כריסמס בלונדון למשפחות עם ילדים – מאת תמי שפלר קזדן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

את הפוסט הזה כתבה תמי שפלר קזדן, צלמת ישראלית שמתגוררת הרבה שנים בלונדון ויודעת הרבה על כריסמס בלונדון עם ילדים. תוכלו למצוא את התמונות המעלפות שלה באינסטגרם  ואם אתם מגיעים ללונדון, במיוחד לטיול בר/בת מצווה, שווה לכם ליצור קשר לגבי בוק מהמם. פה תוכלו לקרוא על אטרקציות בלונדון למשפחות עם ילדים ומלונות ודירות מומלצים בלונדון למשפחות עם ילדים.

כריסמס בלונדון עם ילדים – Covent Garden

הרבה חושבים שבשביל להנות מאווירת החג והאורות צריך להגיע בדיוק בכריסמס, כלומר מה-24/12 והלאה. זה ממש ממש לא נכון ואפילו פחות מומלץ. אורות החג נדלקים בדרך כלל בשבוע השלישי של נובמבר בטקס הדלקה ברחוב אוקספורד ובשבוע השני של נובמבר ברחוב ריג׳נט כך שבהחלט ניתן להנות מאווירת האורות ובטרפת הקניות של המקומיים לפני החג עצמו. במידה והגעתם בימי החג, יש כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון. על כך נדבר לקראת סוף הפוסט. אבל קודם כל – לשווקים, מוקדי החלקה על הקרח ואירועים מיוחדים. פה תוכלו לקרוא על עוד אטרקציות בלונדון למשפחות ולראות מלונות מומלצים בלונדון למשפחות.

בכל שנה יש את האירועים הקבועים בתקופת הכריסמס ושווקים שנפתחים רק בתקופה הזו.

שוק כריסמס בלונדון – Winter Wonderland

כריסמס בלונדון עם ילדים – Winter Wonderland

השוק המפורסם מתקיים על שטח גדול בהייד פארק. דמיינו לונה פארק ענק עם מלא דוכנים ממש כמו בסרטים. מוזיאון קרח, הופעות לילדים, החלקה על הקרח ועוד. הכניסה למתחם חינמית, אך יש לשלם על כל מתקן, וזאת חוייה לא רק לילדים. אם אתם מגיעים עם ילדים, מומלץ להגיע ישר בפתיחה בבוקר ולא לעמוד בתורים למתקנים. אמנם בערב הכל מואר באופן מופלא, אבל התורים לכניסה למתחם ארוכים והצפיפות לא מתאימה עם ילדים קטנים.

Southbank Centre Winter Market

כריסמס בלונדון עם ילדים – London Eye

על גדות נהר התמז (River Thames). מתחיל מהלונדון איי ויש שם דוכני מזכרות, אוכל ומתחם של מוסיקה.

Christmas in Leicester Square

מתקני לונה פארק חביבים ללא אקסטרים, המון דוכני “תרוקן את כל הכסף שלך ואולי תזכה בדובי קטן”‘, ואווירת חג מיוחדת

Christmas by the River

כריסמס בלונדון עם ילדים – קרמבו ליד ה-London Eye

יריד הנמצא ליד הטאוור אוף לונדון – גשר המצודה

Greenwich Market London

השוק מתקיים בסופי שבוע כל השנה אבל בתקופה הזו הוא פתוח יום יום ועוטה על עצמו אווירת חג/

הרשימה עוד ארוכה כמו הירידים Kingston Christmas Market ו-Winterville Clapham Common. מומלץ להתעדכן קרוב למועד לגבי שאר הירידים.

החלקה על הקרח בלונדון בתקופת הכריסמס

כריסמס בלונדון עם ילדים – Winter Wonderland

במיוחד בתקופה הזו נפתחים משטחי החלקה על הקרח במספר מוקדים ברחבי העיר:

  • Natural History Museum
  • Somerset House
  • Hampton Court Palace
  • Tower of London
  • Winter Wonderland
  • Canary Wharf
  • Winterville Clapham Common

מופע האורות בגני קיו גרדן (Kew Gardens)

בכל כריסמס הגן מתחפש עם גופי תאורה מיוחדים היוצרים דמויות ומופעי קרני לייזר. מאד רצוי לרכוש מראש כרטיסים כי הכניסה לפי ימים ושעות. לצורך העניין, בעת כתיבת הפוסט, בשבוע השני של דצמבר, כבר אין תאריכים בכלל לכריסמס השנה, לכן ברגע שיש לכן כרטיסים ללונדון, בדקו את האתר כדי להספיק לרכוש כרטיסים.

כריסמס בלונדון עם ילדים – סופגנית ליד ה-London Eye

מי שרוצה להרגיש את אווירת חג החנוכה מוזמן בערב החג להדלקת חנוכיית הענק בכיכר טראפלגר (Trafalgar Square) בנר ראשון. מעבר לכך, יש כמה תאריכים שחייבים לקחת בחשבון עוד לפני שמזמינים כרטיסים ללונדון בתקופת הכריסמס.

24/12 – ערב החג

כריסמס בלונדון עם ילדים – Carnaby

זהו ערב חג המולד. ביום הזה החנויות והאטרקציות נסגרות בסביבות 16:00 וגם הרכבת מסתיימת בשעה זו ומתחדשת ב-7:30 בבוקר ב-26.12. הרכבות הבינעירוניות מסתיימות בשעה 18:30/19 בערב ומתחדשות ב-26.12 בבוקר. רוב המסעדות בערב זה יהיו סגורות ומי שיהיה פתוח יגיש תפריט חג מסורתי במחיר מופקע ויהיה צורך להזמין שולחן הרבה זמן מראש.

25/12 – יום החג

כריסמס בלונדון עם ילדים – Covent Garden

זהו יום החג בו המקומיים נשארים בבית לפתיחת מתנות החג ומבלים אותו בחייק המשפחה. התחבורה הציבורית לא פעילה ביום הזה וגם תחנות המוניות, ואם תשיגו מונית תהיה תוספת של חג. מהניסיון שלי האובר דווקא עובד. ניתן לשכור אופניים וגם אוטובוס התיירים עובד. כל בתי העסקים סגורים כולל המסעדות אך ניתן למצוא כמה מקומות פתוחים כמו בצ’יינה טאון (הזהרו, צפוף שם במסעדות ביום הזה). אם בא לכם אוכל ישראלי, אז המסעדות בשכונת גולדרס גרין (Golders Green) פועלות, אך מומלץ להזמין שולחן מראש. יש גם ספינה שיוצאת עם ארוחת כריסמס מיוחדת.

בצידיי הרחובות תוכלו למצוא מכולות של זרים אשר לא חוגגים את החג ואפילו יש סניף אחד פתוח של סטארבאקס שנמצא ברחוב צדדי על ריג’נט סטריט (Regent Street) ממש לפני החיבור לרחוב אוקספורד. בכל זאת, מומלץ להצטייד במזון יום לפני.

בכל שנה ב-9:00 בבוקר מתקיימת תחרות שחיה בקור הנועז באגם הסרפנטיין שבתוך ההייד פארק שנקרא “גביע פיטר פן”. ההשתתפות היא רק לחברי המועדון וזו מסורת של מאה שנה כך שרק מלראות אותם הגוף קופא.

26/12 – בוקסינג דיי

כריסמס בלונדון עם ילדים – ברחובות

אין קרבות איגרוף ביום הזה אבל זהו יום תחילת הסיילים הגדולה. אם אתם חולים על שופינג, כדאי שתתחילו לתפוס מקום ממש מוקדם בבוקר בתור לחנות כי הכל נחטף במהירות. בואו עם מזוודה ריקה. אם אתם לא בעניין של קניות, אני ממליצה לכם להתרחק כמה שיותר ממרכזי הקניות ביום הזה. צפוף, צפוף ולא ניתן לזוז. המבצעים ימשכו עד שהסחורה תיגמר לקראת השבוע הראשון של ינואר, אבל אז כבר לא ישאר הרבה על המדפים.

אירועי סילבסטר בלונדון

כריסמס בלונדון עם ילדים – Winter Wonderland

זיקוקי דינור ב-31 לדצמבר – ערב השנה החדשה (סילבסטר)

מופע זיקוקים מרהיב לאורך נהר התמזה (Thames River) בסביבות הגלגל הענק. אני לא ממליצה ללכת לשם עם ילדים קטנים, למרות שקונים כרטיסים מראש לאיזור מסויים, כי הצפיפות היא מרובה. מומלץ להגיע שעתיים לפני כדי לתפוס מקום ואין מקומות ישיבה, לכן אם מצאתם בייביסיטר, או שיש לכם בני נוער, זו בהחלט יכולה להיות חוויה חד פעמית. אל דאגה לגבי החזרה למלון – התחבורה פועלת ביום הזה עד 4 לפנות בוקר.

מצעד ראש השנה האזרחית בלונדון – 1 בינואר

זהו מצעד ראש השנה שמתחיל בשעה 12:00 בצהריים ויוצא מרחוב פיקדילי (Piccadilly) בחלק שקרוב לתחנת גרין פארק ומסתיים בפרלמנט סקוור שצמוד לתחנת ווסטמינסטר (Westminster). המשתתפים לבושים בתלבושות מיוחדות ויש תזמורות, מעודדות, אקרובטים ועוד.

מופעי במה מיוחדים בכריסמס וסילבסטר

כריסמס בלונדון עם ילדים – בית מקושט
  • מופעי הבלט של מפצח האגוזים ואגם הברבורים שתמיד מופיעים בתקופה הזו
  • מופעי מוסיקה חגיגיים באולם אלברט הול
  • הצגות הנקראות פנטו (Panto). נא לא להתבלבל – זה לא מופע פנטומימה. אילו הצגות בדרך כלל על סיפורים קלאסיים או דיסני שמאד מושקעות בהן הדמות הראשית היא תמיד גבר המחופש לאשה. זו פרודיה עם הומור שחור שמתאים לילדים ומבוגרים אבל חשוב שיהיו דוברי אנגלית.
  • אסור לפספס את חלונות הראווה בחנות הכל בו הענקית הרודס.
  • בתחילת דצמבר ניתן לצפות במירוץ סנטה קלאוס בפארק ויקטוריה. יש 5 קילומטר (הקפה אחת) או עשרה (שתי הקפות). ניתן להרשם לריצה אבל חובה להיות לבושים בתלבושת סנטה קלאוס. בהצלחה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים