לונדון למשפחות עם ילדים – 32 אטרקציות לילדים בלונדון [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

לונדון מלאת קסם מלכותי, ולמרות שהשמועות הן שלונדון היא עיר יקרה, הנסיעה שלכם ללונדון עם הילדים לא צריכה לרושש אתכם. החל ממוזיאונים מדהימים והאינטראקטיביים וכלה בפארקים גדולים ומלאי כיף ואטרקציות, יש הרבה דברים לעשות עם ילדים בלונדון, שהם 100% חינם. הנה רשימה של מעל 30 אטרקציות לילדים בלונדון, כשהרבה מהן זולות או חינמיות. אם עוד לא הזמנתם מלון, פה תוכלו למצוא מלונות בלונדון למשפחות שמומלצים בקבוצה. רק מילה על לונדון עם ילדים בחורף – במיוחד בכריסמס: יש בלונדון את ה-Winter Wonderland שאמור להיות אחד השווקים המדהימים ביותר באירופה. אמנם יהיה קפוא, אבל אפשר להתלבש חם ולבוא מוכנים. בנוסף, יש פה עוד מידע על בריטניה עם ילדים, כולל תחבורה ציבורית בלונדון ועוד מידע מעניין. לונדון עם ילדים – בואו נצא לדרך.

לפני שנתחיל, הנה כמה טיפים וטריקים שיעזרו לכם להפיק את המירב מהחופשה שלכם בלונדון עם ילדים:

  • התחבורה הציבורית בלונדון מצויינת ולרוב מהירה יותר מאשר נסיעה ברכב. פה תוכלו לקרוא את המדריך המלא לתחבורה הציבורית בלונדון.
  • למערכת המטרו קוראים The Tube, והיא מהירה וקלה לניווט, אבל עדיף להימנע מנסיעה בה בשעות שיא – זה לא נעים במיוחד.
  • מרכז העיר די קטן ואפשר להסתובב בה ברגל די בקלות.
  • לא כל תחנות הרכבת התחתית נגישות לעגלות/טיולונים. אם נוסעים לבד בתחבורה ציבורית, מנשא יכול ממש לעזור.
  • פה תוכלו לראות רשימת מלונות מומלצים בלונדון למשפחות על ידי חברי הקבוצה
  • יש מגוון כרטיסים משולבים לאטרקציות בתחתית הפוסט. בכללי, מומלץ לבדוק באתר GetYourGuide אם יש עוד כרטיסים משולבים או מעניינים – זה משתנה כל הזמן ומאוד משתלם.

תוכן עניינים

לונדון בקורונה

קודם כל, להנחיות כלליות של מדינת ישראל, אני ממליצה להכנס לפוסט על טיסות עם ילדים בקורונה. לונדון פתוחה לתיירים ובאמצע יולי יתפרסמו הנחיות חדשות בעיר.

כדי להכנס לאנגליה, צריך להציג בדיקת קורונה שלילית מעד 72 שעות לפני הכניסה. בנוסף, צריך למלא הצהרות בריאות ולבצע בדיקת קורונה ביום הראשון או השני אחרי ההגעה. אין צורך בבידוד וגם ילדים שלא מחוסנים יכולים להגיע. 

כרגע בתחילת יוני, כמעט הכל פתוח ולא עמוס. חלק מהחנויות מגבילות את מספר האנשים בכניסה, יש תורים וצריך מסיכות בחללים סגורים ובתחבורה הציבורית. מי שלא מחוסן או מחלים צריך לקחת בחשבון שרוב הצעירים בטיוב לא מחוסנים עדיין. הבדיקות שצריך לעשות יקרות (גם הפיט טו פליי וגם הבדיקה שצריך לעשות ביום השני).

מסעדות פתוחות, חנויות פתוחות, וגם מוזיאונים. עולם התיאטרון מחכה להנחיות באמצע יולי (דחייה מה-21.6), וגם המועדונים לא פתוחים. צריך להזמין מקומות למוזיאונים מראש, גם החינמים, באתרים שלהם. 

חייבים להזמין בדיקת Day 2 מהארץ, ולמלא את הקוד שלה בטופס של הממשלה הבריטית. בלי זה אין כניסה לאנגליה. זה מגיע בדואר, עושים לבד את הבדיקה ושולחים חזרה. חלק מהבדיקות לא מגיעות בזמן ויש קנס גדול אם לא עושים. 

המוזיאונים בדרום קנזינגטוןSouth Kensington

אזור במרכז לונדון לאורך גדות נהר התמזה (Thames) ומגיע עד הייד פארק (Hyde Park). באזור זה נמצאים גני קנזינגטון ומתחם המוזיאונים הכולל את מוזיאון ההיסטוריה של הטבע, מוזיאון המדע ומוזיאון ויקטוריה ואלברט.

Natural History Museum

הכניסה למוזיאון הינה חינם, לכן לא מומלץ להגיע בחופשות בית הספר. למרות זאת, צריך לקחת בחשבון שהכניסה לחלק מהתערוכות הזמניות עולות כסף. המבנה הוויקטוריאני של המוזיאון מהמם ביופיו, והוא מחולק לחמישה אוספים על פי נושאים:

  • חקירת הצומח (הבוטניקה)
  • החרקים (אנטומולוגיה)
  • המינרל והגיאולוגיה
  • הדינוזאורים (פלאונטולוגיה)
  • והחי (זואולוגיה)

בעזרת פעילות אינטראקטיביות ומשחקים, המוזיאון מצליח להנגיש את המידע לילדים באופן מעניין ומושך.

בכניסה למוזיאון הילדים יתרגשו כשיראו את שלדי הדינוזאורים, הטי רקס רובוטי ומגוון התצוגות האינטראקטיביות. ילדים גדולים יותר יהנו מסימולטור רעידת האדמה ומחקר של דגימות במיקרוסקופים. אפשר להזמין הדרכה קולית בכניסה למוזיאון. המוזיאון מאד גדול ויש בו מיצגים רבים. כדי להנות ממנו כמה שיותר, מומלץ לתכנן את הביקור מראש., מה שאשפשר לעשות בעזרת מפת המוזיאון. קבוצות של עשרה אנשים או יותר יכולים להזמין כניסה מראש, מה שיכול להיות שימושי במיוחד במהלך הקיץ ותקופות השיא.

  • אתר: Natural History Museum
  • כתובת: Cromwell Rd, London, United Kingdom SW7 5BD. UK
  • הגעה: ניתן להגיע באוטובוס באחד מהקווים הבאים: 14, 49, 70, 74, 345, 360, 414 ו- C1 או במטרו בעזרת אחד מהקווים הבאים: Piccadilly, Circle , District לתחנת South Kensington.
  • שעות פתיחה: 10:00-17:50, למעט בין ה-24-26 בדצמבר.

מוזיאון המדע

גם במוזיאון המדע תהנו מכניסה ללא עלות – וכבונוס, המוזיאון ממוקם בסמוך למוזיאון ה-Natural History. במוזיאון יש אוסף של 300,000 פריטים, ביניהם מנועי קיטור וסילון, מודלים של DNA, ובנוסף ניתן לראות את אב-הטיפוס של שעון הנצח. במוזיאון ישנם מיצגים אינטראקטיביים וכפי שציינו קודם, קולנוע תלת-ממדי IMAX, שבו מוקרנים סרטים דוקומנטריים. בקומת המוזיאון העליונה תוכלו להנות ממופעי מדע והדגמות המתרחשים לאורך כל היום. אם הזמן מצומצם, חברי הקבוצה הציעו לבחור במוזיאון היסטורית הטבע שמומלץ יותר. בנוסף, אפשר להזמין כניסה למשפחה ל-IMAX באתר המוזיאון, שמוזיל את העלויות.

  • אתר: Science Museum
  • כתובת: South Kensington, London, SW7 2DD
  • הגעה: ניתן להגיע באוטובוס באחד מהקווים הבאים: 14, 49, 70, 74, 345, 360, 414 ו- C1 או במטרו בעזרת אחד מהקווים הבאים: Piccadilly, Circle , District לתחנת South Kensington
  • שעות הפתיחה: 10:00-18:00 (18:30 בחופשות בית הספר)

מוזיאון ויקטוריה ואלברט Victoria and Albert Museum

המוזיאון נמצא בבית מרלבורו (Marlborough House) ומתמחה באומנות דקורטיבית ועיצוב. זה המוזיאון החשוב ביותר בתחום בבריטניה ויש שיגידו בעולם. במוזיאון 145 גלריות המציגות 4 מיליון מוצגים בתחומים שונים. האולמות מחולקים לאולם האיסלאמי, אולם הרנסאנס, האולם היפני ועוד.

גם הכניסה למוזיאון הזה בחינם ואפשר לראות בו תערוכות שונות כמו תערוכות ריהוט, חרסינה, כלי כסף, פסלים, ושטיחים מכל העולם. בין השעות 15:30-10:30 יוצאים במוזיאון מדי שעה סיורים מודרכים ללא תשלום. במוזיאון יש אגף המוקדש כולו לילדות ולילדים. באגף זה תוכלו למצא תערוכות של עיצובי צעצועים ובגדי ילדים וגם הפעלות לילדים. שימו לב שאגף זה של המוזיאון נמצא בכתובת אחרת: V&A Museum of Childhood Cambridge Heath Road London E2 9PA וגם אליו הכניסה חינם. יש במוזיאון בית הקפה שהומלץ ע”י חלק מחברי הקבוצה.

  • אתר: Victoria and Albert Museum
  • מייל: hello@vam.ac.uk
  • טלפון: +44 (0)20 7942 2000
  • הגעה: ניתן להגיע באוטובוס באחד מהקווים הבאים: 14, 49, 70, 74, 345, 360, 414 ו- C1 או במטרו בעזרת אחד מהקווים הבאים: Piccadilly, Circle , District לתחנת South Kensington
  • שעות פתיחה: ימי א-ה 00 – 17.45 ובשישי 10:00-22:00

הפארקים המלכותיים של לונדון

במרכז לונדון יש חמישה פארקים מלכותיים ו-8 נוספים בפרברים שבבעלות בית המלוכה האנגלי. בעבר, רק בני המלוכה יכלו להשתמש בפארקים לצורך צייד ונופש, ועם הזמן האדמות הפכו לפארקים ציבוריים, חופשיים ונגישים. נתמקד במספר פארקים מהמוכרים והאטרקטיביים יותר.

הייד פארק – HYDE PARK

הייד פארק הוא אחד מהפארקים הגדולים ביותר בלונדון ואחד המפורסמים ביותר בעולם. הוא גובל בשלושה רחובות: אוקספורד, קנזינגטון  ונוטינג היל. הפארק מפורסם בעיקר בזכות פינת הנואמים (Speaker’s Corner) שנמצא בחלק הצפון מזרחי של הפארק בה מתקיימים דיונים פומביים. הפארק מהווה שרשרת של פארקים שהם מתחברים לרצף החל מהכניסה לארמון קנזיגטון, דרך גני קנזיגטון, גרין פארק, ארמון בקינגהם ולבסוף פארק סיינט ג’יימס (Saint James) ורחבת משמר הסוסים בוויט הול.

בחלק הדרומי של הפארק יש מגרש משחקים רחב ומושקע לילדים. בנוסף ניתן לעשות שייט בסירות פדלים, נסיעה במעבורת המונעת באנרגיה סולרית בתעלת הסרפנטין, ויש גם פעילויות חינוכיות להכרת הטבע הקשור בפארק.

  • באתר של הייד פארק, תוכלו למצא את פרוט הפעילויות המתוכננות בפארק
  • כתובת: Hyde Park, London, אנגליה
  • הגעה: במטרו – קו Bakerloo ו-Northern ולרדת בתחנת Charing Cross, או קווים Circle, District, Bakerloo ו-Northern ולרדת בתחנת Embankment. אופציה נוספת היא לקחת קווים Circle, District ו-Jubilee ולרדת בתחנת Westminster. באוטובוס יש את הקווים 3, 11, 12, 24, 53, 87, 88, 159, 453 ולרדת בתחנת Horse Guards Parade.
  • שעות פתיחה: 5:00-00:00. האטרקציות עצמן פתוחות בשעות שונות, כדאי להתעדכן באתר.

גני קנזינגטון – Kensington Gardens כולל Diana Princess of Wales Memorial Playground

לונדון עם ילדים - Diana Princess of Whales Playground
לונדון עם ילדים – Diana Princess of Whales Playground

בעבר שימשו הגנים כגנים הפרטיים של ארמון קנזינגטון. הפארק נמצא מערבית להייד פארק, בשטח רובע וסטמינסטר (Westminster) והוא היווה השראה לסיפור פיטר פן, שם תוכלו למצא פסל בדמותו. בפארק הילדים יוכלו לשחק ולהנות בגן השעשועים Diana Princess of Wales Memorial Playground. גן השעשועים ממוקם סמוך לארמון קנזינגטון, והוא כמו ארץ הפנטזיה, בהשראת פיטר פן, שבו ילדים יכולים לרוץ, לשחק ולדמיין שהם בעולם אחר.

אזור המשחק הקסום כולל ספינת פיראטים ענקי, “חוף” ופסלים. הכניסה היא למשפחות בלבד וכמובן שבחינם. המתחם נגיש לנכים וסמוך אליו יש בית קפה. ילדים מתחת לגיל 12 חייבים ליווי מבוגר ולא יכולים לצאת מהמתחם ללא ליווי מבוגר.

  • אתר: גני קנזינגטון
  • שעות פתיחה: מאי-אוגוסט 10:00-19:45, אפריל-ספטמבר10:00-18:45, מרץ-תחילת אוקטובר 10:00-17:45, סוף אוקטובר-פברואר  10:00-16:45, נובמבר-ינואר 10:00-15:45.
  • מייל גן השעשועים: dianaplayground@royalparks.org.uk

ארמון קנזיגנטון – Kensington Palace

בארמון זה גרים הנסיך ויליאם וקייט מידלטון, הדוכס והדוכסית מקיימברידג’, ומשפתחם המצומצמת והמורחבת. בשנות ה-80 גרו בארמון הנסיך צ’ארלס והנסיכה דיאנה עד יום מותה. יש בארמון שלושה מסלולים נפרדים לסיור וביקור. הראשון כולל את החדרים הרשמיים של המלכים משושלת סטיוארט והנובר. האולמות ענקיים, מקושטים וחסרי ריהוט. בארמון מותר לצלם, אבל חוץ משלטים קטנים, אין ממש הדרכה וגם ואין מדריך קולי. למרות זאת, תוכלו למצא על ההיסטוריה של הארמון באתר הרשמי.

במסלול השני תכירו את ויקטוריה הצעירה. תוכלו לבקר בחדר שבו היא נולדה וגדלה, ואת החדרים בהם פעלה כמלכה. במסלול הזה יש הסברים מפורטים יותר. המסלול השלישי הוא מסלול מתחלף. כיום תוכלו לראות תערוכה של בגדיה של הנסיכה דיאנה. מומלץ להתעדכן באתר מראש כדי לדעת מהו המסלול המתחלף.

בארמון ישנם אירועים נוספים, סיורים מודרכים ופעילות לילדים. בנוסף תוכלו להזמין מקום מראש לתה מלכותי של אחר הצהריים. פרטים באתר.  

  • אתר: Kensington Palace
  • שעות פתיחה: כל השבוע 10:00-18:00
  • טלפון: +44 844 482 7777
  • הגעה לפארק ולאטרקציות שבו: ניתן לקחת את המטרו ולקחת קווים District, Circle ואז לרדת בתחנתHigh Street Kensington. אופציה נוספת היא לרדת בתחנות Queensway או Notting Hill Gate לאחר שתקחו את קו Central. באוטובוס קחו קווים 70, 94, 148, 390 לרחוב Bayswater Road או קווים 9, 10, 49, 52, 70, 452 לרחוב Kensington High Street.

הגנים הבוטניים – גני קיו – Royal Botanic Gardens, Kew

פארק הגנים הבוטניים של לונדון שנחשבים המפורסמים ביותר בעולם. יש בגנים למעלה מ-45,000 סוגים של פרחים וצמחים, חממות מיוחדות, ובנוסף כאן נמצא אחד המרכזים החשובים בעולם לבוטניקה. הגנים נמצאים באזור ריצ’מונד, במערב העיר לונדון. מלבד החממות והצמחים תוכלו למצא בגן את הגשר הצף, גשר בגובה 18 מ’ ובאורך 200 מ’. הגשר עובר בין צמרות העצים והרצפה שלו עשויה ממתכת מחוררת. כשעוברים עליה היא מתכופפת ומתנדנדת ברוח.

בגנים יש רכבת פנימית שנוסעת במסלול מעגלי. בנוסף, כל יום יש סיורים מודרכים בחינם, ובגנים יש גם מוזיאון וגלריות אומנות שמכילות תערוכות צילומים וציורים של צמחים מכל העולם. פה תוכלו גם למצוא אטרקציות נוספות כמו ארמון קיו. בשנת 2003 הוכרזו הגנים על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית.

למרות שזה קצת יותר יקר, מומלץ להזמין כרטיסים מראש כי זה יכול לחסוך לכם תור ארוך בכניסה כמעט בכל השנה. כרגע בגלל הקורונה, חובה להזמין מקום מראש באתר הגנים. שימו לב שיש גם (בחינם) יכולת להרשם לגנים של הילדים The Children’s Garden לשעה בזמן ההרשמה ושבזמן ההרשמה באתר לזמן מסוים אתם לא משלמים על הכרטיסים, רק מזמינים זמן הגעה. קחו בחשבון שחלק לא קטן מהגנים סגורים בחורף כך שלא בטוח שכדאי לבקר בחודשי החורף.

  • אתר : גני קיו.
  • כתובת: Richmond Surrey TW9 3AB UK
  • שעות הפעילות: שני-שישי 09:30-18:30, שבת-ראשון 09:30-19:30. כניסה אחרונה כחצי שעה לפני הסגירה.
  • הגעה: במטרו יש לקחת את קו Districtלרדת בתחנת Kew Gardens. DHL לרדת בתחנת Kew Bridge station. באוטובוס יש לקחת קווים 65, 237, 267, 391.

פארק גריניץ’ (Greenwich Park)

פארק גריניץ’ הוא הפארק המלכותי העתיק ביותר והוא מהווה את האזור הירוק הגדול ביותר בדרום-מזרח לונדון. הפארק מורכב משני חלקים, החלק המישורי והחלק השני הינה גבעה שבראשה נמצא מצפה הכוכבים של גריניץ.

מצפה הכוכבים המלכותי של גריניץ’

מצפה הכוכבים ידוע בזכות “קו גריניץ'” המסמן את קו האורך 0 בכל מפות העולם, עליו התיירים עומדים ומצטלמים רגל אחת על חלק המערבי של כדור הארץ ורגל שניה על החלק המזרחי. בנוסף לזה, כן במצפה זה הוחלט על השעה הבינלאומית הרשמית – GMT. זאת פעילות שכיפית לילדים כמו בטיול השנתי בכיתה ז כשהיינו עם רגל בישראל ויד בסוריה/ירדן. J במוזיאון תמצאו את “כדור הזמן” האדום היורד בכל יום בשעה 13:00. בעבר, הכדור סימן את השעה הרשמית לכל התושבים באזור. במוזיאון תוכלו ליהנות מסרטים על תקרת הפלנטריום.

הכניסה לילדים מתחת לגיל 4 היא חינם, ומומלץ לרכוש כרטיסים מראש. פה תוכלו לרכוש כרטיסי כניסה ללא מופע הפלנטריום. פה תוכלו לרכוש כרטיס משולב עם Cutty Sark ועוד מוזיאונים הכוללים את המוזיאון הימי הלאומי (שהכניסה אליה חינם). יש לציין כי המוזיאון מונגש לנכים וכמובן לעגלות וגם פה יש צורך להרשם מראש.

מהגבעה של הפארק אפשר לראות את אזור גריניץ’ ואת לונדון. בפארק תוכלו למצא את “עץ האלון של המלכה אליזבת הראשונה” – שרידיו של עץ אלון עתיק שקיבל מכת ברק ו“דמות קצה סכין ניצבת” – פסלו של הנרי מור. בפארק יש גם לראות שרידים ארכיאולוגיים מהתקופה הרומית ואפשר לבקר במוזיאון הימי הלאומי.

  • אתר: Royal Observatory Greenwich
  • כתובת: Blackheath Avenue, Greenwich, London SE10 8XJ
  • שעות פתיחה: כל יום בין השעות 10:00-17:00, כניסה אחרונה בשעה 16:30

המוזיאון הימי הלאומי

המוזיאון נמצא בתוך בית המלכה – Queens House. המבנה שימש כבית אירוח של המלכה בעבר, לאחר מכן את בית הספר לרפואה. במוזיאון יש אוספים שמתארים את ההיסטוריה הימית של בריטניה וארכיון ימאות וספנות. במוזיאון גם יש ממצאים מענייניים כמו מדים ימיים, ציורים, מפות ועוגנים. הכניסה למוזיאון היא בחינם והוא נגיש. במקום יש פעילויות רבות לילדים. ניתן לעקוב אחר האירועים באתר.

פרטים על פארק גריניץ’

  • כתובת :King William Walk, London, England
  • מפת הפארק
  • אתר: פארק גריניץ’
  • הגעה: ניתן להגיע בעזרת שייט מווסמינסר עד גריניץ’. ניתן לרכוש כרטיסים באתר. בנוסף, ניתן לקחת רכבת DRL, עד תחנת גריניץ’.

פארק ריג’נטס REGENTS PARK

פארק ריג’נטס נמצא בין צפון רובע וסטמינסטר לבין דרום רובע קמדן. בפארק תמצאו את גני מרי וגם את גן החיות של לונדון. הפארק כל כך גדול ומגוון, שאפשר בקלות לבלות בו יום שלם. הוא בנוי מכיכר פנימית שממנה יוצאים שני שבילים, וביניהם פינות רבות בהם תוכלו לנוח ולהנות. בכיכר הזו תוכלו לבקר בגני המלכה מרי, גני ורדים מרשימים ביותר. ניתן למצוא בהם מאות זנים של פרחים מסוגים רבים, ברובם ורדים בצבעים שונים. על מנת להנות מהם ביותר, מומלץ לבקר בהם בשבועיים הראשונים של יוני, אז הפריחה בגנים היא בשיאה. בפארק יש אגם קטן שבו אפשר לעשות שייט בסירות פדלים עבור ילדים מתחת גיל 12 .

בנוסף, תוכלו למצוא בפארק תעלות מים מלאכותיות ברובן. בחלקו הדרומי תמצאו אזור הנקרא “ונציה הקטנה”, שם תוכלו לראות בתי הקפה וסירות מגורים. בתעלות האלה אפשר גם לשוט ובפארק יש אזור ספורט גדול הדומה לספורטק. בחלקו הצפוני של הפארק, מומלץ לעלות על גבעת פרימות’ בשביל התצפית המרשימה על העיר, שמומלצת ביחוד במזג אוויר בהיר. מהתצפית תוכלו לראות את מרכז לונדון תוך כדי בדיקה במפת המתכת שנמצאת ליד.

  • אתר: Regents Park
  • כתובת: Chester Rd, London NW1 4NR
  • טלפון:+44 300 061 2300
  • הגעה: במטרו תצטרכו להגיע לתחנה Regent’s Park Station בעזרת הקו Bakerloo. לתחנת הרכבת Baker Street מגיעים אחד הקווים הבאים: Circle, Jubilee, Bakerloo, Hammersmith & City, Metropolitan. לתחנת הרכבת  Camden Townמגיע הקו Northern line.

פארק סנט ג’יימס  ST JAMESS PARK

פארק סנט ג’ימס נמצא באזור וסטמינסטר Westminster -. הוא מתחיל מארמון בקינגהאם, לאורךThe Mall  (רחוב התהלוכות המלכותיות) ומגיע עד לבית משמר הסוסים  שם תוכלו לראות את החלפת משמר הפרשים.  סביב הפארק יש שלושה ארמונות מרכזיים: ארמון סנט ג’יימס, ארמון בקינגהאם וארמון וסטמינסטר. הפארק מורכב משני איים. הראשון נקרא “האי המערבי” והשני “אי הברווזים” על שם ציפורי המים שחיות בו. באי הזה, תוכלו לראות האכלה של שקנאים בכל יום בין השעות 14:30-15:00. הפארק מאד גדול, וכדי להנות ממנו , תוכלו להוריד פה את מפת הפארק.

  • אתר: St James’s Park
  • כתובת: St Jamse’s Park, The Ma
  • הגעה: במטרו לתחנתSt. James’s Park בקווים Circle ו-District

החלפת משמרות הפרשים ברחבת הסוסים Changing The Queen’s Life Guard – Horse Guards Parade

הטקס נערך ברחבת הסוסים כל יום ב-11:00 בבוקר חוץ מיום א’, בו הטקס נערך בשעה 10:00. קחו בחשבון שהוא נערך גם בימים בהם לא נערכת החלפת משמרות רגילה. הטקס תלוי במזג האוויר ובביקורים רשמיים לכן תהיו מוכנים לביטולים ברגע האחרון. מסיבה זו, מומלץ לנסות לתפוס את זה בימים הראשונים של הביקור כדי שתספיקו שוב להגיע אם לא היה ביום שתכננתם.

 
  • פרטים באתר הרשמי: Queen Life Guard
  • כתובת: The Household Division, Horse Guards, Whitehall, London SW1A 2AX
  • הגעה: במטרו יש לקחת קווים Bakerloo+Northern ולרדת בתחנת Charing Cross, או קוויםCircle , DistrictBakerloo  +Northern  ולרדת בתחנת Embankment, או קווים CircleDistrictJubilee ולרדת בתחנת  Westminster. באוטובוס אפשר לקחת קווים 3, 11, 12, 24, 53, 87, 88, 159, 453 ולרדת בתחנת  Horse Guards Parade.

Crystal Palace Park ופארק הדינוזאורים

לונדון לילדים - הדינוזאורים של Crystal Palace
לונדון לילדים – הדינוזאורים של Crystal Palace

פארק קריסטל פאלאס, נמצא בדרום מזרח לונדון וקרוי על שם המבנה המפורסם שהוקם בהייד פארק בשנת 1851 לכבוד ״התערוכה הגדולה״ הבינלאומית בלונדון. המבנה היה עשוי מתכת וזכוכית והיה הגדול ביותר בעולם באותה התקופה. הוא נבנה בצורה שאפשרה לפרק אותו ולהקימו מחדש במקום אחר. לאחר התערוכה, המבנה פורק והועבר למקום שנמצא סמוך לפארק ונשרף בשנת 1936, ובהמשך שופץ והוקם בו מוזיאון על שמו של הבניין. כיום תוכלו ללמוד על הבניין במוזיאון ובנוסף תמצאו בין אוספיו ארכיונים, מטבעות ומדליות, אמנות, צילום והיסטוריה חברתית.

בפארק יש המון פסלי דינוזאורים ענקיים, חווה, גן שעשועים ועוד. הדינוזאורים נוצרו באמצע המאה ה-19 (!!!) והם מפוזרים בין העצים בפארק. תוכלו גם לבקר במוזיאון כדי ללמוד עוד על הדינוזאורים והתצוגות. הילדים יוכלו גם לבלות במבוך, לרוץ במדשאות ולראות כל מיני דגים וציפורים באגם. הפארק עצמו בניו מסביב לארמון ויקטוריאני ישן בו אפשר עדיין לבקר, ולפעמים גם יש נגישות למטרו בו היו משתמשים.

בפארק הילדים יוכלו לבלות במבוך צמחיה הגדול ביותר בלונדון. בנוסף יש בו מרכז ספורט לאומי עם בריכות שחיה, אצטדיון, אחד ממשטחי הסקייטינג הראשונים בלונדון, חווה עירונית, אגם ובתוכו סירות פדלים להשכרה ועוד. הפארק נגיש לכיסאות גלגלים ועגלות.

  • אתר: Crystal Palace Park
  • אתר המוזיאון: Crystal Palace Museum
  • שעות פתיחה: משתנות לפי העונות. מומלץ לעקוב אחריהם באתר.
  • שעות הפתיחה של המוזיאון: שבת וראשון בשעות 11:00-16:30
  • הגעה: הפארק סמוך לתחנות מטרו Crystal Palace Station ו-Penge West Station. באוטובוס יש לקחת את אחד מהקווים הבאים: 3, 122, 157, 202, 227, 249, 322, 358, 363, 410, 417, 432, 450. ברחובותThicket Road and Anerley Hill  ו- Crystal Palace Park Road הסמוכים לפארק יש חניה חינם, במידה ואתם מעוניינים להגיע ברכב

Queen Elizabeth Olympic Park והמגלשה הכי גבוהה בעולם!

לונדון עם ילדים - המרכז האולימפי
לונדון עם ילדים – המרכז האולימפי – מתוך האתר הרשמי: enelizabetholympicpark.co.uk

הפארק האולימפי על שם המלכה אליזבת הוא מקום נפלא למבוגרים שרוצים לבקר במקום בו התקיימה אולימפיאדת לונדון ב-2012. הכפר האולימפי תוכנן במשך שבע שנים ובמקום לחשוב רק על אותם שבועיים של משחקים, חשבו גם  על החיים שאחרי האולימפיאדה. כיום, הכפר האולימפי בלונדון שוקק חיים. הילדים ייהנו להתרוצץ, להשתכשך במזרקות הפארק, לעלות על קיר הטיפוס, לבנות ארמונות חול, למשחק במגרש המשחקים, לכרב באופניים באולם הרכיבה , לחקור את הגשרים המתנדנדים ובתי העץ הגבוהים ועוד. בפארק מתרחשים אירועים ייחודיים כמו תחרויות אגרוף, תחרויות קפיצה בבריכה האולימפית ועוד. פרטים ניתן למצא באתר. הפארק ענק ומושקע, והכניסה אליו חינם.

בפארק אפשר למצוא את המגלשה הכי גבוהה באולם ArcelorMittal Orbit! המגלשה בנויה על מגדל תצפית שנראה בכלל כמו פסל. המגדל נבנה לכבוד המשחקים האולימפיים, ומטרתו הייתה להנציח עבור הדורות הבאים את המשחקים. המגדל מאפשר הצצה פנורמית על לונדון מגובה 114.5 מטר. בחלקו העליון יש שתי מרפסות עגולות.  מראש המבנה אפשר לגלוש מטה במגלשה החצי שקופה ואורכה 178 מטר. היא מסתובבת סביב המגדל 12 פעם וזמן הגלישה בתוכה הוא כ-40 שניות. תוכלו לרכוש כרטיסים מוזלים כאן עם אפשרות ביטול וללא צורך להדפיס את הכרטיס.

טיפים חשובים ומידע:

  • הגלישה במגלשה לילדים מעל גיל 8 וגובה 1.30 מ’
  • מומלץ לבוא בנעליים סגורות ובלבוש נוח ובלי דברים שעלולים ליפול (תכשיטים, כפכפים וכדומה)
  • אפשר לקנות כרטיס ולעלות למגדל מבלי לגלוש במגלשה למי שמפחד או חולים במחלות לב או נשים בהריון
  • אפשר לקנות את הכרטיסים ולהציג אותם בטלפון ואין צורך להדפיס
  • אתר: Queen Elizabeth Olympic Park
  • כתובת: Queen Elizabeth Olympic Park, 3 Thornton St, E20 2AD
  • הגעה: בטיוב יש לקחת קווים Central או Jubilee עד לתחנת  Stratford Station

ארמונות וטירות

ארמון בקינגהאם וטקס החלפת משמר המלכה

 

ארמון בקינגהאם, הנמצא בדרום לונדון, הוא מקום מגוריה העיקרי של המלכה אליזבת השנייה. הוא פתוח לביקור הציבור הרחב, אבל אם דגל המלוכה מונף על הארמון, זה אומר שהמלכה נמצאת בארמון והוא סגור לביקור. בקיץ, כשהמלכה לא נמצאת, תוכלו לבקר בחדרי הארמון. בנוסף אפשר לבקר בגני הארמון, בגלריית המלכה ובאורוות המלכה. ניתן לקנות כרטיסים לכל אחד המתחמים בנפרד או כרטיס המשלב כניסה לכל המתחמים.

בסמוך לארמון נמצאת כיכר ויקטוריה, הקרויה על שם המלכה ויקטוריה השנייה. בכיכר המרשימה הזו תוכלו לראות את אנדרטת המלכה, ובשל תרומתה הגדולה לפיתוח בריטניה בזמן שלטונה, סביב הכיכר בנו פסלי אריות ברונזה ודמויות ברונזה, שמציינים את השלום והפיתוח, החקלאות והמדע. באורוות המלכה תוכלו לראות את כרכרות בית המלוכה שעדיין משמשות את המשפחה באירועים חשובים כמו חתונה, הכתרה, מושב פתיחה של הפרלמנט וכדומה. בגלריית המלכה אפשר לראות יצירות אמנות ששייכות לאוסף של המונרכיה הבריטית, וגם תכשיטים ורהיטים שלהם. המוצגים הם רכוש משפחת המלוכה ב-500 שנים האחרונות.

מספר טיפים חשובים:

  • הכניסה לארמון יקרה וניתן להינות ממנו גם בצפייה מבחוץ
  • קחו בחשבון שהסיור בחדרים אורך כשעה וחצי-שעתיים, כשההמתנה בתור אורכת 20-40 דקות. בנוסף, הסיור באורוות ובגלריה אורך כשעה נוספת. כדי לחסוך בתורים, מומלץ להזמין כרטיס מראש. יקר יותר אך חוסך זמן. פה תוכלו למצוא מגוון כרטיסים לרכישה מראש.
  • לכל מבקר באורוות המלכותיות ניתן מדריך אודיו שכלול במחיר. ישנם גם סיורים מודרכים חינמיים שיוצאים מספר פעמים ביום, ובסופ”שים יש באתר פעילויות לילדים.
לונדון עם ילדים - החלפת המשמר
לונדון עם ילדים – החלפת המשמר

מול הארמון, תוכלו לצפות בטקס החלפת משמרות המלכה. ללא ספק, הטקס הוא כמו מגדל אייפל בפריז: משהו שכולם חייבים לחוות לפחות פעם אחת. ילדים ומבוגרים יאהבו לראות את השומרים המטוקטקים זזים ביחיד בשורות בהתאם למוסיקה.

טקס החלפת משמר המלכה הוא טקס חילופי המשמרות של שומרי ארמון בקינגהם ואמון וינזור. החיילים יוצאים מארמון סיינט ג’יימס לכיוון ארמון בקינגהם כאשר מסלול הצעידה שלהם נמשך כחצי שעה. כל זה נעשה לצלילי תזמורת צבאית. בהגיעם לארמון בקינגהם, מתבצע שם החילוף על פי כללים מדויקים. החיילים אשר סיימו את המשמרת שלהם, צועדים בלווי התזמורת מרחבת ארמון בקינגהם לעבר ארמון סנט ג’יימס.

נכון לפברואר 2020, הטקס מתקיים בימים ראשון, שני, רביעי ושישי ב 11:00 בבוקר. וזה, כמובן, תלוי במזג האוויר, ונמשך כ -45 דקות. חשוב לבדוק את לוח הזמנים של הטקס באתר הבית של Household Division  לפני הביקור. קחו בחשבון שהטקס לא מתקיים בימים שבהם מתקיימים אירועים גדולים באזור. בשל עומס המבקרים ופופולאריות הטקס, יהיה קשה לראות את הטקס עצמו ברחבת הארמון. אם אתם ממש רוצים לראות את הטקס ברחבה עצמה, צריך להגיע כשעה לפני תחילת הטקס כדי שתוכלו לתפוס מקום סמוך לגדר הארמון, ואז הילדים יוכלו לראות אותו בלי שתצטרכו לשים אותם על הכתפיים. אם תחליטו להתפשר על המרחק, תוכלו לעמוד על המדרגות של ה-Victoria Memorial, פסל לזכרה של ויקטוריה, הנמצא מול הכניסה לארמון. אופציה נוספת, היא רק לראות מרחוק את מה שקורה ואת צעדת השומרים אל הארמון וממנו.

  • כתובת:   ארמון בקינגהאםWestminster, לונדון SW1A 1,
  • אתר: Buckingham Palace
  • הגעה: במטרו אפשר לרדת בכל אחת מהתחנות הבאות: Victoria, Green Park, Hyde Park Corner. באוטובוס קחו את אחד הקווים 11 211 C1 C10.
  • שעות פתיחה:
    • החדרים המלכותיים: כל יום 10:00-18:00. ביום רביעי פתוח עד 21:00 – הכניסה בחודשי הקיץ בלבד.
    • האורוות המלכותיות: סגור מ-23 בדצמבר 2011 עד 31 בינואר; 1 בפברואר-31 במרס: שני-שבת 10:00-16:00; 1 באפריל-31 באוקטובר: בכל יום, 10:00-17:00; 1 בנובמבר-21 בדצמבר: שני-שבת 10:00-16:00. סגור מ-22 עד 31 בדצמבר. כניסה עד 45 דקות לפני הסגירה.
    • גלריית המלכה: פתוח בכל ימות השבוע החל משעה 10:00 ועד לשעה 17:30. כניסה אחרונה עד שעה 16:30.

ארמון ווסטמינסטר – ביג בן ובית הפרלמנט

ארמון ווסמינסטר Westminister הוא אחד מבתי הפרלמנט הגדולים בעולם. הוא נמצא ליד נהר התמזה והוא אחד האתרים המרכזיים והחשובים של רובע ווסטמינסטר.  בשעות דיונים, תוכלו להיכנס כצופים בחינם לבית הנבחרים והן לבית הלורדים. בקיץ אפשר להשתתף  בסיורים מאורגנים בבית הפרלמנט, בתשלום.

הביג בן Big Ben הוא כינוי הפעמון הגדול הנמצא בראש המגדל של הארמון. לבית הפרלמנט יש שני מגדלים: מגדל ויקטוריה ומגדל אליזבת, או מגדל השעון, שימש כביתו של הפעמון המפורסם הביג בן. בכל שעה עגולה השעון מנגן נעימה בת 16 צלילים ובסיומה הוא מצלצל עוד מספר פעמים בהתאם לשעה. פרטים נוספים על המגדל תוכלו למצא באתר Big Ben.

טיפים:

  1. ביקור במגדל ובפעמון אפשרי רק לתושבי בריטניה ובתיאום מראש מאז 2010
  2. בינואר 2019 החלו לשפץ את שעון הביג בן והיה מכוסה בחלקו. השיפוצים אמורים להימשך לתוך 2021 אז מומלץ להתעדכן לפני ההגעה
  3. רחבת הפרלמנט היא אזור הפגנות מאד ידוע. שימו לב שהרבה פעמים ההפגנות הן של קבוצות אנטי ישראליות
  • אתר: Parliament
  • הגעה: מטרו יש לקחת קווים – CircleDistrictJubilee  ולרדת בתחנת Westminster. באוטובוס יש לקחת קווים 11, 12, 24, 53, 87, 88, 148, 159. ניתן להגיע בסירה ל- Westminster Pier.
  • כתובת: Parliament Square, Westminster, London SW1

טירת וינדזור – Windsor Castle

טירת וינדזור היא אחת הטירות המפורסמות בעולם. מקום מגוריה  של מלכת אנגליה והיא הטירה המאוכלסת הגדולה בעולם וכן הטירה העתיקה ביותר בעולם שעדיין בשימוש.  כמו הלגולנד, היא נמצאת שעה נסיעה מלונדון סמוך לעיירה וינדזור.

בטירה יש כאלף חדרים כשרובם פתוחים לקהל. סביב הטירה גנים מהממים בהם תוכלו לסייר ולהתרשם.  בסיור בטירה תוכלו להגיע לדירות המלכותיות שהם חדרים מפוארים, המרוהטים בבצורה מהממת ע”י רהיטים שעוצבו בידי אמנים מפורסמים.

בטירה תוכלו לבקר בקפלת סנט ג’ורג’  בו קבורים עשרה מלכים. שימו לב שהכניסה אליו היא עד השעה 16:00.

תוכלו לבקר גם בבית הבובות של המלכה מרי שמוצג בו אוסף מיניאטורות מקסים. חדר נוסף הוא חדר האבירים בו מונצחים על גבי לוחות כל מי שאי פעם קיבל תואר אבירות. מידי שעה, יוצא סיור ללא עלות אשר ייקח אתכם במעברים בין החומות. בסיור תוכלו לשמוע סיפורי גבורה ורכילות על אבירי מסדר האבירות.

תוכלו לראות מדריך מולטימדיה המסביר ומפרט על חדרי הטירה.

כל יום בשעה 11:00, חוץ מיום ראשון, ברוב חודשי השנה, נערך טקס חילופי משמר מרשים כשל ארמון בקינגהאם, וניתן לראותו יותר בקלות. 

טיפים:

  1. ניתן להחתים את הכרטיס כניסה ביציאה ולחזור שוב כמה שתרצו ללא תוספת תשלום בימים אחרים.
  2. מתחת לגיל 5 הכניסה חינם.
  3. ניתן לקנות באתר כרטיס משפחתי.
  4. מומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי לחסוך תורים.
  • אתר: Windsor Castle
  • הגעה: לקחת רכבת מתחנת Waterloo  או Paddington   לכיוון מזרח, לתחנת Windsor & Eton Riverside.
  • באוטובוס ניתן להגיע בקו הירוק מספר 702, מתחנת ויקטוריה.
  • שעות פתיחה: פתוח כל יום החל מהשעה 9:45. בין החודשים מרץ-אוקטובר היא פתוחה עד 17:15 (כשהכניסה אחרונה ב-16:00). ובין החודשים נובמבר-פברואר היא פתוחה עד 16:15 (כשהכניסה אחרונה ב-15:00). יש להתעדכן באתר לגבי ימים סגורים.

אטרקציות אחרות

Coram’s Fields

לונדון עם ילדים - Coram's Fields
לונדון עם ילדים – Coram’s Fields – מתוך האתר הרשמי: coramsfields.org

בבלומסבריי תוכלו להנות בשדות של קוראם, פארק וגן שעשועים המתפרשים על שטח ענק. מבוגרים יכולים להיכנס רק בליווי ילד. הפארק פתוח כל השנה לילדים מתחת לגיל 16. בפארק תמצאו בריכת חתירה (הפעילה באביב ובקיץ), אומגה, פינת ליטוף בעלי חיים, גינה אקולוגית שם תוכלו ללמוד על מחזור וגידול ירקות אורגניים ולהנות מהדרכות ופעילויות נוספות, מגרשי ספורט מסוגים שונים כמו ספורטק ומתחם להפעלת חושים עבור ילדים פגועים. במקום חשבו על הילדים אפילו בבניית שירותים המותאמים לילדים.

בפארק תוכלו להנות במרחב יצירה ומשחק עבור הקטנטנים מתחת לגיל 5. המרחב מתפקד כמו גן ילדים עם ההורים, מלווה בצוות מוסמך. כמו בגין גם פה תמצאו פינת קריאה, פינת יצירה ופינות משחק שונות. בנוסף יש אזור ייחודי לפעוטות מתחת לגיל שנתיים. בסמוך תמצאו חצר ייחודית למתחם הכוללת מגרש שעשועים ומתחם משחק במים. אם תהיו רעבים, תוכלו לאכול בבית הקפה הסמוך למתקנים. גם האוכל בבית הקפה מיועד לקטנטנים, כמו שכל המקום מכוון לילדים – וכולל מבחר שילדים אוהבים במיוחד.

  • אתר:   Corams Fields
  • כתובת: 93Guilford Street
  • הגעה: במטרו יש לקחת את קו Piccadilly  לתחנת  Russell’s Square

Mudchute Farm and Park

לונדון עם ילדים - Mudchute Farm
לונדון עם ילדים – Mudchute Farm – מתוך האתר הרשמי: mudchute.org

חוות Mudchute היא החווה העירונית הגדולה ביותר בלונדון ומשתרעת באזור פארק לשימור במזרח לונדון. הפארק והחווה ממוקמים באמצע Isle of Dogs, ובחווה חיות משק מסוגים שונים, בעיקר זנים שפותחו בבריטניה. ביניהם סוסים ופונים, חזירים, פרות, כבשים ועיזים, חמורים, ברווזים, אווזים, תרנגולי הודו ותרנגולות שונות. זה המקום בלונדון להאכיל פרות, לרכה על סוסים וללמוד על חקלאות. בפארק הילדים רשאים לסייע לעובדי החווה וניתן לסעוד ב”מטבח” המצוי במקום או לערוך פיקניק.

במקום חנות תה, שם ניתן להזמין נשנושים. הפארק הנגיש לעגלות והכניסה אליוחינם. במקום יש מתקני שעשועים, אירועים שונים כגון האכלות של החיות והצגות וכדומה ואפשר להתנדב במקום.

  • אתר: Mudchute Farm and Park
  • כתובת: Mudchute Park, Pier Street
  • טלפון: ‎44-207-515-5901
  • הגעה: ברכבת DLR לתחנת Mudchute
  • שעות פתיחה: כל יום מזריחה עד שקיעה הפארק פתוח. החווה עצמה בין השעות 09:00-17:00

Covent Garden

לונדון עם ילדים - Covent Garden
לונדון עם ילדים – Covent Garden

הקובנט גארדן הוא אחד ממרכזי הקניות והבילוי החשובים ביותר של לונדון. הוא נמצא בין רובע וסטמינסטר ,רובע קמדן  ואזור הסוהו. הוא מאופיין באירועי רחוב רבים –  האזור הפתוח העצום מלא באמני רחוב שעושים קסמים, טריקי אש, רכיבה על אופניים, ג’אגלינג וצורות בידור אחרות. חלקם אפילו מבקשים מתנדבים, במיוחד ילדים . במתחם יש גם חנויות הרבות מיוחדות כולל חנויות מותגים וחנויות אוטלט. האזור מאופיין בתיאטראות רבים: כמו תיאטרון סנט מרטין ותיאטרון רויאל ובסמוך אליו פועלים כמה מהאלומות הפופולאריים ביותר למחזות זמר בלונדון.

במתחם תוכלו למצא את מוזיאון התחבורה, ובסמוך לכיכר המרכזית תוכלו לראות את כנסיית סנט פול המכונה גם כנסיית האומנים, קראו לה כך בגלל האומנים הרבים הקשורים בה ועל שום תמונות האומנים והשחקנים התלויים על קירותיה. בסמוך למתחם תוכלו לראות את האוביליסק “המחט של קיליאופטרה” שהתקבל במתנה ממצריים. בנוסף תוכלו לראות בסמוך את מלון הפאר של לונדון, מלון סבוי.

במפלס התחתון של השוק תוכלו למצא את הקברט המכני, מתחם של תצוגת צעצועים מכניים מעץ.

השוק המפורסם של אזור הוא אחד השווקים המפורסמים של לונדון והוא מורכב מחלק פתוח וחלק מקורה. בימי שני מתקיים במתחם שוק עתיקות, אבל הפעילות העיקרית במקום מתקיימת בסופ”ש, בעיקר בימי ראשון. קחו בחשבון שמדובר באטרקציה תיירותית והמתחם לא ממש שוק אמיתי או זול. השוק מורכב משני שווקים קבועים:

  • שוק אפל מרקט – Apple Market – בעבר הוא שימש כשוק חקלאי. זהו שוק אומנים צבעוני ומיוחד פעיל בעיקר בימי ראשון.
  • ג’ובילי מרקט – Jubilee Market – שוק אופנתי בו מתקיימים הופעות סטודנטים בסופי שבוע. בשוק הזה יש מסעדות, בתי קפה וחנויות בגדים רבות.

בנוסף לאלה, ישנו גם שוק איכרים זמני שמתקיים באביב ובקיץ.

טיפים:

  1. תחנת הרכבת התחתית הסמוכה לקובנט גרדן נגישה באמצעות מעליות, מה שהופך את התחבורה הציבורית אל האזור וממנו נוחה במיוחד
  2. חלק מיעדי הקניות הטובים ביותר של העיר ממוקמים ממש בקובנט גארדן
  3. כדאי מאוד לבקר באזור ביום ראשון, אז מתקיימים רוב האירועים באזור וכן רוב השווקים העיקריים פועלים. קחו בחשבון צפיפות גדולה בחודשי הקיץ וגם שביום ראשון השעות פעילות של החנויות הרגילות מצומצמות יותר
  • אתר: קובנט גרדן
  • כתובת: 41 The Market Covent Garden London WC2E 8RF
  • הגעה: מטרו תחנת Covent Garden Tube קו Piccadilly או תחנת Charing Cross קווים Bakerloo ו-Northern. באוטובוס אפשר לקחת קווים 1 4 6 9 11 13 15 23 26 68 76 87 91 168 171 176 188 RV1
  • שעות פתיחה: 9:00-17:00

חנות הצעצועים Hamleys

לונדון עם ילדים - Hamleys
לונדון עם ילדים – Hamleys – מתוך האתר הרשמי Hamleys.com

אחת מחנויות הצעצועים הגדולות ביותר בעולם, אם לא הגדולה ביותר, Hamleys הוא מקום נהדר לקנות לילדים שלך מזכרות חמודות מהחופשה המשפחה שלך ללונדון. החנות המתפרשת על פני שש קומות וניתן למצוא כל צעצוע שרק תחשבו עליו.

בחנות מיצגים אינטראקטיבים, בתי קפה ומתקנים. סיבוב ב-Hamleys בטוח יעלה חיוך על פרצופו של כל ילד ומבוגר שיכנס אליה. זו חנות שלא כדאי לפספס, במיוחד במהלך עונת החגים בדצמבר. תצוגות החלונות של המליס מרהיבות.

  • אתר: Hamleys
  • כתובת: 188-196 Regent Street.
  • טלפון: ‎44-207-734-3161
  • שעות הפתיחה: שני-שישי 10:00-21:00, שבת 09:30-21:00, ימי ראשון ובחגים ציבוריים 12:00-18:30.
  • הגעה: במטרו – קווים Bakerloo, Central ו-Victoria לתחנת Oxford Circus

גן החיות של לונדון

לונדון לילדים - גן החיות של לונדון
לונדון לילדים – גן החיות של לונדון

גן החיות של לונדון הוא גן החיות הוותיק ביותר בעולם והוא משמש כמודל מדעי לגני חיות רבים בעולם. הוא אחד מהגדולים ביותר והמאוכלסים ביותר בעולם. הוא מומלץ למרות מחירו בגבוה. פה תוכלו לקנות כרטיסים מוזלים.

בגן החיות תוכלו לסייר בתערוכות בעלי חיים רבים, כולל בית הג’ירפות, בית הזוחלים, תערוכת יערות הגשם ועוד. תוכלו לעלות על קרוסלות, לשחק במגרש משחקים באתר ואפילו להתאפר באיפור פנים.  בנוסף לזה תוכלו לאכול אוכל בריא בבית הקפה והילדים יוכלו אפילו להיות שומרי גן במשך יום. בגן החיות יש גם אקווריום גדול ומרשים. אומנם קטן איותר מאשר אקווריום של לונדון, אבל מהנה מאד. הוא מחולק למספר אולמות שבכל אולם מוקדש לסוגי דגים ובעלי חיים ימיים שונים. בנוסף יש באקווריום שונים אלמוגים מרשימה.

מעבר למתחמים השונים של בעלי חיים, וכן פינת ליטוף והאכלה, הילדים יוכלו להינות במרכז הלימודי בו יוכלו הילדים ללמוד על חושי בעלי החיים בדרך חוויתית.

טיפים:

  1. הגן פתוח בכל ימות השנה , חוץ מאשר בחג המולד. שימו לב ששעות הכניסה משתנות בהתאם לעונה, לכן מומלץ לבדוק מראש באתר. הכניסה מותרת עד שעה לפני סגירת הגן.
  2. מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש באתר על מנת לחסוך את עלויות אבל זה לא חוסך את התור. מצד שני אתרים שמאפשרים דילוג על תור לא מאפשרים קניה של כרטיס משפחתי שניתן לקנות באתר הגן. דילוג על תור מומלץ בעיקר בחופשים נוצריים ובקיץ.
  3. הכניסה לילדים עד גיל 3 היא חינם, וקחו בחשבון שנוער עד גיל 16 מחויב בליווי מבוגר.
  1. לגן לא ניתן להיכנס עם אופניים, רולר בליידס וכלבים.
  2. הגן מונגש לחלוטין עבור כיסאות גלגלים, עגלות ומוגבלי תנועה.
  1. כדאי להקדיש בין 3 עד 5 שעות לביקור בגן כדי לראות את כל מה שיש למקום להציע.
  • אתר: zsl
  • הגעה: אם תחליטו לבוא במטרו יש לקחת קו Northern לרדת בתחנות Camden Town או Chalk Farm.
  • באוטובוס תצטרכו לקחת קווים 247, C2
  • כתובת: Regent’s Park
  • שעות פתיחה: קיץ שני-ראשון 10:00-17:30, חורף שני-ראשון 10:00-16:00

מוזיאון התחבורה בלונדון – London Transport Museum

לונדון עם ילדים - מוזיאון התחבורה
לונדון עם ילדים – מוזיאון התחבורה – מתוך האתר הרשמי: ltmuseum.co.uk

האם הילדים שלכם אוהבים מכוניות, אוטובוסים ורכבות? אם התשובה היא כן, אז מוזיאון התחבורה של לונדון הוא מקום נהדר לבקר עם הילדים. המוזיאון מוקדש כולו לתיאור התפתחות התחבורה בלונדון הוא ממוקם בקובנט גרדן  – מרכז קניות פופולארי, ותוכלו להנות בו מסיור ביקור ברכבת ישנה, אטרקציות ומשחקים. במוזיאון יש אזור משחקים משפחתי לילדים עד גיל 7 בו ילדים יכולים לתקן רכבת קטנה, לשחק במשרד אבידות ומציאות, ולהתנסות בכלי נגינה. מבקרים בכל הגילאים יכולים לשבת במושב הנהג של אוטובוס אדום, להדריך סימולטור של הקו הצפוני דרך מנהרות ועד לפלטפורמות, ועוד.

טיפים:

  1. הכניסה למוזיאון לילדים היא חינם לילדים אך מבוגרים צריכים לשלם 16.5 ליש”ט . כאן תוכלו לרכוש כרטיסים קצת יותר זולים ומראש כדי לחסוך את התור. קחו בחשבון שמי שקונה כרטיס יכול להמשיך ולהיכנס חינם במהלך כל השנה, כלומר תוכלו לחזור אם היה מוצלח במיוחד ונתקעתם ביום גשום.
  2. המוזיאון נגיש לכיסאות גלגלים ועגלות.
  3. לא מומלץ להגיע ברכב. החניה מועטה ויקרה.
  • אתר: מוזיאון התחבורה של לונדון
  • טלפון: Tel: +44 (0)343 222 5000
    מייל: Email: bookings@ltmuseum.co.uk
  • כתובת:  Covent Garden Piazza (south east corner) ,London, WC2E 7BB.
  • שעות פתיחה: שעות פתיחה הן מ-10-18, כניסה אחרונה בשעה 17:15.
  • הגעה: ברכבת תחתית יש להגיע לאחת מהתחנות הבאות:  Covent Garden ,Leicester Square , Holborn, Charing Cross,  Embankment. באוטובוס יש להגיע לתחנות Strand או Aldwych בקווים: RV1, 9, 11, 13, 15, 23, 13 .
  • ברכבת ניתן להגיע לאחת התחנות הבאות : Charing Cross או  Waterloo. ניתן להגיע בשייט ובאופניים.

עין לונדון – The London Eye

לונדון לילדים - London Eye
לונדון לילדים – London Eye

360 מעלות של נוף מהפנט המשקיף על הבירה הבריטית. בתור גלגל הענק הגדול ביותר בעולם, ה-London Eye הוא אחד האטרקציות הפופולריות ביותר בלונדון. גובה הגלגל הוא 135 מטר ועל הגלגל יש 32 קפסולות כשכל קפסולה יכולה להכיל עד 25 אנשים. אפשר לעמוד או לשבת בתוכה. הקפסולה אטומה ובעלת מיזוג אוויר. השלמת סיבוב אחד לוקחת כחצי שעה. כניסת האנשים לקפסולה נעשית ללא עצירת הגלגל בגלל המהירות הנמוכה שלו. לאנשים מבוגרים או נעזרים בכיסא גלגלים אפשר לבקש לעצור אותו.

מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש כאן וגם לחסוך קצת על המחיר הרישמי. ה-London Eye נפתח מדי יום החל מעשר בבוקר, מאפריל עד דצמבר. שעות הסגירה משתנות בהתאם ליום ולעונה. כלול בMerlin magical London pass שכולל גם את Sea Life והרפתקאות של שרק (5 דקות מ-London Eye).

טיפים:

  1. הגלגל עמוס במיוחד בדרך כלל בין השעות 12:00 ל 15:00.
  2. מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש.
  3. כשתזמינו כרטיס, שימו לב שהכרטיס עם Fast Track הוא הכרטיס שמקצר תורים. הכרטיס מומלץ במיוחד בסופ”ש, קיץ וכריסמס.
  4. ניתן להזמין קפסולה פרטית.
  5. מומלץ להזמין כרטיס המשלב כניסה לאתרים נוספים, למשל מדאם טוסו וסי לייף
  6. הכרטיס לגלגל כולל סרטון 4 מימדים באורך 4 דקות בעמידה (נגיש גם לכסאות גלגלים) על תרבויות ומקומות שונים בלונדון.
  7. מומלץ לא להגיע ביום גשום. אז כדאי שתבדקו את מזג האוויר.
  8. בהזמנה מראש, הכרטיסים תקפים ליום ולשעה מסוימים. צריך להגיע למקום כחצי שעה לפני השעה שאליו הזמנתם.
  9. לקפסולה אי אפשר להכניס אוכל ושתייה (חוץ מאלה שנקנו בחנות האתר), אולרים, תיקים גדולים וכו’. אתם כן יכולם להכניס מים, לפטופ ותיקי יד.
  10. מתחת לגיל 4 הכניסה חינם.
  • כתובת: Riverside Building, County Hall, Westminster Bridge Road, London SE1 7PB
  • הגעה: שייט על התמזה, מטרו קווים Northern ו-Bakerloo לתחנות Waterloo, Embankment, Charing Cross. באוטובוס יש לקחת קווים 12, 53, 148, 159, 211, 453 לתחנת  London eye .
  • שעות פתיחה: פתוח בכל ימות השבוע. אוקטובר-מרץ 10:00-20:00, אפריל-יוני 10:00-21:00, יולי-ספטמבר 10:00-21:30.

סיור בעקבות הארי פוטר

לונדון עם ילדים - רציף 3/4 9 בקינגס קרוס
לונדון עם ילדים – רציף 3/4 9 בקינגס קרוס

סרטי הארי פוטר צולמו ברובן בלונדון ובכל מקום ניתן לראות אתרים מהסרט. סיור בסטודיו האחים וורנר בסט סרטי הארי פוטר, היא אחת האטרקציות המבוקשת ביותר. בביקור תוכלו ללמוד איך קסמים שונים נוצרו, לראות את התפאורה תוך כדי הליכה בתוכה, לראות את התלבושות והחפצים אשר בהם השתמשו בסרטים, תקבלו הסבר כיצד עושים סרטים, לראות הדמיות צילום קטעים שונים מהסרט ועוד. פרטים על הסיור והאולפנים תוכלו למצא פה. במוזיאון תמצאו תערוכות קבועות וביניהם תערוכות משתנות לפי עונות ומועדי השנה.

פה תוכלו למצוא פירוט גדול של אטרצקיות על הארי פוטר בלונדון.

הכרטיסים לסיור יקרים ויש להזמין חודשים מראש, אבל החוויה שווה את המחיר. מכיוון שהאולפנים רחוקים ומחוץ לעיר, באתר של  Get Your Guide יש מספר רחב של אפשרויות להסעות כולל סיור באולפנים.

בדרך כלל שעת של ההסעה היא שעתיים לפני שעת הכניסה שבחרתם. באוטובוס תוכלו לקבל את כרטיסי הכניסה לאולפנים ובכך תחסכו את התור לאסוף את הכרטיסים בקופה. רוב האוטובוסים מעוצבים בדומה לסיפורי הארי פוטר ובנוסף, במהלך הנסיעה הלוך וחזור מוקרנים אחד מסרטי הארי פוטר. אופציה נוספת אפשרית היא הזמנת סיור דרך באולפנים בשילוב עם ביקור בעיר אוקספורד שכולל סיור רגלי מודרך בעיר ובאוניברסיטה בה צילמו חלק מהסרטים.

בעיר אוקספורד צולמו סצנות רבות כמו ספריית Bodleian Library שמוכרת כספריה של  Hogwarts, וגם המדרגות המפורסמות ב-Christ Church College. סיורים יחודיים להארי פוטר באוקספורד אפשר למצוא פה.

בנוסף לסיורים הללו, ישנם סיורים חינמיים (אני הייתי באחד והיה ממש מעולה!). בתחנת Kings Cross תוכלו למצוא את רציף 3/4 9 המפורסם בו הילדים והמבוגרים יוכלו לבחור לאיזה בית הם שייכים ולהצטלם עם הצעיף הרלונטי כאשר הם ״עוברים״ בקיר.

בין הסיורים המוצעים הם :

  1. Strawberry Tours
  2. Free Tours by Foot
  3. The Magician

הרפתקאות של שרק

לונדון עם ילדים - הרפתקאתו של שרק
לונדון עם ילדים – הרפתקאתו של שרק – מתוך האתר הרשמי: shreksadventure.com

עולם אינטראקטיבי ומטורף בהשראת שרק שבו הילדים נכנסים ממש לתוך הסיפור עם כל הדמויות האהובות. ההרפתקאה מתחיל בעלייה על אוטובוס ב-4D שלוקח את כל המשפחה לעולמו של שרק כדי לבקר בביצות של סינדרלה, להציל את פינוקיו ועוד. בסוף כל ההופעות והאפקטים תוכלו גם לפגוש עוד דמויות מפורסמות של Dreamworks כמו החברים ממדגסקר. קחו בחשבון שההסעה ברכבת ה-4D כוללת קצת לכלוך כמו מים וריחות ועשן. כלול בMerlin magical London pass.

טיפים:

  1. מומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי לחסוך את התורים הארוכים בקופות.
  2. קחו בחשבון שנוער מתחת לגיל 16 יכולים להיכנס רק בליווי מבוגר מעל גיל 18.
  3. הכניסה מתחת לגיל 3 בחינם, אבל האטרקציה לא מומלצת לילדים בגיל זה.
  4. בקנית כרטיס און ליין, עליכם לבחור יום ושעת הכניסה.
  5. את הכרטיס אפשר להציג בכניסה באמצעות הסלולרי ולא צריך להדפיסו.
  • אתר: Shreks Adventure
  • הגעה: במטרו יש לקחת קווים Northern  ו-Bakerloo לאחת מהתחנות הבאות: Waterloo, Embankment, Charing Cross . אם תיקחו אוטובוס קחו את אחד קווים הבאים: 12, 53, 148, 159, 211, 453
  • כתובת: Riverside Building, Westminster Bridge Rd, London SE1 7PB
  • שעות פתיחה: בכל ימי השבוע חוץ מיום חמישי בים השעות 10:00-18:00. ביום חמישי 11:00-18:00

האקווריום Sea Life

לונדון עם ילדים
לונדון עם ילדים

האקווריום של לונדון הוא אקווריום הנמצא קרוב מאד ללונדון איי, הצינוק של לונדון והרפתקת שרק. בנוסף הוא ליד גשר ווסמיניסטר והביג בן ובית הפרלמנט. האקווריום נחשב לאחד הגדולים באירופה. באקווריום יש אלפי יצורי ים מ-500 זנים מכל רחבי העולם. הוא מכיל יותר מ-30 מיני צמחי מים ב-65 תצוגות שונות.

חוץ מאשר הדגים הרגילים, תוכלו למצא שם פינגוונים, דגי פירנה, תנינים ועוד. באקוורים יש בו מנהרה תת ימית וכמעט ואפשר לגעת בכרישים. באקווריום תוכלו לצפות בהאכלות פומביות של החיות, מופעי צלילה ובריכות ליטוף. ניתן לחסוך עד 20% מעלות הכרטיס בהזמנה מראש דרך האתר. כפי שציינתי מקודם, הוא כלול בMerlin magical London pass.

  • אתר: Visit Sea Life
  • כתובת: County Hall, Westminster Bridge Road, London SE1 7PB
  • הגעה: במטרו יש לקחת את הקווים BakerlooNorthernJubilee ו Waterloo & City ולרדת בתחנת  Waterloo.       אם תיקחו אוטובוס, תצטרכו לקחת קווים 77 ו-381 לרדת בתחנת Hall (  County Stop F). או אחד הקווים 12, 53, 148, 159, 211 ו-453 לרדת בתחנת (D או Westminster Bridge Stop E.) County Hall.
  • שעות פתיחה: ימי שני-ראשון 10:00-19:00 (כניסת מבקרים רק עד השעה 18:00), חוץ מחגים ואירועים מיוחדים

הצגות הצגות הצגות! מלך האריות ומרי פופינס

כמו ניו יורק, לונדון ידועה בתור מוקד להצגות איכותיות, וגם פה מלך האריות שולט! חשוב להזמין כרטיסים מאתר אמין ולא לקנות מספספר. זה אתר אמין בו תוכלו לרכוש כרטיסים למלך האריות, מרי פופינס ולהצגות אחרות. וכן, יש להם גם כרטיסים להצגה המילטון המשובחת! יש עוד מגוון רחב של הצגות, ושימו לב שיש לינק להצגות בדקה ה-90 כך שגם אם לא הספקתם לרכוש מראש, אולי תוכלי למצוא בכל זאת פה. שימו לב שבחלק מההצגות יש הגבלות גיל – למשל באלאדין לא ניתן היה להכניס ילדים מתחת לגיל 3.

לונדון עם ילדים יכול להיות ממש כיף ומסע מרגש אם מתכננים מראש ולא מנסים לדחוס יותר מדי אטרקציות ביום אחד. נסו לתכנן לבקר באתר אחד בכל בוקר, אתר אחר בכל אחר הצהריים. מומלץ גם לתכנן כמה פעילויות נוספת עבור ימים גשומים. לונדון די גשומה, אז אני מאוד ממליצה לתכנן את כל האטרקציות בחוץ כמה שיותר מוקדם למקרה שירד גשם ותאלצו לדחות. יש עוד המון דברים לעשות בלונדון – זאת רק טעימה – אז אני ממש ממליצה לכם לבקש בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים עוד המלצות. שימו לב שההצגות בחלקן מושהות בגלל הקורונה.

קידזניה Kidzania

הרשת Kidzania פרוסה בכל העולם (יש גם בטוקיו, סינגפור ובנגקוק, למשל) והיא עולם שלם של גדולים – בגודל של קטנים. הילדים יכולים להיות כבאים, רופאים, שחקנים, שוטרים, זמרים ועוד המון דברים אחרים. ילדים בין הגילאים 4-14 שנים, יוכלו לבלות וגם לעבוד במרכז חווייתי מדהים שנראה כמו עיר ממש, עיר שמנוהלת כולה על ידי ילדים. בעיר הצבעונית והקסומה יש בנק, אוטובוס שעושה סיבובים ברחבי העיר, תחנת כיבוי אש, מרפאת שיניים, סטודיו לריקוד ומוזיקה, מקום לייצור שוקולד, בית ספר לטיסה, סטודיו לאנימציה ועוד.

זו עיר שמנוהלת כולה ע”י ילדים. בעיר יש בנק, אוטובוס המסתובב ברחבי העיר, תחנת כיבוי אש, מרפאת שיניים, סטודיו לריקוד ומוזיקה, מפעל שוקולד, בי”ס לטיסה, סטודיו לאנימציה ועוד אטרקציות מגוונות.

במרכז הילדים יוכלו להחליף מקצוע כמה שרק ירצו, להתנסות בתחומים השונים והכל בסביבה שהופכת את ההתנסות להרפתקה של ממש. במתחם הילדים משתתפים גם בחוויות לימודיות בהן הם מכירים את המקצוע, מתנסים בו בזכות האמצעים  אמיתיים העומדים לרשותם, וחווים את המקצוע באמת.

  • אתר: Kidzania
  • כתובת: Westfield, Ariel Way, Shepherd’s Bush, London W12 7GA, UK
  • טלפון: 44-330-131-3333
  • הגעה: בטיוב ניתן להגיע לתחנת  Shepherds Bush stationמהתחנות  TFL overground  או  Southern trains.
  • המתחם במרחק הליכה קצר מהתחנות הרכבת Central Line: Shepherds Bush and White City.
  • Hammersmith & City Line: Wood Lane and Shepherds Bush Market
  • באוטובוס יש לקחת את הקווים 31, 49, 207, 237, 260, 607 C1, 148, 72, 94, 95, 220, 272, 283, 295, N207.
  • שעות פתיחה: מפורסמות באתר. משתנות בהתאם לתאריך.

מוזיאון השעווה מדאם טוסו – Madame Tussauds

מדאם טוסו היא רשת מוזיאונים העוסקות בפיסול פסלי שעווה כשהסניף הראשי נמצא בלונדון. המוזיאון מחולק למספר אזורים: חדרים של שחקני קולנוע, שחקני ספורט, גיבורים היסטוריים בין לאומיים, ראשי ממשלה ודיקטטורים.

אזור נוסף במוזיאון מוקדש למשחקים אינטרקטיבים. בחלק אחר של המוזיאון נמצא מרתף האימה, בו תוכלו לסייר ולראות בובות שעווה של פושעים מפורסמים ופסלים של אנשים שמוצאים להורג, בזמן שגם מסתובבים ביניכם שחקנים שינסו להפחיד אתכם (אז זה פחות מומלץ לקטנים). בנוסף יש אזור הנקרא “הרוח של לונדון” עם תמונות מאירועים חשובים בהיסטוריית העיר, תוך כדי שאתם נוסעים בקרון רכבת העובר בין האירועים .

אזור נוסף מכיר לנו מקרוב את דמויות הקומקיס של MARVEL. פה תוכלו להיות ספיידרמן וללכת על התקרה, להיות וולברין ועוד. בסוף החלק הזה, ניתן לצפות בסרט תלת מימד של דמויות הקומקיס מגנות על לונדון.

בסוף של המוזיאון תראו את תהליך ההכנה של הפסלים ותשמעו על תולדות המוזיאון ועל מארי טוסו. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש, ואל תשכחו שיש כרטיסים משולבים עם עוד אטרקציות.

טיפים:

  1. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר כי בשעה זו העומס הוא לא גדול.
  2. מומלץ להזמין כרטיסים מראש באתר ובעלות נמוכה יותר.
  1. אפשר להזמין חבילה הכוללת כניסה למוזיאון בשילוב עם שייט על התמזה. ויש כרטיסים משולבים עם מחזות.
  2. המוזיאון כולו נגיש. קחו בחשבון שיש הגבלה על כמות כסאות הגלגלים בזמן נתון אז יש לתאם מראש את הגעתכם.
  3. לעיתים בערבים ובסופ”ש יש ארועים למבוגרים מעל גיל 18 , פרטים ניתן לקבל באתר.
  4. לא ניתן להיכנס עם עגלת תינוק.
  • אתר: Madame Tussauds
  • כתובת: Marylebone Road, London NW1 5LR, England
  • טלפון: +44 871 894 3000
  • הגעה: מרוב תחנות המטרו המרכזיות ניתן לקחת רכבת לתחנת Baker Street tube station הסמוכה. ניתן להגיע ברכת לתחנת Marylebone Station שהיא 10 דק’ הליכה מהמוזיאון. ניתן גן להגיע לתחנות Euston, St.Pancras, Paddington, Victoria, Waterloo ו-  Charing Cross mainline ולהמשיך במטרו. באוטובוס ניתן לקחת את אחד מהקווים הבאים: 13, 18, 27, 30, 74, 82, 113, 139, 189, 205, 274 ו- 453.
  • שעות פתיחה: ימים ג’ עד שבת 09:00-17:00. בימים א’ ו- ב’ ובחופשים. 09:00-16:00 מומלץ להתעדכן באתר.

שוק בורו Borough Market 

אטרקציות בלונדון למשפחות עם ילדים - שוק בורו Borough Market
שוק בורו Borough Market

שוק אוכל מפורסם שנמצא בגדה הדרומית של התמזה. בשוק תוכלו להינות מפירות וירקות, גבינות מיוחדות, חלקי בשר, דגים, ביצים מכל הסוגים, עוגות, עוגיות, מאפים ודוכנים עם מאכלים עולמיים.

בשוק יש מנות תבשילים מכל הסוגים, ושתייה מפירות וירקות טריים. יש גם פעילויות רבות ומגוונות בנושאים שונים של האוכל כמו סדנאות בישול, מופעי רחוב, הנחות על מוצרים מיוחדים.

מכיוון שיש דוכנים שעובדים רק בסופ”ש, כדי להינות מהשוק, מומלץ להגיע בשישי שבת. שימו לב שבראשון הוא סגור.

  • אתר: Borough Market
  • כתובת:  8 Southwark Street, London SE1 1TL, United Kingdom
  • הגעה: עם הטיוב לתחנת London Bridge – קווים Jubilee ו- Northern

חנות דיסני Disney Store

בלונדון יש 5 חנויות של דיסני. הגדולה והעיקרית מכולן נמצאת ברחוב אוקספורד בין השכונות ווסטמיניסטר לקמדן. בחנות מוכרים מגוון גדול של מוצרי המותג דיסני. היא מחולקת למחלקות שונות: ביגוד, אביזרים, צעצועים, כלי בית, מוצרי אספנות וכדומה.

גם אם החלטתם לא לקנות דבר, תוכלו להנות מחווית הביקור וכן להצטלם עם הדמויות השונות.

  • אתר: Shop Disney
  • כתובת: num. 352 Oxford St, London W1C 1JH, United Kingdom.
  • הגעה: בטיוב יש לקחת את הקווים Bakerloo ו-Piccadilly לרדת בתחנת Piccadilly Circus, או קווים Piccadilly ו-Northern לרדת בתחנת Leicester Square. באוטובוס יש לקחת קו 710.
  • שעות פעילות: ראשון 12:00-18:00, שני-שבת9:00-22:00

Legoland Windsor, Surrey- מיני לונדון, לגולנד

פארק לגולנד נמצא ליד העיר וינדזור Windsor, במרחק שעה נסיעה מלונדון. בפארק יש יותר מ-55 מתקנים ותצוגות, מיני-לנד – שהם דגמים מיניטורים של אתרי תיירות שונים. בכל שנה מתווספים לאוסף מתקנים ואטרקציות חדשות. בפארק יש שני בתי מלון המיועדים למשפחות.

הפארק מחולק לחמישה אזורים בנושאים שונים כשחוץ מאשר האטרקציות עצמן, בכל אחד מהאזורים יש מסעדה משלה. חלק מהמתקנים מוגבלים בגבהים מסוימים לכן, בכניסה אליהם מוצב מד גובה לפיו מחליט המפעיל אם הילד בכלל יוכל להיכנס. בחלק מהמקרים הוא יוכל בליווי מבוגר. ישנו מבחר גדול של מתקנים ביניהם אבובים, בית ספר לנהיגה ברכבי לגו, מכבי אש, רכבות הרים וקרוסלות, ועוד.

בנוסף, תוכלו לצפות בסרט 4 ממדים וכן ליהנות מהופעות שונות אשר פרטיהן מתפרסמות באתר.

טיפים:

  1. ילדים עד גיל שנתיים נכנסים בחינם. הפארק עתמו מתאים לגילאי 3-12 שנים.
  2. בשל מתקני המים מומלץ לבוא עם בגדי החלפה ומגבות.
  3. ניתן להזמין כרטיסים רגילים מראש או כרטיסים כוללים הסעה מלונדון
  4. ניתן לקחת דיל של 2 לילות בבתי המלון בעיירה ליד כולל כרטיס ללגולנד ויום שני חינם. המלון בפארק עצמו הרבה יותר יקר. 
  5. ניתן לקנות כרטיס שמקצרים תורים בהמתנה למתקנים.
  6. מומלץ לא להגיע בשבתות כי המקום מאד עמוס.
  • אתר: Legoland
  • כתובת: Winkfield Road, Windsor, Berkshire, SL4 4AY
  • הגעה: ברכבת ישנן שתי אפשרויות. המהירה יותר: מתחנת London Paddington דרך Slough ל-
  •  Windsor & Eton Central  בחברת הרכבות First Great Western–  שזה לוקח חצי שעה.
    האופציה הארוכה יותר: מתחנתLondonWaterloo לתחנת – Windsor&EtonRiverside  בחברת הרכבות  South West Trains שזה לוקח כמעט שעה שלנסיעה
  • משתי תחנות הרכבת בווינדסור יש אוטובוס שאטל בתשלום לכיוון הפארק. באוטובוס אפשר לקחת מויקטוריה- קו 702 של חברת Green Line Travel . גם דרכם אפשר לקנות חבילה שכוללת את נסיעת האוטובוס ביחד עם הכרטיסים לפארק, פרטים באתר: greenline.

אטרקציות בלונדון למתבגרים

הצינוק של לונדון – LONDON DUNGEON

הצינוק של לונדון הוא שילוב בין מוזיאון להופעה עם הקהל. בביקור אפשר לחוות זמנים שונים מההיסטוריה המקומית על ידי סיקור הזוועות, האסונות, והמזימות אשר התרחשו בממלכה. בדאנג’ן תוכלו לראות את מרתפי העינויים של העיר, כיצד וכיצד בוצעו הוצאות להורג. הירידה לצינוק נעשת באמצעות מעלית עתיקה, שמזכירה את ימי הביניים, ותעזור לכם להיכנס לאווירה. אישית, אני ורוני היינו ב-Dungeon באמסטרדם וזאת היתה אחת החוויות הכיפיות ביותר שלנו, למרות שכן היו חלקים שפחדתי. לכן, אני ממליצה על האטרקציה בעיקר למתבגרים ומעלה. פה תוכלו לרכוש כרטיסים מראש.

בני נוער יוכלו להתרפק על שייט אל הגיהנום ועל הוצאה להורג בתלייה, לפלרטט עם רציחותיו של ג’ק המרטש ועם חדר ניתוחים שותת דם, כשבובות שעווה משמשות בו בתפקידי ניצבים בהרבה מאד הומור.

טיפים:

  1. אורך הסיור הוא כשעה עד שעה וחצי ומומלץ להגיע בסמוך לסגירה, בשעה 18:00 בערב, על מנת להימנע מעומסים ומתורים. בנוסף כדאי לא להגיע בסופ”ש ובקיץ התורים מאד ארוכים. ניתן לקנות באתר כרטיס דילוג על תור.
  2. המקום מומלץ להגיע עם בני נוער ולא ילדים קטנים.
  3. האתר נגיש לכיסאות גלגלים אבל יש הגבלה על כיסא גלגלים 1 בכל שעה שיכול לבקר בכל שעה, בשל בטיחות אש. לכן כדאי שתתאמו את הביקור מראש.
  4. נשים בהריון, חולי לב ובעלי קוצב לב – יכולים להשתתף בסיור כולו, חוץ מאשר נסיעות בסירות ו”נפילה חופשית”.
  5. למקום אי אפשר להיכנס עם תיקים או חפצים גדולים, וגם אין שמירת חפצים.
  6. בחלק מהפעילויות יש הגבלת גובה של 4 מטר.
  7. ניתן להגיע אל למקום בסירה, ובמזג באוויר יפה כדאי גם לבוא באופניים.
  • אתר: The Dungeons
  • כתובת: Riverside Building, County Hall, Westminster Bridge Rd, Bishop’s, London SE1 7PB
  • הגעה: במטרו יש לקחת קווים Bakerloo ,Jubilee Northern ו-Waterloo & City לתחנת  Waterloo, או קווים Circle ו-District לתחנת  Westminster. באוטובוס ניתן להגיע באחד הקווים הבאים:  12, 53, 59, 76, 77, 148, 159, 211, 341, 381 RV1..
  • שעות פתיחה: האתר פתוח בימים ב’-ד’, ו’ בין השעות 17:00-10:00, בימי ה’ בין השעות 17:00-11:00, ובימי שבת וא’ בין השעות 10:00-18:00.

London Bridge Experience

אטרקציה מפחידה נוספת היא London Bridge Experience. גם האתר הזה, מעביר את המבקרים בהיסטוריה המפחידה, והנוראית של לונדון. מג’ק המרטש ורוצחים נוספים. הסיפור המוביל את ההרפתקה הוא גילוי סודות מפחידים מתחת לגשר לונדון. המבקרים מריחים, שומעים ורואים איך האזור היה נראה בעבר המפחיד שלו מהתקופה הרומאית  עד ימינו אנו.

בסיום ההרפתקה, תרדו לעבר ה-  TOMBS, המבוך המפחיד הנחשב מס’ 1 בבריטניה.

טיפים:

  1. הכניסה מגיל 5 ומעלה. עד גיל 15 יש צורך במלווה מעל גיל 18.
  2. מעל גיל 16 יש צורך לקנות כרטיס מבוגר.
  3. כרטיס סטודנט עם כרטיס בתוקף או גמלאי מעל גיל 60, ניתן לקנות בקופות בלבד.
  4. כניסה חינם מתחת לגיל 4 אך לא מומלץ לבוא עם ילדים בגיל הזה.
  5. ההרפתקה מתאימה לנוער מעל גיל 11. ילדים מתחת לגיל זה, מסלול שונה פחות מפחיד.
  6. המסלול הוא כשעה. יש להגיע 15 דקות לפני השעה אליה קניתם כרטיס.
  • אתר: The London Bridge Experience
  • שעות פתיחה: שני עד שישי בין השעות 10:00 – 18:00. שבת, ראשון וחופשות בתי ספר 09:30 – 18:00.  האתר סגור רק בחג המולד.
  • מייל: sales@tlbe.co.uk
  • כתובת: The London Bridge Experience, 2-4 Tooley Street, London SE1 2SY.

הסיור המפחיד – רוחות רפאים בלונדון

כרטיס משולב יחודי המשלב שתי אטרקציות שממש לא מתאימות לקטנטנים: סיור רוחות רפאים ושייט קריפי ב-Thames. הסיור כולל כניסה ל-haunted houses.

כרטיסי הטבות וכניסות משולבות לאתרים בלונדון

לונדון פס London Pass

לונדון פס פאס london pass

זהו כרטיס שיכול לחסוך לכם הרבה עם תחליטו על טיול בלונדון עם ילדים. העלות הראשונית גבוהה אבל הפאס מעניק כניסה חינם ל-80 אטראקציות בעיר אז זה יכול להיות מאוד חסכוני בסופו של דבר. למעשה, כרטיס הלונדון פס מאפשר לכם להיכנס באופן “חופשי” למבחר אתרים בלונדון, בלי לקנות כרטיסים מראש וכן לדלג על תורים. ישנם מספר סוגים של כרטיסי לונדון פס וננס פה לספר לכם על חלקם.

The London Pass

מאפשר כניסה חופשית למספר רב של אתרים בלונדון. את הכרטיס ניתן לקנות לפני הנסיעה ולקבל הביתה בדואר. ניתן גם לאסוף אותו בלונדון או להוריד אותו לאפליקציה של לונדון פס ולהראות בכניסה לאתרים בסמארטפון. ניתן להוסיף לכרטיס גם כרטיס נוסף לנסיעה בתחבורה הציבורית.

הוא מאפשר כניסה לרשימה ארוכה של מוזיאונים ואטרקציות, סיורים, גלריות, וכניסה לתערוכות בתשלום במוזיאונים שונים. האטרקציות שניתנות עם הכרטיס משתנות כל הזמן, לכן מומלץ להסתכל בעמוד של האטרקציה באתר או באתר של לונדון פס.

את הכרטיס מומלץ לקנות לקנות באינטרנט לפני הנסיעה מומלץ לקנות באינטרנט לפני הניסעה במחיר מוזל. הוא מתחיל רק לאחר השימוש הראשוני בו.

אין הגבלה על מספר האטרקציות שתשתמשו בהם לכרטיס ביממה. מה שכן, יש הגבלה של הסכום בו תוכלו להשתמש בכרטיס. יש לקחת בחשבון שאין אפשרות להיכנס לאותה אטרקציה כמה פעמים באותו כרטיס.

כרטיס לונדון פס משולב עם כרטיס נסיעה – OYSTER

ישנה אופציה לרכישה עם הלונדון פס ביחד עם האויסטר. באתר של לונדון פס תצטרכו לבחור: WITH TRAVEL. גם כשהלונדון פס מסתיים אפשר להמשיך להשתמש באויסטר. אם נשאר לכם כסף על הכרטיס אויסטר, אפשר לקבל החזר במכונות האוטומטיות. צריך לקחת בחשבון שאת הכרטיס הזה לא ניתן להוריד באפליקציה.

לונדון אקספלורר פס London Explorer Pass

כרטיס שמאפשר גמישות בבחירת האטרקציות מתוך 20 אטרקציות מרכזיות שהוא מציע.
את הכרטיס יש לנצל תוך 30 יום מהשימוש הראשוני. תצטרכו להחליט מראש כמה אטרקציות תרצו לראות. קחו חשבון, שככל שקונים יותר אטרקציות המחיר לכל לאטרקציה יורד. מבחינת תורים, התנאים בכל אטרקציה שונה, וניתן לראות הסבר באתר של כל אטרקציה.

פרטים תוכלו לקבל באתר: London Explorer Pass.

כרטיס Merlin’s Magical London – London Big Ticket 

הכרטיס מאפשר כניסה לחמש אטרקציות מבוקשות:

  • לונדון איי The London Eye 
  • מאדאם טוסו Madame Tussauds 
  • חווית שרק DreamWorks Tours Shrek’s Adventure 
  • האקווריום של לונדון The SEA LIFE London Aquarium
  • לונדון דאנג’ן The London Dungeon

פה תוכלו לרכוש את הכרטיס שבתוקף ל-90 ימים מההפעלה וניתן לבטל עד 24 שעות לפני.

כרטיס משולב למאדאם טוסו, London Eye ו-Sea Life

כרטיס משולב לשלוש אטרקציות:

  • מאדאם טוסו
  • לונדון איי London Eye
  • Sea Life

הכרטיס מקנה הנחה של מעל 40% (!) לשלושת הטרקציות יחד ויש אפשרות ביטול חינם. הכרטיס פעיל לשלושה חודשים מרגע ההפעלה, כלומר לא צריך להגיע לכל האטרקציות באותו היום. בהזמנה תצטרכו כבר לקבוע תאריך למאדאם טוסו ולאחרים באתרים הרשמיים.

כרטיס משולב London Eye ו-Sea Life

כרטיס משולב לשתי האטרקציות  הפופולאריות, לונדון איי וסי לייף. הכרטיס המשולב חוסך מעל 10%.

לעוד אטרקציות לילדים בלונדון ומדריך בלונדון עם ילדים, לכו לבקר בבלוג רואים עולם ובאתר הכל על לונדון.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים