הולנד למשפחות עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת שלהבת הראל

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הולנד עם ילדים הופיע במקור בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומפורסם ברשותה של שלהבת.

קודם כל, הולנד מושלמת לטיול משפחות! הכל מסודר ונגיש, האנשים נעימים וסבלניים ונראה שכל מקום חושב איך להפוך לידידותי לילדים. כמו כן, ווי פיי חופשי בכל חור כולל תחנות דלק, חנויות גדולות, פארקים וכו מה שאיפשר לנו לעשות חבילה למכשיר אחד בלבד וגם זה לצרכי וויז.

הולנד עם ילדים – הגילאים

אנחנו טיילנו עם שני ילדים בת 10 ובן 8 והשארנו שני בני שנתיים בבית עם כל המשפחה המורחבת, מה שהתגלה כדבר חכם ביותר הן מבחינת טיסות והן מבחינת התאמת האטרקציות (וכמובן מבחינת המחיר).

המלצה חמה – קחו את כל האטרקציות ומקמו על מפה (אמיתית או של גוגל), ואז תבחרו עד 2 אטרקציות ליום ועוד אחת לחירום.

השכרת רכב בהולנד

טסנו עם החברה היוונית אייג׳יאן, עם קונקשיין באתונה. (אחר כך גילינו שזול יותר לטוס לבריסל ושם לקחת רכב להולנד). הגענו אחרי לילה ללא שינה סביב הצהריים, לקחנו רכב שסגרנו עוד בארץ דרך באדגט (כל חברות ההשכרה ממוקמות באותה פינה – יוצאים והולכים ימינה עד שרואים רכב כתום על גג כלשהוא. זה שם.)

קיבלנו רכב חדש מהניילונים, אין הגבלת קילומטרים, אבל חשוב מאד לשים לב להגבלת מהירויות ובכלל לחוקי התנועה. יש מצלמות בכל מקום. שימו לב גם שבהולנד יש זכות קדימה לאופניים אלא אם כן נאמר אחרת (תמרור צהוב מעוין).

הולנד עם ילדים – היום הראשון – כפר הנופש Rabbit Hillֿ

נסענו לכפר הנופש בו ישנו (Rabbit Hill) חשוב לשים לב לגבי כפרי הנופש שלהם, זה לא מלון. אין שירות חדרים וניקיון וכלום. מגיעים לבקתה מאובזרת מבחינת מטבח וכלים ומיטות וזהו. לא בכל כפרי הנופש מותר להגיע עם רכב לבקתה (חוץ מפעמיים ביום ההגעה וביום העזיבה) אז שימו לב, אם אתם עם ילדים קטנים או אישהו עניין אחר זה משהו שכדאי להתייחס אליו. בכפרים אלה ההגעה לבקתה היא עם אופניים.

יש תוספת תשלום על מצעים ומגבות (ועוד אם רוצים שיהיו על המיטה כבר, תיארנו לעצמנו שלא יהיה לנו כוח אחרי הטיסה וצדקנו.) צריך להצטייד באוכל לבישול ובכלל. יש במקום מינימרקט, מסעדה וחנות גלידות שאפשר להזמין אוכל. הכל בהולנד נסגר סביב 6 והאטרקציות סביב 5 אז צריך לקחת את זה בחשבון. חיפשנו בוויז את הסופר הקרוב, יש 2 רשתות נפוצות ג’מבו ואלברט היין, הגענו לעיירה הקרובה שהייתה מדהימה ביופיה והחלטנו להעביר את היום שם. במרכז יש מזרקה שאפשר לשחק בה ומסעדה מצוינת שצמודה אליה בשם De Bunckman. החניה שצמודה לאלברט היין היא חינמית אז לא היתה בעיית זמן. טיילנו בעיירה, אכלנו וחזרנו לכפר הנופש לישון.

היום השני – נסענו לעיירה חיטהורן

עיירה מקסימה שנמצאת על גדות אגם. עיירה מאד תיירותית, אנחנו קנינו שם מזכרות שהתגלו כהכי יקרות מכל מקום אחר שביקרנו בו – לא ממליצה. ישנן 2 חלקים לעיירה, הישן והחדש. החלק המעניין הוא הישן אז שימו לב שאם הוויז לקח אתכם למקום בלי חנויות ועם מעט מאד משכירי סירות, אתם לא במקום הנכון…. במקום הנכון יש מיליון מסעדות ומשכירי סירות. החניה היא מאחורי הסופר (ולא לפניו שם החניה החינמים מוגבלת לשעתיים).

חונים והולכים לרציף שם, כאמור, יש כמה משכירי סירות. כולם דורשים בערך את אותו מחיר להשטה עצמאית (15-20 יורו לשעה), יש סירות יותר שוות ופחות. כל הישראלים משום מה נוהרים למייק, אנחנו לא הבנו את ההתלהבות דוקא אצלו הסירות הכי מיושנות. אנחנו בחרנו גם בשיט מודרך של שעה שעלה לנו ל2 מבוגרים ו2 ילדים 22 יורו. הבחור שממנו השכרנו נמצא בדיוק מחוץ לחנות המזכרות הגדולה, מציג עצמו כקפטן ג’ק ספארו ואת הסירה כטיטאניק. ההסבר הוא לא חפירות אלא מידי פעם כמה משפטים וזה באמת מעניין לשמוע וקצת להבין מה בכלל רואים.

יתרונות – זול יותר, ההסברים, מקורה למקרה שיורד גשם וגם מקבלים שתיה חמה לדרך. חסרונות – אין את החויה של השייט העצמי שגם הילדים יכולים להשיט וגם יש באגם הגדול 2 דוכנים של פנקייק וגלידה שלא עצרנו בהם (אז גם הבנו כמה החוש המסחרי שלהם הוא לא ישראלי בעליל). בעיקרון, באגם הגדול יש איזור מותר לשחיה. תראו שם הולנדים שוחים להנאתם. לנו היה ממש קר לאורך כל הטיול אז לא קרה.

חזרנו וטיילנו קצת לאורך הגדה ועצרנו במסעדה עם שמשיות גדולות של הייניקן. יש בה פיצות פשוט מעולות וכולנו נהנינו (כולל פיצה צמחונית) ויש בה גם ווי פיי למקרה הצורך. עד שסיימנו יצא קצת מאוחר לאטרקציה נוספת ולא באנו ערוכים מספיק אז חזרנו לכפר הנופש והילדים חגגו בבריכה.
(כפר הנופש הספציפי מתאים בערך עד גיל עשר מבחינת האטרקציות. יש בריכה, גן שעשועים עצום ומשחקיה מקורה מטורפת).

היום השלישי – אפטלינג

הולנד עם ילדים - אפטלינד
הולנד עם ילדים – אפטלינד

לונה פארק גדול ושווה ממש. יש המון אטרקציות טובות, יש 4 רכבות הרים בדרגות פחד שונות, אני ובת העשר הסתפקנו בספינת הפיראטים שהיא קצרצרה אבל חביבה. בן ה7 ואבא עשו עוד 2. באטרקציות המפחידות יש הגבלת גובה של 1.20 והם מודדים ממש אז שימו לב.

יש לפארק אפליקציה וגם מפה שמסודרת לפי אומץ ולמי מותאם. תכננו מראש לאן אתם הולכים ושימו לב לזמני ההמתנה שמופיעים באפליקציה. אנחנו למשל ישר הלכנו לסימבוליקה שהוא מתקן חדש ומקסים. חיכינו 110 דקות. אחרי שסיימנו זמני ההמתנה הלכו והתקצרו (לא קצרים מאד אבל נגיד 30-40 דקות).

אל תפספסו את מסעדת האוקטיפוס בכניסה, יש שם משחקיה מדהימה ומושקעת והילדים לא רצו ללכת למרות האטרקציות בחוץ. יש גם מופע אבירים וסוסים מקסים שאורך עשרים דקות (אישית, לא אוהבת מופעי חיות וגם היה מיותר לדעתי כי האנשים שם עשו עבודה נפלאה ולא היו צריכים את החיות כדי להרשים). צריך לקחת כרטיסים מראש בכיכר אנטון פיק, שזה צמוד לאיזור המופע. יש שם מכונה ובוחרים כרטיסים לפי שעה. תתארגנו על השעה מראש כי עם כל התורים במתקנים קצת קשה לכוון.

הכי מיותר לדעתינו היה האיזור שמיד אחרי הכניסה מימין, יש שם יער עם איזה 3 פעילויות משעממות. סרט תלת מימד, בית רוחות ועוד משהו

שויתרנו. בכללי, הבנו די מהר שאם אין תור למתקן כנראה שהוא לא שווה את המאמץ. גם מופע המזרקות חביב ולא יותר. נראה שבחושך הוא ממש יפה אבל לא הגענו לשם כי מחשיך ממש מאוחר בהולנד.

קנינו מראש כרטיס באינטרנט עם תוספת של עשר יורו שכלל חניה, ארוחת בוקר וצהריים קלות וחצי שעה כניסה לפני הפתיחה (9 וחצי במקום עשר). זה שווה כי החניה לבד עולה עשר יורו. (לפעמים יש קופונים בכלמיני אתרי גרופון אירופאיים שוה לחפש)

היינו מ9 וחצי עד 7 ולא הספקנו הכל. יש כאלה שמגיעים ליומיים, אנחנו לא רצינו לבזבז יום נוסף.

היום הרביעי – אמסטרדם עם ילדים

הולנד עם ילדים
הולנד עם ילדים

יש כל מיני אפשרויות חניה כאלה של חנה וסע ועוד. אנחנו לא רצינו לבזבז זמן אז חנינו צמוד למוזיאון נמו בחניה שעלתה עשרים יורו ליום. נכנסנו למוזיאון נמו למדע, העברנו שם שעות בהנאה גדולה. לא לוותר על יציאה לגג, יש שם עוד מתקנים ורואים משם את כל העיר. משם גם אפשר לרדת ולהמשיך לטייל בעיר.

טיילנו קצת, הגענו לכיכר דאם צמוד למאדאם טוסו, החבר׳ה אכלו נקניקיות מהדוכנים והסתובבו בין כל הפסלים האנושיים והאכילו קצת יונים. אחר כך עשינו שופינג בפריימארק (אם רוצים החזר מס לא לשכוח לבקש מהם טופס). ניסינו את מזלינו בבית אנה פרנק כי היה רשום שמהשעה 3 וחצי אפשר להיכנס גם בלי הזמנה מראש. בפועל, התור נמשך על 3 רחובות ואורך שעות וכשהגענו ב3 זה כבר היה חסר סיכוי אז ויתרנו. חייבים להזמין מראש וההמלצה היא על חודשיים מראש אז שימו לב.

לקחנו מונית אופניים חזרה לחניון, זו חויה מטורפת (ריקשה-סטייל אבל הנוף מאד שונה מהודו) ועלה לנו 15 יורו לארבעתינו. נסענו לדקטלון להשלים קצת שופינג וחזרנו לכפר הנופש. הילדים לא מאד התלהבו מאמסטרדם אבל אם מזמינים כרטיסים מראש לכל האטרקציות אז אולי שוה יותר.

היום החמישי – שוק הגבינות באלקאמאר וזאנסה סכאנס עיירת תחנות הרוח

השוק פעיל בימי שישי בבוקר ושלישי בערב. אנחנו ניצלנו את בוקר שישי, טיילנו בעיר המדהימה (גם פה יש מדרחוב עם פריימארק ועוד למעוניינים). היינו בשוק ובסוף הגענו לגולת הכותרת של השוק – תחנה גדולה ובה הסבר על תהליך ייצור הגבינות ועל הדרך שהן עוברות, אפשרות להצטלם עם נערות בתלבושת הולנדית מסורתית (בחינם) ועוד. ממש נחמד וגם…טעימת גבינות מעולות. היה מעולה. שווה לקנות כאן גבינות, המחיר הכי זול שנתקלנו בו. יש להם פטנט מדהים בכבישים הנפתחים מעל התעלה הם נפתחים בסיבוב. שוה לראות איך זה קורה זה משהו ייחודי ומדהים .

הרבה משלבים ביום הזה את וולנדאם עם מפעל הנעליים. אנחנו הסתפקנו בבחור מבוגר בשוק שהראה לילדים איך הוא מכין נעלי עץ בעבודת יד.
משם נסענו לזאנסה סכאנס, טיילנו וראינו תחנות רוח וכביש ראשי ענק שנפתח כדי לתת לסירות לעבור. נכנסנו לתחנה אחת (כרטיס משפחתי 10 יורו, או 4 יורו לאדם). ביתר טיילנו מבחוץ. העיירה עצמה מקסימה, האכלנו ברווזים וברבורים, טיילנו בין כבשים וצמחיה מקסימים.

היום בשישי – מוזיאון הרכבות באוטרכט וטירת מיודן

הולנד עם ילדים
הולנד עם ילדים

ירד גשם מטורף ולכן חיפשנו (כמו כל עם ישראל) מקום סגור לבלות בו את היום. מוזיאון הרכבות מאד אינטראקטיבי, מדהים ומרתק. הילדים לא רצו לעזוב. יש בו תערוכות וקרונות שאפשר להיכנס אליהן. ירידה במעלית זמן כדי לגלות איך הומצאו רכבות הקיטור ואגף ילדים בו נכנסים לסימולטור מגניב ביותר והילדים מקבלים תפקיד (יש נהג, ממלא פחם ובלם). לפני הכניסה מסדרים אתכם על ספרות שנמצאות על הרצפה תדאגו להיות ב3 הספרות הראשונות כי האחרים לא מקבלים תפקיד. חוץ מזה, יש בחצר כלמיני פעילויות כיפיות לילדים עד גיל 8 בערך (רכבת חשמלית, סירה קטנה ועוד) ובקומה השלישית יש גם מעבדה טכנולוגית.

יצאנו משם לכיוון טירת מיודן המרשימה. עצרנו במרכז הקניות של מיודן (עודפים של נייק, עוד כל מיני חנויות ובורגר קינג). הטירה עצמה מרשימה בעוצמות אחרות. ברביעי ושבת יש מאלף בזים, ראינו כמה דקות וקצת השתעממנו ופחדנו שלא נספיק לראות הכל לפני הסגירה אז המשכנו לטירה. בכניסה הילדים מקבלים פנקס שהם צריכים להחתים בכל תחנה בהטבעה ממש יפה. טיילנו בין החדרים המרתקים, בהרבה מהם יש אפשרות לצילום בבגדי אבירים/נסיכות ועוד. יש הרבה משחקים אינטראקטיביים שהילדים יכולים לשחק וגם בלי זה הטירה פשוט מרשימה. בחוץ, יש חדר תת קרקעי בדשא שבו יש סרט אורקולי על ההסטוריה של הטירה בת מאות השנים. אנחנו נהנינו מאד. חזרנו לבריכה בכפר הנופש עד הלילה.

היום השביעי – פארק החבלים קלימבוס ושמורת הוחא ולואה

קלימבוס הוא פארק חבלים שמתאים מגיל 5 בערך (לילדים אמיצים ממש) והלאה. יש שם כמה מסלולי חבלים שמדורגים לפי גובה המטפס והאומץ שלו. פארק מושקע ומאד בטוח, כל אחד עובר הדרכה ואז חופשי לטפס לפי יכולתו ורצונו. חשוב להקשיב להוראות. מי שלא מטפס לא משלם (שימו לב שבעבר נתנו החזר למי שהתחרט הם הפסיקו עם זה). בילינו שם שעות והיינו יכולים עוד להמשיך. הילדים עשו את 3 המסלולים הנמוכים יחסית (צריך להיות סביב 1.20 אבל לא קריטי). ילד שמטפס חייב מבוגר שיטפס איתו.

מול פארק החבלים יש חניון גדול וחינמי וחניון קראוונים גדול ומסעדה מעולה ולא מאד יקרה. בקומה השניה של המסעדה יש משחקיה עצומה לילדים הקטנים ובחצר האחורית יש פינת ליטוף ובריכה עם מגלשות מים.

אחרי המנוחה, נסענו לטיול אופניים בפארק הוחא ולואה. משלמים כניסה, מחנים את הרכב בחוץ (3 יורו), ולוקחים אופניים. אופניים רגילות (לבנות) חינם. אופניים מיוחדות עולות עשרה יורו ואותן משכירים באיזור המוזיאון. יש גם אופניים לילדים, בדרך כלל כדאי לחכות קצת ומגיעים אם אין במקום. לכל אופניים יש כסא ילד מחובר מאחור. לקחנו אופניים ונסענו בתוך שמורת הטבע העוצמתית עד למוזיאון, שם יש גן שעשועים ענק (לא ברור איך, הילדים עדיין היו עם אנרגיות לעניין) ומסעדה חביבה אך יקרה מאד. סיימנו את הטיול עייפים אך מרוצים ואצנו רצנו לארוז.

לסיכום -הולנד עם ילדים פשוט מושלם – יכולנו בכיף להישאר עוד כמה ימים. היו עוד הרבה תוכניות שלצערינו ירדו מהפרק עקב חוסר זמן. הולנד לא זולה אך מספקת תמורה נאותה ביותר על התשלום.

עוד מלונות באמסטרדם שמומלצים או הוזמנו ע״י חברי הקבוצה:

  • Crowne Plaza Amsterdam – South – מלון קרוב לשדה. מתוך פוסט בקבוצה: ״מלון מעולה מעולה עם שאטל מהשדה ישירות למלון. ארוחת הבוקר שם הייתה מצוינת כולל חביתה לפי הזמנה במקום.״
  • ibis Styles Amsterdam City – מלון קרוב למרכז ולRijksmuseum, אזור שקט עם הרבה מסעדות ופארקים בסביבה. חדרים משפחתיים.
  • Old City Amsterdam Bed and Breakfast – מלון b&b ממש קרוב לכיכר דאם.
  • Hotel Library Amsterdam – מלון קרוב לתחנת הרכבת עם חדרים לעד 5 אנשים. אפשרות למיטת תינוק.
  • Nova Hotel – מלון מאחורי כיכר דאם. חדרים משפחתיים. קבלה 24 שעות.
  • WestCord City Centre Hotel – קרוב לתחנת הרכבת. קבלה 24 שעות. מזגן ומעלית.
  • XO Hotels City Centre – מלון מאחורי הדאמראק, שתי דקות מתחנת הרכבת. חדרים ל3 או 4 אנשים.
  • INK – מלון מפואר 5 דקות מכיכר דאם ומתחנה מרכזית.
  • Park Plaza Victoria Amsterdam – מלון ממש מול התחנת רכבת. אפשרות למיטת תינוק. ברכה פנימית ומסג׳.
  • Monet Garden Hotel Amsterdam – מלון ברובע היהודי. קרוב למוזאון היהדות, לARTIS ולגנים הבוטנים. מלון זה מועדף ע״י משפחות עם חדרים עד 4 אנשים.
  • MEININGER Hotel Amsterdam Amstel – קרוב למרכז. ממול למלון יש רכבת למרכז העיר. חדרים ל5 ו6 אנשים.
  • NH Collection – מלון 5 דקות מכיכר דאם. נוף על אמסטרדם. אפשרות להשכיר עופניים וסיור בתעלות.
  • Rho Hotel – מלון בכיכר דאם עם חדרים משפחתיים
  • Hampton by Hilton Amsterdam Centre East – מלון באזור שקט קרוב למרכז. חדרים גדולים וארוחות בוקר טובות.
  • Leonardo City Centre – מלון קרוב לRijksmuseum וVondelpark.
  • Radisson Blu – מלון 4 כוכבים קרוב לכיכר דאם.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים