בודפשט עם ילדים – 18 אטרקציות לילדים בבודפשט ב-2023

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

בודפשט היא אחת הערים האהובות עלי בעולם. היא זולה, היא יפיפיה, הקינוחים מדהימים והאנשים מקסימים. לא היה מקום שלא ניסו לעזור לנו, גם אם הם לא כל כך הבינו אותנו. בעוד שכשאנחנו מטיילים לבד יש לנו את החופש להכנס לכל מקום שנראה לנו מעניין, טיולים עם ילדים הם חיה אחרת, ואם יש יכולת לתכנן איפה אוכלים – עוד יותר טוב. כשאנחנו מטיילים עם ילדים, אנחנו מתכננים את המקומות שאנחנו רוצים לבקר מהם, אבל לא נצמדים ללו״ז כי הכל משתנה עם ילדים. אנחנו מזמן הבנו שאם אנחנו מוכנים ״לזרום״ אז החופשה שלנו תהיה הרבה יותר נעימה. אז למי שמטייל אל בודפשט עם ילדים – הנה 14 אטרקציות לילדים בבודפשט. (פה יש רשימת מלונות בבודפשט למשפחות שמומלצים בקבוצה ומידע מקיף על מלון אקווה וורלד עם פארק המים המקורה).

בודפשט עם ילדים: סעו באחת הרכבות הישנות ביותר בעולם

הפולדתי (מטרו) הוא אחד מקווי הסאבווי הותיקים בעולם. הוא נפתח ב1896 כדי שלאנשים יהיה איך לצאת ממרכז העיר ל- City Park  בסוף שדרת אנדרסי. המטרו נמצא ממש מטרים ספורים בלבד מתחת לשדרה ויש אפילו מוזיאון שאפשר לבקר בו ב- Deák Ferenc tér. יש שם שלושה קרונות ישנים ואפשר אפילו להכנס ולהצטלם (בתשלום).

עלו ברכבת המונעת על ידי… ילדים!

למעלה בהרי הבודה (העיר מחולקת לשני חלקים: בודה ופסט), תוכלו למצוא קו רכבת המנוהל על ידי ילדים בני 10 עד 14. הם מוכרים את הכרטיסים וממש מנהלים את הכל. הנסיעה עצמה עוברת בין עצים, מנהרה ודרך ההרים היפים. בונוס: קחו את הCogwheel Railway שרשום בתור טראם 60. זהו טראם בסגנון רטרו שעובר מהנהר עד להרים. רדו בתחנה האחרונה וזאת הליכה קצרה ל-Gyermekvasút – רכבת הילדים.ֿ

הרטבו באקווה וורלד

צילום: אינסה רביץ

אם אתם מגיעים אל בודפשט עם ילדים בחורף, זה פארק מים שפתוח בכל מזג אוויר, גם בחורף, יש באקווה וורלד מגלשות מים, בריכות פנימיות וחיצוניות, בריכות גלים, ג׳קוזי, סאונה ועוד. אם אתם מעיזים, נסו את ה Jungle Slide ואת ה Mountain Stream. גם יש מין ג׳ימבורי מיוחד עם קירי טיפות ועוד.

קחו את אוטובוס ה-Hop On, Hop Off

בודפשט לילדים - Hop on Hop Off
Hop on Hop Off – מתוך האתר Get Your Guide

אוטובוס ה-Hop On Hop Off עובר בכל האטרקציות המרכזיות בבודפשט וילדים תמיד אוהבים להיות בחלק העליון של האוטובוס. באוטובוס הזה ספציפית יש גם אודיו גייד בעברית! ניתן לרכוש כרטיס ל-24, 48, או 72 שעות. את הכרטיסים של 48 ו-72 שעות אפשר להזמין גם עם שייט בדנובה ועם סיורי לילה אז שווה להשוות מחירים ולראות מה הכי מתאים למשפחה שלכם. בהזמנה מקבלים גם חוברת של הנחות לכל מיני אטרקציות בעיר. שימו לב שהאוטובוס הזה פעיל מ-9-16.

ארמון בודה

ארמון בודה נבנה ב1265 הסגנון הברוק שלו מהמאה ה-18. בארמון המלכים של הונגריה יש המון לראות. אפשר גם לקחת טיול מודרך באזור הארמון שמתאים למשפחות עם אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני, מה שמאוד פרקטי למשפחות.

שוטו בדנובה

אטרקציות לילדים בבודפשט - שייט בדנובה
שייט בדנובה

בימי עבודה (שני עד שישי), ה- Budapest Transit Pass יתן לכם לעלות חינם על קו D, אונייה ששטה על הדנובה, מצפון העיר ועד הדרום ובחזרה. ניתן לרכוש כרטיס לכיוון אחד. אפשר לראות בשייט את בניין הפרלמנט המדהים, והוא בעיקר מרשים בחושך בגלל האורות המאירים אותו בלילה. עם אתם רוצים קצת יותר מידע על מה שאתם רואים, אפשר להזמין את הסיור הזה על הנהר, עם שתיה ומדריך אודיו בעברית! כך שהילדים יכולים גם להנות ולהבין. ואם התלהבתם מהתמונה פה – גם אתם יכולים! הנה הסיור עם האוטובוס שנכנס למים (חוויה מיוחדת בפני עצמה!) ויש אפילו אודיו גייד בעברית!!

תחוו את העולם במרכז לפלאי המדע

ה-Csodák Palotája הוא סוג של משחקייה בגודל 1300 מטר עם מעל 100 תצוגות שונות שיעזרו לילדים ללמוד תפישות ומושגים מעולם הפיזיקה. הכל גם רשום באנגלית (מה שלא מובן מאליו בבודפשט). הכל אינטראקטיבי אז הילדים יכולים לגעת בהכל.

החליקו על הקרח – בודפשט עם ילדים בחורף

בודפשט עם ילדים בחורף - החלקה על הקרח
החלקה על הקרח

כמו רוב אירופה, בודפשט קפואה בחורף וכל מקום נהיה משטח החלקה על הקרח מאולטר. אם אתם טסים בזמן חג המולד, תוכלו להחליק על הקרח בכמה מהשווקים – שאגב, ממש ממש מומלצים!

לכו לגני שעשועים

בודפשט עם ילדים - פארק
בפארק

יש בבודפשט המון גני שעשועים, ממש בכל פינה. לא ממש צריך לתכנן מראש לאן ללכת, אבל המומלצים ביותר הם:

  • Szabadsag ter – מרכזי עם גן שעשועים נחמד, אבל מזרקת מים מגניבה והרבה אופציות לאוכל
  • Karolyi Kert – פארק מוצל ויפה עם המון גני שעשועים גדולים וכמה מסעדות נחמדות בסביבה
  • Margit Sziget – אי גדול באמצע הדנובה עם גן שעשועים גדול, פינת חי קטנה, הרבה עצים ומקום לרוץ

בקרו במיניברסום

בודפשט לילדים - מיניברסום
מיניברסום

אותו העיקרון כמו מיני ישראל, ב-Miniversum יש לא רק את בודפשט בקטן אלא גם הונגריה בכללי ואפילו קצת מאוסטריה וגרמניה. יש מיצגים אינטראקטיבים והילדים יכולים לשלוט על התנועה של 100 הרכבות ו-1000 המכוניות ולגרום לאפקטים נוספים. יש במיניברסום גם סוג של ג׳ימבורי והילדים יכולים לשחק בזמן שההורים יושבים על כוס קפה. הכניסה חינם מתחת לגיל 3.

התגלגלו בגלגל הענק

אטרקציות לילדים בבודפשט
גלגל הענק

גלגל הענק בבודפש נפתח לקהל הרחב רק לפני שנה וטיפה, לכן זאת האטרקציה החדשה ביותר ברשימה. הגלגל נמצא בבודה ומשקיף על רוב בודפשט והוא גלגל הענק הגדול ביותר באירופה.

הכנסו למימד השלישי

בודפשט עם ילדים - 3D Gallery
3D Gallery

ב-3D Gallery בבודפשט תוכלו להכנס לתוך ציורי קיר תלת מימד! בנוסף לתמונות עצמאיות ללא הגבלה, צלם של הגלריה מצלם בין 8-10 תמונות שלכם אתכם ושולח את התמונות למייל. כל אחד גם מקבל תמונה אחת מודפסת במחיר הכניסה. אם אתם מגיעים אל בודפשט עם מתבגרים, זאת אחת האטרקציות שתתן להם מלא אפשרויות לאינסטוש 🙂 יש שני סוגי כרטיסים: כרטיס רגיל (שזה גם לילד) וגם כרטיס משפחתי מוזל ל-3 אנשים.

דברו עם החיות

בודפשט עם ילדים - גן החיות
גן החיות – מתוך האתר הרשמי zoobudapest.com

גן החיות בבודפשט נוסד ב-1866 – כלומר מעל 150 שנים! ממש לאחרונה (במרץ 2018), נולד לזברה סייח קטן וחמוד! בדיוק לפני כן, נולד גורילה קטן וחמוד וגן החיות ערך תחרות לתת לו שם. גן החיות נמצא בתוך פארק עירוני עם מתקני שעשועים וטרמפולינה.

בקרו בתחנות רכבת בעיר

אטרקציות לילדים בבודפשט - תחנת רכבת
תחנת רכבת

 הילדים שלי, בעיקר הבן שלי, מטורפים על תחבורה בכללי. מכיוון שיש הכל מהכל בבודפשט (רכבות, אוטובוסים, טראם, וכ״ו), תוכלו בקלות לשלב את סוגי התחבורה השונים בדרך לכל המקומות שתרצו לראות. מומלץ לבקר בתחנות  Keleti ו- Nyugati. חוץ ממאות הרכבות העוברות שם כל יום, יש מוזיקה ואנשים שמוכרים כל מיני דברים בבאסטות מאולתרות. כמו כן, מומלץ לקחת את טראם מספר 2 על הדנובה אשר נבחר בתור אחד הקווים היפים בעולם.

בלו במוזיאון התחבורה

בודפשט עם ילדים - מוזיאון התחבורה
מוזיאון התחבורה

יש המון מוזיאונים בבודפשט לכל סוגי התחבורה. פה ספציפית תוכלו למצוא רכבות, מטוסים, וכל מיני סוגי רכבים, אופניים ואופנועים. המוזיאון חינם מתחת לגיל 6. *המוזיאון כרגע סגור לשיפוצים, יש להתעדכן באתר לגבי הפתיחה החדשה.

בודפשט עם ילדים קטנים וגדולים יכול להיות טיול ממש כיפי אם תתכננו אותו טוב מראש. אני ממליצה לתכנן 2 אטרקציות ליום ולא יותר, ומקסימום להוסיף אחד אם יהיה עוד זמן. אם זאת הפעם הראשונה שלכם בבודפשט, שלבו אטרקציה ואתר כל יום.

מוזיאון הטייס Aeropark

מוזיאון התעופה

במוזיאון הילדים יוכלו ללמוד על 60 שנות תעופה הונגרית עם ביקור בצי אווירי אותנטי. למד על טכנולוגיה, מדע ותעופה. עלה לתא הטייס והעמיד פנים שאתה הטייס. במוזיאון תוכלו לראות את המטוסים הגדולים יותר מהתקופה הקומוניסטית ועוד.

סדנת קיורטוש שמתאימה לילדים!

סדנת קיורטוש

מי לא אוהב קיורטוש? בסדנה תוכלו ללמוד, עם ילדים, איך להכין (וכמובן לאכול) קיורטוש מסורתי. הסדנה מוגבלת לעד 7 אנשים כך שאם אתם משפחה של 4-5-6 אנשים, רוב הסיכויים שתהיו לבד. מה שכן, זה דורש שתזמינו מראש כדי לוודא שיש מקום לכולם. שימו לב הסדנה היא מגיל 10 בלבד והיא אורכת כשעה.

גלו את העיר באיזיריידר

EZ Raider – מתוך האתר Get Your Guide

דרך יחודית לגלות את העיר על קורקינטים מיוחדים עם כסאות לילדים. הקבוצות מוגבלות ל-9 אנשים ואפשר לעשות אותה גם בעברית!

חזרו אחורה בזמן במוזיאון הרטרו

מוזיאון הרטרו – מתוך האתר Get Your Guide

מוזיאון סופר מגניב שמראה לילדים – לכן – איך היה פעם בתקופה הקומוניסטית של הונגריה. במוזיאון יש מיצגים אינטראקטיבים כך שגם אם הנושא עצמו לא ממש מעניין את הילדים – הם יהנו מהמוזיאון. במוזיאון יש גם מסעדה עם שתייה ואוכל בסגנון רטרו, כולל juke box משנות ה-70. הכניסה חינם עד גיל 6 כולל.

מוזיאון ה-Pinball

מוזיאון ה-Pinball – מתוך האתר Get Your Guide

אם כבר רטרו אז עד הסוף! מוזיאון שכולו מכונות פינבול בו אתם והילדים תוכלו בקלות לשחק שעה-שעתיים והילדים ילמדו איך שיחקתם כשהייתם ילדים (לפחות, אלו מאיתנו שגדלנו בשנות ה-80!). אטרקציה כיפית במיוחד לימים גשומים או קרים .

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים