טיול בקליפורניה ומקסיקו למשפחות – במיוחד טיול בר מצווה!

שיתוף

שיתוף ב print

בנומבר הוזמנתי לסיור בקליפורניה ומקסיקו עם שתי בלוגריות מהממות אחרות: אנני מהבלוג באמא׳שלי, שפונה, בין השאר, גם למשפחות וכותבת המון על ארה״ב, ואלה קינן, אינסטגרמרית מדהימה וכותבת הבלוג Ella Travels World. לסיור הוזמנו על ידי חברת Tierra Marina Tours שתופרת טיולים מותאימים אישית למשפחות וקבוצות קטנות עד 7 אנשים בקליפורניה ומקסיקו. לפני שאדבר על מה שעשינו, אני רוצה קודם לספר לכם על הקונספט המהמם הזה.

טיול אישי מאורגן לקליפורניה ומקסיקו עם Tierra Marina Tours – איך זה עובד?

טיול בקליפורניה ומקסיקו עם ילדים – לורטו, מקסיקו

כפי שציינתי, זהו טיול אישי מאורגן, כלומר אתם משלמים על טיול הכל כלול וההוצאה היחידה שיש לכם מעבר לכך הוא השופינג בטארגט (או כל מקום אחר שתבחרו, למרות שאין לי מושג למה מישהו לא ירצה ללכת לטארגט). העלות כוללת את כל הטיסות, לינה, אוכל ואטרקציות. החברה מציעה שלושה מקומות אותם ניתן לשלב: לוס אנג׳לס, סן דייגו, ולורטו שבבאחה מקסיקו. יש טיולים בין 8 ל-14 ימים, ומספר הערים בהם תבקרו תלוי באורך הטיול שתבחרו.

אחרי שתבחרו את היעדים אליהם תרצו להגיע, תקבלו מסמך מפורט עם שלל אטרקציות מהם תוכלו לבחור. כלומר, כמו בטיול עצמאי, בו אתם מחליטים לאן ללכת, פה גם תוכלו לבחור מה שהכי מתאים לכם, אבל חוסכים לכם את כל העבודה בחיפוש אחר האטרקציות. בלי קשר, אם יש אטרקציה אליה אתם רוצים להגיע שלא ברשימה – אין שום בעיה. תגידו למדריך והם יתאמו את זה עבורכם – אני ממליצה לתאם את זה מראש ולא במקום כדי לוודא שתספיקו את מה שחשוב לכם. אנחנו חווינו הרבה גמישות בטיול ויצא לנו יותר מפעם אחת ששינינו תוכניות: אטרקציות, ארוחות ושופינג. בניגוד לטיול מאורגן קבוצתי, פה אתם קובעים הכל וזה רק אתם והמשפחה שלכם שמחליטים לאן, כמה ולמה.

בכל אחת משלוש הערים יש מדריך פרטי (או שניים) שלוקחים אותנו לכל מקום כך שלא צריך להתעסק עם פקקים, דרכי הגעה וכ״ו. הם מלווים את המשפחה כשרוצים וזזים הצידה כשרוצים להיות לבד, כך שאין הרגשה שמישהו הצטרף אליכם לטיול – אלא אם כן זה מה שאתם רוצים. בשלושת המקומות, למדריכים היה הרבה ידע על האזור והאטרקציות, והם עזרו לנו לקבל החלטות על אטרקציות. חמשת המדריכים (חוליו בלוס אנג׳לס, רנדל וג׳יי בסן דייגו ודוד ואליאנה בלורטו) היו מדהימים אחד אחד – ממש מקסימים כולם.

לינה בלוס אנג׳לס, סן דייגו ולורטו

טיול לקליפורניה ומקסיקו עם ילדים – הבית בלוס אנג׳לס

חלק מהקונספט של הטיול הזה הוא שבמקום ללון במלונות, לנים בבתים שבבעלות החברה. הבתים כולם מאובזרים לגמרי, מפוצצים באוכל ובכל מה שצריך. את ארוחת הבוקר אוכלים בבית – יש ביצים, חלב, דגני בוקר, ירקות, פירות, ומיליון מוצרים אחרים, ואם חסר לכם משהו – רק תגידו. את ארוחת הצהריים והערב אוכלים בחוץ, למרות שאפשר לגמרי לוותר על ארוחת הערב במסעדה ולאכול בבית אם זה יותר נוח (והיו ימים שויתרנו לגמרי על ארוחת הערב כי עוד היינו מלאים מארוחת הצהריים!) יש במטבח גם המון חטיפים שתוכלו לקחת איתכם בתיק, למקרה שהילדים יהיו רעבים, למרות שלא חווינו רעב במשך שבוע וחצי שלמים, עד הטיסה הביתה.

טיול לקליפורניה ומקסיקו – הבית ומטבח בלוס אנג׳לס

בבית בלוס אנג׳לס יש שלושה חדרי שינה עיקריים, מטבח וסלון. ובכל חדר יש מיטה זוגית. הבית ממקומם מספר דקות הליכה מבית חב״ד, למי שזה חשוב, ויש סטארבקס וכל מיני חנויות במרחק של כמה דקות הליכה מהבית.

הבית בסן דייגו מטורף. הוא ענק, עם ארבעה חדרי שינה ומספר חדרי אמבטיה ויושב על הר ומשקיף על הוואלי – המרפסת עצומה ואפשר לשבת בחוץ בכיף. יש בסלון טלויזיה עצומה עם נטפליקס ומטבח בגודל של דירה מפוצלת בתל אביב. כמובן שהמקרר והארונות מפוצצים באוכל והמטבח עצמו מאובזר במכונת קפה וקפסולות. הבעיה היחידה שלנו עם הבית בסן דייגו הוא שלא זכינו להיות בו מספיק זמן.

טיול לקליפורניה ומקסיקו למשפחות – הבית בלורטו

ואחרון חביב, הבית במקסיקו שנמצא מטרים מחוף הים, עם חמישה חדרי שינה, כשלכל אחד מהם יש מקלחת ושירותים פרטיים. בבית יש סלון עצום וטלויזיה עם נטפליקס, מטבח מלא באוכל מקסיקני טעים ובריכה מקסימה.

לורטו מקסיקו עם ילדים – ציוד

החלק הכי טוב בבית במקסיקו הוא התוספות: יש קיאקים, טרקטורונים ועוד כל מיני הפתעות, והם כולם שייכים לבית, כלומר אפשר לצאת כמה שרוצים על כל דבר. ספציפית במקסיקו, היה לנו הרבה זמן חופשי אז באמת ניצלנו את כל האטרקציות של הבית. על כך אדבר בהמשך.

התאמות מיוחדות למשפחות

החברה מבינה שלמשפחה עם ילדים יש צרכים שונים מאשר לתיירים הרגילים, ומעבר להתאמה של הטיול עצמו לצרכי המשפחה, יש חשיבה גם על כל המסביב. רוב המשפחות מעדיפות להביא את כסאות הבטיחות בעצמם מהבית, אבל אם תחליטו לוותר, דעו ש-TMT יספקו לכם את המושבים שתצטרכו. חשוב שתגידו להם מראש כדי שיוכלו להגיע לשדה התעופה לאסוף אתכם עם המושב הנכון לילד שלכם. בנוסף, בבית במקסיקו יש גם ציוד לילדים, כמו חגורות הצלה לכל פעילויות המים. אם יש לכם כל צורך מיוחד אחר, דברו איתם כשאתם סוגרים את הטיול כדי לוודא שיהיה לכם את כל מה שאתם צריכים.

אטרקציות בלוס אנג׳לס למשפחות עם ילדים

טיול לקליפורניה ומקסיקו -אטרקציות בלוס אנג׳לס

מכיוון שהיינו בטיול קצר יחסית (10 ימים) אבל רצינו לחוות את שלושת הערים, הגענו ליחסית מעט מהאטרקציות אליהן אפשר להגיע בלוס אנג׳לס. לוס אנג׳לס עצמה מאוד פקוקה, לכן הטיול הזה בא לנו מצויין – לא היינו צריכים להתעסק עם הפקקים. ביקרתי בלוס אנג׳לס בתור נערה ועכשיו שאני מבוגרת – אין לי מושג איך ההורים שלי לא התחרפנו. לכן חשוב לדעת שספציפית בלוס אנג׳לס, למרות שהצוות יהיה מאוד גמיש לצרכים שלכם כמשפחה, אני ממש ממש ממליצה לא לחזור לבית כדי לנוח בצהריים כי תאבדו שעות יקרות, במיוחד אם תגיעו בשעון חורף כי השקיעה בר ב-17.

בורות הזפת La Brea

טיול לקליפורניה ומקסיקו למשפחות – La Brea Tar Pits

חוץ מאולפני יוניברסל, זאת היתה האטרקציות שהכי נהנתי בה בלוס אנג׳לס ומתאימה ממש לילדים, אבל גם למבוגרים. זה האתר היחיד מעידן הקרח שעדיין בחפירות פעילות באמצע עיר – ועוד אחת הגדולות בעולם. בורות הזפת עדיין פעילות ואפשר לראות את בועות הזפת עולות בהן. כולם אמרו שמריחים את הזפת, אבל אני הייתי מקוררת ולא הרחתי דבר. במתחם למדנו שהמון חיות, במיוחד ממותות, נתקעו בזפת, במיוחד כשנכנסו אחרי חיות קטנות יותר אותן ניסו לטרוף. התוצאה היא שהעצמות שלהם נשמרו עשרות אלפי שנים בזפת בצורה מושלמת וממשיכים למצוא עוד עצמות עד היום.

טיול לקליפורניה ומקסיקו – La Brea Tar Pits

בחוץ אפשר לטייל בחלק מהבורות האלו, ויש גם מוזיאון פנימי בו אפשר לראות את השלדים המלאים ולשחק בכל מיני מתקנים כגון זיהוי קקי של חיות, ניסיון להוציא מקל מזפת (זה ממש קשה!) ועוד. יש מספר אנימציות קצרות במוזיאון שמסבירות תהליכים שונים ואמנם הן באנגלית, אבל ממש מעניינות לצפייה ואפשר לתרגם לילדים. באמצע המוזיאון גם יש את עובדי המעבדה ואפשר לראות אותם מחברים עצמות ועושים כל מיני ניסויים. יש סרט 3D מומלץ שמדבר על ההסטוריה של המקום מספר פעמים ביום. בפארק הנגקוק הצמוד אפשר לטייל ולראות פסלים של חיות ויש גם גני שעשועים.

Griffith Park View & Observatory

טיול לקליפורניה ומקסיקו – Griffith Park Observatory – משקיף על שלט הוליווד המפורסם

מצפה מהמם שמשקיף על חלק עצום מלוס אנג׳לס. בתוך המבנה יש כל מיני הסברים מעולים על החלל והמון דברים בהם אפשר לגעת, לכן זה בהחלט מתאים לילדים. לדוגמא, יש משקלים שמדמים כל אחד מכוכבי הלכת וכך אפשר לראת איך המשקל שלנו משתנה מכל מקום.

טיול לקליפורניה ומקסיקו – Griffith Park View and Observatory

בנוסף, יש סרט של 3D שלא הספקנו לראות אבל נראה מדהים וממה שאמרו לנו – מומלץ מאוד. אם אתם בקטע של שקיעות, אפשר מהתצפית לראות את השקיעה גם מעל שלט הוליווד המפורסם.

טיילת Venice Beach

טיול לקליפורניה ומקסיקו – Venice Beach

כשאנחנו חושבים על לוס אנג׳לס, בראש אנחנו רואים צעירים על רולר בליידס מחליקים להם ללא דאגה בין עצי הדקל הגבוהים – וזה בדיוק המקום בו זה קורה. הטיילת ארוכה עם המון חנויות שונות ומגוונות, סטארבקס ועוד כל מיני מקומות מעניינים לשופינג ומזכרות. השקיעה מרהיבה במיוחד וברקע אפשר לראות את גלגל הענק של סנטה מוניקה.

טיול לקליפורניה ומקסיקו למשפחות – Venice Beach

יש מגוון גני שעשועים ומתקני ספורט וגם פה אפשר לרדת לים ויש מרחבים ארוכים לשחק עם כדור או לעשות פיקניק (שצריך לתכנן מראש אם זה ביום שאתם נוחתים, כמו שהיה איתנו). יצא לנו לראות לא מעט מופעי רחוב ואפילו צילומים לתוכנית או סרט כלשהם.

סנטה מוניקה – Santa Monica

טיול לקליפורניה ומקסיקו – Santa Monica Pier

עולם שלם על מזח קטן יפהפה על קצת הים. יש במזח מין לונה פארק קטן כשגולות הכותרת הן גלגל ענק, רכבת הרים עצומה וקרוסלה. בנוסף, יש המון ביתנים עם משחקים, חנויות לשופינג, ומקומות לקנות מזכרות.

אפשר גם לרדת לים ולעשות פיקניק קטן, או סתם להכנס להשתכשך במים – כמובן שזה תלוי עונה. כשהגענו, היו הרבה משפחות על החוף.

הוליווד ובברלי הילס (לא 90210)

טיול לקליפורניה ומקסיקו – הוליווד

להוליווד החלטנו להגיע עצמאית ולא בסיור מיוחד, אבל כחלק מהטיול אפשר לעשות סיור לראות את בתי הכוכבים, מולהולנד דרייב ועוד. הסיור עורך כשעתיים, אז הוא לא ארוך מדי, ומתאים לילדים גדולים יותר וכמובן למבוגרים. הסיור יוצא במיניבוס עם גג פתוח וכמובן הסברים על כל מקום אליו מגיעים. כאמור, אנחנו החלטנו להגיע להוליווד שלא במסגרת סיור מיוחד. עברנו ליד ה- Dolby Theater שם מתקיימים טקסי האוסקר כל שנה וטיילנו קצת בשדרת הכוכבים ונהננו מזיהוי שמות כל כך רבים. ילדים שכבר קוראים באנגלית בכלל יהנו מההליכה בשדרה כי הם יזהו גם דמויות מוכרות כגון מיקי ומיני, קרמיט הצפרדע, הסימפסונים, גודזילה, פו הדוב ועוד.

טיול לקליפורניה ומקסיקו – Mann's Chinese Theaters

מול ה-Mann's Chinese Theaters ראינו את הריבועים המפורסמים עם טביעות הרגליים והידיים של כוכבי עבר, ואפילו כמה מההווה. באופן אישי, ביקרתי שם בגיל 16 והצטלמתי אז רק עם המשבצת של ג׳ולי אנדרוס האגדית – ואת רוב הזמן הפעם ביליתי בחיפוש אחר המשבצת שלה ושיחזור התמונה מלפני 25 שנים. עד כדי כך אני אוהבת אותה.

The Grove

לוס אנג׳לס עם ילדים – The Grove

אזור מקסים של שופינג ואוכל עם אווירה כיפית, במיוחד לקראת הכריסמס. למרות שביקרנו בתחילת נובמבר, כבר היה עץ אשוח והיו מלא קישוטים, אז היה מרגש להסתובב. יש המון מסעדות ובתי קפה במתחם, כולל ה-Cheesecake Factory המפורסם שבו היינו אמורים לאכול ארוחת ערב (פשוט היינו ממש מלאים מארוחת הצהריים!)

לוס אנג׳לס עם ילדים – שוק האיכרים

ליד הגרוב יש את שוק האיכרים עם מלא מסעדות מכל הסוגים, כולל אוכל מקסיקני מדהים, תפוחים מצופים בשלל שוקולדים וממתקים, כריכים מפורסמים וכל מיני דברים מגניבים.

אולפני יוניברסל

לוס אנג׳לס עם ילדים – אולפני יוניברסל – עולמו של הארי פוטר

אחת האטרקציות המצויינות ביותר בלוס אנג׳לס בעיניי. אני פחות ממליצה עליו לילדים מתחת לגיל 8, להם יש את דיסנילנד. אין ספק שמה שהכי אהבתי שם היה עולמו של הארי פוטר, ולמרות שהילדים שלי עכשיו ממש בקטע, מתוך שלושת האטרקציות המרכזיות שם – רק אחת לילדים קטנים יותר (רכבת ההרים הקצרה). רכבת ההרים המקורה קצת מלחיצה לילדים קטנים, זה היה גבולי לבת ה-7.5 שלי.

לוס אנג׳לס עם ילדים – אולפני יוניברסל – דמויות

יוניברסל לא היה בכלל עמוס כשביקרנו, וזה היה כל ההבדל: יכולנו להצטלם עם המון דמויות תוך דקות ספורות בלבד, רוב התורים היו קצרים, וגם אלו שהיו קצת יותר ארוכים – היו נעימים מאוד כי בדרך ראינו סרטים, קישוטים ועוד. אני ממש ממליצה על ה-back lot tour בו לוקחים אתכם ברכבת פתוחה לכל מיני סטים של סרטים כמו מלתעות. שימו לב שיש מספר פעמים בו ״קורה״ משהו שיכול להפחיד ילדים קטנים ואף נרטבים קצת.

לוס אנג׳לס עם ילדים – אולפני יוניברסל – מתקנים

הפארק היה באמת קסום ואני ממש ממליצה לעשות הכל כדי להגיע ישר לפתיחה כדי למקסם את הזמן שם. חשוב להביא תיק יחסית קטן כי יש מספר מקומות בהם צריך להכניס את התיק לתוך לוקר מיוחד לפני העלייה למתקן (כמו רכבת ההרים המקורה של הארי פוטר). אכלנו ארוחת צהריים ממש מחוץ לפארק ב-Hard Rock Cafe והיה ממש טעים וכיפי. כשהיינו בדרך חזרה לפארק, הציעו לנו לנסות מתקן חדש של מציאות מדומה שהיתה ממש שוס, אבל מומלץ רק מגיל 10 בעיניי. אני ממליצה בחום להוריד לנייד את האפליקציה של יוניברסל הוליווד כי תוכלו לראות שם איזה מתקנים סגורים, מתי יש הופעות, והכי חשוב – כמה זמן צריך לחכות בכל תור. השתמשנו באפיליקציה כל היום כדי להחליט לאיזה מתקן ללכת. שימו לב שיש מתקנים לילדים קטנים יותר בפארק, אבל בעיניי יהיה להם יותר עניין בדיסני, במיוחד כי יכירו שם יותר דמויות.

נפלו בעריכה בלוס אנג׳לס:

אלו מקומות אליהם לא הגענו, אבל מוצעים על ידי החברה – כמובן שחשוב לבדוק מה מתאים למשפחה שלכם:

• הגטי – The Getty – מוזיאון אמנות מאוד מפורסם – מומלץ אם יש לכם ילדים גדולים יותר או כאלו שממושמעים במיוחד כי אסור לגעת ביצירות האומנות.
  • Rodeo Drive – אחד הרחובות המפורסמים ביותר בלוס אנג׳לס, רודיאו דרייב הוא המקום לשופינג, והרבה מכם תזכרו אותו בתור המקום בו ג׳וליה רוברטס החזיקה שלל שקי שופינג ואמרה למוכרת באחת החנויות את המשפט האלמותי, ״.Big mistake. Huge״
  • דיסנילנד – אי אפשר שלא לדבר על דיסנילנד כשמגיעים ללוס אנג׳לס, ואם אתם מגיעים עם ילדים קטנים, בהחלט עדיף להגיע לדיסני מאשר יוניברסל. גם פה, כמו בכל דיסני בעולם, אני ממליצה להגיע כמה שיותר קרוב לפתיחה כדי להספיק כמה שיותר, ושווה ״להכין שיעורים״ מראש כדי לראות לאיזה מתקנים יש תורים ארוכים כדי להתחיל בהם.
  • הגנים הבוטנים Huntington – במתחם יש 16 גנים מרהיבים כשלכל אחד יש נושא משלו.
  • אצטדיון Dodge – חובבי בייסבול – ובמיוחד אלו שלא מבינים את ההתלהבות – ממש יהנו במשחק באצטדיון. בתור אמריקאית, אף פעם לא התלהבתי מהמשחק עד שהגעתי למשחק הראשון שלי – ומאז אני מכורה. יש משהו מיוחד בהגעה למשחקים האלו (למרות שרק הייתי בטקסס, אני מניחה שזה די אותו הדבר בכל מקום) ומערבים את הקהל במשחק בשירים וריקודים ועוד.

אטרקציות בסן דייגו למשפחות עם ילדים

טיול בקליפורניה ומקסיקו עם ילדים

אם בלוס אנג׳לס הכל זז ב-100 קמ״ש, בסן דייגו חווינו את העיר הגדולה – אבל הרגועה, שינוי מרענן מאוד. הנסיעה מלוס אנג׳לס לסן דייגו עורכת בסביבות 3 שעות, אבל עשינו עצירה בדרך בסן קלמנטה, עיירת חוף חמודה בה אכלנו ארוחת צהריים ממש טעימה. יש להם רחוב חמוד של חנויות, אבל אנחנו בחרנו להמשיך מיד הלאה כדי להספיק לעשות משהו בסן דייגו. גם בסן דייגו צריך לקחת בחשבון את השקיעה המאוד מוקדמת בשעון החורף כי חלק גדול מהאטרקציות הן בחוץ.

טיול רגלי ב-Torrey Pines

טיול לקליפורניה ומקסיקו למשפחות – Torrey Pines

טורי פיינס היא שמורת טבע בהרים המשקיפים על הים. יש הרבה מסלולים קצרים וארוכים שמתאימים גם למשפחות והרבה מהן גם נגישות לעגלות. יש מספר מסלולים שנגישים בחלקם – הכל רשום בכניסה למתחם, כך תוכלו לבחור לאן ללכת. אנחנו שוטטנו בין המסלולים בכיף שלנו והאמת היא שהיה ממש נחמד לחוות קצת טבע אחרי העיר העמוסה. יש שירותים כימים – הם היו מאוד נקיים ולא הסריחו, לפחות כשאנחנו היינו.

Old Town San Diego

אטרקציות בסן דייגו למשפחות – Old Town San Diego

החרטה היחידה שלי על סן דייגו היא שהגענו מאוחר מדי ל-Old Town ולא הספקנו לראות מספיק ממנה באור. זאת בעצם תחילת העיר סן דייגו והבניינים בסגנון ישן. חלקם הבניינים המקוריים ואחרים שופצו או נבנו מחדש. הרבה מהבתים הוסבו לחנויות כמו חנות הסוכריות שמרגישה כאילו חזרת 150 שנים אחורה. אפילו בגילי היה מעניין לראות את הכל.

בין כל הבניינים יש גם גן שעשועים והמון מרחב לרוץ, ויש מגוון רחב של מסעדות. אכלנו במסעדה מקסיקנית מצויינת, אבל יש כל מיני אפשרויות במתחם וגם היו הופעות חיות בזמן שאכלנו. אנחנו הגענו בימים הראשונים של נובמבר, אז חגיגות ״יום המתים״ היו בעיצומם והקישוטים בהתאם – המון שלדים לבושים במגוון חליפות מדליקות. מה שכן, זה יכול קצת להלחיץ ילדים קטנים, אז קחו את זה בחשבון אם אתם מגיעים בשבוע האחרון באוקטובר או הראשון בנובמבר.

בקצה העיירה, יש גם שוק מקסיקני עם כל מיני פיצ׳יפקעס, בגדים ותיקים שאפשר לקנות. גם שם היו הופעות של מוזיקה כשהיינו. בעיקרון יש ב-Old Town עוד כל מיני אירועים ואטרקציות, כשהמפורסם מביניהם הוא לאמיצים בלבד: בית רדוף רוחות. אנחנו לא נכנסנו, אבל אומרים שקרו כל כך הרבה דברים בבית הזה שהוא הבית הרדוף ביותר בארה״ב!

Point Loma

טיול לקליפורניה ומקסיקו – Point Loma

שכונה על החוף עם מגדלור אליו אפשר להכנס. פוינט לומה היא בעצם חצי אי שמשקיפה על סן דייגו. הסתובב שם גם ״לוחם״ שהסביר לנו את ההסטוריה של האזור (באנגלית, כמובן) ונתן לנו להחזיק את הנשק המטורף שלו.

סן דייגו עם ילדים – Point Loma

בכניסה יש מוזיאון קטן שם אפשר לקבל חוברת פעילויות לילדים (באנגלית, כמובן). לתוכנית הזאת קוראים Junior Ranger ויש אותה בכל הפארקים הלאומיים בארה״ב. החוברת דומה לפקחים הצעירים של רשות הטבע והגנים בארץ ובכל יעד בו מסיימים את החוברת (כמות המשימות מותאמת גיל), מקבלים סיכה מיוחדת.

נושאת המטוסים USS Midway

סן דייגו עם ילדים – USS Midway

ה-Midway היא נושאת מטוסים שנבנתה בשנות ה-40 ופספסה את מלחמת העולם השנייה בשבוע בלבד, אבל ראתה הרבה פעילות בעיקר במלחמה הקרה מול רוסיה ובמלחמת ויטנאם, ואפילו הגיעה למזרח התיכון במלחמת המפרץ.

בבטן הספינה אפשר לראות אוסף גדול של מטוסי קרב ולחלק גדול מהם אפשר להכנס ולהצטלם. בחוץ אפשר לראות עוד מטוסים רבים, ויש גם חנות מזכרות, קצת אוכל יקר, וכמה פעילויות בתוספת תשלום. בנוסף, יש שולחן ארוך עם פעילויות יצירה לילדים עם מדבקות, צבעים ועוד.

סן דייגו עם ילדים – USS Midway – Top Gun

למען ההגינות, כמה שזאת אטרקציה מושלמת למשפחות, וגם מבוגרים ללא ילדים, גולת הכותרת עבור ילדי שנות ה-80 היא המטוס של מבריק אליו אפשר להכנס ובו אפשר להצטלם. הסרט Top Gun, או בתרגומו הנוראי ״אהבה בשחקים״, צולם בסן דייגו, ולמעשה יש הרבה מקומות בסביבה בהם צולמו סצנות מהסרט. בחנות של הספינה תוכלו למצוא אוסף עצום של מזכרות מהסרט, חלקן ממש ממש מדליקות. אם תגיעו ב-9 או ב-10 באוקטובר, 2020, אולי תוכלו אפילו להגיע לחגיגות והקרנת הסרט, כולל ארוחות מיוחדות ועוד. בקיצור, כיף לילדים וכיף להורים – מה עוד אפשר לבקש?

סן דייגו עם ילדים – פסל Unconditional Surrender

ליד נושאת המטוסים, יש פסל בשם Unconditional Surrender Statue בו רואים שחזור של התמונה המפורסמת מטיימס סקוור מסוף מלחמת העולם השנייה בו מלח נישק בהתרגשות אישה שלא הכיר. התמונה המפורסמת, V-J Day in Times Square, הופיעה על העמוד הראשי של מגזין לייף והיא אחת התמונות המפורסמות ביותר בארה״ב.

Seaport Village

טיול לקליפורניה ומקסיקו – Seaport Village

שכונה חמודה ממש מחוץ ל-Midway עם בניינים יפהפיים, מסעדות מצויינות, חנויות מעניינות ופעילויות לילדים, כגון הקרוסלה העתיקה. אחרי ה-Midway, ישבנו באזור של המסעדות וכל אחד החליט מאיפה הוא לוקח אוכל, והקשבנו להופעות שהיו בסביבה. העיירה מתוקה והיה ממש כיף ללכת בה ועל הטיילת על שפת הים. לצערי, הבנו שהולכים להרוס את כל המבנים ולבנות משהו מחדש. נקווה שלא יקרה בקרוב.

La Jolla Cove

סן דייגו עם ילדים – La Jolla Cove

מפרץ חמוד אבל בעיקר מגניב כי זאת שמורה ימית עם עשרות אריות ים חמודים! הגענו סמוך מדי לשקיעה, אבל מצד שני ראינו אותם נשכבים בקבוצות והולכים לישון יחד, מראה חמוד ביותר! בדיעבד, מומלץ להגיע ממש בתחילת השקיעה, כך שאפשר לראות אותם באור יום, אבל גם להתקרב אליהם קצת יותר בחושך כשהם נחים. אבל אל תפריעו להם!

פארק Belmont

סן דייגו עם ילדים – Belmont Park

המקום הזה שוס! קודם כל, יש בו את אחת מרכבות ההרים מעץ הותיקות יותר בעולם – היא בת יותר מ-100 שנים! עלינו עליה והיה כיף, אבל בעיניי לא מתאים לילדים מתחת לגיל 10 כי היו חלקים מאוד מהירים וקשוחים. יש המון מתקנים לכל הגילאים וגם כמה חנויות במתחם. אפשר בקלות לבלות שם מספר שעות. יש מכוניות מתנגשות, משחקי לייזר, אומגה, בריכה, משחקי מחשב, קיר טיפוס ועוד המון מתקנים שווים.

פארק Balboa

סן דייגו עם ילדים – פארק Balboa

פארק עצום ומקסים בו אפשר לבלות בקלות חצי יום. אם ממש יפה בחוץ, הייתי אפילו לוקחת אוכל מהבית ועושה פיקניק נחמד על המדשאות הרבות. אחת האטרקציות המעניינות ביותר בפארק, בעיניי, היא פרוייקט הבתים הבינלאומיים בו אפשר לטייל בין עשרות ״בתים״ קטנים כשכל בית מייצג מדינה. בתוך הבתים יש מלא מידע על כל מדינה ובהרבה מהם יש אוכל ושתייה מקומית שמציגים לאורחים. יש גם בית ישראלי! שם ניתן ללמוד עד המצאות ישראליות וכל מיני דברים מעניינים אחרים. בפארק יש גם מקומות לטיולים רגליים נחמדים בין עצים ונהר, ועץ ענק ומיוחד. בחגים ותאריכים מיוחדים גם מקושט ויש מופעים. יש גם מגוון גדול מאוד של מוזיאונים שיעניינו ילדים ומבוגרים כאחד, וגנים יפנים אליהם לא הספקנו להכנס, אבל ראינו חלקית מבחוץ ונראה מיוחד מאוד. הפארק ממש גדול, אבל יש בו טראם חינמי מ-9 בבוקר ועד 18 או 20, תלוי עונה, שמגיע כל רבע שעה לנקודות שונות ברחבי הפארק.

נפלו בעריכה בסן דייגו:

אלו מקומות בסן דייגו אליהם לא הגענו, אבל מוצעים על ידי החברה. כמו תמיד, חשוב לבדוק מה מתאים למשפחה שלכם:

• האי קורונדו – אי שבחלקו מחובר לסן דייגו שנראית חביבה ביותר עם כל מיני חנויות, מסעדות ופעילויות.
  • אאוטלט Las Americas – האאוטלט נמצא סמוך לגבול עם מקסיקו ואפשר לבקר בו בדרך חזרה לסן דייגו. אנחנו בחרנו לראות את אריות הים במקום (כך יצא לנו) אבל כמובן שזה תלוי בכם. יש באאוטלט 125 חנויות, ביניהן חנויות מוכרות כמו נייקי, בננה רפובליק וטומי הילפיגר, כשבכל החנויות יש 25%-65% הנחה! יש באתר עמוד עם כל מיני הטבות והנחות מיוחדות, אז שווה לבדוק מראש.
  • גן החיות של סן דייגו – אחד מגני החיות המפורסמים בעולם. בין אלפי החיות ה״סטנדרטים״ תוכלו למצוא פנדות, דובי קוטב וקואלות.
  • ספארי סן דייגו – כשמו כן הוא – פחות מבנה של גן חיות בו החיות נמצאות במרחבים גדולים, שם תוכלו לראות ג׳ירפות, צי׳טות, אריות ועוד.
  • Sea World

אטרקציות בלורטו, באחה מקסיקו

לורטו מקסיקו עם ילדים – הבית

אז אם בלוס אנג׳לס הכל זז ב-100 קמ״ש ובסן דייגו ירדנו ל-50 קמ״ש, במקסיקו אנחנו בחופש אמיתי, כמו בפנטזיות. הבית במקסיקו חלומי, קמים כל בוקר ורואים את הזריחה מעל הים, וזאת חוויה מרגיעה והאנטיתזה המושלמת לחלקים הראשונים של הטיול. במקסיקו הכל זז לאט יותר, אין פקקים, אין לחצים, הכל באיזי. ארשום לכם את הפעילויות שעשינו, אותם תוכלו לעשות גם אתם, כדי שתקבלו טעימה מההיילייט האמיתי של הטיול.

שנורקל

לחברה יש סירות, לכן חלק גדול מהטיול בלורטו מוקדש לפעילויות מים, שחלקן הגדול מותאמות לילדים. אחת הפעילויות הכיפיות היא שנורקל. המים צלולים ושקופים ואפשר אפילו לראות הכל בלי ציוד מיוחד. כמובן שאפשר להשתמש בציוד ולהכנס עמוק יותר למים, או שאפשר ללכת לאזורים הטלולים יותר כדי שלילדים קטנים שעוד לא יודעים לשחות יהיה מה לראות. יש כמובן ציוד מיוחד לילדים.

שחייה עם כלבי ים

באותו הטיול של השנורקל, קופצים בין כמה איים ובאחד מהם יש עשרות כלבי ים שרק מחכים לאנשים לשחות איתם. חשוב לי לציין שכלבי הים נמצאים בסביבה הטבעית שלהם בים – זה לא מקום סגור או מתוחם, זה לא גן חיות, אלא ממש הבית שלהם.

האיים קורונדו וכרמן

לורטו מקסיקו עם ילדים – האיים

אלו האיים בהם אפשר לעשות שנורקל ולראות כל מיני חיות ים. למרות שזאת לא היתה העונה, הצלחנו לראות שלושה (!!!) לוויתנים מהממים ששחו לידנו! לצערי התקשתי לצלם תמונות טובות שלהם כי הם לא ממש יצאו מהמים לגמרי ורק קיבלנו הצצות לכל הגודל שלהם. ובכלל, זאת היתה הפעם הראשונה שראיתי בעצמי לוויתן ומההתלהבות לא ממש זכרתי לצלם גם ככה.

לורטו מקסיקו עם ילדים – דולפינים

בנוסף, ראינו מספר פעמים להקות עצומות של דולפינים – לפעמים גם מאות בבת אחת! הדולפינים שחו לפנינו, לידנו, מולנו וממש שיחקו עם הגלים שיצרה הסירה בה היינו. תאמינו לי שאני נהנתי כמו ילדה, זאת חוויה מדהימה גם למבוגרים.

טיול ל-Tabor Canyon

לורטו מקסיקו עם ילדים – Tabor Canyon

חוץ מיוניברסל, נראה לי שזה המקום בו הכי נהנתי בכל הטיול. הנסיעה עצמה לא היתה ארוכה, אולי 20 דקות, והגענו להרים וסלעים. הדקות הראשונות באמת היו בשמש, אבל אז הגענו לאזור של העצים, הסלעים והמים. בהתחלה היה נהר שבסופו מפלים קטנים ובהמשך היו אגמים קטנים, כשבכולם יכולנו להשתכשך כמובן. זה לא מסלול נגיש לעגלות בכלל לכן חשוב להביא מנשא לילדים קטנים. ילדים מגיל 7-8 כנראה לא יתקשו במסלול, אבל מתחת לגיל הזה הם יצטרכו עזרה, בעיקר כי יש כמה סלעים גדולים עליהם הם לא יצליחו לטפס לבד.

לא עשינו את המסלול המלא כי החלק האחרון היה מאתגר מדי עבורנו, אבל כמובן שזה תלוי במשפחה שלכם. פה הצטרף אלינו מורה דרך שסיפר לנו קצת על מה שראינו, על הצמחייה ועוד. היינו לבד כל הטיול הזה, שהיה בערך שעתיים, חוץ מפעם אחת שראינו זוג מטייל עם מורה דרך אחר. היה כיף ומרגיע. המסלול הזה לא מוצע בחודשי הקיץ מכיוון שחם באופן קיצוני.

סיור בעיר לורטו

לורטו מקסיקו עם ילדים – טיול בעיר

לורטו היא עיר קטנה וחמודה ממש. האוכל מהמם, ממש בכל מקום שאכלנו, ונהננו לטייל קצת ברחובות. יש כמה חנויות בהם אפשר לקנות מתנות מיוחדות ואותנטיות. יש בלורטו תיירים, אבל זה לא כמו קנקון, נגיד, שמרגיש ארה״ב קטן בתוך מקסיקו. מצד שני, כולם מדברים אנגלית, בכל מקום היו תפריטים גם באנגלית, ובלי קשר המדריכים מדברים שוטף את שתי השפות ויכולים לעזור בכל דבר.

דיג

פעילות שבחרנו לדלג עליה כדי לעשות סיור איים, אבל היא בהחלט אפשרות שמתאימה להרבה משפחות.

סיור ציורי מערות

את הסיור לא הספקנו לעשות – יש כל כך הרבה אפשרויות במקסיקו שפשוט אי אפשר להגיע להכל, אבל ממה שראינו – זאת פעילות שיכולה להיות ממש נחמדה ומעניינת. בדקו מראש נגישות אם אתם צריכים להגיע עם עגלה.

רכיבה על סוסים

עוד פעילות שלא הספקנו, אבל אני בטוחה שזאת חוויה מעולה כי פשוט הכל יפה בלורטו.

צפייה בלוויתנים

כפי שציינתי, היה לנו המון מזל ויצא לנו לראות (ולשמוע!) מספר לוויתנים כשהיינו בלורטו, אבל בדרך כלל הם לא נמצאים בקיץ אלא בחודשי החורך והאביב. אם זה חלק גדול ממה שאתם רוצים לעשות, התייעצו עם החברה כדי לדעת מה התאריכים שהכי כדאי לכם להגיע – לרוב פסח כבר מאוחר מדי. ממה שהבנו, ינואר-מרץ הם החודשים בהם רוב הלוויתנים נודדים ללורטו.

פעילויות בבית בלורטו

לורטו מקסיקו עם ילדים – סאפ

בעיקרון, בניגוד לכל מקום אחר בו היו לנו 2-4 אטרקציות ביום, במקסיקו היינו יוצאים פעם אחת בבוקר לפעילות, ואז חוזרים לבית אחרי ארוחת הצהריים. לרוב יצאנו די מוקדם מכיוון שבצהריים יכול להיות ממש חם, מה שמוריד קצת מההנאה (למרות שהיינו ישר אחרי סוכות אז כבר לא היה רותח). אחר הצהריים יכולנו לשחות בבריכה או לעשות את הפעילויות שהיו בבית או ליד.

קיאקים וסאפ (Standup Paddle Board)

לורטו מקסיקו עם ילדים – קיאקים

בבית יש מספר קיאקים וסאפים לשימוש האורחים בכל רגע נתון. מכיוון שבית נמצא ממש על שפת הים, אפשר בקלות לרדת לים עם הציוד (לא לשכוח חגורות הצלה!) את הקיאקים והסאפ דווקא עשינו בבוקר – הים היה ממש רגוע ויש משהו מיוחד באור הבוקר המוקדם. המדריכים ישנים בבית ממול ואמרו לנו שישמחו לבוא לעזור לנו עם הקיאקים ולהוריד אותם למים אם צריך, ובכלל היו זמינים לכל שאלה (היינו מחוברים אליהם בוואטסאפ).

טרקטורונים

לורטו מקסיקו עם ילדים – טרקטורונים

יש בבית מספר טרקטורונים חדשים עליהם יצאנו לטיול טרקטורונים ממש כיפי על שפת הים (לא זה שמול הבית). כמובן שבהתחלה נסענו לאט יותר וככל שהתרגלנו, כך הגברנו מהירות. היה כל כך כיף ביום הראשון שיצאנו שוב בערב השני והפעם עשינו מסלול קצת יותר מאתגר – כמובן שהכל תלוי באורחים עצמם ובדרגת הקושי שהם רוצים. שני המדריכים, דוד ואלי, יצאו איתנו לשטח – אי אפשר ללכת לבד וגם לא מומלץ בעיניי. בלי קשר – למדריכים יש את המפתחות 🙂 למי שטס עם ילדים קטנים, יש גם טרקטורונים ל-4 כך שזאת לא פעילות שחובה לוותר עליה, למרות אפשר גם להתפצל ולהנות מהפעילות בתור חוויה של מבוגרים בלבד: יום אחד הורה אחד ישאר בבריכה עם הילדים והשני יצא על הטרקטורונים ולמחרת יתחלפו. אם תטוסו בשעון קיץ, יהיה לכם הרבה יותר זמן לרכב ואולי תוכלו גם להתחלף באותו היום, אבל מכיוון שהשקיעה היתה אצלנו ב-17, לא יכולנו לצאת ממש מאוחר כי בכל זאת זה מקום לא מוכר.

האוכל במקסיקו – OMG האוכל

טיול בקליפורניה ומקסיקו עם ילדים – האוכל במקסיקו

בתור מי שנולדה וגדלה בטקסס, אוכל מקסיקני תמיד היה חלק גדול מהחיים שלי והמטבח המקסיקני הוא האהוב עלי בעולם. בארץ יש מעט מאוד מסעדות מקסיקניות, ועוד פחות שבאמת טובות, לכן הציפיות שלי מהטיול היו גבוהות במיוחד. ואכן, בכל מקום שאכלנו היה אוכל נפלא. לגבי הילדים, תמיד היו מספיק אפשרויות שאפשר איכשהו לבחור משהו שמתאים לילדים, ובבית עצמו יש כמובן מלא אוכל, אבל בהחלט יהיה יותר קל לילדים שפתוחים לטעמים חדשים. האוכל לא היה חריף ובכללי כולם דיברו אנגלית שוטף ואפשר לוודא שלא יהיה חריף לפני שמזמינים.

קצת מידע על המעבר למקסיקו

טיול בקליפורניה ומקסיקו עם ילדים – המעבר למקסיקו

השוס הגדול של הטיול בעיניי הוא באמת הארגון – אתם יודעים בדיוק כמה כסף אתם הולכים להוציא (חוץ מקניות, כמובן) ואין הפתעות מצד אחד. מצד שני, לא צריך לדאוג לגבי מעברים, נסיעות, איפה כדאי לאכול ואיפה פחות טוב, ובמיוחד: איך עוברים למקסיקו. המעבר למקסיקו בעצם נעשית ברגל ולא בטיסה – רנדל וג׳ים לקחו אותנו למעבר הגבול המיוחד השמור רק למי שטס, לכן אין צורך לעבור במעבר של הרכבים (הארוך ביותר). אחרי שסיימנו צ׳ק אין ראשוני, בו בעיקר בדקו שאכן יש לנו טיסה, נפרדנו מג׳ים ורנדל וחצינו את הגבול (כן – עברנו בדיוטי!). עברנו מסדרון ארוך יחסית (אבל ממוזג, נעים וחדש) והופ: הגענו למעבר הגבול. ברוכים הבאים לטיחואנה, מקסיקו! כשיצאנו מהמעבר, עברנו ביקורת גבולות ובצד השני חיכו לנו דוד ואליאנה. עשינו יחד צ׳ק אין לטיסה, אכלנו ארוחת צהריים בשדה, ועלינו על טיסה קצרה של שעה וחצי ללורטו. אפילו במעבר הגבול טיפלו בנו כך שאין צורך לדאוג בכלל באף נקודה.

עלויות ויצירת קשר

עד מאי, הטיול במחירי השקה ובטיול של שבועיים ילדים יקבלו הנחה של $450 כל אחד. צרו קשר פה באתר וספרו להם ששלחתי אתכם 🙂

רוצים לקרוא עוד? חברתי אושרה טיילה עם ביתה וכתבה פוסט מקסים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. מחפשים מלונות מומלצים? הנה רשימת מלונות מומלצים למשפחות. וכך תמצאו דירות באיירבנב.