מלטה למשפחות בחורף – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת קטי רוטמן [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה מופיע באישורה של קטי רוטמן והופיע לראשונה בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים. פה תוכלו לקרוא גם את המסלול שלנו במלטה.

מלטה למשפחות בחורף – הפרטים הבסיסיים

ההרכב: 2 מבוגרים ושני ילדים, בני 7.5 ו4.5 המבוגרים כבר היו במלטה בעבר.

תאריכים: 25-30 דצמבר.

טיסות ומלונות במלטה

הזמנו חבילה שכללה טיסה ומלון דרך קשרי תעופה, כולל הסעה משדה התעופה מלון ובחזרה. אם נטוס שוב, נעדיף הגעה במונית לשדה התעופה כיוון שההסעה הייתה מבחינתנו מוקדמת מדי שכן לא היה צורך להגיע לשדה 3 שעות מראש כמו בארץ, אבל זה עניין של העדפה ולא בעיה או טענה לחברה 🙂

כמו כן בנוסף הזמנו עוד לילה באותו מלון אך בחדר קטן יותר עצמאית דרך אתר BOOKING כדי שלא נצטרך לפנות את החדר בבוקר היום האחרון היות והטיסה היתה ב1 בלילה. ייתכן והיה ניתן להסדיר זאת ישירות מול המלון בלי ההזמנה.

מלטה יפהפיה, התמזל מזלנו למזג אויר מושלם. האנשים חביבים מאוד וברובם המוחלט מדברים אגלית סבירה לפחות .

בגלל הכבישים הצרים והנהיגה בצד שמאל של הכביש בחרנו שלא לשכור רכב במלטה אלא להתנייד בתחבורה ציבורית ומוניות.

היום הראשון – הגעה למלון, האקווריום עם מצפה תת-ימי

מלטה עם ילדים - האקווריום
מלטה למשפחות בחורף – האקווריום

נחתנו במלטה סביב 10 בבוקר. אוטובוס מאורגן של קשרי תעופה הסיע אותנו למלון מלטה אינטרקונטיננטל המעולה בסיינט ג’וליאנס. הגענו למלון ואמרו לנו כי נקבל את החדר סביב 14:00- 15:00, ויתקשרו אלינו כשהוא יהיה מוכן .

השארנו את המזוודות במלון ויצאנו לתפוס מונית כדי להגיע ל-Malta Aquarium –  מעין מצפה תת ימי, שביררנו מראש שאכן פתוח באותו יום (הגענו ביום כריסמס, זה אומר שכמעט כל האטרקציות סגורות, המסעדות פתוחות בחלקן.) נסענו במונית מהרבות שחונות בצמוד למלון. המצפה מקסים ואנחנו והילדים מאוד נהנינו. שטחו קטן בהרבה מזה הישראלי אך מעוצב ומתוכנן היטב.

אחר כך אכלנו צהריים במסעדה הצמודה אליו – ציפינו לקפטריה פשוטה אך במקום קיבלנו מסעדה יפהפייה ,מקושטת חגיגית ועם תפריט מגוון ולא יקר במיוחד.

Black Cab – מונית שחורה – לא יכולה להעלות נוסעים מזדמנים אך מדובר במוניות חוקיות ומורשות לכל דבר שפועלות בהזמנה בלבד. במהלך ההזמנה מזינים מספר טלפון, מיקום ויעד ומקבלים עדכוני סמס על הגעת המונית.

היום השני – Valleta, Saluting Battery, Upper Barakka Gardens, ו- Palace Armoury

מלטה עם ילדים - Saluting Battery
Saluting Battery

למחרת בבוקר, אחרי ארוחת הבוקר, נסענו לעיר הבירה Valetta וביקרנו ב-Saluting Battery אשר פעמיים ביום, ב-12:00 ו-16:00, מבוצע בה ירי מתותח אחד על ידי חייל הלבוש בבגדי התקופה הרלוונטיים.

מלטה עם ילדים - הפארק ליד Saltung Battery
הפארק ליד Saluting Battery

הסוללה ממוקמת מעל המפרץ , ובתוך גנים יפים בשם Upper Barakka Gardens, וישנה מעלית מהירה שהירידה בה היא חינם והעליה במחיר של יורו לאדם. דרכה אפשר לרדת למטה לגובה פני הים במידה ורוצים להגיע לנמל או לקחת מעבורת לצד השני של המפרץ. אנחנו נסענו במעלית הנ״ל גם כחוויה כיפית.

משם המשכנו ל-Palace Armoury המלא בשריונות אבירים, קליעי אבן ושאר נשקי תקופת ימי הביניים.

למי שמתכנן לבקר ביותר ממוזיאון או אתר היסטורי אחד במלטה מומלץ לבדוק האם הם כלולים ב-Malta Heritage Pass שרכישתו מאוד השתלמה לנו .אין צורך לקנות מראש, ניתן לרכוש אותו בכל אחד מהאתרים הכלולים בו.

אכלנו צהריים באחת המסעדות בעיר הבירה היפהפייה והמקושטת חגיגית.

היום השלישי – מבצר Rinella

ביום שלישי נסענו ל-Fort Rinella (מחוץ לוולטה – המרחקים במלטה מאוד קטנים), מבצר שנותר מתקופת שלטון הבריטים שבו מתקיים מוזיאון צבאי חי כולל הדגמות של נשקים, הדגמות פרשים ומשחקי פולו. מומלץ מאוד לחובבי היסטוריה צבאית שיוכלו לבלות שם בכיף חצי יום או יותר. ואני רואה שכעת יש הסעות חינם מהסוללה שתיארתי לעיל אל המבצר. 

היום הרביעי – מעבורת מהנמל של וולטה אל הצד השני של המפרץ

מלטה עם ילדים - עצי אשוח בחג המולד
מלטה בחורף – עצי אשוח בחג המולד

רצינו לבקר במוזיאון הימי אך התברר שהנ”ל סגור. משם חזרנו לוולטה וביקרנו בחדרי המלחמה – משם נוהלה הלחימה העזה שהייתה מנת חלקה של מלטה במלחמת העולם השניה. היה מרתק.

מלטה עם ילדים - מוזיאון המלחמה
מוזיאון המלחמה

אחר כך עשינו טיול בכרכרה לתיירים – יש המון כאלה בוולטה, ויש איזורים אליהם אין להכניס רכב כלל. הגענו לNational War Museum ששופץ מאז ביקורנו הקודם. פחות התלהבנו ממנו מאשר ממוזיאונים אחרים במהלך הביקור, המון המון הליכה רגלית בין ביתנים בשביל די מעט מוצגים שאינם מצגת על מסך.

היום החמישי – מוזיאון פליימוביל

מלטה עם ילדים - פארק פליימוביל
מלטה עם ילדים – פארק פליימוביל

ביום חמישי, היום האחרון לביקורנו, נסענו למוזיאון הפליימוביל. היה עמוס מאוד מאוד -שכן מדובר בשבוע בו רוב המלטזים גם הם בחופשה עם ילדיהם, אבל היה נחמד מאוד. הכניסה עולה 2 יורו בערך, יש טונות של פליימוביל לשחק בו וחנות מוזיאון עם מחירים מאוד טובים. משם חזרנו למלון לנוח ובערב טסנו חזרה.

מסעדות במלטה

אכלנו בכל מיני מסעדות במלטה, ליד המלון הייתה מאפיה קטנה עם השם המצחיק Eat me, I’m Famous!

הן הפיצה והן המאפה המקומי – pastizzi – פאסטיצי – מעולים ומאוד זולים שם. היו אחלה ארוחת ערב בכמה מהימים. גם הסושיה (Sushiba) במרחק 2 דקות הליכה מהמלון מעולה עם שפית יפנית.

בקניון הקטן שליד המלון יש כמה מסעדות שלא נורא התלהבנו מהן, היה מקדונלדס סביר – היה מעניין לראות את הבדלי התפריט והן את הבדלי המחירים 🙂

לסיכום : מאוד נהנינו, נרצה לחזור 🙂

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים