טיפים לגבי טיול ביפן עם ילדים ותינוקות – מאת נועה טייטלר [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט זה פורסם בקהילת מטיילים בחו״ל עם ילדים ומופיע פה באישורה של נועה.
יפן חברים, יפן! לטובת כל מי שמתכנן טיול למדינה המדהימה הזאת, מצרפת סיכום עלויות, מסקנות/טיפים וקובץ מפורט למדי של הטיול שלנו (כמובן שלא הספקנו את כל מה שכתוב שם).
קצת רקע: טיילנו בחודש ספטמבר זוג + פעוט בן שנה ו-3 חודשים במשך שלושה שבועות, גם בערים וגם בכפרים ועיירות. טיילנו ברמת תקציב נמוכה יחסית. תמיד אכלנו במקומות זולים (לפעמים גם בחנויות נוחות) וישנו במלונות זולים (עם דירוג של 7-8 במינימום בבוקינג/אגודה). התניידנו רק ברגל ו/או בתחבורה ציבורית.

סיכום עלויות טיול ביפן עם תינוק

  • טווח מחירי הטיסות כמובן רחב ותלוי כמה זמן מראש מזמינים, באיזו תקופה, טיסת יום או לילה, אבל ממה שאני ראיתי כרטיסים יכולים לנוע החל מ-600 דולר ועד 1400 דולר (כמובן שאפשר תמיד למצוא גם ביותר יקר…). עדכון: הטיסות עלו מעט מאז ואלעל מתחילה לטוס במרץ 2022 בטיסה ישירה שכמובן תהיה יקרה יותר – אך גם נוחה יותר.
  • עלויות לינה – ברוב המלונות שילמנו כ-250 ש”ח לחדר, היו מקומות ששילמנו אפילו פחות. אם ישנים במלון קפסולות/דורמיטוריז כמובן שהעלות יורדת (אבל לא נראה לי שזה רלוונטי למישהו מפה). רוצים חדר גדול יותר/חדר משפחתי? ריוקאן מפנק? זה יעלה יותר.
  • אוכל – טווח המחירים רחב למדי ותלוי מאוד איפה אוכלים, מה אוכלים…אבל בגדול ארוחה במסעדה זולה עלתה כ-30 ש”ח לבן אדם. אין תרבות של שווקי אוכל כפי שאתם מכירים מתאילנד וחברותיה (המינוס היחיד).
  • אטרקציות – חלק מהאטרקציות הן בחינם. מה שלא – ילדים קטנים נכנסים בחינם (חלק מגיל 6, חלק מגיל 3…משתנה), ורוב המקדשים/בתים יפנים מסורתיים/גנים יפנים וכ״ו עולים כ-500 ין. כמובן שיש כאלו שעולים חצי מחיר ויש כאלו שעולים פי שתיים. אטרקציות יקרות יותר (דיסנילנד, אקווריום, יוניברסל סטודיו וכו’) יכולות לנוע מ-3,000-8,000 ין. אפשר לבדוק מראש מחירים באינטרנט. האטרקציות היקרות ביותר שהיינו בהן עלו כ-100 ש”ח לבן אדם.
  • תחבורה – מחירי האוטובוסים העירוניים ו/או מטרו משתנים בהתאם למספר התחנות (לעיתים יש אוטובוסים שהמחיר בהם קבוע ולא תלוי מרחק). באופן גס מאוד כ-200-250 ין לנסיעה. חישבתי ואני מעריכה שהוצאנו כ-300 ש”ח על כל הנסיעות העירוניות.
  • נסיעות ארוכות – אנחנו חישבנו והגענו למסקנה ששווה לנו לקנות פאס של 3 שבועות שעלה כ-2,000 ש”ח לבן אדם (זה כרטיס מיוחד לרכבת, קצת כמו “חופשי חודשי”). ניצלנו את זה היטב, אבל כדאי לבדוק אם זה שווה לכם או לא ולא סתם לקנות כי העלות לא זולה. יש באתר פוסט עם טיפים שיעזור לכם לקבל את ההחלטה.
  • קניות – יש המון המון דברים שאפשר לקנות. אני לא מדברת על שופינג של בגדים אלא על המוצרים הכי קטנים ומגניבים שאפשר למצוא בחנויות של הכל ב-100 ין, זה גרושים. תכינו בצד כסף לקניות 🙂
לסיכום – כל העלויות השוטפות (מלונות, אטרקציות, אוכל, נסיעות) עלו לנו משהו כמו 15,500 ש”ח לכולנו (לא כולל קניות!).
לטייל ביפן זה יותר זול מישראל, ולדעתי זול יותר גם מטיול באירופה הקלאסית, אבל זה עדיין לא מחירים של הודו.

כמה טיפים/מסקנות לגבי יפן עצמה:

  1. צריך להסתובב עם שקיות, כי אין פחים ברחובות.
  2. היפנים לא יודעים אנגלית! תורידו גוגל טרנסלייט, זה עוזר מאוד. אגב, לפעמים גם אין שילוט באנגלית, למשל בכפתורים במעליות.
  3. לגבי המעליות – ביפן יצא לכם להשתמש בכפתורים של פתיחת/סגירת דלת. אם לא תלחצו על הסגירה – הדלת לא תסגר. וגם – יש מעליות שבהן הדלת מיד נסגרת על הבא בתור שנכנס, אז צריך שמישהו יכנס למעלית וילחץ מהר על הפתיחת דלת. המעלית נסגרת ממש בדרמטיות וזה ממש כואב, ראו הוזהרתם! 🤣
  4. נדיר לראות ספסלים ברחוב שאפשר לשבת ולנוח
  5. בהרבה מקומות צריך להוריד נעליים, אז עדיף להסתובב עם נעל שנוח להוריד (כמובן שלא חובה…)
  6. גם בעונה שהיא נעימה מומלץ להביא תמיד מטריה/מעיל גשם, וג’קט/מעיל יוניקלו קליל וכו’. בקיץ יורד גשם אבל רק בצפון צריך חולצה ארוכה.
  7. יש שירותים ציבוריים בכל מקום, נקיים ובחינם לגמרי.
  8. יש מלא מרכזי קניות, עצומים, אתם לא תדעו מאיפה להתחיל ולעיתים זה כבר יכול ממש לעייף
  9. המסעדות הרבה פעמים לא גלויות לעין! הדלתות סגורות ובכניסה יש מן בד כזה בצורת מלבנים וזה נראה כאילו המסעדה סגורה (אם קלטתם שזאת בכלל מסעדה). אז זהו שהיא לא סגורה – צריך לפתוח את הדלת הזזה והופ! גיליתם מסעדה.
  10. היפנים ממש נחמדים ומתוקים וינסו לעזור לכם אם תבקשו עזרה. עם זאת הם לא קמים במטרו כשהם רואים אנשים מבוגרים/הורה עם ילדים וכ״ו, אז הנמיכו ציפיות.
  11. מי שמטייל עם מזוודה גדולה – אם תרצו לאחסן לפעמים את המזוודה בלוקרים שבתחנות רכבות/מטרו, יכול להיות שתהיה לכם בעיה. רוב הלוקרים הם קטנים (ויש המון מהם), ויש גם היצע של לוקרים גדולים יותר אבל לוקרים ממש ממש ענקיים נדיר למצוא. אם יש, יש מעט מאוד מהם, ואם הם מלאים תצטרכו לחפש אם יש בתחנה חדר מזוודות (ולא תמיד יש). פתרון אחר אפשרי הוא להשאיר את המזוודות במלון ולאסוף אח”כ, או לעשות שילוח מזוודות ליעד הבא (לא השתמשנו) – זה מאוד נפוץ ודי פשוט ולא מאוד יקר. הכי חשוב – להביא מינימום של דברים! בכל המלונות שהיינו היו מכונות כביסה, בחינם או בכמה גרושים.
  12. בטח כבר שמעתם את זה, אבל החדרים במלונות קטנים מאוד. עדיף שלא לרדת מה-12 מ”ר אם זה אפשרי. כל חדר פרטי מגיע עם אמבטיה (ולא מקלחון). טיפ לתפעול המזגן – להוריד אפליקציה לטלפון של החברה של המזגן והרי לכם אפשרות לתפעל את המזגן דרך הטלפון הנייד שלכם ולא להסתבך עם הכפתורים ביפנית.
  13. קנינו סים של 5 ג’יגה אינטרנט ל-21 יום והספיק לנו בול.
  14. תשתמשו בגוגל מפס כדי לנווט – הוא עובד מצוין. גם אתר היפרדיה מעולה.
  15. היפנים אוהבים שמשלמים במזומן. יש מקומות רבים שלא מקבלים אשראי.
  16. ככה אנחנו הערכנו לפני הטיול את העלויות – תכננו מסלול וחישבנו כמה יעלו הנסיעות, בדקנו מה ממוצע המחירים של המלונות (ראינו שהזולים ביותר לחדר זוגי כמעט ולא יורדים מה-250 ש״ח בערים הגדולות) והכפלנו במספר הלילות. הערכנו 100 ש”ח לאדם לאוכל ליום ו-100 ש”ח ליום לאדם על אטרקציות. הוספנו עוד 1,000 ש”ח על קניות (ובזבזנו יותר…). אני רק מזכירה כי אנחנו טיילנו ברמת תקציב נמוכה יחסית. מי מכם שאוהב להתפנק במלון, רוצה להשכיר רכב או אוהב לאכול ארוחה שלמה עם מנה ראשונה, עיקרית, קינוח ושתיה – צריך לחשב הרבה יותר ממה שציינתי.
  17. לטיול ביפן מומלץ מאוד לעשות שיעורי בית, תכנון מוקדם של מה עושים בכל יום או בעיקר איפה ישנים (גם כדי להבין אם הפאס שווה, לתפוס מלונות טובים…). תמיד יש מקום לספונטניות אבל זה פחות הקטע של יפן כשמתככנים אליה את הטיול. יש באתר מדריך עם המון המלצות למלונות, אטרקציות ומסלולים.

כמה טיפים/מסקנות לגבי טיול עם ילדים ביפן:

  1. מי שמביא עגלה, מומלץ עגלה קטנה וקלה (בסגנון יויו ודומיו) וגם מנשא כי לא כל המקומות נגישים לעגלה (אפשר לשים את העגלה בצד, אף אחד לא נוגע).
  2. אם אתם מסתובבים עם מזוודה ועגלה, קחו בחשבון שהרבה פעמים צריך לחפש את המעליות. בדרך כלל היא תקועה באיזה מסדרון נסתר וצריך לעשות טרק שלם בשבילה. כמו כן, אין הרבה מעליות ולעיתים צריך לחכות בתור. וגם – לא בכל התחנות מטרו יש מעליות, אז תצטרכו להרים במדרגות או לחפש אם יש דרגנועים שעובדים (לכן חשוב גם להביא מינימום של דברים כדי שהמזוודות לא יהיו כבדות)
  3. לא נפוץ למצוא מלונות עם מיטות תינוק כיוון שהחדרים מאוד קטנים. הפתרונות:
    1. להגיע עם עריסה ניידת מתקפלת (זה מה שאנחנו עשינו).
    2. לישון בחדר יפני מסורתי (ריוקאן) או חדרים בסגנון יפני שבו ישנים על פוטונים ואין סכנת נפילה (גם עשינו)
    3. לישון כפיות ביחד במיטה 🙂
    4. להזמין חדר משפחתי גדול (אבל זה עולה בהתאם)
  4. לגבי לינה בריוקאן (חדר יפני מסורתי) – ממה שיצא לי לראות החדרים לא תמיד מאוד מבודדים מבחינת רעש (אבל אולי לא כולם כאלה, כדאי לבדוק לפני). קחו בחשבון אם בא לכם את השקט שלכם או אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים.
  5. לא ראיתי נשים מניקות ברחוב, לא יודעת אם זה נהוג. לגבי החתלה – בכל מקום אפשר למצוא שירותים עם פינת החתלה ואפילו בתאים עצמם יש כיסא שאפשר להושיב שם ילד קטן בזמן שאתם בשירותים.
  6. לגבי טיול עם עגלה והתניידות ברכבות – ברכבות עירוניות שנראות בפנים כמו רכבת תחתית אין בעיה להשאיר את העגלה פתוחה. ברכבות בינעירוניות – הן די מרווחות ואנחנו הצלחנו להשאיר את העגלה פתוחה (כי הילד ישן) במרווח של הרגליים. רק עגלות קטנות יכנסו לשם…. יצא לנו פעם אחת גם לקבל כרטיס למושב של “נכים”, בו למעשה חסר מושב אחד ואז היה מקום לעגלה לידנו. אם אתם קונים כרטיס מול פקיד אתם יכולים לבקש שיתנו לכם מושב כזה או שפשוט תראו לו שאתם עם עגלה ושיתן לכם מקום נוח. בכל אופן, לדעתי המושב האחרון בקרון הוא הכי טוב כי יש מקום מאחוריו לשים את העגלה/תיקים/מזוודות וכ״ו.
פה תוכלו להוריד את תוכנית הטיול שלנו ליפן 3 שבועות. שימו לב שהוא מ-2018, כך שיתכן וחלק מהתמחורים ושעות פתיחה השתנו.
תהנו ביפן!!!

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים