צפון צ׳כיה עם ילדים – מסלול,אטרקציות והמלצות מאת אירה בן פורת [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה אודות צפון צ׳כיה עם ילדים מופיע פה באישורה של אירה. פה תוכלו לקרוא את הסיכום שלה על דרום צ׳כיה עם ילדים.

שלום לכולם. מצרפת את תוכנית הטיול שלנו בצפון צ׳כיה בסוף אוגוסט. במילה אחת – נהדר! בכמה מילים- תקראו אם בא לכם

סיכום הטיול שלנו- 20-29 לאוגוסט 2016. נסענו בהרכב של זוג פלוס שתי בנות בגילאי 8 ו-4 פלוס אמא שלי. נחתנו בפראג בבוקר ולקחנו את הרכב השכור. נסענו צפונה לאזור שנקרא Mirova Pod Kozakovem. התמקמנו, עשינו קניות בסופר, וכד’.

צפון צ׳כיה עם ילדים – היום הראשון – נסיעה לעיר Liberec למוזיאון ילדים בנושא מדע- IQ Park/IQ Landia והעיר Turnov

צפון צ׳כיה עם ילדים
צפון צ׳כיה עם ילדים

מומלץ מאוד לילדים החל מגיל 7 או תלוי ילד – אם מתעניין במדע. דווקא המתקן שהיה מחוץ למוזיאון, מעין נדנדה שבצד אחד מחוברת לאוטו שמהווה משקולת והילדים נתלים על חבלים ויורדים ועולים, היוותה את האטרקציה העיקרית לקופיפות שלנו.

בערב עשינו סיבוב ברחובות העיר Turnov. עוד מידע על העיירות Turnov ו-LIberec בהמשך.

היום השני – נסיעה לגן חיות Zoo Dvur Kralov ובדרך עצירה בעיירה חמודה ושקטה Nova Paka

גן החיות מאוד נחמד ומיוחד – החיות נמצאות ממש קרוב לקהל המבקרים ולא מאחורי סורגים, מה שנותן תחושה מאוד טבעית. יש מעין רכבת שעושה סיבוב אך פיספסנו את האחרונה. כדאי לשאול בכניסה עד מתי יש אותן. בכניסה לגן החיות יש מתקן ענק של טיפוס שהילדים נהנו ממנו מאוד. מחיר כניסה לגן החיות הוא כ-25 שח.

בדרך חזרה אכלנו ארוחת ערב במסעדה Jejkuv Statekֿ, מסעדת בשרים עם מחירים מאוד נוחים. בחוץ יש מדשאה עם מתקנים לילדים. אם יש יום נעים אפשר לשבת בחוץ והילדים מתרוצצים בכיף.

היום השלישי –  נסיעה לאזור Mala Skala, מסלול “מבוך הסלעים” BESEDICE מהעיירה Skalni Labirint

בבקתת התיירים בכניסה אפשר לקנות מפה עם המסלולים השונים. ישנם 3 מסלולים. שילבנו בין האדום לצהוב. המסלול בתוך יער מקסים. משם נסענו כחצי שעה ועצרנו בעיירה Jablonec nad Nisou. טיילנו במרכז שלה עם המדרחוב – מאוד שקט ויפה, אכלנו פיצה מצויינת במדרחוב שעלתה 5 ש״ח למשולש ענק עם תוספות מפנקות.

היום הרביעי – Harrachov, מפלי Mumlavsky ו- Bobová dráha

צפון צ׳כיה עם ילדים - רכבל ב- Harrachov
צפון צ׳כיה עם ילדים – רכבל ב- Harrachov

עיירה שיש בה מלא אטרקציות תיירותיות לקיץ ולחורף. בחורף המקום הופך לאתר סקי ובקיץ יש שלל פעילויות מהממות לקטנים ולגדולים. הנה האתר של Bobová dráha. עלינו ברכבל שעולה להר בגובה יותר מ-1,000 מטר. מחיר הרכבל לשני הכיוונים הוא 28 ש״ח למבוגר ו-15 ש״ח לילד. כל כיוון לוקח רבע שעה בערך. למטה בכניסה יש מתקנים לילדים – טרמפולינה, מתקן חבלים, מתנפחים ועוד. הכל כלול במחיר הכניסה לרכבל.

צפון צ׳כיה עם ילדים - רכבת הרים Harrachov
צפון צ׳כיה עם ילדים – רכבת הרים Harrachov

לאחר מכן נסענו קילומטר בלבד והגענו למגלשות הרים – חוויה מדליקה! סיבוב אחד למבוגר יעלה 15 ש״ח ולילד 11 ש״ח. עשינו 5 סיבובים. יש במקום גם פארק חבלים אקסטרימי שנראה מדהים אך ניתן לעשות רק מגובה 1.40 מטר. מתחברים עם רתמות ומקבלים הדרכה מקצועית. המסלול עובר בין העצים וממה שראינו לוקח כשעה. עולה 50 שח.

צפון צ׳כיה עם ילדים - מפלי מומלבסקי
צפון צ׳כיה עם ילדים – מפלי מומלבסקי

אכלנו ארוחת צהריים במסעדת Picnic ברחוב הראשי בעיירה. לא מומלץ במיוחד. לאחר מכן נסענו נסיעה קצרה בתוך העיירה למסלול שלוקח אותנו את מפלי Mumlavsky. לא לסמוך על הווייז כי הוא מכניס ממש לתוך המסלול שאסור לכניסה לרכבים. לחנות את הרכב באזור של תחנת האוטובוסים הגדולה או להמשיך עוד קצת ולחנות מול בית מלון Hotel Lovacka Mumlava. הליכה עם עליה קטנה. היינו שם סביב 19 בערב אז במפל עצמו היה קפוא. ביום חם אפשרי בהחלט לרחוץ בו.

צפון צ׳כיה עם ילדים – היום החמישי – נסיעה לצוקי פרחוב. Prachovsky Skali

צפון צ׳כיה עם ילדים - צוקי פרחוב
צפון צ׳כיה עם ילדים – צוקי פרחוב

עשינו את המסלול הצהוב – הקל ביותר שמשלב גם הוא עליות קשות במעלה ההרים. מסלול מרהיב ביופיו! לא לפספס.

ימים שש-שמונה – פראג

נסיעה לפראג לשלושה ימים של שופינג ובזבוזים. בפראג, מעבר לדברים הרגילים, אני ממליצה מאוד לקחת את הילדים לחנות החדשה יחסית Hamleys הידועה מלונדון. מעבר לכל מה שרק אפשר לדמיין בתחום הצעצועים יש שם גם ארטקציות כייפיות, חלקן בחינם וחלקן בתשלום סמלי – קרוסלת סוסים, מגלשה בין הקומות, הפעלת מכוניות מתנגשות על שלט, משחקי בצק וחול קינטי.

הערות כלליות על צפון צ׳כיה עם ילדים

הסתדרנו מצויין עם WAZE. כל הדרכים הן דרכים כפריות חד נתיביות והדרך מאוד מאוד יפה. בכל מקום יש עצי פרי שניתן לעצור ולקטוף (בהנחה שהם לא בשטח של מישהו), המון בעלי חיים שרואים בדרך – סוסים, עיזים, כבשים ופרות. יש הרבה אגמים שבחלקם ניתן לעצור ולרחוץ (לנו לא ייצא).

במקומות הכפריים כמעט ולא דוברים אנגלית. להרגשתנו באופן כללי לא ממש אוהבים תיירים דוברי אנגלית.

המחירים ביחס לארץ מאוד זולים. לנו במהלך 6 ימים היו הוצאות של 1700 שח ל-3 מבוגרים ושני ילדים, כולל קניות בסופר, מסעדות (פעמיים), כניסה לאתרים, גלידות בדרך, דלק ועוד קצת בזבוזים בקטנה (בניגוד לפראג, אין יותר מדי על מה לבזבז כסף).

אטרקציות נוספות בצפון צ’כיה – גן העדן הבוהמי

צפון צ׳כיה עם ילדים
צפון צ׳כיה עם ילדים
  • בפאתי העיר Turnov נמצאת טירת ולדשטיין – Hrad Valdstejn – טירה עתיקה ביותר שנבנתה ב1260. אפשר להגיע אליה ב-2 דרכים. האחת עם הרכב עד למרגלותיה של הטירה והשניה והמומלצת יותר היא ברגל במסלול שאורכו כקילומטר. מסלול מתפתל ביער עבות קסום כמו לקוח מאגדה ובסופו עליה מתונה. ניתן בהחלט לעשות עם הילדים. בטירה נערכים אירועים לקהל הרחב ומומלץ להתעדכן בתוכנית באתר. כניסה עולה 50 קרונות. ילדים בחצי מחיר. חניה 30 קרונות. במרחק 10 ק”מ מהטירה יש אגם לרחצה ופיקניק. רבע שעה נסיעה. אגם Vezak. יש מסלול מקסים מסביב לאגם.
  • ב-Turnov יש מרכז מידע NamestiCeskehoraje 26 Turnov 511 01. פתוח שני-שישי, 8-18, שבת 9-16, ראשון 9-15
  • כמו כן ב-Turnov יש באולינג. כיכר ראשונה שמאלה. פנייה ראשית שוב שמאלה ועד הסוף.
  • עוד ב-Turnov – ישנו מקום שנקרא Happy Land. זה גן שעשועים ענק לילדים שבנוי כולו מקש. מיוחד ויפה. טרמפולינה ענקית, רכיבה על סוסים, אומגה, קיר טיפוס על שחת, טרקטורונים, קליעה למטרה.
  • Karlovice-Radvanovice . פתוח 9-19, 100 קרונות.
  • קרוב לטורנוב יש אגם נחמד לרחצה – Pilsky Rubnik (תמונה בטלפון מענבל קרטיס עם נקודות ציון)
  • LIBEREC – העיר הגדולה של האיזור. יש בה את האיי קיו פארק – IQ Park – ארבע קומות של פעילות אינטראקטיבית, משחקי חשיבה והגיון, פעלולי מדע לילדים ומבוגרים. מעביר כמה שעות בכיף. יש שם גם פארק מים Centrumbabylon.
  • טירת דטניציה – Detenice Zamek – חוויית ימי ביניים, יכול להיות מפחיד כי יש בה גולגולות ושלדים. בשעה 14 מתקיים טורניר אבירים. מומלץ! לא מתקיים בימי שני.
  • מגלשות הרים יש גם ב-Harrachov
  • עיירת הסקי שפינדרוב מלין Spindleruv Mlyn שוכנת בלב הרי הענקים. יש שם את האטרקציה פארק הקופים – MONKEY PARK – פארק חבלים אקסטרימי. ככל הנראה רוב הפעילות היא מגובה של מטר ו-40, אך יש שם את המגלשות הרים Bobsleigh שניתן לעשות. Badrichov 127 90 קרונות למבוגר ו-70 לילד.
  • כמו כן, אפשר לעשות את הנסיעה ברכבל לעיירה מדבדין. לוקח 13 דקות. פתוח 8-18, 460 קרונות למשפחה לכיוון אחד, 630 הלוך ושוב.
  • יש פארק מים – 3 מגלשות מים ובריכות. פתוח כל יום 10-20, 190-350 קרונות למבוגר, 100-210 לילד.
  • העיירה Mala Skala – ממוקמת לצידי נהר הJizera שהוא אחד מיובליו של נהר Elbe ואפשר לעשות שייט רגוע בנהר בסירות קאנו מעץ. לוקח כשעה. בעיירה יש מסעדה שיש בה מרפסת עם נוף מרהיב להרים ולנהר. לא כדאי לאכול בה אבל כן לראות את הנוף. אפשר להסתובב במרכז העתיק של העיירה עצמה.
  • צמוד למאלה סקאלה ישנו מסלול הנקרא Besedice – מסלול עם מבוך סלעים, קטיף אוכמניות ודובדבנים. היציאה מהעיירה עצמה. מהחניה (30 קרונות) עולים מספר מטרים לכיוון הקיוסק וקצת אחריו נמצא השלט של תחילת המסלול. מסלול מעגלי בדרגת קושי בינונית. יש מסלול וירטואלי מפורט באינטרנט. יש כמה מסלולים- המסלול הצהוב הוא המומלץ עם ילדים ולוקח כשעה וחצי (5 ק”מ).
  • צוקי פרחוב – Prachov – מסלולי הליכה לפי צבעים. המסלול הפופולרי ביותר באזור. מסלול צהוב – קצר, ירוק – אורך. אפשר לשלב ביניהם. הנוף מרהיב.
  • פארק Mirakulum – פארק מאוד נחמד. רצוי להגיע עם הפתיחה כי אחר כך אין חניה ומפנים לחניה רחוקה. להביא בגדי החלפה ומגבת כי נרטבים. פתוח כל יום 10-18
  • מערת נטיפים Bozkovske – בפנים יש אגם מרשים. נכנסים רק בסיור מאורגן. אם באים מאוחר מחכים הרבה זמן. מאוד קר בפנים! להביא בגדים חמים. אם מזמינים מראש לא עומדים בתור.
  • גן חיות ZOO Dvur Kralove – יש אזור של ספארי שנוסעים ברכב. מומלץ לנסוע ברכב ספארי של המקום עם הסברים בצ׳כית. המסלול ארוך יותר ומקיף. עולה 60 קורונות לאדם. בתוך גן החיות יש גם פארק חבלים – לא יתאים לקטנים אבל אולי לגדולים יותר.
  • הכפר המשוחזר Botanicus – אחת האטרקציות המרכזיות למשפחות. להגיע רק בימי הפעילות. פתוח 9-17, לא בימי שני. בכפר פעילויות רבות ומומלץ קודם כל לעבור על תוכנית ההפעלות היומית ולהחליט מה עושים. כדאי לעשות סיור מקדים. יש הופעות ודוכני יצירה. דוכני פעילות עיקריים – הכנת סבון, הכנת נרות, הכנת נייר, מציאת זהב, נפחות, הכנת חבלים, ירי בחץ וקשת. אתרים מעניינים – בית כלא, סד עינויים, גן בוטאני, טחנת קמח, פינת ליטוף, שוק תבלינים. הופעות- קרבות אבירים, להטוטן (מומלץ), ריקודים ושירים מימי הביניים. מחוץ לכפר, מול שער הכניסה יש סניף של חנויות הטבע בוטניקוס.

מסעדות בצפון צ׳כיה

  • מסעדה מומלצת בעיירה שפינדלרוב מלין- לבוזניק Labuznik.
  • מסעדה מומלצת נוספת בעיירה- מסעדת סטייקים Bakchus. נמצאת במרכז העיירה בבניין של הפנסיון Erica.
  • מסעדה מקסיקנית – אבאקנטה. זול וטעים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים