עשר הפשלות הגדולות בטיולים המשפחתיים שלי

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט אורח מאת: מיכל מנור, כותבת הבלוג רואה עולם

הייתם פעם בטיול משפחתי מושלם? כזה שהכל הסתדר לפי התוכניות, אף אחד לא רב עם השני, הגעתם לכל מקום בקלות ובזמן, הילדים היו תמיד שמחים ומאושרים ובדיוק בשנייה שהם היו רעבים מצאתם מסעדה טעימה וזולה?

אם הנהנתן לחיוב על כל השאלות לעיל כנראה אין לכם עוד ילדים או שהזיכרון שלכם לא מי יודע מה. אני יכולה להעיד שלמרות שהטיולים המשפחתיים שלנו מהנים, יש גם רגעים לא קלים ותמיד יש איזו פשלה אחת או שתיים.

לכבוד יום המשפחה בחרתי לכם את עשרת רגעי השפל של הטיולים המשפחתיים שלי:

להעיר את השדים – הולנד 2007

הולנד עם ילדים
הולנד עם ילדים

הנסיעה להולנד הייתה הטיול המשפחתי הראשון שלנו. נסענו עם ילד בן חמש ותינוקת בת שנתיים. מכירים את גיל שנתיים הנורא? אז הוא החליט להתנחל אצלנו בדיוק בנסיעה הזו. לתינוקת, שעד הנסיעה הייתה יצור דיי נוח, לא היה קל עם השינויים המרובים ובעיקר לקחה קשה את הפעמים הרבות בהן נאלצנו להעיר אותה משנת צהרים. בואו נאמר שכל מי שהיה בסביבה שלה, בשעה שהתעוררה, התחרש קלות.

הפעם שנחרתה בזיכרון במיוחד הייתה באפטלינג. הקטנה נרדמה בעגלה ואני טיילתי איתה ברחבי הפארק. לצערם של העוברים ושבים היא החליטה להתעורר דווקא מול פסל של שד מפחיד, אני בטוחה שאת הצרחות שלה הרבה הולנדים וישראלים, שנכחו באותו יום בפארק, לא שכחו למשך הרבה זמן.

לקח: להביא לטיול אטמי אוזניים

התרסקות דרמטית – הולנד 2009

רוכבים בכפר נופש הולנדי - זו לא המשפחה שלי
רוכבים בכפר נופש הולנדי – זו לא המשפחה שלי

דמיינו כפר נופש הולנדי רגוע, בו הולנדים חביבים רוכבים על אופניים בין שבילי הפארק, כעת דמיינו גם את המשפחה החביבה שלנו מדוושת בפארק. נשמע פסטורלי, לא? אז זהו, שבמציאות היה שביל אופניים צר במיוחד שמצידו האחד אגם ומצידו השני תהום (טוב, לא ממש תהום, יותר תעלת כביש קטנה), והייתה אותי, רוכבת אופניים חלודה למדי (לא רכבתי על אופניים מאז יום כיפור 1979) וקצת לחוצה. בעודי מנסה להתאים את הקצב לשאר בני המשפחה, הופיעו מולי שתי הולנדיות, רכובות זו לצד זו, שמשום מה חשבו שאצליח לעבור ברווח הדק ביניהן. במקום להתנגש בהן או לחילופין לרכב היישר לאגם, בלמתי בפתאומיות והתרסקתי עם האופניים על השביל. חשבתם שהן עצרו לעזור לי לקום? מה פתאום, הן הפטירו בבוז you should more bicycle והמשיכו לעבר השקיעה. אני לעומת זאת חדלתי מלרכב עד עצם היום הזה.

לקח: לא לסמוך על הנדיבות של ההולנדים שיפנו לך את הדרך

איפה, איפה, איפה המזוודה? – אוסטריה 2010

אם אין מזוודה ובגדים אפשר לתפור בגדים מוילון
אם אין מזוודה ובגדים אפשר לתפור בגדים מוילון – מתוך ״צלילי המוזיקה״

חופש סוכות, מגיעים לשדה התעופה, מתרגשים לקראת הנסיעה לאוסטריה, מוציאים את המזוודות ו…אופס, חסרה מזוודה.

איזו מזוודה? המזוודה שלי, עם כל הבגדים שארזתי לכבוד הנסיעה וגם בגדי הים שלי ושל הילדים.

אין זמן לחזור הבייתה להביא את המזוודה, אבל יש מספיק זמן להאשמות הדדיות של מי הייתה האחריות להעמיס את המזוודה.

בסופו של דבר מעז יצא מתוק ואני זכיתי במלתחת חורף ‘מייד אין אוסטריה’.

הבעיה היחידה הייתה שלא מצאנו שום חנות שמכרה בגדי ים בסוף ספטמבר ונאלצנו בצער רב לוותר על פארקי המים והמרחצאות החמים המפורסמים של חבל זלצבורגלנד

לקח: לעשות ‘מסדר המפקד’ למזוודות לפני שיוצאים לשדה התעופה

עיירות של זקנים – אנגליה 2011

אנגליה עם ילדים
אנגליה עם ילדים

הפעם מדובר בפשלה מתמשכת, שלא לומר תכנון לקוי של הטיול. למעשה מרוב שהתלהבנו מהכפרים הציורים והעיירות החמודות של הקוטסוולדס באנגליה, שכחנו שיש לנו גם שני ילדים שמחפשים אטרקציות או מסלולים בטבע. יום אחר יום התשנו אותם בשיטוט בין עיירות עד שהם הודיעו לנו שנמאס להם כבר מ”העיירות של הזקנים” והם לא מוכנים לטוס איתנו יותר לחו”ל. היה זה רגע כואב של התפכחות, הבטחנו להם להשתפר ואכן מאותה נקודת זמן ואילך עמדנו (פחות או יותר) בהבטחתנו.

לקח: לשלב בטיול גם דברים שילדים אוהבים

מתי מגיעים?  – גרמניה 2012

גרמניה עם ילדים
גרמניה עם ילדים

תעירו שני ילדים מוקדם בבוקר, שימו אותם ברכב, במושב האחורי ביחד עם מזוודות שמצופפות את המקום וצאו לנסיעה ארוכה, הוסיפו לתבשיל פקק תנועה רציני וכדי להגביר את הלחץ תזמנו את זה לזמן בו אתם צריכים להגיע לשדה התעופה לטיסה הביתה.

קיבלתם את הנסיעה הכי גרועה שהייתה לנו – עם ילדים עצבניים, רבים ורעבים והורים לחוצים. לא מומלץ.

לקח: לישון קרוב לשדה התעופה.

מי הזיז את הטלפון שלי – סלובניה 2013

סלובניה עם ילדים
סלובניה עם ילדים

הטיול לסלובניה, שהיה אחד הטיולים המשפחתיים הטובים שלנו, ייזכר גם בתור הטיול הראשון בו המתבגר לקח טלפון נייד, עליו שמר כבבת עינו. באחד הימים יצאנו למסלול הליכה נחמד, כשחזרנו לרכב נשמעה זעקה “איבדתי את הטלפון שלי”. דבר ראשון  – לא איבדנו את העשתונות וישר התחלנו לצעוק עליו “כמה הוא לא אחראי ושיותר בחיים לא קנה לו טלפון”, אחרי שנרגענו, נשלחו אב המשפחה והנער מחדש למסלול (הארוך) כדי לחפש את הטלפון. הם העלו חרס בחיפוש וחזרו נפולי פנים. נסענו לדירה אבלים וחפויי ראש, נכנסנו לדירה ונחשו מי חיכה לנו על שולחן האוכל?

לקח: להוריד את האפליקציה ‘מצא את הטלפון שלי’

אחרי המבול – אנגליה 2014

אנגליה עם ילדים
אנגליה עם ילדים

התחזית בבוקר רמזה שייתכן וירד גשם בשעות אחרי הצהרים. אני בחרתי להתעלם מהרמיזה ויצאנו לבקר באחוזה אנגלית יפהפייה. מזג האוויר אכן הסביר לנו פנים עד לשעות אחר הצהרים, עת נפתחו ארובות השמיים וגשם לא מנומס בעליל החל לרדת, בעודנו מטיילים בגן. מיד תפסנו מחסה בחממת עגבניות, אולם נאלצנו להתפנות ממנו לפני שהילדים יחסלו את כל העגבניות. התחלנו לרוץ בגשם סוחף לחנייה – אבל אבוי, לא זיהינו היכן חנינו. ספוגים במים עברנו על פני שורות של חניות עד שמצאנו את המכונית שלנו, רק כדי לגלות שהשלט לרכב לא עובד בגלל הגשם…חזרנו בריצה למחסה הקרוב, חיכינו לגשם שייפסק והתפללנו שלא נחטוף דלקת ריאות.

לקח: באנגליה תמיד לקחת בתיק מטרייה

שריפה, אחים שריפה  – סקוטלנד 2015

סקוטלנד עם ילדים
סקוטלנד עם ילדים

דווקא בסקוטלנד, בטיול הכי נפלא, ארעה לנו הפשלה הכי דרמטית.

אחרי שבוע בבית על אגם הגענו למקום הלינה שלנו לשלושת הלילות הבאים. נכנסתי  לבית הקפה ששיך לבעלת הדירה ולהפתעתי היא לא מצאה את ההזמנה….

משהו מריח לא טוב…..

לאחר שהיא ביררה שלוש פעמים איך אני מאייתת את שמי, היא מסרה לי שהיא לא מוצאת את ההזמנה.

הושטתי לה את המסמכים של בוקינג.

היא הביטה במסמכים ולפתע “נזכרה” שהדירה נשרפה לפני שלושה ימים.

“נשרפה??????” הייתי בהלם מוחלט. “אז למה לא טרחת ליידע אותנו ולסדר לנו דירה חלופית?”

“הא” היא אומרת באדישות ” הזמנתם דרך בוקינג, זו הייתה אחריות של בוקינג ליידע אתכם לחפש דירה אחרת…”

בשלב הזה איבדתי את נימוסי הבריטיים והודעתי לה בעצבים ישראליים, שלא מעניין אותי כרגע אחריות של מי זה,  לי אין דירה והיא צריכה למצוא לי דירה אחרת.

היא אכן מצאה דירה אחרת, שהייתה סבירה, אבל שינתה לנו לגמרי את המסלול המתוכנן והשאירה טעם מר מהסיפור.

לקח: לבדוק בבוקינג שההזמנה עומדת בעינה.

רעב כמו זאב – גרמניה 2016

גרמניה עם ילדים
גרמניה עם ילדים

הטיול לגרמניה והולנד ייזכר כטיול הכי קשה, עם הרבה משברים. היה זה הטיול בו נפל לי האסימון שלטייל עם מתבגרים נוהמים זה לא פיקניק. ואפרופו פיקניק – קבלו את רגע השפל של הטיול: לאחר בילוי במגלשות הרים שוות הגענו לשלב המסלול. בחרתי מסלול מהנה עם הליכה לאורך נחל, עם מצוקים, סלעים וגשרים בדיוק כמו שהם אוהבים. אחרי כחצי שעה הליכה התחילו קיטורי “אנחנו רעבים”, בדיוק עבור הקיטורים הללו טרחנו והכנו כריכי פיקניק מושקעים, אותם עטפנו באהבה והכנסנו לתרמיל…רק שאיפה התרמיל?

הסתבר שהתרמיל נשאר ברכב. ברגע שהמתבגרים הבינו שהכריכים לא בהישג יד, הם פצחו בשביתה איטלקית ולא הסכימו להמשיך ולצעוד, אלא תבעו לחזור לרכב.  אז חזרנו לרכב ובמקום לפקנק מול הנוף הם טרפו את הכריכים במושב האחורי.

לקח: לא לצאת מהבית או הרכב בלי משהו לנשנש.

מוזיקה של זקנים – שוודיה 2017

שטוקהולם עם ילדים
שטוקהולם עם ילדים

החופשה המשפחתית בשוודיה הייתה קרוב למושלמת. בכל זאת היו לנו עשר שנים להפיק לקחים מטיולים קודמים. אולם רגע השפל המשפחתי בטיול היה לא צפוי. הלכנו שמחים וטובי לב למוזיאון אבבא בשטוקהולם.

על הביקור במוזיאון הדיעות חלוקות:

  • המתבגר טוען שבילינו במוזיאון שמונה שעות בהן הוא גווע מרעב ומת משיעמום.
  • אנחנו טוענים שהיינו בסה”כ שלוש שעות, זמן קצר מדי כדי למצות את החוויה.
  • המתבגר טוען שמדובר במקום עלוב שעוסק בלהקה משמימה עם מוזיקה של זקנים.
  • אנחנו טוענים כי מדובר במוזיאון אינטראקטיבי מדליק שעוסק בלהקה מיתולוגית מימי ילדותינו…
  • המתבגר טוען שזה ממש פאדיחות שאמא ואבא שרים בקריוקי שירים של אבבא
  • אנחנו טוענים ש ”The winner takes it all, The loser standing small”

נ.ב על כל שעה שבילינו במוזיאון “שילמנו” כפיצוי בשעתיים מייגעות בלונה פארק של שטוקהולם.

לקח: לא גוררים מתבגרים למוזיאונים.

***

הקיץ אנחנו נוסעים לאירלנד ואני מקווה שנקודת השפל היחידה שנזכור תהיה השפל של הים…

***

מיכל מנור היא בלוגרית והעורכת של מגזין הטיולים הדיגיטלי ‘רואה עולם’

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

4 תגובות

  1. פוסט נפלא, הכי כיף שאפשר להסתכל אחורה ולצחוק מאותם רגעים שבזמן אמת, צחוק היה הדבר האחרון שהם עוררו. מיכל תודה על כל התובנות החשובות. אני בטוחה שכל משפחה תמצא ברשימה לפחות טיפ אחד שיועיל לה בטיול הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים