האלפים הצרפתיים עם ילדים – מסלול ואטרקציות באזור אגם אנסי מאת שני בן-ארי פוקס [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הזה על האלפיים הצרפתיים הועלה במקור לקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף פה ברשותה של שני.

מטיילים באלפיים הצרפתיים עם ילדים – התרשמות כללית

האלפים הצרפתים עם ילדים
האלפים הצרפתיים עם ילדים

שבוע באיזור אגם אנסי (Annecy) באלפים הצרפתיים עם שלושה ילדים בני 7,2 ו-9. איזור מדהים וכיפי ביותר לטיול עם ילדים (ובכלל). נופים מקסימים, אוכל טוב, אנשים נחמדים ושפע פעילויות המתאימות לטווח רחב של גילאים. מדובר גם בפעילויות מים באגם – החל משחיה במים צלולים ונעימים, סירות מכל הסוגים (כולל כאלו עם מגלשות חמודות לתוך המים), סקי מים וכו’, גם בטיולים רגליים מצוינים בנוף הררי מלא פלגי מים. בנוסף, פעילויות “אקסטרים” של פארקי חבלים, מגלשות הרים, אומגות מכל הסוגים ועוד וגם טיול עירוני באנסי המקסימה – “ונציה” של האלפים הצרפתיים שיש בה תעלות, בתים צבעוניים, טירה עם מוזיאון נחמד ועוד. בקיצור, ממש לא ברור לי איך המקום לא על מפת התיירות הישראלית ואשמח לסייע למי שמתענין או מתכנן טיול לאיזור. (אגב, יש טיסות זולות מאוד של איזיג’ט לז’נבה – מרחק שעה נסיעה מהאיזור).

לינה באנסי – האלפים הצרפתיים

לנו בעיירה קטנה שנקראת Talloire על גדות האגם. מקום מומלץ ביותר! כמעט לכל בית יש נוף מרהיב לאגם, ולעיירה יש חופים משלה (מהבית שאנחנו שכרנו זה היה במרחק הליכה ברגל וזה היה נהדר). יש חופים קטנים חצי-מוסדרים ויש חוף ממש מאורגן עם מקפצה למים, מגלשה, ברכת פעוטות, המון דשא ועוד. במרכז העיירה שהיה קרוב אלינו מאד יש סופר מצויד, חנות להשכרת אופניים, חנות מזכרות, כמה בתי קפה-מסעדות ועוד כמה חנויות. משם יצאנו לטיולים ופעילויות לפי מזג האויר (בתחילת השבוע היה חם מאד, בהמשך התקרר קצת וביום האחרון היה קריר וגשום). בגדול ה”מסלול” שלנו היה:

האלפים הצרפתים עם ילדים
האלפים הצרפתיים עם ילדים

האלפים הצרפתיים – היום הראשון

הגעה לבית והתארגנות (למעשה, הבית הוא חלק גדול מהכיף – חצר ענקית עם נוף וערסלים, פלג מים שעובר בתוך החצר, וכו’, כך שחלק מהזמן בחופשה הוקדש גם להנות מהבית…).

היום השני – Acro Aventure Talloire

האלפים הצרפתים עם ילדים
האלפים הצרפתיים עם ילדים

פארק החבלים Acro Aventure Talloire באיזור הגבוה יותר של העיירה – מקום מקסים עם מסלולים בדרגת קושי שונה, יש גם מסלול לעגלות עם קצת אטרקציות לקטנים – לא משהו לבוא במיוחד אבל מצוין להעסקת אחים קטנים. יש שם גם איזור שממנו מתחילים מצנחי רחיפה עם נוף מדהים לאגם שפשוט כיף להסתכל. המסלולים מתאימים החל מגיל 5 ועד למבוגרים. כדאי לבוא עם ארוחת צהריים כי במקום מוכרים רק שתיה וחטיפים ואנחנו נהיינו רעבים מאד ונאלצנו לעזוב לפני שסיימנו את כל המסלולים. אחר הצהריים הלכנו לחוף בטלואר.

היום השלישי – העיר העתיקה באנסי ואגם אנסי

נסענו לעיר אנסי והסתובבנו שם בסמטאות העיר העתיקה, על גדות האגם, זה היה יום ראשון והיה שוק ואווירה כיפית מאד. יש פארק ענק באיזור שבו העיר העתיקה מתחברת לאגם והיינו שם בגן שעשועים חמוד כדי לספק קצת תעסוקה גם לקטנה שבחבורה. בדיעבד חבל שלא היו לנו בגדי ים איתנו – היינו גם שוכרים שם סירה עם מגלשה למים. זה היה יום קצר כי היום הקודם היה ארוך ומתיש. אגב, השמש שקעה כל יום בעשר מה שגרם לנו למשוך את היום עד אין קץ בלי לשים לב וקצת להתיש את עצמנו אם לא שמנו לב.

האלפים הצרפתיים עם ילדים
האלפים הצרפתיים עם ילדים

היום הרביעי – שאמוני, Mer de Glacֿ ו-Gorges de la Diosaz

נסיעה לשאמוני (כמעט שעה וחצי מטלואר). הנסיעה עצמה כל כך כיפית! נופים מקסימים. בשאמוני נסענו ברכבת ה-Montenvers שהיא רכבת עתיקה שמגיעה לנקודות ציון בעיר. אנחנו נסענו ל-Mer de Glac – יש שם מרפסת תצפית לקרחון ורכבל שיורד למערת קרח. מערה קטנה ויפה, הילדים התלהבו ממנה נורא (האמצעית ציינה אותה כאטרקציה הכיפית ביותר בטיול). חשוב לציין שאחרי הרכבל יש ירידה ברגל עם לא מעט מדרגות עד שמגיעים למערה (וכמובן עליה בחזרה). לא ניתן לעשות זאת עם עגלה וכדאי להביא מנשא.

בגלל שהקטנה בת שנתיים ויתרנו על עליה ברכבל למון בלאן (מתאפשר מגיל 4, בגלל מחסור בחמצן) ונסענו ל-Gorges de la Diosaz. זאת שמורת טבע מקסימה 15 דק’ משאמוני – שם עשינו מסלול טיול של כשעה (עם מנשא!) מאד מומלץ – בתוך יער מקסים עם נחל זורם ומפלים.

היום החמישי – סקי מים וסירות מנוע

נסענו כמה דקות דרומה מטלואר והגענו לחוף שלצערי אני לא זוכרת את שמו, בו הילדים עשו סקי מים והמבוגרים עם התינוקת שכרנו סירת מנוע (בעיקר כדי להתקרב אליהם ולראות מה הם עושים… אבל זה גם היה נחמד לכשעצמו). בן התשע שלי ובת הדודה באותו הגיל הצליחו קצת ונהנו מאד, בת השבע לא הצליחה להעמד יציב ולא הכי נהנתה. אכלנו באותו מקום במסעדה מקסימה על גדת הנהר. לאחר מכן, דקה נסיעה נוספת דרומה הגענו לחוף מקסים עם נחל קטן שמתחבר לאגם, דשא, רפסודות… ובילינו שם את אחר הצהריים.

כשהתעייפנו עזבנו ועשינו נסיעה באוטו מסביב לאגם כולו (הילדים נרדמו, ואנחנו נהנינו מהנוף וגם עצרנו לקנות דברים טעימים). בסיבוב הגענו שוב לאנסי ועצרנו לשחק מיני גולף על החוף. חביב וכיף אבל לא משהו מיוחד.

היום השישי – אתר הסקי La Sambuy ו-Grotte et Cascade de Seythenex

נסענו לאתר הסקי La Sambuy – בקיץ יש שם מגלשות הרים, רכבל ועוד שתי אטרקציות שנסגרו כי טפטף. יש גם כמה משחקי עץ לקטנים, ומסעדה חביבה. נהננו מאד ממגלשות ההרים שם. בדרך חזרה עצרנו בשמורה שנקראית Grotte et Cascade de Seythenex – מסלול טיול קצרצר אבל מקסים למפל גדול. יש שם גם מערה עם סיור מודרך שלא עשינו כי הסיור אורך 45 דק’ ולא התאים לנו באותו זמן. שמענו שנחמד. שם עשינו אומגה מטורפת (חלק מהמבוגרים והילדים ששוקלים 30 ק”ג ומעלה).

חוויה מדהימה! גובה מטורף מעל המפל וערוץ נחל. מאד מומלץ. גם שם היו כמה משחקים לקטנטנים, והקטנה שלי נורא נהנתה לשחק שם בבית עץ.

היום השביעי – טירת Menthon St Bernard, הטירה באנסי וה-Natural History Museum באנסי

זה היה יום גשום. (ביום הקודם טפטף, ולפני כן כל הימים היו בהירים). נסענו בבוקר לטירת Menthon St Bernard – כמה דק נסיעה צפונית לטלואר. כשהגענו גילינו שהיתה לנו חוסר הבנה והיא סגורה. זה היה ממש מאכזב כי הטירה מקסימה! טיילנו טיפה מבחוץ וצילמנו אותה.

נסענו שוב לאנסי והפעם נכנסנו לטירה שם. בטירה המקורית שרצינו והיתה סגורה,היא אמורה להיות מרוהטת כמו טירה ולשמר מאפיינים עתיקים. פה בטירה באנסי היא למעשה הפכה למוזיאון. חלק ממנה זה Natural History Museum על איזור אנסי, וחלק מוזיאון אומנות שכרגע מציג תערוכה על אנימציה סינית. את הילדים שלי זה מאד ענין! אבל אני לא בטוחה שזה יתפוס לכולם… בכל אופן יש נופים מקסימים מהטירה לאגם.

היו לנו עוד תוכניות באותו היום שלא יצאו לפועל בגלל הגשם וגם קצת עייפות ורצון לחזור ולארוז אז הסתובבנו עוד בעיר, ארוחת צהריים וגלידה וחזרנו. לפנות בוקר למחרת טסנו בחזרה. האמת, שממש לא מיצינו את האלפים הצרפתיים והיו לנו עוד הרבה דברים ששמענו עליהם או ראינו ורצינו לעשות (טיול רגלי ב-Gorges du Fier קרוב לעיר אנסי, נסיעה נוספת להרים לכפר Sixt de la Cheval ושמורת הטבע שקרובה אליו, הבן שלי רצה לראות איך מכינים גבינות וביום האחרון מצאנו חנות ביתית שגם מראה איך הם מייצרים אבל הגנו בדיוק בשעת הסגירה… ועוד ועוד).

הילדים שלי החליטו שהם רוצים לעבור לגור שם, האמת גם אני לא מתנגדת… מקווה לחזור לשם מתישהוא להשלים חסרים ולעשות שוב את האומגה.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

6 תגובות

  1. אשמח לדעת את שם המלון בו התגוררתם באנסי. אני מחפשת לינה באזור אנסי לזוג עם 3 ילדים קטנים (גילאי 3-7) וטרם מצאתי. תודה רבה!

  2. אשמח גם לקבל פרטים על דירת הנופש שהשכרתם ליד אנסי. אני בודקת לקיץ וכל המחירים בעיירה הם סביב 300 עד 400 יורו ללילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים