הולנד עם ילדים – מסלול, אטרקציות והמלצות מאת מיקה גנני [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

הפוסט הנ״ל לגבי הולנד עם ילדים התפרסם בקבוצה מטיילים בחו״ל עם ילדים ומשותף ברשותה של מיקה

סיכום טיול פסח שלנו בהולנד!

הולנד עם ילדים – מידע כללי

  • הנוסעות: אני וילדה בת שנתיים וחודשיים.
  • משך הטיול: 8 ימים בנטו, 10 בברוטו בגלל טיסות וכו’.
  • זמן: אפריל, פסח 2017

טיסות להולנד

טסנו הלוך עם TRANSAVIA וחזור עם ארקיע. שתיהן היו LOW COST אבל בגלל שהזמנתי רק כחודש וחצי מראש, לא יצא ממש זול  את הקומבינציה המתאימה של הטיסות מצאתי באתר SKYSCANNER ואז הזמנתי ישירות מכל חברה בנפרד. בטראנס אויה אין אוכל בטיסה – צריך להיערך מראש. אנחנו טסנו בלילה אז זה לא היה רלוונטי.

עגלה

למרות שיש לי YOYO, זו כבר נסיעה שניה שלנו שאני בוחרת לקחת את העגלה ה”כבדה” יותר. בעיני בטיולים העגלה היא כמו בית נייד וצריכה להיות נוחה לשינה של הילדה במקרה הצורך, וגם להכיל דברים בכיסים ובסל התחתון. זה לא נורא מבחינת סירבול ובשני המקרים מסרנו בGATE וקיבלנו בחזרה בלי בעיה.

(***בנחיתה בסחיפהול, שהיתה אחרי חצות, משום מה החזירו את העגלות ליד המסועים של המזוודות, מה שדרש לסחוב על הידיים את הילדה לאורך כל השדה. מבאס ולא נוח אבל לך תתווכח עם הולנדים).

לינה בהולנד

לשמחתנו, יש לנו משפחה מקסימה ואוהבת ממש מחוץ לאמסטרדם אז אין לי המלצה על מקום לינה (כלומר יש לי, אבל לא בשבילכם…). מרבית הישראלים שפגשתי או שדיברתי איתם, נוסעים להבנתי לאחד מכפרי הנופש (סנטרל פארקס) ויוצאים משם לטיולי כוכב או נשארים בפארק לאטרקציות המקומיות. אני פחות מתחברת לז’אנר אבל שוב- היתה לי אלטרנטיבה בחינם.

מזג אויר בהולנד

הולנד עם ילדים
הולנד עם ילדים

חשוב! ידוע שמזג האויר בהולנד הוא הכי הפכפך שיש. הקומקאים המקומיים תמיד עושים מזה מטעמים… אל תסתמכו על תחזיות של כמה ימים קדימה והיו מוכנים (גם בלבוש וגם בתכניות יומיות) לשינויים. הורידו אפליקציית מזג אוויר טובה ובדקו באופן תדיר. היו ימים שבהם שינינו בבוקר תכניות שקבענו רק בערב כי התחזית שינתה כיוון משמעותית.

תחבורה בהולנד

אין לי איך לתרום ממש, כי התניידנו עם רכב של המשפחה. בתוך העיר נסענו בטראם. מומלץ לקנות כרטיס יומי. צריך להעביר לבד בכניסה/ ביציאה. בחלק מהקוים יש כרטיסן באמצע הרכבת ובחלק אין אבל לפעמים עולים לבדוק כרטיסים ואז הקנס גבוה. כישראלית אני מחוייבת להודות שהיו כמה נסיעות שלא מצאתי מכונה לקנית כרטיס ועליתי בלי וזה עבר חלק 

אוכל בהולנד

הסופרמרקטים מלאים בשפע של מוצרים, אבל לאכול בחוץ, בעיקר במקומות רחוקים מהעיר או באתרים, מסתכם בכמה דברים בסיסיים כמו צ’יפס, טוסט גבינה, פנקייק ועוד כמה דברים בריאים כאלה… להנמיך ציפיות מבחינה קולינרית, או לקנות ולבשל לבד. אני לא אוהבת לבזבז זמן בטיול על מסעדות אבל שם במחיר הנכון אפשר לאכול הכל.

אטרקציות בהולנד לילדים

(לכולם מומלץ, אם אפשר, לקנות כרטיסים מראש און ליין – זה מקצר תורים משמעותית ולפעמים זול יותר).

הולנד עם ילדים - כיכר דאם לכבוד איסטר
הולנד עם ילדים – כיכר דאם לכבוד איסטר

בתוך אמסטרדם טיילנו ממש מעט כי אני כבר הייתי ובשבילה זה פחות מענין. הלכנו לכמה מוזיאונים והסתובבנו ברחובות. לחובבי המוזיאונים (כמוני), רובם מרוכזים במקום אחד וליד יש גם גינה גדולה עם אגם וגן שעשועים נחמד. שווה לחטט מראש מה מציג. במקרה מצאנו בעיר תערוכה שווה של ליאונרדו דה וינצ’י עם מתקנים שמותר לגעת בהם ולבדוק – זה היה אטרקציה בשבילה. לכבוד EASTER יש בכיכר דאם לונה פארק מגניב לילדים יותר גדולים ולמבוגרים, עם המון מתקנים ודוכנים. השנה גם גיליתי צ’ינה טאון מאד מתוקה בעיר.

הולנד עם ילדים - גן החיות ארטיס
הולנד עם ילדים – גן החיות ארטיס

גן החיות ARTIS שנמצא ממש בתוך העיר, הוא משגע ביופיו, חוויה גדולה גם למבוגרים. המקום ענק, מושקע, אפשר לחוות את החיות ממש מקרוב ואין כמעט כלובים/ גדרות. יש שם גם פינת ליטוף עם חיות משק משוחררות. יצאנו מוקסמות מהמקום.

הולנד עם ילדים - גני קוקנהוף
הולנד עם ילדים – גני קוקנהוף

גני קוקנהוף Keukenhof, מקום שפתוח רק מס’ שבועות בשנה בתחילת האביב, גנים בוטניים מרהיבים שהם בעצם תערוכה צומחת, מדי שנה בסידור/ עיצוב אחר של הפרחים. זה מדהים לא רק ויזואלית, אלא גם ברמה הבלתי נתפסת של כמה זמן פנוי יש להם שם. במקום יש גם פינת חי וליטוף, גני שעשועים, נחל עם סירות, טחנת רוח שאפשר לטפס עליה, והמון פינות חמד פורחות ופסטורליות.

הולנד עם ילדים - מפעל לייצור כפכפי עץ הולנדיים מסורתיים
הולנד עם ילדים – מפעל לייצור כפכפי עץ הולנדיים מסורתיים

זאנזה סחאנס Zaanse Schans, כפר ציורי של טחנות רוח, שכונה משומרת של פעם בתוך עיירה מודרנית. מאד תיירותי אבל ממש מתוק, אפשר לטייל בין הבתים, להיכנס לבתי ייצור של גבינות, כפכפי עץ uסטודיואים של אמנות.

 

הולנד עם ילדים - זאנזה סחאנס
הולנד עם ילדים – זאנזה סחאנס

ההיי-לייט הן טחנות הרוח, שכולם עובדות ובחלקן אפשר גם תמורת כמה יורו בודדים לטפס למרפסת למעלה ולראות את העניין מבפנים ומקרוב.

 

הולנד עם ילדים - חיטהורן
הולנד עם ילדים – חיטהורן

חיטהורן Giethoorn כפר ציורי, פסטורלי ויפהפה שבנוי על תעלות מים צרות. אפשר לשכור סירת מנוע לפי שעה או לקחת טור מודרך בסירה ליותר אנשים, שבה גם אפשר לאכול/ לשתות כמו מסעדה שטה. אחרי השיט אפשר לטייל ברגל בין התעלות והבתים, יש גלריות אמנות חמודות והמקום ממש עוצר נשימה. גם כאן מאד תיירותי אבל לא באופן מעיק.

הולנד עם ילדים - לונה פארק יוליאנה תורן
הולנד עם ילדים – לונה פארק יוליאנה תורן

לונה פארק יוליאנה תורן Julianatoren, מקום שהגעתי אליו בהמלצה פה בקבוצה! הוא לונה פארק חמוד במיוחד שמיועד לילדים היותר צעירים. להערכתי, עד גיל 6 זה ממש מושלם. המתקנים נעימים, לא מפחידים, אין סאונד של צרחות, הכל בגודל פרופורציונלי לילדים. המקום לא ענק, אפשר להספיק הכל בלי לחץ. כשאנחנו היינו כמעט ולא היו תורים. לכל מתקן יש מד גובה והנחיה מבחינת עליה לבד/ בליווי מבוגר. שפע רב של אטרקציות ומתקנים, מקומות לנוח ולאכול, ממש מקום שווה. לנוסעים לכפרי הנופש – זה מאד קרוב לפארק RABBIT HILL. (לילדים גדולים יותר יש את פארק אפטלינג שאנחנו החלטנו שהוא קצת יותר מדי לגילה ולשמחתי הפארק הזה ענה על כל הציפיות)

שימו לב- ההולנדים לא הכי חרוצים כמו אצלנו ורבות מהחנויות, כולל ספורמרקטים ושווקים, נסגרים ממש מוקדם (17:00-18:00), חלקם נפתחים מאוחר, בעיקר בסופ”שים ובימי שני. בדקו היטב את השעות כדי לתכנן כמו שצריך.

עוד מלונות באמסטרדם שמומלצים או הוזמנו ע״י חברי הקבוצה:

  • Crowne Plaza Amsterdam – South – מלון קרוב לשדה. מתוך פוסט בקבוצה: ״מלון מעולה מעולה עם שאטל מהשדה ישירות למלון. ארוחת הבוקר שם הייתה מצוינת כולל חביתה לפי הזמנה במקום.״
  • ibis Styles Amsterdam City – מלון קרוב למרכז ולRijksmuseum, אזור שקט עם הרבה מסעדות ופארקים בסביבה. חדרים משפחתיים.
  • Old City Amsterdam Bed and Breakfast – מלון b&b ממש קרוב לכיכר דאם.
  • Hotel Library Amsterdam – מלון קרוב לתחנת הרכבת עם חדרים לעד 5 אנשים. אפשרות למיטת תינוק.
  • Nova Hotel – מלון מאחורי כיכר דאם. חדרים משפחתיים. קבלה 24 שעות.
  • WestCord City Centre Hotel – קרוב לתחנת הרכבת. קבלה 24 שעות. מזגן ומעלית.
  • XO Hotels City Centre – מלון מאחורי הדאמראק, שתי דקות מתחנת הרכבת. חדרים ל3 או 4 אנשים.
  • INK – מלון מפואר 5 דקות מכיכר דאם ומתחנה מרכזית.
  • Park Plaza Victoria Amsterdam – מלון ממש מול התחנת רכבת. אפשרות למיטת תינוק. ברכה פנימית ומסג׳.
  • Monet Garden Hotel Amsterdam – מלון ברובע היהודי. קרוב למוזאון היהדות, לARTIS ולגנים הבוטנים. מלון זה מועדף ע״י משפחות עם חדרים עד 4 אנשים.
  • MEININGER Hotel Amsterdam Amstel – קרוב למרכז. ממול למלון יש רכבת למרכז העיר. חדרים ל5 ו6 אנשים.
  • NH Collection – מלון 5 דקות מכיכר דאם. נוף על אמסטרדם. אפשרות להשכיר עופניים וסיור בתעלות.
  • Rho Hotel – מלון בכיכר דאם עם חדרים משפחתיים
  • Hampton by Hilton Amsterdam Centre East – מלון באזור שקט קרוב למרכז. חדרים גדולים וארוחות בוקר טובות.
  • Leonardo City Centre – מלון קרוב לRijksmuseum וVondelpark.
  • Radisson Blu – מלון 4 כוכבים קרוב לכיכר דאם.

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים