בביקור הראשון שלנו בדיסנילנד פריז (יורודיסני), לנו במלון של דיסנילנד כי זה במקרה יצא לנו הכי זול. הגענו בשביל חתונה בכלל ובגלל גילאים הילדים ואילוצי עגלת תאומים – זה יצא לנו הכי טוב בזמנו. בביקור השני נשארנו בפריז ובאנו פעם אחת ליום לפארק הרגיל וביום אחר ולא עוקב לסטודיו. הנה מה שכולל המלון של דיסני:  

  1. מיטות (  ) ולול קמפינג חינם לתינוקות. לנו היו שני פעוטות ואמרו לנו שרק אפשר מיטת תינוק אחד בחדר, אבל היו שתי מיטות זוגיות אז ידענו שנסתדר, במיוחד כי גם יש להם שם מעקה לשים על מיטה של ילדים כדי שלא יפלו, מה שקיבלנו. בפועל כשעשינו צ׳ק אין הם אמרו שיביאו לנו עוד מיטה אז יצא לנו ממש טוב עם שתי מיטות תינוק לקטנים.
  2. ארוחת בוקר בופה – נא לא להתלהב יתר על המידה, האוכל בסדר, אבל המבחר פיצי, לפחות בבית המלון שהיינו בו, סנטה פה, שהוא כביכול 2 כוכבים אבל היה סבבה לגמרי. כולם שם לוקחים עוד קרואסונים ומכינים כריכים לפארק (ולא היו שם עוד ישראלים שראינו, זה ממש כולם). שימו לב שחלק מהחבילות כוללות ארוחת בוקר או חצי פנסיון ואחרות לא. חשוב לראות איזו חבילה אתם בוחרים.
  3. כרטיסים לשני הפארקים – לכל הימים שאתם שם, כלומר מהיום שאתם עושים צ׳ק אין עד שהיום של צ׳ק אווט כולל. במקרה שלנו, 3 לילות ו-4 ימים של כרטיסים.
  4. Magic Hours – הפארקים נפתחים לציבור הרחב ב-10 בבוקר. אבל מי שישן במלונות של דיסני מקבל פס מיוחד שנותן לו להכנס לפארק מוקדם יותר, כלומר הפארק פתוח מוקדם כל יום רק למי שנשאר במלונות הרשמיים. בביקור הראשון שלנו זה היה הזמן היחיד שיש את מיקי ומיני ביחד. אחרת זה רק מיני או רק מיקי. בנוסף, התורים למתקנים קצרים מאוד בשעות האלו – דמבו היה 40 דקות המתנה בשעות השיא אבל ב-9:30 בבוקר חיכינו רק שני סבבים, כלומר 10 דקות בערך. לכוסות המסתובבות לא חיכינו בכלל ועלינו (לבקשת הילדה) עוד פעם מיד. עוד לגבי זה בהמשך. פה תוכלו לראות את המתקנים שפתוחים בזמן הזה.
  5. שאטל חינם לפארק ובחזרה כל 12 דקות מ-7:30 בבוקר עד 1 לפנות בוקר.
דיסנילנד פריז - דיסנילנד סטודיו
דיסנילנד פריז – דיסנילנד סטודיו

מחירי כרטיסים דיסנילנד פריז

כרטיסים לדיסנילנד פריז (יורודיסני)

יש כמה קבוצות מחיר לכרטיסים לפארק שבעיקרון מחולקים ל-4:

  • כרטיס יומי לתאריך ספציפי (לפארק אחד או שניים) או למספר ימים
  • כרטיס יומי בלי תאריך (לפארק אחד או שניים) או למספר ימים
  • שני פארקים
  • כרטיס יומי עם שאטל מפריז (לפארק אחד או שניים)
דיסנילנד פריז - דינילנד סטודיו
דיסנילנד פריז – דינילנד סטודיו

המחירים נעים בין 59 יורו למבוגר ו-54 יורו לילד ועד ל-99 יורו למבוגר ו-86 יורו לילד, תלוי בכרטיס ובזמן. אלו מחירים די מטורפים (יש לציין שהזולים יותר לא תקפים בעונה החמה ותאריכים מסויימים). ילדים עד גיל 3 נכנסים חינם. אנחנו הזמנו כרטיסים רק חודשיים מראש (בעיקרון ביום שחברה של בעלי סיפרה לנו שהיא מתחתנת) ועדיין יצא לנו דיל ממש טוב. 

בטיול הראשון שלנו, כשלנו במלון של דיסני, ילדים מתחת לגיל 7 לנו חינם ליום-יומיים במלונות הפארק, אז רק שילמנו על עצמנו. יצא לנו בערך $850 לשלושה לילות, אבל המחירים מאוד עלו מאז. כשמורידים את מחירי הפארקים, זה יצא לנו בערך כמו מלון בעיר או אפילו פחות. במקרה שלנו עם 3 ילדים שמחייבים בכל מקום אחר 2 חדרים, זה יצא לנו משמעותית פחות לישון במלון של דיסני. חשוב לי לציין שהסיבה שיצא לנו די זול הוא שטסנו בתחילת יוני, מה שעוד לא נחשב עונת הקיץ, והתאומים היו מתחת לגיל 3, לכן לא היינו צריכים לשלם עליהם בפראקים. בביקור השני טסנו באפריל, ואמנם הגענו שבוע אחרי חג הפסחא, אבל רוב אפריל היה עדיין עמוס ואכן החוויה היתה שונה.

דיסנילנד פריז - אליסה בערץ הפלאות
דיסנילנד פריז – אליסה בערץ הפלאות

אם אתם לא לנים במלון של דיסני, את הכרטיסים הזולים ביותר מצאתי באתר GetYourGuide בזמנו. מכיוון שעלות הכרטיסים די גבוהה, חשוב להשוות כי ההפרש יכול להיות עשרות יורו למשפחה. עוד דבר: כשאנחנו רכשנו כרטיסים, ראינו ששני כרטיסים יומיים לפארק אחד הם זולים יותר מכרטיס ליומיים בזמן שאנחנו טיילנו, כנראה כי הכרטיס ליומיים הוא לשני הפארקים בלבד. אנחנו כבר החלטנו לבלות יום אחד בכל פארק, כך שהשתלם לנו יותר לרכוש שני כרטיסים יומיים, והבונוס הוא שניתן להשתמש בהם בנפרד, בניגוד לכרטיס דו-יומי שצריך להשתמש יומיים ברצף.

איך יודעים איזה סוג כרטיס לרכוש? יש כמה אפשרויות. אפשר לרכוש כרטיס לתאריך מסויים או כרטיס פתוח. הכרטיסים עם תאריך ספציפי הם הזולים ביותר, אבל גם הכי פחות גמישים, מן הסתם. העלות גם משתנה לפי התאריכים שתבחרו (עונה חזקה, חלשה, או אמצעית).

שימו לב שיש שלושה צבעים כשכל צבע מייצג סוג אחר של כרטיסים. אם אתם רוכשים כרטיס עם תאריך פתוח, הכרטיסים עצמם לא רשומים על יום מסויים אז אתם לא חייבים להחליט מיד באיזה תאריך תבקרו, אבל כן תצטרכו לדעת איזה מהכרטיסים מתאימים לימים שתרצו להגיע.

שירותי בייביסיטר במלונות דיסנילנד פריז

בבית המלון יש שירותי בייביסיטר. אבל לפני שאתם מתלהבים, צריך לשלם מינימום 3 שעות והמחיר הוא – wait for it – שלושים יורו לשעה (30) כלומר מינימום 90 יורו (130 ש״ח לשעה, מינימום 390 ש״ח כדי לצאת לדרינק עם בן או בת הזוג). מי ששוקל לעשות הסבה מקצועית – מצאתם.

מתקנים בדיסנילנד פריז ובסטודיוס

דיסנילנד פריז - יורודיסני - הכוסות המסתובבות
דיסנילנד פריז – יורודיסני – הכוסות המסתובבות

תמיד יש דברים שסגורים, אבל יש רשימה באתר שתמיד מעודכנת. על המפה של הפארק לא כתוב לאיזה גילאים המתקנים (למרות שהגבלות הגובה רשומות באתר וגם במפות), אבל מה שכן, המפה מסמנת איזה מתקנים יכולים להפחיד ילדים קטנים, מה שממש מדליק כי בזכות זה נמנענו ממתקנים מסויימים. יש בפארק שלטים במלא מקומות שמראים מה מצב התור במתקנים פופולארים כדי לדעת אם כדאי ללכת לשם או לא. בנוסף יש אפליקציה Disneyland Paris שמראה מה פתוח וסגור, איפה כל דבר נמצא, לוח הזמנים של ההופעות, וגם זמני המתנה בכל המתקנים כדי שתדעו לאן כדאי ללכת ולאן כדאי לחכות. מה שהמביא אותי לנקודה הבאה.

פסט פס Fast Pass – בוטלו

דיסנילנד פריז - יורודיסני - fast pass - פסט פס
דיסנילנד פריז – יורודיסני – fast pass – פסט פס

שימו לב שכרטיסי הפסט פאס בוטלו ויש עכשיו כרטיס אחר בשם Premiere שפועל בצורה שונה. אחלה אחלה אחלה דבר, חבל שזה לא מייושם ביותר מתקנים, אבל הם בטח ימשיכו להוסיף לעוד מתקנים. יש מספר מוגבל של פסט פס לכל מתקן לכל יום. מגיעים (עדיף מוקדם) לכניסה למתקן ויש שם כמה עמדות מיוחדות בהם סורקים את כרטיס הכניסה שלך ומקבלים כרטיס מיוחד המקנה עלייה למתקן עם טווח שעות להגיע, ואז לא מחכים בתור. יש בעצם שני תורים: התור הרגיל שמחכים והתור של הפסט פס. אז לבאז לייטייר, למשל, הלכנו בסביבות 9:30 וקיבלנו פסט פס ל-10:15-10:45, כלומר היה לנו פרק זמן של חצי שעה להגיע בלי לעמוד בתור. ובאמת עקפנו תור מכובד. באתר יש את הרשימה של המתקנים שלהם יש פסט פס. כפי שציינתי קודם, מקבלים פסט פס אחד ליום בבית המלון שאפשר להשתמש בו איפה שרוצים מתי שרוצים, אבל רק אחד להיום. אבל אם לא משתמשים יום אחד אפשר להמיר בכרטיס ליום הבא. חשוב לדעת שאפשר רק להוציא פסט פס אחד כל שעתיים, וכתוב על הכרטיס באיזו שעה אפשר להוציא את הכרטיס הבא, אז אפשר לקחת פסט פס וללכת למתקן פחות פופולארי בזמן שמחקים לעלות על המתקן.

כרטיס Disney Premiere

דיסנילנד פריז עם ילדים 2021 - כרטיסי Disney Premiere
כרטיסי Disney Premiere

בעבר, ניתן היה להוציא כרטיסי פסט פאס למתקנים שהיו נותנים לכל אחד לדלג על התור, או לרכוש כרטיס פסט פאס יומי שהיה מאפשר את אותו הדבר על הכל המתקנים להם היה פסט פס. הפסט פס בוטל ועכשיו יש כרטיס חדש בשם Disney Premiere. במהות, הפרימייר עובד באותה הצורה כמו הפסט פאס ומאפשר לכם לדלג על התור הארו, עם שני הבדלים משעמעותיים:

  • כבר אי אפשר לקבל כרטיס חינם
  • כל כרטיס עולה לפחות 7 יורו לאדם לאטרקציה ויכול גם להגיע ל-10 יורו לאטרקציה

כדי לרכוש כרטיס פרימייר עוקף תור, צריך להוריד את האפליקציה של דיסנילנד פריז. כמו הפסט פס, הפרימייר נותן טווח שעות בהן ניתן להגיע למתקן ולעקוף את התור, וגם פה אתם מוגבלים לכרטיס אחד כל פעם. כלומר, אם הזמנתם פרימייר לטווח השעות 10-11, אז רק תוכלו לרכוש אחד נוסף אחרי 11. את הכרטיס רוכשים למתקן ספציפי. הכרטיסים עולים בין 8 ל-15 יורו לכרטיס.

תור יחידים – מושהה בקורונה

בחלק מהמתקנים (של הגדולים, כמו Space Mountain) יש תור נפרד ליחידים. זה תור שבדרך כלל די מהיר מכיוון שהוא לאנשים שלא אכפת להם אם הם יושבים עם חברים או משפחה, אז שמים אותם ב״חורים״ בשורות אחרות. כלומר אם יש מקום ל-4 אנשים בשורה ויש 3 חברים ביחד, נשאר מקום אחד פנוי ומכניסים מישהו משורת היחידים. זה פתרון ממש נחמד למי שלא אכפת לעלות לבד על מתקן.

כרטיס מהיר לבעלי מוגבליות Easy Access Card

יש רשימת סיבות בגינן ניתן לקבל כרטיס מהיר לאטרקציות בדומה למה שכתבי למעלה כשהבן שלי שבר את הרגל. שימו לב שבעבר ישראלים היו מקבלים את הכרטיס הזה על אבחון של הפרעות קשב וריכוז וכרגע זה משהו שכבר לא מקבלים. אלו כוללים סכרת, אפילפסיה, פרקינסונס, המופליה, טרשת נפוצה ועוד. לרשימת המחלות ומוגבלויות המלאה, לחצו כאן. ניתן לבקש את הכרטיס חודש מראש ואפשר גם לקבל הנחה בכרטיס ולמלווה.

אוכל בדיסנילנד פריז

דיסנילנד פריז - יורודיסני - פיצה מיקי מאוס
דיסנילנד פריז – יורודיסני – פיצה מיקי מאוס

האוכל בפארק מתחלק לארבעה סוגים: חטיפים למיניהם שבכל מיני מקומות, כמו וופל בלגי או קרפ, וארוחות זולות, בינוניות, ויקרות. במפה של הפארק כל המסעדות מסומנות ולידם יש סימן של דולר עד שלושה סימנים של דולר שמראים מה המחירים בכל מסעדה, כך שלא קשה למצוא מקומות מהזולים יותר. אנחנו רק אכלנו בזולים כשאכלנו בפארק. על המפה גם כתוב איזה סוג של אוכל יש – המבורגרים, נקניקיות, פסטות ופיצות, וכ״ו, אז אפשר לכוון לטעם אישי. במסעדות עצמן יש תפריט מאוד מצומצם שתכלס ממש גאוני. התור להזמין יחסית ארוך, אבל מכיוון שיש רק 3 ארוחות מבוגרים וארוחת ילדים אחת (פלוס כמה סלטים מינאטורים), יש להם פס ייצור מאוד מאוד מהיר ומקבלים את האוכל תוך בערך 2 דקות ממתי שמזמינים.

דיסנילנד פריז - האוכל
דיסנילנד פריז – האוכל

הארוחות מורכבות ממלא אוכל ויש כמה אפשרויות בכל דבר. מנה עיקרית, צ׳יפס או סלט, מיני מגנום או קינוח אחר שסצפיצי לסוג המסעדה (למשל טירמיסו או יוגורט או עוגת גבינה) ושתייה. הארוחות הזולות של המבוגרים עולות בין 11 יורו ל15 יורו, שזה בין 48 ל65 ש״ח, כלומר תואם את רוב העסקיות בארץ אבל כוללים גם קינוח, מה שרוב הארוחות פה לא. ארוחות הילדים קצת יותר יקרות מאשר בארץ, בערך 8 יורו, שזה בערך 35 ש״ח, תכלס גם בתוך התווך בארץ. בארוחות הילדים יש מנה עיקרית, צ׳יפס (לא זכורה לי אופציה אחרת לילדים), עגבניות שרי (לא לבחירה, פשוט מקבלים), גלידה עם שוקולד או תפוחים או יוגורט ושתייה. בפארק עצמו יש מלא קיוסקים כאלו של snacks כמו שאמרתי והמחירים דווקא בסדר גמור ברוב המקרים. קפה עלה בערך 3 יורו, שזה משהו כמו 13 שח, שלגמרי תואם מחירים בארץ בבתי קפה (חוץ מקופיקס). כולם מביאים מבתי המלון אוכל ואנשים די מביאים מבחוץ, וגם אנחנו תכננו, אבל בסוף אכלנו שם מהנוחות.

מחוץ לפארק יש את Disney Village עם מלא מסעדות שאמורות להיות זולות יותר, בכלל לא הגענו לשם. אחת המסעדות ב-Disney Village היא של Planet Hollywood. באתר Getyourguide תוכלו לרכוש שובר בשווי 35 יורו בעלות של 30 יורו, מה שלגמרי שווה אם אתם מתכננים לאכול שם. הארוחות בבית המלון ממש יקרות ויותר זול לאכול בפארק. הבופה של ארוחת ערב הוא 25 יורו למבוגר ו17 או משהו כזה לילד. לא יודעת איזה אוכל יש שם, אבל בשום צורה לא משלמים כאלו מחירים בפארק או בעיירה ליד אז לא שווה לדעתי, במיוחד לאור העובדה שהבופה של הבוקר מאוד דל. שימו לב שבזמן הקורונה אין בופה פעיל – כל האוכל זמין אבל בהזמנה מהמלצר שיביא ישירות לשולחן את האוכל.

דיסני סטודיו

דיסנילנד פריז - דינילנד סטודיו
דיסנילנד פריז – דינילנד סטודיו

בביקור הראשון לא הספקנו להגיע לסטודיו, מה גם שהילדים היו מאוד קטנים. אבל בביקור השני הם היו בני 7 ו-4.9, עולם אחר לגמרי. משום מה יצא לסטודיו שם פחות טוב וחבל – אנחנו נהננו שם הרבה יותר מאשר בפארק הראשי. המתקן הכי עמוס הוא רטטוי ומומלץ מאוד ללכת ישר לשם ברגע שמגיעים כי התור רק יתארך. זה היה המתקן היחיד שהגיע לתור של שעתיים בסטודיו. החוויה בסטודיו שונה לחלוטין – יש הרבה מתקנים לגדולים יותר, כמו רכבת ההרים עם המוזיקה של אירוסמית (הלכתי לבד, בלי הילדים), אבל יש המון מופעים. חלקם מופעי רחוב ואחרים בתוך אולמות. מופעי הרחוב חוזרים על עצמם המון, וזה שילוב מושלם בזמן שמחכים לעלות על מתקן שאליו יש לכם כרטיס פרמייר.

דיסנילנד פריז - הסטודיו - המופע של מרוול
דיסנילנד פריז – הסטודיו – המופע של מרוול

ההופעות שבתוך אולמות מוגבלות, מטבעם, בכמות האנשים שיכולים להכנס, ועובדי הפארק ממליצים להגיע שעה שלמה לפני המופע על מנת לוודא שיהיה לכם מקום. מהניסיון שלנו באפריל העמוס, זה לגמרי נכון. כשאנחנו ביקרנו, היו מופעים של מרוול והיה מרהיב במיוחד. ממש נהננו מהמופע והאפקטים.

דיסנילנד פריז - דיסנילנד סטודיו - המופע של מיקי
דיסנילנד פריז – דיסנילנד סטודיו – המופע של מיקי

מידע חשוב לגבי המופעים: כל מופע בתוך אולם חוזר על עצמו מספר פעמים במשך היום. המופע הראשון תמיד בצרפתית, השני באנגלית, ואז שוב צרפתית וחוזר חלילה. כמובן שלילדים הקטנים זה לא ממש משנה, אבל מן הסתם תהנו יותר במופע באנגלית בו תוכלו להבין קצת יותר טוב את העלילה.

דיסנילנד פריז - אלאדין
דיסנילנד פריז – אלאדין

לא הספקנו לראות את כל המופעים שרצינו וגם לא הספקנו לעלות על כל המתקנים – יש אנשים שאומרים שמספיק חצי יום בסטודיו ותכלס אני לא מבינה איך, גם אם אין עומס, מכיוון שההופעות עצמן חצי שעה וגם יותר. המופע של סטיצ׳ מצחיק בטירוף ומערב את הקהל אבל הוא באנגלית לכן לילדים קטנים יהיה קשה לעקוב. אנחנו לא הפסקנו לצחוק (הילדים שלי דוברי אנגלית אז לא היתה בעיה). המופע של מרוול היה ממש ממש מדהים, אבל הוא כבר ירד, זה מופע שמתחלף. המופע של מיקי מאוס נשמע משעמם, ואני דילגתי עליו כדי לעלות על המתקן של אירוסמית, אבל ראיתי את החצי השני והתחרטתי שבכלל הלכתי לרכבת ההרים כי המופע היה מדהים. הוא משלב המון שירים מוכרים מכל מני סרטים באנגלית, כולל פרוזן, מלך האריות, אלאדין ועוד. גם היה מופע רחוב של מרוול שהיה חביב, אני מניחה שגם הוא כבר התחלף.

אפליקציות חשובות של דיסנילנד פריז

יש שתי אפליקציות שממש מומלץ להוריד: לאחד קוראים Disneyland Paris, ובו תוכלו לראות מתי יש את כל המופעים, מה סגור ומה אורך התורים במתקנים. לשני קוראים Lineberty וזאת האפקליציה בה נרשמים כדי להפגש עם דמויות. אנחנו בכלל לא הצלחנו בביקור השני שלנו בחג הפסחא להרשם להפגש עם דמויות. מצד אחד, מחכים ממש מעט זמן בתור, מצד שני – קשה מאוד להשיג תור. אני ממליצה להוריד את זה לשני הפלאפונים (יש ווי פיי חינם בפארק) וככה תוכלו לפחות להרשם לשני תורים בו זמנית.

פרק זמן מומלץ לשהייה בדיסנילנד פריז

דיסנילנד פריז - דיסנילנד סטודיו - Parachute Drop
דיסנילנד פריז – דיסנילנד סטודיו – Parachute Drop

כאמור, אנחנו הגענו לפריז בפעם הראשונה בשביל חתונה ודיסני היה בונוס. היינו רק 3 לילות בצרפת, מתוכם בפועל היינו בערך יומיים בפארק במצטבר בגלל החתונה ומתי שנחתנו. המקום עצמו לא ענק, אבל כן יש מרווחים ממש גדולים בין מתקנים (זה בטוח בכוונה) וכמובן שיש תורים, למרות שהיינו בפעם הראשונה במה שנחשב off season אז לרוב היה די מהיר, בין 5 ל-15 דקות, תלוי במתקן. אנחנו בכלל לא הגענו לסטודיו בביקור הראשון. לדעתי שווה להגיע גם ליום אחד כי המקום קסום בטירוף (כל עוד לא מנסים להשוות אותו לאורלנדו), אבל לדעתי צריך שם מינימום 3 ימים מלאים לשני הפארקים, תלוי בעונה וגיל הילדים.

בביקור השני הגענו בפסח, כלומר חג הפסחא. למרות שלא הגענו בחג עצמו אלא שבוע שלם אחרי, היה עומס מטורף. רוב התורים היו שעתיים, המון מתקנים היו סגורים, ובכלל היה עומס כבד. לקח מעל 45 דקות להזמין אוכל ולפעמים היינו צריכים לדחוף אנשים כדי להגיע לשירותים. אני ממש ממש ממש ממליצה לא להגיע באפריל, יולי ואוגוסט. זה פשוט לא היה שווה את העומס, לטעמי. אנחנו יצאנו עם טעם מר בפה, מה שהיה באמת קיצוני מכיוון שהזכרונות מהביקור הראשון היו מושלמים.

עוד בסביבה

מחוץ לדיסני יש את תחנת הרכבת RER שמגיעה לפריז. אפשר לקחת את הרכבת הזאת תחנה אחת (משלמים על ילדים מגיל 4) ויורדים ב-Val d’Europe שזאת עיירה קטנה ליד. יוצאים מהתחנה, פונים ימינה, ואחרי 100 מטר יש קניון ממש גדול עם סופר מאוד גדול Auchan (בצרפתית אומרים אושו osho) ואפשר לערוך שם קניות. מה שכן, בבית המלון שלנו בדיסני לא היו מקררים בחדר, לא שממש היה לנו מה לשים שם, כי הרי חלב וגבינות היו בארוחת הבוקר ומשם יכולנו לשים בתיק לפארק במילא. לנו זה לא היה חיסרון. יש שם גם מלא מסעדות וזה היה שינוי ממש נחמד מהאוכל בפארק.

עגלות

אני ממליצה בחום להביא לילד בן 3 ומטה. המרחקים ארוכים והולכים מלא ביום. ביום הראשון שלנו בפארק נפלו לנו, המבוגרים, הרגליים כבר ב-17. מה שכן, יש להם עגלות להשכרה שם ב-25 יורו ליום, אז אם הילד גדול יותר ומתעייף, או שאתם לא רוצים לסחוב את העגלה סתם, אז אתם יכולים להשכיר עגלה.

ביטחון בדיסנילנד פריז

יש עמדת ביטחון כמו בשדה התעופה והם מאוד רציניים שם. לא היו לנו טורים ארוכים שם בביקור ביוני, הם כן היו קיצוניים בביקור בפסחא, אבל יש ביטחון והיה חשוב לי לציין לנוכח המצב הבטחוני שם. (חחחח, אגב, שישראלים אומרים את זה.)

חנויות ביגוד וצעצועים

דיסנילנד פריז - תביאו תחפושות או אזניים מהבית
דיסנילנד פריז – תביאו תחפושות או אזניים מהבית

יקר למות, תביאו תחפושות מהבית (לפחות חצי מהילדים היו מחופשים, אם לא יותר). אם יש לכם אפשרות, תזמינו אוזניים של מיקי ומיני באיביי או משהו לפני כן כי הרוב מסתובב איתם. וגם תביאו כתרים כי אפילו נשים בנות 40 מסתובבות איתם  אם יש לכם אפשרות, קחו את הילדים יום לפני לחנות דיסני בשאנז אליזה. הם יראו שגם שם אפשר לקנות מלא דברים. וככה, כשתהיו בפארק תקנו רק מה שאי אפשר לקנות בחנות בשאנז אליזה ותחסכו מעצמכם היסחבות עם מלא שקיות ומחירים גבוהים במיוחד. תזכרו גם שהמוצרים של דיסני לא זולים… אבל לפחות איכותיים ועם אחריות.

העברות משדה התעופה לבית מלון של דיסני

אנחנו לא רצינו להשכיר רכב כי לא היה לנו שימוש מעבר למעברים וזה סתם היה עולה הרבה. יש מספר אופציות להעברות:

  1. רכבת לדיסני ומשם לחכות לשאטל לבית המלון, מה שיכול להיות עד רבע שעה. בדיעבד זה לא היה נורא בכלל אם היינו עושים את זה וזה היה מהיר ואופציה הכי זולה. המינוס זה שזה אומר להסחב ברכבת ובשאטל עם כל התיקים והמזוודות, מה שאולי לא ריאלי לכולם.
  2. שאטלים מהשדה – יש מלא חברות והמחירים לא זהים בכלל, אז שווה לעשות מחקר מראש
  3. שאטל של דיסני (Magic Shuttle) – זה מה שאנחנו עשינו כי יצא לנו הכי זול – הם היו היחידים שלא לקחו כסף על התאומים, אז רק שילמנו על 3 במקום 5. השאטל יוצא מהשדה ועושה סבב בבתי המלון של דיסני. אפשר להזמין כרטיס מראש וזה כרטיס יומי, כלומר לא מתחייבים על שעה מסויימת. אפשר גם לקנות את הכרטיס במקום, אבל אני אישית הייתי מעדיפה לדעת מראש איך אני מגיעה.

סיכום – הביקור הראשון היה מדהים. אין לי מילה אחרת. כולנו נשביינו בקסם של המקום. המוזיקה ברחובות, הנואנסים הקטנים – הם פשוט מומחים בלגרום לכולם להכנס לטראנס כזה. השמפו בבית המלון? לסוגר של הבקבוק יש אזניים של מיקי. כל מיני דברים קטנים שפשוט גורמים לכולם להתרגש בטירוף. תראו את החיוך על הפנים של הבת שלי. לא היה לה מושג מי זה דמבו אבל היא נורא רצתה לעלות על המתקן וכל כך נהנתה. אני רק מחכה לחזור לשם כשהילדים יהיו קצת יותר גדולים. כפי שאמרתי, הביקור השני היה משמעותית פחות כיף ועזבנו עוד לפני התהלכה של השעה 17:30, והכל היה בגלל העומס המטורף, אז קחו לתשומת ליבכם שמשהו כזה קטן עושה את ההבדל הכי גדול.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

12 תגובות

  1. תודה על הפוסט המצויין הזה! מפורט ומושקע. הוספנו אליו לינק מרשימת הקריאה המומלצת שלנו על דיסנילנד כדי שעוד אנשים יפיקו ממנו תועלת.

  2. יש לי שאלה
    אני רוצה לטוס בינואר ליורו?
    האם זה תאריך בסדר לטוס?
    אם אני ישנה במלון הפארק לפחות יומיים – איך עובד עלות הכרטיס?
    האם אני קונה אחד לכל יום?

    1. אהלן! יהיה קר, אבל יהיו משמעותית פחות תורים וזה מעולה, וזה גם אומר שיעלה לך פחות. מלונות הפארק כוללים את הכרטיסים ומקבלים על כל יום – לא רק כל לילה. אז על שני לילות מקבלים 3 כרטיסים.

  3. היי,
    אם אנחנו זוג צעירים ללא ילדים (אבל מתים על דיסני), האם כדאי לקחת יומיים ביורו דיסני או שזה יותר מדי ועדיף להסתפק ביום אחד? תודה על הפוסט הוא מעולה!

    1. היי – קודם כל, תודה! היומיים לא קשור לילדים אלא לתורים. אם אתם טסים לא בעונה חזקה והתורים קצרים, אז אפשר להספיק את הרוב בפארק אחד ביום אחד. ג בלי תורים אי אפשר להפסיק הכל בשני תורים. אם זה אפריל, יולי, אוגוסט, או סוף אוקטובר-תחילת נובמבר, אז התורים יהיו ארוכים מאוד.

  4. היי,
    תודה רבה על הפוסט 🙂
    הכניסה לאתר היא חינם עד גיל 3. ידוע לך האם ממש בודקים דרכון/תעודה? (עבור גיל 3.3) יש לזה חשיבות נניח מבחינת צמידים/כניסה למתקנים?
    תודה רבה 🙂

    1. היי – בשמחה 🙂 אני לא בטוחה אם בודקים ת.ז. על זה, אנחנו היינו במלון של דיסני כשהיו מתחת לגיל 3 אז זה שונה. אין צמידים למתקנים, מהבחינה הזאת לא תהיה בעיה, או לפחות לא היו כשהיינו (בפעם האחרונה ב-2019).

  5. טליה
    תודה על הפוסט המפורט
    אני מתכננת עם בתי טיול בת מיצווה ביוני מבינה כי חודש פחות עמוס .תוכלי לכתוב באילו ימים פחות עמוס שם.
    המלצות על בתי מלונות בהם כן יש ארוחת בוקר ופאסיליטים האם את מכירה?
    האם הייתם בפארק וולט דיסני ?פארק הצים רצוי לקשר גם בהם?
    תודה

    1. אהלן! אכן יוני משמעותית יותר נעימה – אנחנו היינו ביוני והיה נפלא! אם כי עדיין קריר ואנחנו לא הבאנו בגדים מספיק חמים כי בארץ כבר היה קיץ 🙂 סופ״ש תמיד הכי עמוס. מעבר לזה, באתר הרשמי את יכולה לראות מתי חושבים שיהיה פחות עמוס מכיוון שהימים הכי עמוסים יקרים. יותר והימים הפחות עמוסים זולים יותר. מה שכן, תשווי את המחירים ללינק ששמתי פה בפוסט לגט יור גייד מכיוון שברוב המקרים הם יותר זולים מהאתר הרשמי. לא ברור למה. אנחנו גם היינו בסטודיוס, זה נראה לי מה שאת מתכוונת בפארק וולט דיסני. אנחנו מאוד אהבנו. לגבי המלונות, היינו רק במלון אחד שלהם, הוא חביב ולא יותר, בעיניי לא שווה את המחיר, ועכשיו המחירים גם הרבה יותר יקרים. לא היינו במלון שבתוך הפארק עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים