צילום ילדים – איך לצלם ילדים בטיול?

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

פוסט אורח מאת: דניאל עובדיה, צלם ילדים מקצועי ומדריך צילום. מנחה הקורס האינטרנטי בנושא צילום ילדים.

צילום של הילדים הוא חלק בלתי נפרד מהטיול שלנו בחו”ל. אנחנו רוצים לתעד אותם במקומות השונים וליצור מזכרות מדהימות שישמרו גם שנים קדימה. אבל איך עושים את זה נכון? על מה חשוב להקפיד? ואיך אפשר לשדרג כל תמונה של הילדים בטיול גם בלי שיש לנו מצלמה מקצועית?

חו״ל עם ילדים - איך לצלם ילדים
חו״ל עם ילדים – איך לצלם ילדים

אז כאשר אנחנו מצלמים את הילדים יש מספר דגשים שחשוב לשים אליהם לב.

צילום ילדים – טיפ 1 – צלמו בגובה העיניים שלהם

חו״ל עם ילדים - זוויות צילום

כאשר אנחנו מצלמים את הילדים בטיול, בדרך כלל אנחנו פשוט שולפים את המצלמה ומצלמים אותם. ככה, איך שאנחנו. כלומר מהגובה שלנו. התוצאה שמתקבלת היא לרוב תמונה שבה הילד המצולם נראה קטן ונמוך יותר מבמציאות. לכן, הטיפ שלי עבורכם הוא לא להתעצל בזמן שאתם מצלמים ולרדת נמוך, על הברכיים ואם צריך אז ממש לשכב על הרצפה גם אם זה לא תמיד נוח, ולצלם את הילדים מגובה העיניים שלהם, ככה אנחנו לא מקטינים אותם בתמונה וגם לא יוצרים מצג שווא שהם גדולים או גבוהים יותר מבמציאות.

צילום ילדים – טיפ 2 – בחרו רקע נכון לתמונה שלכם

חו״ל עם ילדים - רקע צילום
צילום ילדים – רקע צילום

רקע הוא מרכיב חשוב בתמונה, ואנחנולא תמיד מקפידים עליו מספיק. אני ממליץ להימנע מרקע עמוס, שמושך את עיניי הצופה ומתחרה על תשומת הלב מול הילד שאותו אנחנו מצלמים. חשוב להקפיד על רקע נקי ואחיד ככל שניתן. צלמו את התמונות על הגדרת צמצם פתוח ככל שניתן, במידה ויש לכם שליטה על פונקציית הצמצם במצלמה שלכם כמובן, ובכך לייצר רקע אחיד ומטושטש. בנוסף, כדאי לנסות ולשמור על ניגודיות מבחינת הצבעים של הילדים אל מול הרקע. חשוב לנסות “לשבור” את צבעוניות הרקע ולהלביש את הילדים בצבעים בולטים ששונים מהרקע שמאחוריהם. כך אנחנו מבליטים אותם ויוצרים אפקט מעניין מאוד.

צילום ילדים טיפ 3 – קומופזיציה נכונה היא המפתח לתמונה מוצלחת

חו״ל עם ילדים - קומפוזיציה
צילום ילדים – קומפוזיציה

נסו לשבור את המיקום הסטנדרטי והמשעמם של הילדים במרכז ולמקם אותם דווקא בצד הימני או לחילופין בצד השמאלי של הפריים. בעזרת הפעולה הפשוטה הזאת – אנחנו מקבלים תמונה שוברת שגרה, מעניינת ונעימה לעין. איך נדע באיזה צד למקם את הילד שצילמנו? גם בשביל זה יש לי טיפ עבורכם: נמקם אותו בצד הנגדי מהמבט שלו או הכיוון שאליו פונה הגוף שלו. כלומר, אם המצולם מסתכל או פונה עם הגוף שמאלה, אנחנו נמקם אותו בצד הימני של התמונה ולהפך. למושג הזה קוראים מרחק הדובר. במרחק הדובר אנחנו רוצים להשאיר למצולם מקום להסתכל אליו או סוג של מרחב תנועה דמיוני, דבר שפותח את התמונה ויוצר תחושה נעימה לצופה

צילום ילדים – טיפ 4 – ספרו סיפור בתמונות שלכם

צילום ילדים - חפשו את הרגש
צילום ילדים – חפשו את הרגש

צילום של הילדים בטיול יכול בקלות להפוך לתיעוד משעמם של הילדים על רקע אתרים היסטוריים ותירותיים. נסו להימנע מכך. כשיש בתמונה סיפור, היא מעניינת את הצופה ויוצרת משמעות עבורו. בשביל לספר סיפור אנחנו מחפשים רגעים מיוחדים ומעניינים אצל הילדים. נסו ליצור חיתוכים מעניינים בתמונה והתמקדו בהבעות הפנים של הילדים. חפשו את המקומות והסיטואציות שיגרמו להם רגש – שמחה, צחוק והתרגשות – זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים.

צילום ילדים – טיפ 5 – באיזה שעות כדאי ללכת לצלם?

צילום ילדים - תאורה
צילום ילדים – תאורה

אני יודע שבטיול זה לא תמיד מתאפשר לנו, אבל כאשר אנחנו רוצים לצלם, חשוב לנסות ולבחור בזמני התאורה הנוחים יותר של היום במידה וזה אפשרי, ולצאת לצלם בשעות בהן השמש אינה גבוהה בשמיים וקופחת על הראש. למעשה יש שני מועדים שבהם השמש אינה גבוהה בשמיים במהלך היום – עד כשלוש שעות לאחר הזריחה וכ-3 שעות לפני השקיעה. בשעות אלו כאשר השמש נמוכה – היא לא יוצרת לנו צללים חזקים כמו בשעות שבהן היא גבוהה וכך התמונה שתתקבל תהייה מאוזנת יותר מבחינת התאורה ובאופן טבעי נקבל תאורה רכה ועדינה יותר, עם צבעים יפים ומחמיאים.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים