7 סיבות שהוסטלים ביפן יותר שווים מבתי מלון [מעודכן ל-2023]

שיתוף

גילוי נאות: כשאתם מזמינים מלון, כרטיסים לאטרקציות או שוכרים רכב דרך הלינקים באתר, אנחנו מקבלים עמלה קטנה. נשמח שתפרגנו לעבודה ושתרכשו דרכנו. יש לנו גם 12% הנחה על ביטוח נסיעות ו-$3 הנחה על סים דאטה לחו״ל שמתחיל ב-$4.5 לג׳יגה תלוי ביעד.

כשמתכננים טיול ליפן, רובנו יודעים שזה לא יהיו טיול זול בהשוואה לרוב מדינות המזרח (כגון תאילנד וסין). בתור מדינת עולם ראשון, רוב האנשים חושבים שיפן מאוד יקרה, מה שבעצם לא נכון. למרות שהיא יקרה יותר מרוב אסיה, אפשר למצוא לינה במחירים מצוינים אם תחליטו ללכת להוסטל, וכל זאת מבלי להתפשר על איכות ושירות. אנחנו כבר היינו פעמיים ביפן – פעם אחת לפני הילדים ופעם אחת עם – ואנחנו לא רואים את עצמנו חוזרים לבתי מלון אם יש לנו אופציה להוסטל. יפן עם ילדים היא חלום עבור המון אנשים, אבל אנחנו הכי בעד שתטוסו ותראו בעצמכם איזו מדינה מהממת היא. פה תוכלו לקרוא את המדריך המלא שלנו: יפן למשפחות עם ילדים.

הנה 7 סיבות שלדעתנו הוסטלים ביפן עדיפים על בתי מלון:

1. מחיר

מן הסתם, זה אחד השיקולים העיקריים בטיול ואחד העיקריים בהחלטה על משך החופשה (מעבר לימי החופש הניתנים לכם מהעבודה). ככל שיש יותר אנשים בחדר, העלות לאדם יורדת. בתור צעירים, פחות חשוב לנו אם אנחנו ישנים בחדר עם עוד 11 אנשים, אבל כשאנחנו מטיילים עם ילדים, אנחנו צריכים את הנוחות של חדר פרטי.

2. מגוון חדרים

יפן עם ילדים - הוסטל בקיוטו
יפן עם ילדים – הוסטל בקיוטו

פעם כל ההוסטלים היו מלאים בחדרים ענקיים עם הרבה אנשים שמעולם לא הכרת. ברוב ההוסטלים ביפן יש עכשיו חדרים פרטיים לשניים או שלושה אנשים. קחו בחשבון שלמרות שהמחיר בהוסטל או פר אדם, בפועל עליכם להזמין את כל החדר אם תרצו חדר פרטי. ברוב המקרים, במיוחד בטוקיו, בחדרים פרטיים יש מיטות קומותיים ולא מיטות זוגיות. זאת לא ממש בעיה אלא אם כן אתם מטיילים עם תינוק או פעוט שאמור לישון ביניכם. חדרים פרטיים בהוסטלים עולים משמעותית פחות מחדר בבית מלון, לפעמים חצי מחיר ואפילו ¾ מחיר. אם אתם מטיילים עם מספר ילדים, יתכן וישתלם לכם לקחת חדר של 4-5-6 אנשים לעצמכם. מה שכן, במקרה כזה תצטרכו להזמין הרבה זמן מראש כדי לוודא שתהיו לבד.

קחו בחשבון שהחדרים הפרטיים בדרך כלל מגיעים ללא חדר אמבטיה פרטי ועדיין תצטרכו להשתמש במקלחות והשירותים הציבוריים. יש המון פרטיות – אל תדאגו. אפשר למצוא הוסטלים עם חדרי אמבטיה פרטיים, זה פשוט ייקח קצת יותר זמן כי זה לא אצל כולם, וזה יעלה יותר מחדר פרטי עם שירותים משותפים.

רוב ההוסטלים מציעים מיטות רגילות (קומותיים או זוגיות), אבל בחלקם אפשר למצוא לינה יפנית על מזרני טטמי (Tatami). זה ממש כיף, אבל לא מתאים לכולם, לכן חשוב לבדוק מראש מה שאתם מזמינים. אגב, החדרים היפנים אידאליים לטיולים עם תינוקות ופעוטות כי אין להם לאן ליפול ולכן הם לא חייבים לישון ביניכם.  באחד המקומות שהיינו, לקחנו חדר לשלושה (לא היה לשניים) וחיברנו יחד 3 מזרני טטמי – זה היה כל כך כיף! הייתה לנו מיטה ענקית והבת שלנו התחרפנה מאושר כי היא יכלה להסתובב איפה שהיא רצתה.

3. צוותים בעלי ידע עצום – ורצון עז לעזור

יפן עם ילדים - הצוות בהוסטל בטוקיו
הצוות בהוסטל בטוקיו

הצוותים בכל ההוסטלים, בלי יוצא מן הכלל, דיברו אנגלית שוטפת – והיינו בסביבות 15 הוסטלים בין שני הביקורים, אולי אפילו יותר (קרוב לחודשיים הכל יחד). לצערי, אי אפשר להגיד את אותו הדבר לגבי הצוותים בבתי המלון (היינו בחמישה או שישה) – אפילו בטוקיו! מסיבה זו, הצוותים בהוסטלים יכולים תמיד לעזור לכם למצוא את מחוז חפציכם, לייעץ לכם לאן ללכת, יעזרו לכם לתכנן את היום – ואפילו יתנו לכם מידע שלא הייתם מוצאים בצורה אחרת. גם אני מתכננת את הטיולים שלי בעזרת  TripAdvisor ופורומים בפייסבוק, אבל ברגע שאתם שם, תשמרו על ראש פתוח ונכונות לשנות את התוכניות שלכם (מה שבכללי כלל אצבע מצוין כשמטיילים עם ילדים).

4. יפן עם ילדים – ומטיילים אחרים

יפן עם ילדים - פתקים בהוסטל ללימוד יפנית
פתקים בהוסטל ללימוד יפנית

אפילו אם אתם לא תרמילאים צעירים, תמיד כיף לפגוש אנשים אחרים בטיול. כשכולכם אוכלים ארוחת בוקר ביחד, תוכלו לשמוע על המקומות בהם אחרים כבר ביקרו ולקבל עדכונים בלייב, כמו שיפוצים או סגירות (מה שקרה לנו באוסקה). כמעט בלתי-אפשרי ללון בהוסטל מבלי לפגוש אנשים אחרים, ולפעמים תמצאו חברים שתטיילו איתם בהמשך (גם קרה לנו באוסקה 🙂 )

5. אינטרנט חינם

זה אולי נשמע קטן, אבל זה ממש לא, במיוחד אם אתם בטיול יחסית ארוך (ובואו נודה בזה, צריך להיות ביפן לפחות שבועיים). בכל ההוסטלים יש Wifi חינם, לחלק בכל ההוסטל ולאחרים רק במרחבים המשותפים. בנוסף, לכל ההוסטלים יש תמיד לפחות שני מחשבים שכולם יכולים להשתמש בהם בחינם! חופשה עם המשפחה אמורה להיות כיפית ולגמרי צריך להתרכז על המשפחה והטיול – אבל בואו נודה בזה: מי לא רוצה להעלות תמונות לפייסבוק על רקע הר פוג׳י כדי שכל החברים שלהם יקנאו יראו את הנוף המרהיב?

6. הנחות אחרי מספר לילות

להרבה הוסטלים ביפן יש כרטיסייה מיוחדת שנותנת הנחה אחרי שלנת באחד הסניפים שלהם מספר מוגדר של לילות. מספר לא מבוטל של הוסטלים ביפן הן רשתות – אנחנו מאוד אוהבים את  K’s House ו-J-Hoppers – ואפשר להחתים את הכרטיסיות שלהם בכל המדינה. לדוגמא, אפשר להיות אצלם 3 לילות בטוקיו, עוד 3 לילות בקיוטו ואז לקבל הנחה על לילה בהירושימה – אם תישארו באותה הרשת.

7. שירותים נלווים

יפן עם ילדים - שיעור אוריגמי חינם בהוסטל
שיעור אוריגמי חינם בהוסטל ביפן

בהוסטלים יש רשימה מצוינת של שירותים שיכולה לחסוך לכם המון כסף, כמו מכונות כביסה בתשלום מאוד נמוך – הם אפילו נותנים לכם אבקת כביסה בחינם! גם יש להם מטבחים גדולים ומלאים בכל מה שצריך כדי לבשל לעצמך ארוחה, כגון מקרר, סירים, סכינים, מסננים וכ״ו. ברובם יש קפה ותה חינם, ובחלקם יש גם ארוחת בוקר מאוד קלה בחינם. בנוסף, הרבה מהם מציעים סיורי לילה מעניינים, כמו סיור ברים, מסיבות, שיעורי אוריגמי ועוד. הקירות של ההוסטלים לרוב מלאים באינסוף רעיונות לטיולים והמון פעמים מצאנו שם מידע שלא נתקלנו בו ברשת, כמו איפה למצוא סיורים חינם.

לסיכום, הוסטלים ביפן נקיים מאוד, חברותיים, ומאוד פופולאריים. בניגוד לבתי מלון, שבהם יש לפעמים דילים בדקה ה-90, להוסטלים יש מספר מאוד מוגבל של חדרים. מסיבה זו, מומלץ להזמין חדר כמה שיותר מהר כדי לוודא שיש מקום בהוסטלים שמתאימים לכם.

בנוסף, אני ממליצה שלפני ההזמנה תבצעו חיפוש על פסטיבלים ואירועים בזמן שאתם מטיילים, ואם כן, הזמינו מקום לינה כמה שיותר מהר כדי להבטיח לכם מקום, בעיקר אם אתם רוצים חדר פרטי. יפן עם ילדים הוא יעד ממש מושלם, המדינה מאוד ידידותית להורים, ובכל עונות השנה תמצאו מה לעשות עם הילדים.

הוסטלים ביפן הן אלטרנטיבה זולה ומצוינת לבתי מלון. מכיוון שיפן היא מדינה כל כך בטוחה, הוסטלים הם מקום אידאלי גם עבור משפחות, אפילו אלו המטיילים עם ילדים קטנים. לכל ההוסטלים יש מדיניות רעש מאוד קפדנית בלילה אז דעו שאחרי יום שלם של טיולים, תצליחו לישון היטב כדי לקום ולבלות עוד יום במדינה הקסומה הזאת.

לחצו כאן כדי לרכוש את ה-JR Pass

מחפשים טיסות זולות? הנה מדריך שיסביר לכם איך למצוא טיסות זולות ב Skyscanner. פה יש גם מידע לגבי השכרת רכב בחו״ל וביטוח נסיעות.

הכנסו לקבוצה הבלעדית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

הרשמו לקבל מידע על הטבות, הנחות, תחרויות ומסלולים חדשים